غذای مناسب برای بچه گربه ها
بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
غذای مناسب برای بچه گربه ها
شنبه 12 آذر 1401 ساعت 17:49 | بازدید : 494 | نویسنده : علی | ( نظرات )

غذای بچه گربه : از شیر خواری بچه گربه تا 3 ماهگی

غذای بچه گربه تازه متولد شده - غذای بچه گربه یک ماهه - غذای خانگی برای بچه گربه - غذای مناسب برای بچه گربه : از سن 4 هفتگی چی میتونه بخوره

مراقبت از یک بچه گربه قبل از اینکه او به طور کامل از مادرش جدا شود، می تواند بسیار جالب باشد . دقت کنید در صورت هرگونه سوال با دکتر مردانی در دامپزشکی شیراز صحبت کنید

به جای شیر مادر چه غذایی می توانیم به بچه گربه ها بدهیم ؟

۱- شیر یک مادر دیگر :

در غیاب مادر اصلی بچه گربه بهترین شیر ، شیر یک مادر دیگر است.

۲- شیر گاو :

شاید فکر کنید که می توانید از شیر گاو برای تغذیه بچه گربه استفاده کنید ؛ اما این یک باور غلط است ! . شیر گاو مواد مغذی مناسب برای بچه گربه ها ندارد و می تواند باعث ناراحتی های دستگاه گوارش شود . تغذیه گربه ها از شیری مانند شیر گاو می تواند اثرات بد کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشد ، از جمله اسهال، کم آبی بدن ، کمبود تغذیه ای و مشکلات سلامتی بدنبال رشد ضعیف . خوب است بدانید که شیری که به عنوان “شیر مخصوص گربه یا همان شیر گاو بدون لاکتوز ” عرضه می شود برای بچه گربه ها چندان مناسب نیست . این شیر ، شیر گاو با حذف لاکتوز است و برای گربه های بالغ طراحی شده است و برای استفاده در بچه گربه ها چندان مناسب نیست و تنها در مواقعی که دسترسی به هیچگونه غذای مناسب بچه گربه ها وجود ندارد قابل استفاده است .

۳- شیر خشک مخصوص بچه گربه ها :

فرمول های جایگزین شیرمادر به طور خاص برای بچه گربه های یتیم ( بدون مادر ) طراحی شده است. برخی از آنها هم برای بچه گربه ها و هم توله سگها مناسب هستند ، در حالی که برخی دیگر به طور خاص برای تغذیه بچه گربه ها طراحی شده اند. در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی، فروشگاه های عرضه ملزومات حیوان خانگی و پت شاپ ها می توانید غذای تجاری یا شیر خشک تجاری مخصوص بچه گربه ها را پیدا کنید.

شیر خشک بچه گربه

غذای بچه گربه از ۴ هفتگی(یک ماهگی بچه گربه)

از سن ۴ هفتگی ، بچه گربه شما می تواند در کنار مصرف شیر ، خوردن غذاهای مناسب دیگر را نیز کم کم شروع کند.

آب جوش: اگر هیچ کدام از اینها را نداشته باشید ، از آب جوش برای تغذیه بچه گربه استفاده کنید و بلافاصله برای خرید شیرخشک مخصوص بچه گربه ها اقدام کنید . اگر بچه گربه تا وقتی که شما بتوانید غذا بخرید به نظر بسیار گرسنه باشد، می توانید یک قاشق چای خوری پودر گلوکز را به یک فنجان آب جوشیده اضافه کنید. با این حال، شما فقط اجازه دارید برای یک مرتبه از این فرمول استفاده کنید و بلافاصله باید جهت تهیه غذای مناسب اقدام کنید .آب برنج: جایگزین دیگر تا زمانی که شما بتوانید غذای مناسب پیدا کنید استفاده از آب برنج است، یعنی آبی که برنج در آن طبخ شده . نشاسته (انرژی) کمی در آب برنج وجود دارد و غیر ملین است و می تواند تا زمان فراهم کردن غذای مناسب بچه گربه یک راه حل موقت باشد.

 

بچه گربه تا چند ماهگی شیر مادر می خورد ؟

مصرف شیر مادر بطور نرمال باید تا ۲ الی ۳ ماهگی ادامه پیدا کند .(نحوه واکسیناسیون گربه)

 

شیر خوردن بچه گربه

تغذیه بچه گربه بعد از سن ۳-۴ هفتگی به چه صورت است ؟

با شروع ۳ هفتگی ، بچه گربه بطور طبیعی توسط گربه مادر تشویق می شود تا شیر مادر را متوقف کند و خوردن غذاهای مختلف را شروع کند. در ۴ هفتگی گربه کوچک شما باید درکنار شیر مادر غذاهای ساده را شروع به مصرف کند . برای تهیه غذای آغازین ، از پودرها و غذاهای تجاری خشک و یا کنسروی مخصوص بچه گربه ها در این سن شروع کنید و آنها را طبق دستور تجاری شان با آب گرم ترکیب کنید. اگر از غذای خشک استفاده می کنید، قبل ازدادن غذا باید غذا نرم شود، بنابراین ممکن است لازم باشد آن را با شیر خشک مخصوص بچه گربه ها و مقداری آب مخلوط کنید . برای اینکه بچه گربه را با غذای جدید آشنا کنید خمیرغذا را کمی بر روی نوک انگشت خود قرار دهید و انگشت خود را به دهان بچه گربه ببرید . انگشت خود را در بشقاب غذای جدید بچرخانید تا بچه گربه انگشت شما را دنبال کند. او باید بتدریج خودش سمت غذا برود. در عرض چند هفته آینده، به تدریج سعی کنید از میزان آب و شیر بکاهید و ذرات غذا را بزرگتر کنید .

غذای بچه گربه بعد از یک ماهگی

چند مرتبه در روز به بچه گربه خود غذا دهیم ؟

بچه گربه های تازه متولد شده باید هر دو تا سه ساعت غذا بخورند، اما از ۵-۶ هفتگی به بعد ، شما می توانید هر ۶ ساعت آن را کاهش دهید. گربه های ۹ ماهه می توانند ۳ وعده در روز غذا دریافت کنند و گربه های بالغ حتی اگر تا ۲ مرتبه در روز غذا دریافت کنند هم مشکلی نخواهند داشت. اگر گربه شما جایگزین های شیر را قبول نمی کند میتوانید همان شیر خشک مخصوص خودشان را تا ۲-۳ ماهگی ادامه دهید .

مقدار مصرف غذایی یک بچه گربه در سنین مختلف چقدر است ؟

در هفته اول تا دوم  : بچه گربه های تازه متولد شده در طی هفته‌ی اول تا دوم زندگی نیازمند حدود ۳۰- ۳۲ سی سی غذای مخصوص بچه گربه ( شیر یا خوراک مایع مخصوص بچه گربه‌ها) در روز هستند (این میزان بر اساس میانگین وزن نرمال بچه گربه‌ها یعنی حدود ۱۲۰ گرم است). اما به هر حال چون وزن نوزادان متغیر است، میزان مصرف هم میتواند متغیر باشد . این میزان باید در حدود ۷تا ۱۰ مرتبه در طول روز با فاصله‌ی سه تا دو ساعت تقسیم‌بندی شود. در صورتی که بچه گربه ضعیف یا تحت استرس است باید غذای آن با تناوب بیشتری در طول شبانه روز داده شود.هفته‌ی دوم تا سوم: میزان مصرف بچه گربه ی متوسط به حدود ۶۰ – ۵۰ سی سی در طول روز می رسد.هفته‌ی سوم و چهارم: بچه گربه ها باید در حدود ۸۰ سی سی از غذای مخصوص بچه گربه را در روز مصرف کنند. این میزان در هفته ی چهارم ۱۰۰ سی سی در روز و در پنجمین هفته حدود ۱۲۰ – ۱۳۰ سی سی در روز می شود.

غذای بچه گربه چند روزه و تازه متولد شده تا سن یک سالگی (راهنمای کامل و جامع)

دادن غذای بچه گربه تازه متولد شده و چند روزه تا غذای بچه گربه دو ماهه تا سنین بالاتر همه نیاز به داشتن اطلاعات درست دارن تا بچه گربه سالم بمونه.

دادن غذای بچه گربه تازه متولد شده و چند روزه تا غذای اون در سن دو ماهگی تا سنین بالاتر همه و همه نیاز به داشتن اطلاعات درست دارن تا گربه نوزادتون سالم بمونه و بیمار نشه. اینکه بدونیم بچه گربه چی میخوره و چه غذایی می‌تونیم به بچه گربه بدیم، از اولین و مهم‌ترین نکاتیه که برای نگهداری از اونا نیاز هست بدونیم.

 




موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 37
:: باردید دیروز : 3
:: بازدید هفته : 501
:: بازدید ماه : 4817
:: بازدید سال : 17855
:: بازدید کلی : 43262