بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
آموزش بورس از صفر دلفین وست
سه شنبه 31 خرداد 1401 ساعت 22:47 | بازدید : 169 | نویسنده : علی | ( نظرات )

آموزش بورس از صفر 

 

آموزش بورس از صفر

 

 

بورس چیست؟

بورس (به فرانسوی: Bourse) یا بهابازار به بازاری سازمان‌یافته گفته می‌شود که قیمت‌گذاری، خرید و فروش کالا، قرارداد آتی و اوراق بهادار در آن انجام می‌پذیرد. بورس به دو نوع بورس کالا و بورس اوراق بهادار طبقه‌بندی می‌شود. در بورس کالا، کالا و در بورس اوراق بهادار، سهام و اوراق قرضه مورد معامله قرار می‌گیرد. هر چند کلمهٔ بورس عموماً در معنی بورس اوراق بهادار به‌کار گرفته می‌شود.
به روایتی واژه بورس از نام خانوادگی شخصی به نام «واندر بورس» اخذ شده که در اوایل قرن پانزدهم میلادی در شهر بروژ، بلژیک می‌زیسته و صرافان شهر در مقابل خانه او گرد هم می‌آمدند و به دادوستد کالا، پول و اوراق بهادار می‌پرداختند. این نام بعدها به کلیه اماکنی اطلاق شد که محل دادوستد پول، کالا و اسناد مالی و تجاری بوده‌است.

سال ۱۴۶۰ میلادی اولین مرکز بورس اوراق بهادار جهان، در شهر «انورس» بلژیک تأسیس شد. اما رسمیت بورس اوراق بهادار با انتشار سهام کمپانی هند شرقی هلند در سال ۱۶۰۲ میلادی در بورس آمستردام شکل گرفت. البته کمپانی هند شرقی هلند اولین شرکت سهامی به‌شمار نمی‌آید، بلکه اولین شرکت سهامی در سال ۱۵۵۳ میلادی با نام «مسکووی» در روسیه ایجاد شد.

 

آموزش بورس از صفر :

بورس کالا
بازاری که در آن خرید و فروش کالاهای معین صورت می‌گیرد و به طور منظم و دایٔم فعال است بورس کالا نام دارد. در بورس کالا معمول مواد خام و مواد اولیه مورد معامله قرار می‌گیرد. هر بورس کالایی را با نام همان کالایی که مورد معامله قرار می گیرد نام‌گذاری می‌کنند. مثل بورس نفت و بورس گندم.

بورس ارز
در بورس ارز، همان طور که از نام آن مشخص است، کار خرید و فروش پول‌های خارجی انجام می‌گیرد. این بورس در کشور ایران فعال نیست اما در کشورهای پیشرفته فعالیت چشمگیری دارد.

بورس اوراق بهادار
در بورس اوراق بهادار دارایی‌های مالی از قبیل سهام، اوراق مشارکت و… مورد معامله قرار می‌گیرد. در ایران، به بازار خرید و فروش اوراق بهادار که به طور رسمی و دایٔمی در محل معینی تشکیل می‌شود “بورس اوراق بهادار” می گویند.

ورود به بازار بورس

معاملات سهام و کالا در بورس فقط از طریق دلال سهام که کارگزار نامیده می‌شود امکان‌پذیر است. کارگزاران بورس شرکت‌هایی هستند که واسط بین سازمان بورس و معامله‌گر قرار می‌گیرند. این شرکت‌ها تحت مجوز بانک مرکزی و سازمان بورس اوراق بهادار فعالیت می‌کنند. کارگزار در واقع واسط بین معامله‌گر و بازار بورس می‌باشد. افراد عادی جامعه نیز می‌توانند با دریافت کد معاملاتی از کارگزاری‌های رسمی، خرید و فروش سهام و اوراق‌بهادار را در بورس انجام دهند. امکان معاملات آنلاین سهام، پیگیری قیمت‌ها و سایر اطلاعات موردنیاز تحلیل سهام از طریق اینترنت، باعث شده ‌است رغبت بیشتری برای حضور در بورس در بین افراد ایجاد شود.

همچنین باید توجه داشت که علاوه بر خرید مستقیم می‌توان با روش‌های غیر مستقیم نظیر صندوق‌های مشترک سرمایه‌گذاری یا صندوق‌های قابل معامله در بورس یا قراردادهای سبد گردانی نیز در بازار سرمایه ایران اقدام به خرید و فروش سهام نمود.

 

دوره آموزش بورس

اولین قدم در راه سرمایه‌گذاری و کسب درآمد از بورس داشتن دانش است. شما بدون دانستن قواعد سرمایه‌گذاری در بورس یا هر بازار مالی دیگر تنها نتیجه‌ای که بدست خواهید آورد ضرر است!

ما در آموزشگاه مدرسان پیشتاز با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه‌ای اقدام به برگزاری دوره‌ آموزش بورس کرده‌ایم و این آموزش‌ها را با استانداردهای این سازمان برگزار می‌کنیم تا بعد از دوره آموزش بورس دانشجو بتواند با خیالی آسوده و مطمئن وارد بازار بورس شود.
افرادی که در دوره آموزش بورس شرکت می‌کنند، به جز آنکه می‌توانند جلوی میلیون‌ها تومان ضررهای احتمالی را بگیرند، می‌توانند با مقداری دقت، مانند بسیاری از دانشجویان قبلی در مدت زمان کوتاهی سودهای بسیاری در بورس بدست آورند


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


14 نکته جالب در سفر با تور کنیا
دو شنبه 30 خرداد 1401 ساعت 21:12 | بازدید : 206 | نویسنده : علی | ( نظرات )

تور کنیا

 تور کنیا

 

یکی از متنوع ترین کشورها در شرق آفریقا ، کنیاست که چیزهای زیادی برای ارائه دارد. این که آیا به دنبال تجربه سافاری ، ماجراجویی ، کوهنوردی یا فرصتی برای استراحت در سواحل ماسه سفید هستید ، این کشور خارق العاده همه چیز را دارد. در بین همه اینها ، مجموعه ای باورنکردنی از فرهنگ ها ، مناظر خیره کننده و یکی از دوستانه ترین مردم جهان وجود دارد.

و به همین دلیل است که ، هر زمان که از ما سوال می شود " برای بازدید از آفریقا ، کجا باید بروم؟" ، پاسخ ما همیشه روشن و سریع است ... کنیا!

بنابراین برای توضیح دلیل آن ، در اینجا 14 کار جذاب که در کنیا میتوانید انجام دهید، آورده شده است که باعث می شود شما برای سفر به این کشور زیبا ترغیب شوید.

 تور کنیا:

در ساحل دیانی تنی به آب بزنید

اینجا یکی از برگ برنده های کنیا است و اگر از عاشقان اقیانوس باشید ، احتمالاً این ساحل یکی از نقاط مورد علاقه شما در کشور کنیا نیز خواهد بود.

ساحل دیانی واقعاً بهشت اقیانوس هند است ، با شن و ماسه سفید که به طور مداوم توسط جزر و مد و درختان نخل پوشیده شده و مانند تصویری زیبا در قاب است.

اینجاست که می توانید در کنیا به استراحت کنید، به آرامش برسید ، لذت ببرید و کمی بیشتر از منظره های زیبا ، شنا در اقیانوس و از تاب خوردن در بانوج لذت ببرید.

بله ، استراحتگاه های زیادی در کنار ساحل قرار دارند ولی شن و ماسه هنوز هم جز املاک عمومی است ، به این معنی که با هر بودجه ای می توانید به راحتی از آن لذت ببرید!

با داشتن یک خط ساحلی فوق العاده زیبا ، قطعاً گذراندن وقت در ساحل دیانی یکی از بهترین کارها در تور کنیا است.

 

در بیولومینسانس کلیفی شنا کنید

 

در فاصله ای کمی دورتر از ساحل از دیانی ، شهر زیبا و کنار رودخانه ای کلیفی قرار دارد. این شهر شکوفا پراست از مجموعه های خلاق و در حال رشد که آن را به یک مرکز واقعاً سرگرم کننده از استعدادهای هنری و محیطی تبدیل کرده است. علاوه بر کافه های کوچک و فوق العاده دوست داشتنی و استودیوهای یوگا ، مناظر اینجا نیز بسیار شگفت انگیز است ، نهر مکان مناسبی را برای تماشای غروب آفتاب فراهم می کند.

ساحل کلیفی منظره ای بسیار نادر و جادویی از نور را ارائه می دهد. چراغی از نوعی دیگر ، موجوداتی که در آب اینجا زندگی می کنند با تشخیص حرکت ، شروع به درخشیدن میکنند ، این پدیده به نام زیست تابی معروف است. پلانکتون هایی که در اقیانوس سواحل شرق آفریقا زندگی می کنند دارای این ویژگی هستند و شب هنگام که هوا تاریک است وزمانی که شما در آب لگد می زنید ، آب را می پاشید یا حرکت می کنید ، باعث می شود که اقیانوس به شدت درخشان شود. این یک تجربه فوق العاده و هیجان انگیز است همانطور که شما با حرکات خود پلانکتون را به درخشیدن وا میدارید ، اما در عین حال بسیار رمانتیک است.

 

در ارتفاعات کنیا کوهپیمایی کنید

کوه کنیا مجموعه ای از افتخارات را به همراه دارد. این کوه نه تنها دومین کوه مرتفع آفریقا است که تقریبا در خط استوا واقع شده است ، بلکه همچنین در فهرست میراث جهانی یونسکو و ذخیره گاه زیست کره یونسکو قرار دارد.

اینجا همچنین یک پارک ملی است ...

سومین قله بلند کوه کنیا معمولاً قله ای است که بیشتر کوهنوردان به آن رسیده اند و تورهای همراه با راهنمای بسیاری نیزوجود دارد که در مسیرهای مختلف برای رسیدن به آنجا انجام می شود.ارتفاع و چالش این پیاده روی باید بسیار جدی گرفته شود ، اما اگر مطمئن هستید که برای این چالش آماده هستید ، سفر و تجربه ای بی نظیر خواهد بود.

 

از واتامو دیدن کنید


موضوعات مرتبط: آژانس های مسافرتی , سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با خرید غذای سگ اشپیتز
دو شنبه 30 خرداد 1401 ساعت 1:49 | بازدید : 170 | نویسنده : علی | ( نظرات )

خرید غذای سگ اشپیتز

 

 

سگ اشپیتز

 

اشپیز یکی از گونه‌های زیبا و معروف در میان سایر گونه‌ها و نژاد های سگ خانگی می‌باشد. واژه اشپیتز خودش به معنی نژاد خاصی از سگ‌ها نیست. بلکه این کلمه در مورد سگ‌هایی به کار برده می‌شود که پوزهٔ کشیده دارند. میشود گفت  به سگ های گرگی مانند  اشپیتز گفته میشود.در این مقاله میخواهیم در رابطه با این سگ های  دوست داشتنی صحبت بکنیم.میخواهیم کمی در رابطه با تاریخچه ی آنها آشنا شویم و بعد از نظر ظاهری آنها را توصیف کنیم.همچنین در ادامه میخواهیم به شیوه نگه داری و مراقبت از آنها توجه خاصی داشته باشیم.بعد در مورد نوع غذا، مکان نگه داری، شیوه برخورد، آموزش های لازم و..آنها صحبت کنیم.

همان‌طور که گفتیم اشپیتز نژاد خاصی از سگ نیست اما اگر بخواهیم رو گونهٔ خاصی از این سگ‌ها تمرکز کنیم باید بگوییم دو تا گونه از آنها خیلی معروف و محبوب هستند. دو گونهٔ معروف ازاین سگ‌ها اشپیتز های آلمانی و ژاپنی هستند. این دو گونه طرف‌داران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارند و معمولاً کسانی که به سگ‌های خانگی علاقه دارند به‌احتمال خیلی زیاد نام آنها را کم‌وبیش شنیده‌اند.

اما باید به یاد داشته باشیم گونه‌های مختلفی از این نژاد وجود دارند. به طور کلی تنوع‌های گوناگونی از سگ‌های اشپیتز وجود دارد. نژادهای دیگری مانند سگ‌های اکیتا، هاسکی، مالاموت، سگ‌های چاو چاو، اشپیتز فنلاندی، پامرانین و….

تاریخچه سگ اشپیتز

در مورد تاریخچه سگ‌های اشپیتز اختلاف‌نظرهایی وجود دارد. اما معتبرترین و علمی‌ترین آنها این‌طوری بیان شده که این سگ‌ها حاضل از جفتگیرت سگ های وحشی با گرگ ها بوده اند.بعد با تغیرات اقلیمی و ژنتیکی به مرور زمان به اشپیتز هایی تبدیل شده اند که ما میبینیم و میشناسیم.نژاد پامرانین نیز گونه ای از نژاد اشپیتز هستند.

 

اما در مورد مکان اولیه ی این سگ ها بیشتر منابع موجود میگویند که به احتمال زیاد آسیای شرقی مکان اولیه آنها بوده است.اما بعدا با انتقال آنها به اروپا به وسیله ی ویکینگ ها، بعد ها اولین پرورش گاه آنها آلمان بوده است.

 

خرید غذای سگ اشپیتز :

 

این‌گونه از سگ‌ها معمولاً فیزیک بدنی و جثه کوچکی دارند. همیشه سرحال و سرزنده‌اند و علاقه زیادی به بازیگوشی دارند. گوش‌های آنها کوتاه است و پوزهٔ آن‌ها کشیده و دراز است. تقریباً چهرهٔ گرگی و روباهی مانند دارند. چهرهٔ آنها چندان جدی نیست و آدم عاشق نگاهشان میشود. خزهای دو لایه بلند و صاف نیز نشانگر زیبایی یک سگ اشپیتز است.با اینکه این سگ ها گونه ها و دسته های مختلفی داتند، ا ما یک شباهت بارز در میان همه آنها شبیه بودن آنها به گرگ هاست.

اما باید به یاد داشته باشیم که بعضی از گونه‌های اشپیتز ممکن است جثه بزرگ و متوسطی هم نیز داشته باشند. ولی معمولاً آنها به‌عنوان یک سگ خانگی در اندازه‌های کوچک محبوب‌تر هستند. پس ما اینجا بیشتر موضوعاتمان را رو آنها متمرکز میکنیم.

رنگ اشپیتز

اگر بخواهیم از لحاظ رنگ آنها را دسته‌بندی کنیم باید بگوییم که از سه دیدگاه میشود آنها را دسته بندی کرد. معمولاً سگ های اشپیتز با جثه بزرگ در سه رنگ سفید، قهوه ای و سیاه رایج تر هستند.گونه های متوسط آنها نیز در رنگ های سیاه، قهوه‌ای، سفید، نارنجی، خاکستری و به ندرت در رنگ های دیگر رایج هستند، اما گونه های کوچک آن ها یا به اصطلاح گونه های مینیاتوری آنها در رنگ های سیاه، قهوه‌ای، سفید، نارنجی، خاکستری، زرد و به ندرت دردیگر رنگ ها رایج هستند.

وزن سگهای اشپیتز

باز  هم اگه بخواهیم  سگ های اشپیتز را از نزر وزن آنها را دسته بندی کنیم باید بگیم باید سه گونه ی قبلی را دوباره مورد بررسی قرار دهیم.

  • بزرگ: وزنی حدوداً  بین ١٨ تا ٢٠ کیلوگرم
  • متوسط: وزنی حدوداً ً بین  ١٠ تا ١٣ کیلوگرم
  • کوچک: وزنی حدودا ٤ تا ٦ کیلوگرم.

البته آمار وزنی آنها چیز تقریبی است و ممکن است از این بازه ها کمی بیشتر یا کمتر هم باشند.

ارتفاع

سگ های اشپیتز از نظر ارتفاعشون به دسته‌ها و اندازه‌های زیر تقسیم‌بندی می‌شوند.

 

  • بزرگ : ارتفاعی تقریباً بین ٤٠ تا ٤٥ سانتی‌متر
  • متوسط: ارتفاعی تقریباً بین ٢٨ تا ٣٨ سانتی‌متر
  • کوچک: ارتفاعی تقریباً بین ٢٤ تا ٣٠ سانتی‌متر

موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با مجارستان و پارک ملی آگلتک
یک شنبه 29 خرداد 1401 ساعت 22:9 | بازدید : 149 | نویسنده : علی | ( نظرات )

پارک ملی آگلتک

پارک ملی آگلتک

 

سفر به مجارستان این کشور باستانی و زیبا ، سفری بسیار جذاب و خاطره انگیز خواهد بود. کشور مجارستان در اروپای مرکزی واقع شده که با اتریش، اسلوونی، کرواسی، صربستان، رومانی و اوکراین هم مرز است. پایتخت این کشور بوداپست است که یکی از بهترین مقاصد گردشگری در اروپا محسوب می شود. در سفر به مجارستان می توانید از جاذبه های فرهنگی آن که ثبت یونسکو نیز شده اند دیدن کنید، طبیعت اروپا را ببینید و از دومین دریاچه آب گرم دنیا لذت ببرید.


مجارستان سرزمینی ۱۱۰۰ ساله است که در حدود ۱۵۰ سال پیش از کشور اتریش مستقل گشت. فرهنگ مردم مجارستان از معروف ترین و شناخته شده ترین فرهنگهای اروپائی است. سوارکاری و موسیقی دو بخش مهم از فرهنگ آنها است. زبان خاص خود را دارا هستند که زبانی زیبا و مستقل است با ویژگیهای خاص کلامی خود. این کشور همواره مهد مخترعین و هنرمندان بزرگ بوده و دوستان بسیار خوب و مهربانی می توان در بین این مردم پیدا کرد.


جمعیت این کشور در حدود ۹ میلیون و ۸۸۰ هزار نفر است و دارای مساحت ۹۳۰۳۰ کیلو متر مربع است. واحد پول این کشور فورینت و زبان رسمی آنان مجاری است.

 

پارک ملی آگلتک:

 

هزینه تفریح و ورودیه ها در سفر به مجارستان


کشور مجارستان و مخصوصا شهر بوداپست دیدنی های زیادی دارد که می توانید در سفر به مجارستان از آن ها بازدید کنید.
برخی از جاذبه های بوداپست در فهرست زیر آورده شده است:

  • گالری ملی مجارستان: حدود ۱۷ هزار تومان
  • موزه هنرهای زیبا: حدود ۲۷ هزار تومان
  • حوضچه آب گرم: میانگین بین ۴۲۰۰۰ تا ۶۵۰۰۰ تومان

در بوداپست تورهای پیاده‌ای موجود است که اکثر آن ها رایگانند؛ اما رسم این تورها این است که به راهنمایی که شما را همراهی می کند در انتهای سفر، انعام می دهید.

 

کلیسای سنت استفان

 

اگر به ابنیه مذهبی علاقمند باشید، در سفر به مجارستان قطعا از مشاهده “کلیسای سنت استفان” به وجد خواهید آمد. این کلیسا با آن گنبد با شکوهش را می توان از مهم ترین دیدنی های مقدس مجارستان دانست. این کلیسا در”بوداپست” واقع شده است. قدمت این بنای تاریخی به سال های 1851-1906 بازمی گردد. قرار داشتن دست “سنت استفان” در حرم این کلیسا بر شهرت آن افزوده است. به طوری که همه ساله گردشگران و علاقمندان زیادی به قصد بازدید و زیارت به این کلیسا مراجعه می کنند.

 

دریاچه بالاتون

 

گاهی اوقات لازم است تا از فضای شهرنشینی دور شوید و به قلب طبیعت پناه ببرید. “دریاچه بالاتون” از جاذبه های معروف مجارستان است که یک استراحتگاه محبوب در نزد گردشگران به شمار می رود. با بازدید از این دریاچه آب شیرین می توانید بر کشتی های مسافربری سوار شوید و بی شک در سفر به مجارستان تجربه ای تازه و منحصر به فرد به دست خواهید آورد. یادتان باشد از قلعه ها، تاکستان و شهرک های دارای چشمه های آب گرم اطراف دریاچه هم دیدن کنید.

 

پارک ملی آگتلک

 

در شمال مجارستان “پارک ملی آگتلک” واقع شده است. پس از مراجعه به این پارک غاری را مشاهده می کنید که به عنوان تنها غار استالاکتیک اروپا شناخته می شود. در سفر به مجارستان بازدید از پارک ملی آگلتک فرصت خوبی برای آشنایی با گیاهان، حیوانات و روستاهای اطراف منطقه است.

 

 


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قیمت تور فرانسه نوروز 1402 در رز آبی
یک شنبه 29 خرداد 1401 ساعت 1:19 | بازدید : 162 | نویسنده : علی | ( نظرات )

قیمت تور فرانسه نوروز 1402

 

 

اگر از اطرافیان‎‌تان بپرسید کدام شهر خارجی را برای سفر دوست دارند، احتمالا پاسخ تعداد زیادی از آنها «پاریس» است. پاریس، این شهر جادویی سال‌هاست که جای خود را در دل ایرانی‌ها باز کرده است؛ تقریبا از زمان شاه‌های قاجار. از همان سال‌ها بود که فرنگ رفته‌ها، با آب و تاب از رنگ و بوی پاریس حرف می‌زدند. هنوز هم خیلی از ما وقتی اسم پاریس می‌آید، تصاویر رویایی شانزه لیزه و کافه‌های کنار خیابان در ذهنمان نقش می‌بندد.

گذرنامه برای سفر پاریس

همین که بخواهید پایتان را از مرزهای کشور بیرون بگذارید، باید گذرنامه داشته باشید. مهم نیست که مقصد چه قدر دور یا نزدیک باشد، در هر حال شما باید گذرنامه یا همان پاسپورت‌تان را گرفته باشید. در واقع گذرنامه، معرف هویت شما در کشور مقصد است.

اگر گذرنامه ندارید، باید با تهیه مدارک به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنید و برای گرفتن گذرنامه درخواست بدهید. حتی اگر گذرنامه هم دارید، فکر نکنید کار تمام است. گذرنامه شما باید از زمان اخذ ویزا تا شش ماه اعتبار داشته باشد. بنابراین پیش از هر اقدامی برای سفر به پاریس، از اعتبار گذرنامه‌تان مطمئن شوید.

ویزا پاریس (ویزا فرانسه)

اگر برای سفرتان تور فرانسه را انتخاب می‌کنید، خیال‌تان از بابت ویزا راحت باشد. بیشتر تورها خدمات ویزا را هم انجام می‌دهند. اما اگر خودتان می‌خواهید به طور مستقل وارد عمل شوید و کارهای سفر را انجام دهید، باید به فکر ویزا هم باشید.

اولین مرحله برای دریافت ویزا پاریس، گرفتن وقت سفارت است. پس از اینکه وقت سفارت را گرفتید، باید مدارک مورد نیاز را به پرسنل سفارت تحویل بدهید. پس از تحویل مدارک، از شما انگشت نگاری گرفته می شود در صورتی که مدارک شما کامل باشد و هدف سفر شما کارمند سفارت را قانع کند، به زودی ویزا پاریس را دریافت خواهید کرد.

اگر می‌خواهید درباره اخذ ویزا مطمئن باشید، تمام مدارک را به طور کامل تهیه کنید.

تور پاریس گزینه‌ای عالی برای سفر شما به این شهر است. البته در صورتی که تور فرانسه بخرید، علاوه بر پاریس، سایر شهرهای این کشور را هم خواهید دید. تور فرانسه قیمت های مختلفی دارد؛ عواملی نظیر تعداد شهرها، مدت اقامت و کیفیت هتل ها این قیمت را تعیین می‌کند. البته درباره قیمت تور پاریس، موضوع تعداد شهرها دیگر مطرح نیست و فقط مدت اقامت و کیفیت هتل اهمیت دارد.

زمانی که تور پاریس را برای سفرتان می‌خرید، اقداماتی نظیر ویزا، خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، ترانسفر و… برعهده تور است. شاید همین عوامل باعث شود که پرداخت قیمت تور پاریس، حتی اگر گران هم باشد، ارزشش را داشته باشد.

بهترین زمان برای سفر به فرانسه

تور فرانسه در تمامی زمان ها و فصول موجود است اما می توان بهترین زمان سفر به فرانسه بهار و پاییز است که هوا مطبوع است و می‌ توانید از قدم زدن در خیابان شانزه ‌لیزه، کافه ‌گردی، بازدید از موزه‌ های برتر جهان و البته طبیعت زیبای این کشور لذت ببرید. تقریبا از اوایل اردیبهشت تا اواخر تیر ماه بهترین فصول برای انتخاب تور فرانسه محسوب می شود. همچنین از اوایل شهریور تا اوایل آبان ماه نیز برای سفر به فرانسه به دلیل کاهش کثرت توریست گزینه انتخابی ایده الی برای شما به شمار می آید.

اگر می خواهید در صف های طولانی برای صرف غذا معطل نشوید اگر می خواهید از جاذبه های گردشگری فرانسه لذت بیشتری را ببرید و البته قدری سفر مقرون به صرفه تری در پیش روی شما باشد به شما توصیه می کنیم فصل پاییز را برای این سفر رویایی در نظر بگیرید. البته سفر به پاریس در زمستان مقرون به صرفه ترین انتخابی است که شما در پیش رو دارید. اگر سفرهای هیجان انگیز و شلوغ ایده ال شما است بهار را در لیست خود قرار دهید و اگر می خواهید رویایی ترین سفر خود را تجربه کنید توصیه می کنیم زمستان و پاییز را مد نظر قرار دهید.

عمدتا فرانسویان تعطیلاتشان را در کشور خود سپری می‌ کنند. در هنگام تعطیلات این کشور که از نیمه ماه ژوئیه شروع می‌ شود و تا آخر ماه آگوست ادامه می‌ یابد کلیه فعالیت‌ ها به حالت تعلیق در می ‌آیند مگر آن دسته از فعالیت‌ هایی که مرتبط با صنعت گردشگری باشند. در این موقع از سال شهرهایی مانند پاریس آکنده از گردشگران و بازدیدکنندگان تور فرانسه مرداد 1400 و تور فرانسه شهریور 1400 می ‌شوند. علاوه بر این هر دو سال یکبار در پاریس یکی از مهمترین نمایشگاه‌ های اتومبیل جهان برگزار می‌ گردد و خیابان ‌های آکنده از خودروهای نمایشی می ‌شوند. بنابراین زمان مناسبی برای بازدید از پاریس به شمار نمی‌رود.

 

قیمت تور فرانسه چقدر است؟

قیمت تور فرانسه نوروز 1402 در اکثر آژانس ‌های گردشگری بسته به نوع پرواز، کیفیت هتل و زمان سفر، با رنج ‌های قیمتی متفاوتی به گردشگران ارائه می‌ شود. عمده پروازها به مقصد فرانسه از طریق هواپیمایی ‌های AirFrance و IranAir انجام می ‌پذیرد و کیفیت هتل ‌ها بین چهار تا پنج ستاره متغیر است. قیمت حدودی تور فرانسه در فصول کم گردشگر که عمدتا شش ماهه دوم سال را شامل می‌ شود، ارزانتر از شش ماهه اول سال هزینه در برخواهد داشت.

 

قیمت تور فرانسه نوروز 1401


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی باغذای خشک سگ
شنبه 28 خرداد 1401 ساعت 22:35 | بازدید : 128 | نویسنده : علی | ( نظرات )

غذای خشک سگ

 

غذای خشک سگ

 

غذای خشک سگ

غذای خشک سگ و نحوه مصرف آن یکی از مهمترین مواردی است که همه افرادی که از سگ ها در خانه و محل زندگی خود نگهداری می کنند باید از آن آگاه باشند. اگر برای اولین بار است که سرپرست یک سگ را به عنوان حیوان خانگی پذیرفته اید و حالا قصد خرید غذای خشک برای سگ تازه وارد را دارید باید با انواع غذای سگ و نحوه مصرف آن به خوبی آشنا باشید.

 

خرید غذای خشک سگ

از ضروری ترین مواردی که باید در تغذیه سگ های خانگی به آن توجه ویژه ای داشته باشید، غذای خشک است. بنابراین باید نحوه تغذیه این حیوان را با غذای خشک به خوبی آموزش ببینید. همانطور که می دانید غذای خشک سگ انواع مختلفی دارد و هر کدام از این محصولات نحوه مصرف مشخصی دارند. بنابراین اگر قصد خرید غذای خشک سگ را دارید باید با انواع این غذاها و نحوه و میزان مصرف هرکدام به خوبی آشنا شوید تا حیوانات خانگی شما دچار مشکلات گوارشی نشده و همیشه سالم و سلامت بمانند.

از جمله مزایای خرید غذای خشک سگ ها می توان به مواردی از قبیل داشتن مواد مغذی و مفید در ترکیبات این محصول که برای رشد و سلامت سگ ها لازم است اشاره کرد. برخی از این غذاها برای تمیز شدن لثه ها و پاک کردن جرم از روی دندان سگ ها موثر هستند.

معمولا غذای سگ ها از موادی تهیه می شود که هزینه های زیادی دارند اما قیمت غذای خشک سگ به مراتب پایین تر بوده و کیفیت بیشتری نسبت به غذاهای دست ساز و فله ای دارد. وجود تاریخ تولید و مصرف که بر روی بسته بندی غذاها نوشته می شود یکی دیگر از مزایای خرید غذای سگ های خانگی است. و این محصولات به دلیل خشک بودن تا مدت ها بدون هیچ مشکلی قابل استفاده برای حیوان هستند. همچنین استفاده از غذای سگ خشک هم برای توله سگ ها و هم برای سگ های بالغ مناسب بوده و رده بندی سنی مختص به هرکدام بر روی بسته بندی محصول درج شده است.

میزان و نحوه مصرف غذای خشک سگ

همانطور که می دانید میزان مصرف غذای همه سگ ها باهم متفاوت است و نمی توانید به همه سگ ها به یک اندازه غذا بدهید. بنابراین مصرف غذای خشک سگ دارای اندازه و مقدار مشخصی می باشد که باید حتماً رعایت شود. میزان غذایی که به سگ ها داده می شود بر اساس مواردی از قبیل سن، نژاد و وزن حیوان و شارط نگهداری از آن دارای تفاوت هایی است. به همین خاطر میزان غذای خشکی که به سگ ها داده می شود باید تابع این موارد باشد.

بهترین روش برای مشخص شدن میزان غذای خشکی که باید به سگ ها داده شود این است که ابتدا با یک دامپزشک مشورت کنید. دامپزشک ها می توانند با تعیین وزن سگ و سایر شرایطی که بیان شد، میزان غذای خشک لازم برای حیوان خانگی شما را بصورت دقیق مشخص کنند تا سگ شما به بهترین شکل ممکن تغذیه شود.

حتماً به این موضوع دقت داشته باشید که اگر بیش از اندازه به سگ غذای خشک داده شود یا میزان تغذیه حیوان کمتر از مقدار لازم باشد می تواند باعث ایجاد مشکل برای سلامتی او شود. بنابراین اگر برای اولین بار می خواهید از یک سگ نگهداری کنید و با نحوه تعذیه آن آشنا نیستید حتماً ابتدا به دامپزشک مراجعه کنید. اما به طور معمول سگ های بالغ که دارای اندازه متوسط هستند می بایست روزانه بین 200 تا 500 گرم و بصورت دو وعده در روز غذا بخورند.

زمان مناسب برای تغذیه سگ با غذای خشک

توله سگ ها حداقل باید تا 3 ماهگی از شیر مادر تغذیه کنند. اما اگر توله سگ شما از نعمت مادر محروم است می توان او را با شیر خشک مخصوص توله سگ با شیشه شیر تغذیه کنید. و بعد از این مدت باید به مرور غذای خشک را به توله بخورانید. توله سگ ها بسیار سریع رشد می کنند و در این مدت به مواد مغذی و مفید برای رشد اندام های مختلف بندشان نیاز دارند، یکی از مهمترین موادی که می تواند به رشد توله ها کمک کند افزودن غذای خشک به رژیم غذایی حیوان است. این روند باید تا اتمام 12 ماهگی ادامه یابد و بعد از آن توله شما به یک سگ بالغ و قوی تبدیل خواهد شد.

به یاد داشته باشید که پیش از اتمام 3 ماهگی به توله سگ ها نباید غذای خشک داد، زیرا می تواند در سیستم گوارش حیوان اخلال ایجاد کرده و به دلیل سفت بودن هضم و دفع غذا برای توله های کوچک مشکل ایجاد نماید. توله سگ هایی که در سن رشد (بین 4 تا 6 ماهگی) هستند باید از مواد مغذی استفاده کنند. بیشتر این مواد را می توانند از طریق خوردن غذای خشک بدست آورند، بنابراین باید از 4 ماهگی تا 1 سالگی از غذای خشک تغذیه کنند تا بتوانند در آینده یک سگ بالغ و سالم باشند.

نحوه استفاده از غذای خشک برای سگ ها

خوب اکنون باید با نحوه دادن غذای خشک به سگ آشنا شوید. همانطور که می دانید غذای خشک می تواند تعادل در آب مورد نیاز بدن حیوان را به هم بزند. این محصول به دلیل داشتن بافت خشک و سفتی که دارد باید حتما همراه آب به حیوان داده شود تا سگ ها دچار مشکلاتی از قبیل کمبود آب در بدن خود نشوند. اگر آب بدن حیوان از حد مشخصی کمتر شود، دچار بیماری هایی مانند یبوست شده و مشکلات گوارشی متعددی برای او ایجاد می شود. بنابراین دقت داشته باشید که نحوه تغذیه سگ ها با غذای خشک باید همراه با آب به میزان کافی باشد.

همیشه هنگام تغذیه سگ ها با غذای خشک مقدار کافی آب درون ظرف آن ها بریزید و حیوان را برای نوشیدن آب تشویق کنید. این کار علاوه بر اینکه یک روش صحیح تغذیه حیوانات خانگی به ویژه سگ ها محسوب می شود از بروز مشکلات دستگاه گوارشی حیوان جلوگیری کرده و همواره آب مورد نیاز بدن آنها را تامین می کند. اغلب سگ ها روزانه دو وعده غذا می خورند و خوب است که یک وعده از آن با غذای خشک تغذیه شوند. در کنار آن می توانید از انواع کنسرو مخصوص سگ استفاده کنید تا رژیم غذایی آن ها کامل تر باشد.

عادت کردن سگ به خوردن غذای خشک

سگ ها موجودات باهوشی هستند و خیلی زود نکاتی که به آن ها آموزش داده می شود را یاد می گیرند. به همین خاطر اگر می خواهید سگ شما به خوردن غذای خشک عادت کند، باید این مورد را از زمان توله گی به او یاد دهید. برای اینکار تنها باید بعد از اتمام 3 ماهگی به مرور غذای خشک را وارد رژیمی غذایی توله سگ ها کنید تا این حیوان بتواند در دوران بلوغ به راحتی از این ماده تغذیه کند. البته همیشه شانس نگهداری از یک توله را نداریم و ممکن است بخواهیم از یک سگ بالغ نگهداری کنیم که از عادات غذایی او آشنا نیستیم. در این شرایط می بایست به توصیه هایی که در ادامه به آنها اشاره می شود دقت کنید.

  • از خوراندن غذاهای انسان ها به سگ جداً بپرهیزید.
  • سگ هایی که روزانه دو وعده غذایی مصرف می کنند باید کمتر از میان وعده ها استفاده کنند تا بتوانند به رژیم غذایی صحیح عادت کنند.
  • سعی کنید از ترکیب کنسرو و غذای خشک در رژیم غذایی حیوان استفاده کنید.
  • از محصولاتی استفاده کنید که دارای برندهای مطمئن و شناخته شده هستند و هر غذایی را به سگ خود ندهید.
  • در صورتی که همه این اقدامات تاثیری در اصلاح رژیم غذایی سگ شما نداشت و همچنان به خوردن غذای خشک تمایلی ندارد، بهترین روش پیش از خرید غذای خشک برای سگ تان این است که به یک دامپزشک مراجعه کرده و از او مشورت بخواهید.

 

 

 


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با خوراکی محبوب اسپانیا و تور اروپا نوروز 1402
جمعه 27 خرداد 1401 ساعت 1:40 | بازدید : 137 | نویسنده : علی | ( نظرات )

خوراکی محبوب اسپانیا

خوراکی محبوب اسپانیا

غذای محلی اسپانیایی تاپاس چیست؟

شاید شما هم اسم تاپاس را به عنوان یکی از غذاهای معروف اسپانیا شنیده باشید و این سوال برایتان پیش آمده باشد که تاپاس چیست. تاپاس در واقع یک غذا نیست؛ بلکه به انواع غذاهای سرد و گرم که به عنوان پیش غذا یا یک غذای ساده سرو می شوند، تاپاس گفته می شود. تاپاس در بسیاری از رستوران های اسپانیا به صورت نوعی دورچین به صورت رایگان در کنار غذاهای محلی اسپانیا سرو می شود.

تاپاس تنوع زیادی دارد. برخی آن را یک غذای خیابانی اسپانیا می دانند و برخی دیگر تجربه میل کردن آن را در رستوران های لاکچری اسپانیا داشته اند. همین بازه گسترده نشان دهنده این موضوع است که تاپاس چقدر می تواند متفاوت طبخ و آماده شود. در همین مطلب در بین معرفی غذاهای محلی اسپانیا که به عنوان وعده اصلی شناخته می شوند، به تعدادی از انواع تاپاس نیز اشاره خواهیم کرد.

 

خوراکی محبوب اسپانیا:

غذای اسپانیایی پایلا

از معروف ترین غذاهای محلی اسپانیا که نمی توانید در سفر به این کشور آن را نادیده بگیرید، پایلا Paella است. از این غذا به اسم های دیگری مثل پائلا یا پائیا نیز در کتاب های آشپزی نام برده می شود که به دلیل تفاوت تلفظ اسم این غذای خوشمزه است. پائلا غذا اسپانیایی مشهوری است که در بیشتر شهرها در این کشور طبخ می شود. البته اصالت اصلی پائیا به شهر والنسیا باز می شود. با این حال می توانید با سفارش پائیا غذای اسپانیایی خوشمزه ای را در جای جای این کشور میل کنید.

به طور کلی مواد اصلی تشکیل دهنده غذای اسپانیایی پایلا، برنج و سبزیجات مخصوص است. شاید این ظاهر نوع غذا شباهت زیادی به استانبولی پلو در ایران داشته باشد؛ اما مزه و عطر و طعم پائلا نشان دهنده اصالت اسپانیایی آن است. علاوه بر برنج و انواع سبزیجات ویژه طبخ پائیا، از لوبیا و ادویه جات هم استفاده می شود. گوشت مرغ به همراه گوشت اردک یا خرگوش نیز به این غذای خوشمزه اضافه می شود تا یک غذای مقوی و خوشمزه ایجاد شود. البته در بسیاری از شهرهای ساحلی اسپانیا، از ماهی و میگو برخی دیگر از حیوانات برای تامین گوشت غذا استفاده می شود.

فرقی نمی نماید به کدام شهر در اسپانیا سر می زنید، درهرصورت حتما برای خوردن پائیا غذای اسپانیایی محبوب، برنامه ریزی کنید. این غذا برای هر دو وعده ناهار و شام در بهترین رستوران های اسپانیا سرو می شود.

تورتیلا اسپانولا

اگر در طول سفر دلتان هوس املت ایرانی بکند، چاره ای ندارید تا به وطن بازگردید. با این حال، یک گزینه جذاب برای جایگزین شدن با املت ایرانی وجود دارد و آن تورتیلا اسپانولا Tortilla Espanola است. به این غذا املت اسپانیایی نیز گفته می شود و از آن دست غذاهای محلی اسپانیا است که در کشورهای مختلف نیز طبخ می شود.

غذای اسپانیایی تورتیلا در واقع ترکیبی از سیب زمینی و تخم مرغ است. شاید بهتر باشد به جای املت اسم خاگینه یا حتی کتلت بر روی آن بگذاریم. آشپزهای مختلف هر کدام تورتیلا مخصوص خود را طبخ می نمایند. با این حال بیشتر آشپزهای اسپانیایی کوشش می نمایند تا تورتیلا همانند کیک پف کند. برای این کار هم از تخم مرغ یاری می گیرند. تورتیلا یک غذای اسپانیایی با سیب زمینی به حساب می آید که هواداران زیادی در خود این کشور دارد.

نکته مهم در خصوص غذای اسپانیایی تورتیلا این است که این غذا در طعم های مختلفی سرو می شود. در هنگام سفارش حتما باید نوع آن را تعیین کنید. ممکن است علاوه بر سیب زمینی و تخم مرغ و ادویه جات، مواد دیگری نیز به آن اضافه شده تا طعم متفاوتی به خود بگیرد. تورتیلا اسپانولا به صورت ساندویچ سرو می شود. آن را هم می توان به عنوان یکی از غذاهای خیابانی اسپانیا برشمرد و هم غذایی که در برخی رستوران ها طبخ می شود.

تور اروپا نوروز 1402

 

 

راهنمای تور اروپا نوروز 1402

 

 

بسیاری از زیباترین شهرها و کشورهای جهان در اروپا قرار دارند. برای سفر به این قاره سرسبز و زیبا می توانید طبق سلیقه خود، یک مقصد را انتخاب کنید. البته اگر مشکل ویزا در میان نباشد، بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند با یک کوله پشتی تمامی گوشه و کنارهای اروپای زیبا را بگردند! از جزایر آرام و آفتابی یونان تا شب های پرشور پاریس، اروپا می تواند همه سلیقه ها را راضی نگه دارد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا راهنمای سفر به اروپا را در اختیارتان بگذاریم. 

هزینه سفر به اروپا

همان طور که همیشه گفته ایم، هزینه های سفر به مسائل مختلفی بستگی دارد. از نوع هتل و پروازی که انتخاب می کنید تا نرخ ارز و هزینه ویزا و ... . البته این ها هزینه های ابتدایی سفر هستند و مواردی مثل بازدید از جاذبه های گردشگری و هزینه های خورد و خوراک را نیز نباید فراموش کرد. طبیعتا این هزینه ها در کشورهای مختلف، متفاوت هستند. مثلا هزینه سفر به فرانسه با بلغارستان یا قبرس متفاوت است. اگر تورهای ترکیبی را انتخاب کنید، باز هم قضیه متفاوت خواهد بود.

اگر می خواهید دیدگاهی نسبت به هزینه های سفر به اروپا داشته باشید، ابتدا مقصد یا مقاصد خود را مشخص کنید و پکیج های مربوط به آن مقصد را ببنید. پس از مشخص شدن هزینه های هتل و پرواز و ویزا، می توانید با یک جست و جوی ساده در اینترنت، از هزینه های دیگر نیز اطلاع پیدا کنید. مواردی مثل هزینه خورد و خوراک، نرخ تاکسی و دیگر مواردی که در هر کشور با کشور دیگر متفاوت هستند. 

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با تعدیل قیمت در بورس در دلفین وست
پنج شنبه 26 خرداد 1401 ساعت 22:42 | بازدید : 136 | نویسنده : علی | ( نظرات )

تعدیل قیمت در بورس

 

 

 

 

 تعدیل قیمت در بورس

 

 

تاکنون مطالب متعددی پیرامون بازار بورس و تشریح مهم‌ترین مفاهیم آن در مجله فرادرس نگاشته شده است. در نوشتار پیشِ‌رو، با عبارت تعدیل در بورس آشنا می‌شویم. تعدیل در بورس به معنی تعدیل قیمت سهام و تعدیل EPS در نظر گرفته می‌شود که در اینجا ابتدا تعدیل قیمت سهام و سپس تعدیل سود هر سهم بررسی شده‌اند.

ممکن است در هنگام خرید سهام فقط به قیمت ظاهری آن توجه کنید اما قیمت ظاهری و قیمت تعدیل‌ شده سهم هر دو به صورت متفاوتی ارزش آن سهم را نشان می‌دهند. درواقع، در محاسبه قیمت تعدیل‌شده سهم، ویژگی‌های دیگر آن نیز مورد توجه قرار می‌گیرند.

 

تعدیل قیمت در بورس:

قیمت سهام پس از تعدیل شدن، بیشتر نشان‌دهنده ارزش ذاتی آن خواهد بود. تعدیل قیمت سهام در بورس عواملی مانند سود، «تجزیه سهام» (Stock Split) و ارائه شدن سهام جدید را نیز مورد ملاحظه قرار می‌دهد.

در ادامه به رایج ترین دلایل تعدیل قیمت در بورس اشاره کرده‌ایم.

تجزیه سهم فعالیتی در جهت مقرون‌ به ‌صرفه‌تر‌ کردن فرایند خریداری سهام برای سرمایه‌گذاران با سطوح درآمدی متوسط است. تجزیه سهم در اغلب موارد، بر سرمایه ‌کلی شرکت اثری ندارد اما قیمت سهام شرکت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.تعدیل در بورس

برای مثال، ممکن است هیئت‌مدیره شرکتی تصمیم بگیرند که سهام آن شرکت را به نسبت ۳ به ۱ تقسیم کنند. در نتیجه، تعداد سهام منتشر شده ۳ برابر و قیمت آن بر ۳ تقسیم می‌شود. فرض کنید که قیمت بسته شدن سهمی در روز قبل از تجزیه شدن آن معادل ۳۰۰ هزارتومان بوده باشد. در این‌صورت، قیمت سهام معادل ۱۰۰ هزارتومان (۳۰۰ تقسیم بر ۳) می‌شود. به صورت مشابه، تمام قیمت‌های قبلی تقسیم بر ۳ می‌شوند تا قیمت تعدیل شده بدست آید.

از موارد تاثیرگذار بر قیمت سهام می‌توان به سود نقدی و غیرنقدی اشاره کرد. تفاوت بین سود نقدی و غیر نقدی در این است که در مورد اول، قیمت سهام از قبل تعیین شده است و در مورد دوم، فرد سهام اضافه دریافت می‌کند.

یکی از دلایل تعدیل قیمت سهام می‌تواند حقوق ارائه‌ شده به سهام‌داران فعلی باشد. برای مثال، فرض کنید که شرکت برای خرید سهام توسط سهام‌داران فعلی خود، حق تقدم قائل شود و با وجود این حق تقدم، سهام‌داران فعلی به ازای هر دو سهمی که دارند، یک سهم اضافه دریافت کنند.

 

 

تصور کنید که قیمت معاملاتی سهم معادل ۵۰ هزار تومان باشد و سهام‌داران فعلی بتوانند سهم‌های اضافی ارائه شده را با قیمت ۴۵ هزار تومان خریداری کنند. بعد از اعطای حق تقدم خرید سهام به سهام‌داران فعلی، قیمت تعدیل شده بر حسب عامل تعدیل‌کننده و قیمت، محاسبه می‌شود.

تعدیل قیمت سهام باعث می‌شود که تخمین دقیق‌تری از عملکرد آن داشته باشیم. تعدیل قیمت این امکان را فراهم می‌کند که سرمایه‌گذاران بدانند با خرید این سهم چه میزان سود کسب می‌کنند.

  • دارا الگوریتم

«اختلاف قیمت» (Price Gap) زمانی بوجود میاید که قیمت سهام به علت عوامل تکنیکال یا بنیادی تغییر کند. این اختلاف قیمتی زمانی در نمودار ظاهر می‌شود که قیمت دارایی مالی بدون انجام معامله به صورت قابل‌توجهی افزایش یا کاهش پیدا کند. در بسیاری از موارد، تعدیل قیمت جهت از بین بردن اختلاف قیمت انجام می‌شود. همان‌طور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، بدون صورت گرفتن معامله‌ای، قیمت افزایش داشته است.

 

 

برای مثال اگر EPS یک شرکت بالاتر از EPS پیش‌بینی شده توسط تحلیل‌گران باشد، اختلاف قیمت قابل توجهی به سمت بالا بوجود خواهد آمد. به صورت مشابه، امکان دارد در  بازار فارکس گزارشی منتشر شود که اسپرد بین قیمت خرید و فروش را به طرز چشم‌گیری افزایش دهد تا جایی که اختلاف قیمت زیادی در نمودار مشاهده شود. در تصویر زیر می‌توانید نمونه کاهشی اختلاف قیمت را مورد ملاحظه قرار دهید.

 

 

«سود هر سهم» (Earning Per Share | EPS) از تقسیم سود شرکت بر تعداد سهام‌داران آن بدست می‌آید. از عدد بدست آمده می‌توان به عنوان معیاری برای بررسی وضعیت شرکت اشاره کرد. هرچه EPS شرکتی بالاتر باشد، آن را سودده‌تر در نظر می‌گیرند.

EPS یکی از مهم‌ترین معیار‌ها در تعیین ارزش یک سهم، در نظر گرفته می‌شود. بسیاری از سرمایه‌گذاران برای تشخیص میزان سوددهی یک شرکت به EPS آن توجه می‌کنند. EPS بالاتر به معنی آن است که شرکت منتشرکننده سهام، پول بیشتری برای ارائه به سهام‌داران خود دارد. برای مثال، ممکن است شرکتی در طی زمان همراه با افزایش درآمد، سود خود را نیز افزایش دهد.

 

 

سرمایه‌گذاران عموماً در یک صنعت معین، برای بررسی وضعیت دو شرکت، EPS آن‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنند. ممکن است روند رشد EPS با توجه به عملکرد پیشین و عملکرد مورد انتظار، نظر سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند. شرکتی با EPS پیوسته در حال افزایش، گزینه سرمایه‌گذاری قابل اطمینان‌تری از شرکتی با EPS در حال کاهش به شمار می‌رود.

باتوجه به شرکت مورد نظر و نوع سهام‌ منتشر شده (عادی یا ممتاز)، می‌توان به روش زیر EPS آن‌را محاسبه کرد. دو فرمول ارائه‌شده برای محاسبه EPS یکسان هستند و تنها درصورت عرضه سهام ممتاز توسط شرکت، باید سود سهام ممتاز از درآمد خالص شرکت موردنظر کسر شود.

    میانگین سهام منتشر‌ شده ÷ درآمد خالص = EPS

 

یا

 

میانگین سهام منتشر شده ÷ ( سود سهام ممتاز  –  درآمد خالص ) = EPS

تعداد سهام منتشر شده در شرکت می‌تواند با توجه به عرضه شدن سهام جدید، بازخرید سهام، مسترد شدن آن‌ها یا تبدیل سایر اوراق بدهی به سهام، تغییر کند. میانگین سهام منتشر شده، تمام تغییرات بوجود آمده در سهام شرکت را در طی مدت زمان معین ثبت می‌کند. امکان دارد شرکت‌های متفاوت از میانگین ساده یا میانگین وزنی در محاسبه EPS استفاده کنند.

به طور معمول، دو نوع «سهام ممتاز» (Preferred Stock) و «سهام عادی» (Common Stock) وجود دارند. دارندگان سهام ممتاز نسبت به دارندگان سهام عادی حق بیشتری برای دریافت سود یا دارایی توزیع‌ شده دارند. جزییات سهام ممتازی منتشر شده به شرکت ایجادکننده آن بستگی دارد.

معمولاً سهام‌داران ممتاز امکان رای‌دهی پیرامون حاکمیت مشارکتی شرکت را ندارند یا حقوق آن‌ها محدود شده است. در زمان نقد کردن دارایی‌ها نیز، دریافت دارایی توسط دارندگان سهام‌ ممتاز به دریافت دارایی توسط دارندگان سهام عادی، ارجحیت دارد اما دارندگان اوراق قرضه نسبت به دارندگان سهام ممتاز الویت دارند.

 

 

سهام ممتاز تعدادی از ویژگی‌های اوراق قرضه و سهام عادی را داراست که جذابیت سرمایه‌گذاری در آن را برای سرمایه‌گذاران معینی افزایش می‌دهد. سهام‌داران ممتاز الویت بیشتری برای دریافت سود نسبت به سهام‌داران عادی دارند و سود کسب شده توسط آن‌ها بیشتر است و می‌تواند به صورت ماهانه یا فصلی پرداخت شود.


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صندوق های سرمایه گذاری آگاه
چهار شنبه 25 خرداد 1401 ساعت 22:24 | بازدید : 167 | نویسنده : علی | ( نظرات )

صندوق سرمایه گذاری

 

 

صندوق سرمایه گذاری

 

 

 

یکی از مهم‌ترین روش‌های مدیریت دارایی‌ها در بورس، استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. جایی که تیمی از تحلیلگران حرفه‌ای بازار سبدی متنوع از دارایی‌های مختلف برای شما تشکیل می‌دهند و ریسک کاهش سرمایه در بورس را به کمترین حد ممکن می رسانند. مجموعه آگاه از سال 1387 به ارائه خدمات مدیریت دارایی در بورس می‌پردازد و مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری متعددی را در این بازار برعهده دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به پربازده‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری کشور اشاره کرد.

صندوق سرمایه‌گذاری چیست؟

صندوق سرمایه‌گذاری نهادی مالی به شمار می‌رود که دارایی سرمایه‌گذاران بورس را جمع‌آوری و آن را در سبدی متنوع از دارایی‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌کند. کاهش ریسک، تنوع، مدیریت حرفه‌ای و نقدشوندگی بالا از مهم‌ترین مزایای این صندوق‌ها به شمار می‌روند.

انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری

صندوق‌های سرمایه‌گذاری انواع مختلفی دارند که در ادامه به مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت
صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت بین 70 تا 90 درصد سرمایه مشتریان خود را در اوراق کم ریسک مانند سپرده‌های بانکی، اوراق مشارکت و سایر اوراق بهادار با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌کنند. بنابراین از کم‌ریسک‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در بورس محسوب می‌شوند و سودی که به مشتریان خود پرداخت می‌کنند نیز ثابت و کمی بیشتر از سود سپرده‌های بانکی است. مدیریت حرفه‌ای و قابلیت نقدشوندگی بالا دو مزیت دیگر صندوق‌های درآمد ثابت به شمار می‌رود.
2صندوق سرمایه‌گذاری در سهام
صندوق‌های سهامی 70 تا 90 درصد دارایی مشتریان خود را در سهام شرکت‌های بورسی سرمایه‌گذاری می‌کنند. این صندوق‌ها ریسک بیشتری از صندوق‌های درآمد ثابت دارند اما سود حاصل از سرمایه‌گذاری در آن‌ها به ویژه در بلندمدت بسیار بیشتر خواهد بود. ریسک صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام نیز با بهره‌گیری از تیمی از افراد متخصص و حرفه‌ای در زمینه بورس و بازارهای مالی تا حد زیادی کنترل می‌شود.

3صندوق سرمایه‌گذاری مختلط
دارایی صندوق‌های مختلط را ترکیبی از سهام شرکت‌های بورسی و اوراق با درآمد ثابت تشکیل می‌دهد. بنابراین این صندوق‌ها از نظر بازدهی و ریسک حد میانی دو صندوق درآمد ثابت و سرمایه‌گذاری در سهام محسوب می‌شوند. انعطاف‌پذیری مهم‌ترین مزیت این صندوق‌ها است.

 

نحوه خرید و فروش صندوق‌های سرمایه‌گذاری

خرید و فروش واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری به دو صورت انجام می‌شود و صندوق‌ها بر این اساس به دو گروه عمده تقسیم می‌شوند:  
  • صندوق قابل معامله در بورس یا ETF: برای خرید و فروش واحدهای این نوع صندوق‌ها لازم است کد بورسی و کد معاملاتی داشته باشید. با مراجعه به سامانه معاملاتی آنلاین کارگزاری‌ها و جست‌وجوی نماد صندوق، می‌توانید نسبت به خرید صندوق‌های ETF اقدام کنید.
  • صندوق‌های مبتنی بر صدور و ابطال: برای خرید واحد‌های این نوع صندوق‌ها نیازی به داشتن کد معاملاتی نیست و باید به صورت آنلاین به سامانه مخصوص صندوق مراجعه کنید. در بعضی از موارد نیز مراجعه حضوری ضرورت دارد. 

صندوق‌های سرمایه‌گذاری آگاه

با هر هدف و رویایی که به بازار سرمایه قدم گذاشته باشید، صندوق‌های متنوع آگاه با ویژگی‌های مختلف شما را به این هدف نزدیک‌تر می‌کنند. این صندوق‌ها همواره در میان پربازده‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری کشور قرار داشته‌اند و با تیم مدیریت حرفه‌ای و با تجربه خود، فعالان بازار سرمایه را برای موفقیت هر چه بیشتر در این بازار همراهی خواهند کرد.

  
صندوق مشترک آگاهپربازده‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری کشور یکی از اولین‌های این بازار هم به شمار می‌رود و از ابتدای تاسیس خود تاکنون توانسته 38000 درصد برای مشتریان خود بازدهی ایجاد کند. صندوق مشترک آگاه از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام و مبتنی بر صدور و ابطال است و برای سرمایه‌گذاری با دید بلندمدت بهترین گزینه محسوب می‌شود.
صندوق هستی بخش آگاهصندوق هستی‌بخش آگاه از نوع صندوق‌های قابل معامله در بورس است و با نماد «آگاس» در بازار معامله می‌شود. این صندوق که به لحاظ عملکرد و بازدهی موفق به کسب نشان 5 ستاره بازار سرمایه شده است، پرطرفدارترین صندوق سرمایه‌گذاری سهامی قابل معامله در بورس ایران نیز به شمار می‌رود.

صندوق یاقوت آگاهیاقوت از نوع صندوق‌های درآمد ثابت و ETF است که تجربه یک سرمایه‌گذاری کم ریسک و مطمئن را برای مشتریان بورس رقم می‌زند. این صندوق جایگزین مناسبی برای سپرده‌های بانکی است و برای افرادی که ریسک‌پذیری کمتری دارند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.
صندوق زمرد آگاهزمرد، جدیدترین صندوق سهامی شرکت سبدگردان آگاه است که برخلاف بسیاری از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام به مشتریان خود سود نقدی پرداخت می‌کند و به همین دلیل هم محبوبیت بسیار بالایی در میان فعالان بازار سرمایه به دست آورده است.
صندوق همای آگاههمای آگاه، بهترین گزینه برای کسانی است که به دنبال سود ثابت ماهیانه در بورس هستند. همای از جمله صندوق‌های درآمد ثابت و قابل معامله بازار است و امنیت بالای سرمایه‌گذاری و سهولت خرید از دیگر مزایای آن محسوب می‌شوند.
صندوق زرین آگاهجدیدترین محصول شرکت سبدگردان آگاه، صندوق طلای زرین است که دارایی مشتریان خود را در گواهی سپرده کالایی سکه و اوراق مشتقه مبتنی بر سکه طلا سرمایه‌گذاری می‌کند. زرین از نوع صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) است و واحدهای این صندوق با نماد «مثقال» در بازار معامله می‌شوند.

موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با سرمایه ‌گذاری در طلا
چهار شنبه 25 خرداد 1401 ساعت 1:18 | بازدید : 148 | نویسنده : علی | ( نظرات )

سرمایه ‌گذاری در طلا

 طلا

 

 

 نکات قابل توجه در شیوه سرمایه گذاری؟

سرمایه گذاری در هر زمینه ای دارای مزایا و معایب خاص خود می باشد. اما نکته های مهم که در انتخاب هر کدام از شیوه های سرمایه گذاری باید در نظر گرفت، مقدار سرمایه، میزان توقع در بازدهی، ریسک پذیری، طول مدت کوتاه و یا بلند زمان سرمایه گذاری می باشد. 

بازدهی سرمایه‌گذاری در بازار مسکن به چه صورت است؟

یکی از شیوه های سرمایه گذاری که برای اکثر افراد قابل توجه بوده و جذابیت بیشتر بین عموم دارد، سرمایه گذاری در امور املاک می باشد. به این دلیل که در این نوع سرمایه گذاری ریسک پذیری کمتری خواهد داشت و و ارزش پولشان با توجه به تورم حفظ خواهد شد. اگر ملک تجاری باشد می توان از این طریق کسب درآمد نمود و اگر مسکونی باشد صاحب یک سر پناه خواهید شد و یا رهن و اجاره دادن ملک در طی سال از سود آن برای خرید ملک های بیشتر جهت سرمایه گذاری اقدام نمود. اما با وجود مزیت های بسیار در  زمینه سرمایه گذاری در مسکن و ملک، مانند دیگر روش های سرمایه گذاری دارای چالش های خاص خود نیز می باشد و همچنین سرمایه گذاری در خرید ملک به نقدینگی بیشتری نیاز است که همه افراد توانایی تهیه مبلغ موردنظر را نخواهند داشت و نگهداری مسکن هزینه‌های خاص خود از جمله هزینه‌ های مربوط به استهلاک را نیز دارد.

- سرمایه گذاری در طلا :

با توجه به اینکه نوسانات در بازار طلا و سکه بیشتر از بازار مسکن می باشد که این موضوع باعث شده عده ای از افراد به فکر نوسان گیری از بازار طلا باشند. اما با این حال سرمایه گذاری در طلا همیشه طرفداران خاص خود را دارد و همچنین یکی از پشتوانه های اصلی در راستای سرمایه گذاری از نظر اقتصادانان طلا می باشد و اکثر افراد برای حفظ ارزش پس انداز خود اقدام به سرمایه گذاری در این زمینه می کنند. با پیدایش فلز گرانبها طلا در طول تاریخ، معمولا دولت ها سعی داشته اند با ذخیره سازی طلا یک پشتوانه اقتصادی برای کشور خود ایجاد کنند و این روند جهت سرمایه گذاری در زمینه طلا با گذشت هزاران سال باز هم ادامه خواهد داشت و فقط نوع ساز و کار آنها تغییر کرده است. با این حال سرمایه گذاری در این زمینه آینده ای روشن و مطمئن خواهد داشت.

 

 

 مزایای سرمایه‌گذاری در طلا و درصد نقدشوندگی بالا :

برای همه افراد میزان نقدشوندگی سرمایه شان اهمیت بالایی دارد. پیش آمده برای بعضی افراد در یک بازه زمانی نیاز به پول دارند و قصد دارند سرمایه خود را تبدیل به نقدینگی کنند با این وجود اگه سرمایه مورد نظر طلا باشد به راحتی می توان در بازار فروخت اما این کار برای دارایی مسکن شاید ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد. البته دو فاکتور تاثیرگذار در زمینه سرمایه گذاری طلا داشتن دیدگاهی بلند مدت و صبر است. برای مثال افرادی که در سال 97 طلا خریداری کرده اند و قصد دارند در سال 98 آن را به فروش برسانند سود زیادی عایدشان نمی شود و نباید انتظار چندانی داشته باشند.  از دیگر مزیت و ویژگی های سرمایه گذاری در طلا که باعث تضمین سود سرمایه‌گذاری در طلا به نسبت سایر سرمایه گذاری های دیگر می شود تنوع بالا در این فلز گرانبها می باشد. به طور مثال افرادی که قصد دارن با خرید ارز و دلار اقدام به سرمایه گذاری کنند تنها فقط می توانند خرید فیزیکی دلار داشته باشند و این موضوع در خصوص سرمایه گذاری در مسکن هم همینطور می باشد. انواع روش ها در زمینه سرمایه گذاری در طلا وجود دارد که حتی با کمترین هزینه می توان اقدام نمود مانند خرید طلای دست دوم بدون کارمزد،خرید سکه های نیم و ربع و تمام بهار، خرید طلای های تزئینی،سرمایه گذاری در صندوق های پشتوانه طلا خرید طلا آب شده و... می باشد.

 

کلام آخر:
در این مطلب سعی داشتیم از ویژگی های سرمایه گذاری در مسکن و طلا صحبت کنیم که امیدواریم برای شما مفید بوده باشه.  سرمایه گذاری در مسکن همانند طلا ریسک پذیری کمتری دارد و طی مدت هرچند کوتاه یا بلند باعث می شود ارزش پولشان با توجه به تورم حفظ شود و اگر ملک تجاری باشد می توان از این طریق کسب درآمد نمود و اگر مسکونی باشد صاحب یک سر پناه خواهید شد و یا رهن و اجاره دادن ملک در طی سال از سود آن برای خرید ملک های بیشتر جهت سرمایه گذاری اقدام نمود. سرمایه گذاری در طلا و سکه نوسانات بیشتری در بازار نسبت به مسکن داشته اما ریسک کمتری نسبت به سایر سرمایه گذاری ها را داشته و اگر افرادی که در زمینه طلا سرمایه گذاری کرده اند هر وقت که بخواهند می توانند سرمایه خود را تبدیل به نقدینگی کنند و حتی با کمترین هزینه می توان اقدام به سرمایه گذاری در زمینه طلا و سکه نمود.


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با خرید غذای سگ دوبرمن
سه شنبه 24 خرداد 1401 ساعت 4:22 | بازدید : 151 | نویسنده : علی | ( نظرات )

خرید غذای سگ دوبرمن

 

خرید غذای سگ دوبرمن

 

 

 

سگ‌ها، این موجودات بازیگوش و دست داشتنی، نژادهای مختلفی دارند که هر یک از این نژادها خود به تنهایی از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار هستند. اما امروز در این مقاله سعی داریم تا با شما درباره یکی از نژادهای باهوش و با ابهت‌ ، یعنی سگ دوبرمن صحبت کنیم.

علی‌رغم تصور عموم مردم که سگ دوبرمن اصیل را یک سگ خطرناک و وحشی می‌پندارند، دوبرمن یک سگ نگهبان شجاع، مهربان و دوست بسیار وفادار برای خانواده و صاحب خود است، اما این مهربانی تا زمانی پابرجاست که خطری خانواده و صاحب او را تهدید نکند! در چنین شرایطی او برای محافظت از خانواده خود دست به هر کاری می‌زند.

استعداد، هوش، قدرت و سرعت سگ‌ دوبرمن مثال زدنی‌ست، از همین رو بیشتر برای نگهبانی و خدمت رسانی در ارتش و نیروی پلیس به کار گرفته می‌شود. اما حواستان باشد تا تیز هوشی این سگ را دست کم نگیرید و افسار خود را به دست سگ نسپارید. در ادامه درمورد این سگ دوست داشتنی بیشتر صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

نگاه اجمالی به نژاد سگ دوبرمن

در سال ۱۸۹۰ آقای کارل فردریش لوئیس دوبرمن، یک مامور مالیات و نگهبان بود که دست بر قضا رابطه بسیار خوبی با سگ‌ها داشت. او تصمیم می‌گیرد تا در هنگام نگهبانی از سگی استفاده کند که علاوه بر هوش، شجاعت و جسارت توانایی بسیار بالایی نیز داشته باشد. سپس با ترکیب نژاد روتوایلر، ژرمن پینچر، شپرد تورینگین، گریهاوند سیاه، گریت دین و ویمارانر او توانست یک نژاد جدید به دست بیاورد و نام او را دوبرمن گذاشت.

آقای دوبرمن با انتخاب بهترین نژادهای سگ سرانجام موفق شد تا سگی با قدرت بویایی قوی، آرواره‌های مستحکم و توانایی بالا در نگهبانی را تولید کند. پس از مدت کوتاهی این نژاد به عنوان سگی شجاع، قابل اعتماد و مناسب برای شکار  بر سر زبان‌ها افتاد. سگ دوبرمن به دلیل کمک‌های بسیاری که در طول جنگ جهانی دوم به انسان‌ها کرد، قهرمان دوران جنگ به حساب می‌آید.

ناگفته نماند که پرورش دهنده دیگری به نام اوتو گولر نیز با مطالعات خود تاثیر بسزایی در ظاهر این سگ داشت و در نهایت در سال ۱۹۰۰ این سگ به یک نژاد مستقل تبدیل شد. این سگ‌ها در انجام امور دیده بانی، ردیابی، نگهبانی، امور نظامی، جستجو و نجات بسیار کار آمد می‌باشد. نترس بودن و کنجکاوی از همان ابتدا حتی در چشمان سیاه و نافذ توله سگ دوبرمن کاملا مشخص است.

 

خرید غذای سگ دوبرمن:

 

 

به منظور انتخاب بهترین مواد غذایی برای دوبرمن تان شما باید چیزهایی مثل سطح فعالیت و سن و وزن و وضعیت سلامت او را در نظر بگیرید.

۱) از نظر مصرف کالری روزانه:

یک دوبرمن فعال بالغ که وزن آن نزدیک به ۹۰ پوند است نیاز به حدود ۲۱۰۰ کالری در هر روز به عنوان کالری پیشنهاد شده توسط شورای ملی تحقیقات ملی آکادمی دارد. سگ مسن تر ۱۳۳۳ کالری در روز نیاز دارد. همچنین آنهایی که عقیم شده اند نیاز به کالری کمتری برای جلوگیری از چاقی دارند.
یک سگ بالغ جوان با وزن ۷۰ تا ۸۰ پوند با داشتن ورزش کافی نیاز به ۱۸۷۶ کالری در هر روز دارد.توله این نژاد نیاز به حدود ۱۸۰۰ کالری در روز برای رشد سالم دارد.

 

۲) از نظر تغذیه مورد نیاز:

مصرف پروتئین: این نژاد نیاز به مواد غذایی با پروتئین بالاتر و رژیم غذایی باید شامل ۲۵% – ۳۰% پروتئین است.

در هنگام خرید مواد غذایی مطمئن شوید که دو یا سه عنصر تشکیل دهنده شامل گوشت مانند مرغ و گوسفند و گوشت گاو و یا ماهی داشته باشد.

گوشت وعده غذایی همچنین منبع خوبی از پروتئین است.

مراقب باشید که گوشت عنصر اصلی این مواد مغذی نباشد ، زیرا یک رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند برای این سگ مضر باشد و او را در معرض ابتلا به بیماری های کلیوی قرار دهد.

آشنایی با نژاد دوبرمن

غذاهای طبیعی مورد استفاده:سگ نژاد دوبرمن

• میوه ها و سبزیجات: در حالی که تصور نمی شود سگ ها بتوانند مثلا هویج و سیب بخورند اما در واقع می توانند بخورند.میوه های تازه یا سبزیجات بهتر از مواد یخ زده هستند هم‌چنین کنسرو ها هم حاوی سدیم بیش از حد است.
• پاپ کورن تهیه شده بدون کره یا نمک و یا قطعات کوچک کیک ساده برنج
• ماست با پروبیوتیک، ماست ساده، و نه ماست ترکیبی با شکر و میوه
• کره بادام زمینی: کره بادام زمینی بدون قند انتخاب مناسبی برای سگ ها است.
• کدو تنبل و سیب زمینی شیرین ، سعی کنید بخارپز کنید.
تخم مرغ
• کوکی ها
• قطعات کوچک پنیر
• قطعات ماهی قزل آلا پخته شده (هرگز خام ندهید!)
• نان سالم که توسط یک نانوایی سگ محلی و یا مغازه غذای طبیعی سگ پخته می شوند.


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رز آبی آژانس گردشگری و معرفی تور ترکیه
دو شنبه 23 خرداد 1401 ساعت 22:29 | بازدید : 155 | نویسنده : علی | ( نظرات )

رز آبی آژانس گردشگری 

 

 

 

تور ترکیه: کشور ترکیه کشور اورآسیایی است که اغلب جوانان ایرانی دوست دارند به آنجا سفر نمایند، زیرا قسمتی از ترکیه فرهنگ اروپایی داشته و همچنین جاذبه‌های توریستی و گردشگری بالایی دارد. این کشور در گذشته دارای قیمتهای بسیار خوبی بود اما امروزه به دلیل افت قیمت لیر، تورهای اعزام به این کشور دچار اختلالات و مشکلاتی مانند کمبود مسافر شده اند. تور ترکیه از تهران و شهرهای بزرگ به تمام شهرهای توریستی ترکیه انجام می شود. شهرهای آنکارا، فاستانبول، ازمیر،آنتالیا، از شهرهای مهم و توریستی هستند که جوانان افغانی و ایرانی تمایل به مسافرت به این شهرها را دارند.

 ترکیه دارای آب وهوای عالی و مناسب در بعضی از فصل های سال است که مردم اغلب برای تعطیلات پایان سال و عید نوروز به آنجا سفر می کنند. هدف از برپایی تور ترکیه در ایران علاوه بر گردشگری، به منظور انجام یک سفر کم هزینه تر برای مردم است تا بتوانند یک سفر خارج از کشور نموده و از پس هزینه های آن هم بربیایند. این کشور به علت دسترسی فراوان به دریا دارای ساحل آرام و جنگل هایی دنج است که برای تمدید اعصاب مهم است.

 این کشور تاریخ وسیع دارد که بخشی ازآن به کشور ما هم ربط دارد، هنگام سفر با تور ارزان ترکیه باید گفت که این کشور زیبا دارای مراکز خرید فوق العاده با قیمت مناسب است، فروشگاه عمده لباس و کفش و کیف ،اجناس اروپایی،لوازم آرایش از جمله موارد خرید ایرانیان است. تور ترکیه برای افرادی که کاسب هستند برای آوردن اجناس هم مناسب است که همراه تور و افرادحاضر در جمع لوازم مورد نیاز و کسب و کار خود را رونق دهند.

 

رز آبی آژانس گردشگری :

 

تورهای مسافرتی و گردشگری تور ارزان ترکیه دارای کیفیت خوبی هستند و ارزان بودن تور دلیل بر بی‌کیفیت بودن تور نیست، گاهی یک تور با توجه به درخواست خود مسافران به شهری مانند وان سفر می کنند تا هزینه ها کمتر شده و بتوانند مدت زمان بیشتری را در ترکیه اقامت کنند. نوع پرواز،هواپیما، ساعت حرکت، هتل ها ومهمانپذیرها از مواردی است که موجب کاهش قیمت می شود.

شهر الینپوس یک شهر سرسبز و جذاب است و بقایای روم باستان در ان شهر دیده می شود که یک شهر توریستی وگردشگری است. جنگل و خانه های جنگلی شیکی دارد که می توان با خانواده در آنجا تفریح کرد. شهر دیگر آیوالیک است که در تابستان دارای مسافران زیادی در سواحل است که داخل این شهر آبشارهای قدیمی فراوانی همراه با خانه های کلبه ای شکل دیده می شود.

شهر کاپادوکیه پر از مجسمه های زیبا و جذاب بوده و انواع مجسمه های اسب درآن دیده می شود. بالن های هوایی زیبایی داشته در مواقعی از سال هوا می شوند.

شهر بورسا به دلیل جنگل ها و منابع طبیعی زیبایش مشهور است، غذاهای خوشمزه، دسر و آب نبات، کباب های معروفش با هزینه های نسبتا مناسب لذت بخش است. این شهر را می توان پیاده قدم زد. این شهر به علت کثرت درخت و مزارع سبز به بورسای سبز معروف است.

یکی دیگر از شهرهای سرسبز، آماسیه است که در وسط کوه قرار دارد، ازطرفی هم با ساحل همسایه است که معروف به شهر شاهزاده است و یکی از بهترین شهرها برای سفر در تابستان است. دارای چشمه آب معدنی گرم است.

ارزان ترین شهر تور ترکیه برای ایرانیان وان است که این روزها کمی شلوغ شده است. شهر دیگری که نزدیک دریای سیاه است شیله نام دارد، این شهر ساحلی و باستانی است و در تابستان شلوغ است. غذاهای محلی و جشنواره غذا و صنایع دستی با حضور گردشگران برپا می شود.

 

رز آبی آژانس


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معرفی باکس سگ و خرید باکس سگ
دو شنبه 23 خرداد 1401 ساعت 12:29 | بازدید : 155 | نویسنده : علی | ( نظرات )

خرید باکس سگ

 

خرید باکس سگ

 

راهنمای خرید باکس سگ و گربه

هر روزه تعداد افرادی که به نگهداری حیوانات خانگی علاقمند می‌شوند، بیشتر می‌شود. حقیقت این است که این حیوانات زیبا و بامزه آنقدر دوست داشتنی هستند که هرکسی را شیفته خود می‌کنند. زندگی کردن با یک حیوان خانگی بسیار شیرین است. آنقدر زود به شما وابسته می‌شوند که جدا شدن از آن‌ها مشکل می‌شود. اما اگر ما حیوانی را از خانه‌ی اصلی‌اش یعنی طبیعت جدا کرده‌ایم، باید بتوانیم اسباب راحتی و آسایشش را نیز فراهم کنیم. اگر میزبان خوبی هستید این حیوانات دوست داشتنی را به خانه خود دعوت کنید. 

از نیازهای اصلی آن‌ها مانند غذای مناسب، شستشو اصولی و به موقع و ... که بگذریم، یکی از مواردی که حتما با آن مواجه می‌شوید یک جای خواب برای حیوان و یک باکس برای جابه جایی آن‌ها است.

اگر قصد داشته باشید سگ یا گربه خود را به گردش و سفر ببرید و یا حیوان را به دامپزشک نشان دهید، همه از مواردی است که شما را مستلزم داشتن یک باکس ایمن و مناسب برای جا به جایی دوست خود می‌کند.

خرید باکس سگ:

چطور یک باکس سگ و گربه خوب بخریم؟

قبل از خرید هر وسیله‌ای برای حیوانات خانگی باید به راحتی آن‌ها دقت کنید. در خرید باکس حمل حیوانات به استحکام کافی باکس، تهویه هوا، ابعاد مناسب و همچنین نوع حیوان، نژاد و جثه‌ی آن دقت کافی نمایید. برای مثال اگر سگ شما دارای جثه بزرگی است بهتر است یک باکس حمل سگ بزرگ بخرید تا حیوان خانگی شما احساس راحتی کند.

انواع باکس سگ و گربه:

باکس حمل سگ پلاستیکی:

این نوع باکس‌ حمل تماما از پلاستیک محکم ساخته شده‌اند و ممکن است فقط در و قفل آن‌ها فلزی باشد. چون از پلاستیک ساخته شده‌اند سبکند و برای حمل روزانه یا در سفر بسیار مناسب هستند. باکس حمل پلاستیکی شستشوی راحتی نیز دارد. این باکس‌ ها بیشتر مناسب حیوانات کوچک می‌باشد. اگر حیوان خانگی با جثه‌ی کوچک یا متوسط دارید بهترین نوع باکس برای شما همین نوع پلاستیکی است. البته برای حیوانات بزرگتر در صورت داشتن ابعاد و استحکام کافی نیز قابل استفاده است.

باکس حمل فلزی:

باکس‌ حمل حیوانات فلزی مقاومت بیشتری نسبت به نوع چوبی و پلاستیکی دارند و به همین نسبت قیمت‌ آن‌ها نیز بالاتر است. باکس نگهدارنده فلزی معمولا بزرگ هستند و برای حیوانات با جثه‌ی بزرگ مناسب‌اند. همچنین از نوع فلزی به عنوان خانه‌ی حیوان در گوشه‌ی حیاط نیز می‌توانید استفاده کنید. در خرید باکس فلزی به وزن آن دقت فرمایید.

باکس حمل چوبی:

باکس چوبی بیشتر مناسب کسانی است که دوست دارند این باکس خانه‌ای برای سگ یا گربه آن‌ها در خانه شود. در واقع باکس‌ حمل چوبی مناسب گردش و سفر نیستند چون حمل آن‌ها راحت نیست. باکس نگهدارنده چوبی زیبایی بیشتری دارد و خانه‌ای زیبا برای دوست کوچک شما می‌شود. البته قیمت این مدل نیز بالا است.

باکس حمل سگ ساکی و کوله‌ای:

این نوع باکس نیز برای گردش روزانه مناسبند و حمل حیوانات کوچک با آن‌ها راحت است. نوع کوله‌ای چون وزن را روی شانه شما تقسیم می‌کند احساس سنگینی نمی‌کنید. قیمت این مدل نیز مناسبتر است. اما در خرید باکس ساکی و کوله‌ای به ویژگی‌های سگ یا گربه خود دقت کنید چون این نوع باکس برای گربه و سگ‌های پر جنب و جوش و بازیگوش چندان مناسب نیست.

 


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با Litecoin چیست؟
یک شنبه 22 خرداد 1401 ساعت 23:10 | بازدید : 172 | نویسنده : علی | ( نظرات )

Litecoin چیست؟

 

لایت کوین چیست؟

شباهت های زیادی بین لایت کوین و بیت کوین وجود دارد ، به همین دلیل از آن به عنوان نقره در مقابل بیت کوین که طلا است یاد می شود.

هدف اصلی لایت کوین تبدیل شدن به یک سیستم پرداخت جهانی است. این بدان معنی است که افراد می توانند وجوه خود را به صورت محلی یا بین المللی ارسال و دریافت کنند ، بدون اینکه نیازی به استفاده از خدمات واسطه ها و یا اشخاص ثالث (مانند بانک ها) داشته باشند.

برای اینکه دقیقا بدانید "لایت کوین  چیست؟" ، یک مثال ساده از استفاده از لایت کوین در دنیای واقعی ارائه می دهیم.

به عنوان مثال ، تصور کنید که شخصی(که در انگلستان زندگی می کند) میخواد وجهی برای فردی دیگر(که در کنیا زندگی می کند) بفرستد. اگر از یک بانک استفاده کنند ممکن است:

  • هزینه های زیادی برای او داشته باشد.
  • مدت زمان طولانی (چندین روز) طول بکشد تا وجه مورد نظر جا به جا شود.
  • از شخص اول بخواهند فرمهای زیادی را پر کند که وقت گیر است.

با این حال ، اگر وی تصمیم به استفاده از لایت کوین برای پرداخت داشته باشد ، می تواند از همه این مسائل جلوگیری کند.

  • اولا، هزینه ارسال لایت کوین بسیار ارزان است. در واقع ارسال پول فقط چند سنت هزینه دارد.
  • دوما، تکمیل تراکنش های لایت کوین فقط 2.5 دقیقه طول می کشد ، که بسیار سریعتر از انتقال بانکی است.
  • سوما، به دلیل غیرمتمرکز بودن لایت کوین ، شما بر وجوه خود کاملاً کنترل دارید. این بدان معناست که برای ارسال سکه های خود نیازی به پر کردن هیچ فرم دیگری ندارید.

این مزایا لایت کوین را به گزینه بسیار مناسبی برای ارسال و دریافت وجه تبدیل می کند.

 

Litecoin چیست؟

 

لایت کوین چگونه کار می کند؟

تلاش برای درک نحوه کارکرد فناوری بلاک چین ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد. این بدان دلیل است که بیشتر مواردی که هنگام بحث درباره ارز های دیجیتال  درباره آنها صحبت می کنیم کاملاً جدید هستند.

برای آشنایی با فناوری بلاکچین لایت کوین و نحوه عملکرد آن مثالی از انتقال وجه را توسط این بلاکچین بررسی می کنیم. 

برای دریافت وجه ، به آدرس کیف پول لایت کوین نیاز دارید. هرکسی میتواند کیف پول لایت کوین را به صورت رایگان دریافت کند و محدودیتی در تعداد والت هایی که می توانید ایجاد کنید  وجود ندارد. 

پس به ولت لایت کوین مثل یک حساب بانکی فکر کنید. وارد کیف پول لایت خود می شوید و لایت کوین را به آدرس کیف پول لایت کوین شخص مورد نظر میفرستید. هنگامی که وجوه را ارسال می کنید به بلاک چین لایت کوین ارسال می شود.

در همان حال هزاران معامله دیگر نیز از طریق بلاک چین لایت کوین انجام می شود. هر 2.5 دقیقه یک بلاک جدید ایجاد می شود. به یک بلاک به عنوان ظرف یک معامله نگاه کنی که معاملات مختلفی از جمله تراکنش شما را انجام می دهد. قبل از رسیدن وجوه به کیف پول شخص مورد نظرتان، قانونی بودن معامله باید تأیید شود.

از آنجا که لایت کوین غیرمتمرکز است، هیچ مرجع واحدی برای تایید معامله وجود ندارد. در عوض ، گروهی از داوطلبان به نام ماینر ها از قدرت محاسبه خود برای حساب این تراکنش استفاده می کنند. به این ترتیب بلاک های معامله تایید می شوند.

بعد از 2.5 دقیقه ، ماینرها اکنون تراکنش را محاسبه کرده اند ، تمام معاملات در آن بلوک را تایید کرده اند و شخص مورد نظر شما اکنون بودجه خود را دریافت کرده است. به همین سادگی!

تاریخچه ی لایت کوین و تیم توسعه دهنده

لایت کوین اولین بار در سال 2011 توسط یکی از کارمندان سابق گوگل به نام چارلی لی ایجاد شد. مانند بسیاری دیگر از دوستداران بلاکچین ، چارلی لی معتقد بود که برنامه نویسی بیت کوین نقص های زیادی دارد.

این نقایص مربوط به موارد زیر است:

  • عدم موفقیت بیت کوین در سرعت بخشیدن به معاملات
  • نحوه استخراج آن 
  • توانایی آن برای انجام معاملات بیشتر در هر ثانیه - مقیاس پذیری

وقتی از اصطلاح مقیاس پذیری استفاده می کنیم، در مورد تعداد تراکنش هایی که یک بلاک چین می تواند در هر ثانیه پردازش کند صحبت می کنیم. هرچه تعداد بیشتری از افراد از بلاک چین استفاده کنند، شبکه می تواند بیش از حد شلوغ شود و سرعت معاملات کاهش یابد.

برای اینکه چارلی لی به هدف خود در ایجاد نسخه سبکتر از بیت کوین برسد ، لازم بود فرایندی به نام هارد فورک انجام دهد. 

فورک زمانی اتفاق می افتد که برای بهتر شدن بلاکچین اصلی تغییراتی بر روی آن ایجاد شود. دو نوع فورک وجود دارد.

سافت فورک زمانی است که بلاک چین ارتقا داده می شود ، اما قوانین جدید بلاک چین هنوز توسط نسخه قدیمی شناخته می شوند. بسیاری از سافت فورک ها برای بلاک چین بیت کوین ساخته شده اند.

با این حال ، چون بیت کوین غیرمتمرکز است ، به این معنی است که هیچ شخصی کنترل آن را ندارد. اگر قرار است تغییرات جدیدی اعمال شود ، به سیستم رأی گیری می رسد. فقط اگر تعداد کافی از جامعه به تغییر جدید رای دهند ، می تواند ادامه یابد.

نوع دوم فورک ، هارد فورک است. این زمانی است که واقعا به تغییرات بزرگی نیاز است و تنها راه دستیابی به آن ایجاد بلاکچین جداگانه است. این دقیقاً همان کاری است که چارلی لی با لایت کوین انجام داد.

Litecoin چیست


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راهنمای بازدید از کاخ الیزه پاریس و معرفی آن
یک شنبه 22 خرداد 1401 ساعت 4:7 | بازدید : 198 | نویسنده : علی | ( نظرات )

راهنمای بازدید از کاخ الیزه پاریس

 

راهنمای بازدید از کاخ الیزه پاریس

کاخ الیزه مقر رسمی ریاست جمهوری، محل اقامت رئیس‌جمهور و محل تشکیل جلسات هیت وزیران کشور فرانسه است. این کاخ در محله سنت اونوره پاریس  واقع است

این کاخ بین سال‌های ۱۷۱۸ تا توسط آرماند-کلود مویه آرشیتکت فرانسوی به سبک کلاسیک برای اقامت کنت دِورو ساخته شد. پس از مرگ کنت در سال ۱۷۵۳ این کاخ به منظور اقامت  مارکز دو پمپیدور  یکی از معشوقه‌های لویی پانزدهم  از سوی وی خریداری شد. پس از این دوران این کاخ برای اقامت پرنسس باتیلد دورلئان دختر  پرنس کنده  مورد استفاده قرار گرفت. اما بعدها و پس از  انقلاب فرانسه  و در دوران  ناپلئون  به عنوان کاخ ریاست جمهوری مورد استفاده قرار گرفت. از آن تاریخ نیز در دوره‌های مختلف بارها محل کاخ ریاست جمهوری فرانسه تغییر پیدا کرد اما سرانجام این کاخ در دوره والری ژیسکاردستن  دوباره به عنوان کاخ ریاست جمهوری انتخاب شد و تاکنون نیز این موقعیت را داراست.

راهنمای بازدید از کاخ الیزه پاریس

هتل دِوغو

معمار آرماند-کلود مویه دارای ملکی بود که از جاده روستای رول، غرب پاریس جلوتر بود و از املاک سلطنتی، Grand Cours از طریق شانزه لیزه پشتیبانی می‌کرد. وی این قرارداد را در سال ۱۷۱۸ به لویی هنری هان د لا تور د اورن، کنت آورو (خانواده‌ها: دوک و شاهزادگان بویون و سدان: لا مارک | فون در مارک) فروخت، با این توافق که مولت یک هتل مخصوص برای این شهر بسازد. مقابل یک دادگاه ورودی و پشتیبان یک باغ قرار دارد. هتل d’vvux در سال ۱۷۲۲ تکمیل و تزئین شد، و اگرچه از آن زمان تغییرات زیادی را تجربه کرده‌است، اما همچنان نمونه‌ای خوب از سبک کلاسیک فرانسه است. در زمان مرگ او در سال ۱۷۵۳، اوروو صاحب یکی از خانه‌های بسیار مورد تحسین در پاریس بود و توسط پادشاه لوئی پانز دهم  به عنوان محل اقامت مارکیز دو پمپادور و معشوقه وی خریداری شد. مخالفان با آویختن تابلوهایی بر روی دروازه‌ها که نشان می‌داد: «خانه فاحشه پادشاه»، بیزاری خود را نسبت به رژیم نشان دادند. پس از مرگ او، دوباره این ملک به املاک سلطنتی بازگشت.

در سال ۱۷۷۳، توسط نیکلاس بوژون، بانکدار دربار و یکی از ثروتمندترین مردان فرانسه خریداری شد، که برای نگهداری از مجموعه افسانه‌ای خود به «خانه روستایی» مناسب و مجلل (برای شهر پاریس هنوز تا این حد گسترش نیافته بود) نیاز داشت. از نقاشی استادان بزرگ به همین منظور، او معماری را استخدام کرد تا تغییرات اساسی در ساختمان‌ها (و همچنین طراحی یک باغ به سبک انگلیسی) ایجاد کند. به زودی شاهکارهای مشهوری مانند سفیران هولبین (اکنون در گالری ملی لندن ) و بوهمیان فرانس هالس  (اکنون در لوور) به نمایش درآمد. تغییرات معماری و گالری‌های هنری وی باعث شهرت بین‌المللی این اقامتگاه به عنوان «یکی از خانه‌های برتر پاریس» شد.

کاخ سلطنتی و شاهنشاهی

کاخ و باغ‌ها توسط بوتیلد دو اورلئان، دوشس بوربون در سال ۱۷۸۷ به مبلغ ۱٫۳۰۰٫۰۰۰ لیور از بوژون خریداری شد.این دوشس بود که آن را الیزه نامید. وی همچنین گروهی از کلبه‌ها را در باغهایی بنا نهاد که به نام همو د شانتیلی (Hameau de Chantilly) نامگذاری کرد، به نام همو در شاتو  د شانتیلی پدرزنش. با انقلاب فرانسه، دوشس از کشور فرار کرد و الیزه مصادره شد. اجاره داده شد. از این باغها برای غذا خوردن، آشامیدن و رقص استفاده می‌شد، تحت نام Hameau de Chantilly. و اتاق‌ها به خانه‌های قمار تبدیل شدند.

کاخ الیزه در سال ۱۸۰۳ به یوآخیم مورات و در سال ۱۸۰۸ به امپراتور ناپلئون فروخته شد. به الیزه-ناپلئون معروف شد. پس از نبرد واترلو ، ناپلئون به الیزه بازگشت و در ۲۲ ژوئن ۱۸۱۵ کناره‌گیری خود را در آنجا امضا کرد. سه روز بعد او از الیزه خارج شد.

قزاقهای روسی هنگام اشغال پاریس در سال ۱۸۱۴ در الیزه اردو زدند. اموال پس از آن به صاحب قبلی خود، دوش دو بوربن بازگشت، که سپس آن را به پسر عموی سلطنتی خود، لوئی پانزدهم، در سال ۱۸۱۶ فروخت.

اقامت رسمی رئیس‌جمهور

در دولت موقت  جمهوری دوم این کشور این کاخ، الیزه ملی نامیده می‌شد و محل اقامت رسمی رئیس‌جمهور جمهوری فرانسه  بود. رئیس‌جمهور همچنین از چندین اقامتگاه رسمی دیگر، از جمله Ch includingteau de Rambouillet، چهل و پنج کیلومتری جنوب غربی پاریس، و همچنین قلعه Brégançon در نزدیکی تولون استفاده می‌کند.

در سال ۱۸۷۳، در دوره جمهوری سوم، الیزه اقامتگاه رسمی ریاست جمهوری شد. در سال ۱۸۹۹،  فلیکس فاور  به عنوان تنها کارمند اداری که در کاخ جان داد، کشته شد. البته ادعا می‌شود که در هنگام بیماری فلایتیو کشته شده‌است.

در سال ۱۹۱۷، یک شامپانزه از محل کارخانه مجاور فرار کرد، وارد قصر شد و گفته شد که وی تلاش کرده‌است همسر رئیس‌جمهور ریموند پوانکره را به داخل درخت منتقل کند تا توسط محافظین الیزه خسته شود. رئیس‌جمهورپل دشانل ، که در سال ۱۹۲۰ به دلیل  بیماری روانی  استعفا داد، گفته شد که تحت تأثیر شاهکار شمپانزه چنان تحت تأثیر قرار گرفته بود که برای هشدار مهمانانش، هنگام پذیرایی‌های ایالتی، او را به پریدن در میان درختان واداشت.

کاخ الیزه در ژوئن ۱۹۴۰ بسته شد و در طول جنگ جهانی دوم خالی ماند. فقط در سال ۱۹۴۶ توسط وینسنت آئوریول،  رئیس دولت  موقت جمهوری فرانسه، اولین رئیس‌جمهور جمهوری چهارم از ۱۹۴۷ تا ۱۹۵۴ دوباره اشغال شد. از ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۹، الیزه توسط شارل دوگل ، اولین رئیس‌جمهور جمهوری پنجم. دوگل کمبود  حریم خصوصی  خود را دوست نداشت و نظارت بر خرید هتل مجلل هتل مارینی را برای اسکان مقامات ایالتی خارجی در بازدید از فرانسه انجام می‌داد و می‌گفت: «من ایده دیدار با پادشاهان را که با پیژامه در راهروهای من راه می‌روند دوست ندارم.»

الیزه باغهایی دارد که روسای جمهور بعد از ظهر روز باستیل تا سال ۲۰۱۰ میزبان مهمانی‌ها بودند. در آن سال، نیکلاس سارکوزی ، رئیس‌جمهور وقت، تصمیم گرفت که به دلیل بدهی زیاد فرانسه و بحران اقتصادی  سازماندهی این رویداد را متوقف کند.

 


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی باغذای توله سگ خیابانی
یک شنبه 22 خرداد 1401 ساعت 2:13 | بازدید : 122 | نویسنده : علی | ( نظرات )

غذای توله سگ خیابانی

 

 

غذای توله سگ خیابانی

 

چه زمان هایی تو روز باید به سگمون غذا بدیم ؟

زمان غذا سگ، اگر میخواید سگتون درست تربیت بشه و سالم باشه فقط نباید به نوع غذا که خشک و کنسروی و… باشه توجه داشته باشید.

باید زمان غذا سگ رو هم تنظیم کنید .اصلا به این فکر نکنید که ظرف غذا رو پرمیکنید .و سگتون تا شب غذا داره و نیاز نیست رسیدگی کنید بهش ، شما باید میزان غذا خوردن سگتون رو کنترل کنید. تا چاق نشه و مشکلات بدنی و بیماری براش به وجود نیاد

وحتی اگر شما با سگ بالغتون یه توله سگ هم نگه داری میکنید. میتونید وعده های اصلیشون رو داخل یه ظرف براشون سرو کنید .

اکثر سگ ها تا ۶ ماهگی باید حداقل سه بار در روز غذا بخورن تا انرژِ بدنشون تامین بشه. و  مشکلات بدنی براشون به وجود نیاد . حتی سگ های کوچک مثل  یورکی و چی هواهوا ، اگر به اندازه ی کافی غذا نخورن در آستانه­هیپوگلیسی (قند خون پایین) قرار میگیرن ، بخاطر همین  ۴ وعده غذایی در روز برای اونا خیلی مناسبه .

در طول ماه های اول ، سه تا چهار وعده غذایی به توله های کوچک بدید . بعد از اون به تدریج تا زمانی که ۶ ماهه بشن  تعداد وعده های غذایی رو به ۱ یا ۲ بار برسونید .

با این حال ، بعضی از توله سگ ها هستن که وقتی یک یا دو بار در روز غذا می خورن نمیتونن به اندازه ی کافی تغذیه بشن و رشد اونا ممکنه با اخلال مواجه بشه . بهتره از دامپزشک سگتون درباره ی دادن وعده های غذایی پرتعداد با مقدار غذای کم در هر وعده به سگ کوچولوتون سوال کنید.تا بهترین  راه حل رو بهتون پیشنهاد بده .

زمان های مناسب غذا دادن به سگ های بالغ :

شما باید فقط دو وعده غذایی کامل در روز برای تغذیه ی سگ بالغتون استفاده کنید. که هر وعده بین ۸ تا ۱۲ ساعت  فاصله داشته باشه . البته میتونید به مقدار یک سوم از یک وعده غذایی کامل ، صبح یا شب به سگتون بدید . ترجیحا این مقدار رو زمانی به سگ بدید چون در اون زمان کمترین فعالیت رو داره .

زمان خوردن غذاهای اضافی :

وقتی به سگتون بیشتر از دو وعده غذا میدید در اصل دارید غذای اضافی میدید یا میان وعدعه بهش میدید . اگر سگتون رو با این روش غذا میدید .بهتره مقدار غذا دادن رو تو هر وعده کمتر کنید تا سگتون دچار اضافه وزن نشه . سگ هایی که سوخت و ساز بالایی دارن یا زیاد دچار نفخ میشن نیازمند این رژیم غذایی هستن .

غذای توله سگ خیابانی:

زمان غذا سگ ها در طول روز :

۶-۱۲ هفته گی :

توله سگهای در حال رشد باید تغذیه شوند،  یک رژیم غذایی خاص برای برآوردن نیازهای غذایی برای رشد عادی تهیه می شود. تغذیه سگ های بزرگتر توله سگتون رو از غذاهای مغذی و مهم محروم می کنه . چهار وعده غذایی در یک روز معمولاً برای برآوردن نیازهای غذایی کافیه . سگ هایی از نژاد های بزرگ باید ۹ یا ۱۰ هفته از غذای خشک تغذیه بشن ؛ سگهای کوچک تا ۱۲ یا ۱۳ هفته از غذای خشک باید استفاده کنن.

۲-۶ ماهه:

گاهی اوقات در طی این دوره، وعده های غذایی از چهار وعده به سه وعده در روز کاهش پیدا میکنه. یک توله سگ تا ۱۲ هفته باید چربی دور شکم و وزن اضافه اش را از دست بده . اگر او هنوز در این سن چاق و تپلی است، به اندازه یک توله سگ به او غذا داده میشه تا به از نظر بدنی به سن بلوغ برسه.

۶-۱۲ ماهه:

با دوبار تغذیه در روز شروع کنید . عقیم کردن و نازاسازی نیازهای انرژی را کمی کاهش می ده ؛ بعد از این روش ، از تغذیه توله سگ با مواد مغذی غنی به تغذیه بقاء بزرگسالی تغییر بدید ، نژادهای کوچک در عرض ۷ تا ۹ ماه تغییر ایجاد می کنن ، نژادهای بزرگتر در عرض ۱۲، ۱۳ حتی ۱۴ ماه تغییر می کنن.

بعد از یک سالگی:

بیشتر صاحبان دو تا نیم سهم در یک روز به سگ های بزرگسال غذا میدن .

 

 برنامه غذایی مناسب یکی از فاکتور های اصلی سلامت در تمام حیوانات میباشد. شما میتوانید با تهیه یک برنامه غذایی مناسب سلامتی و شادابی سگتان را تضمین کنید. همچنین رعایت در امور تغذیه صحیح حیوانات میتواند پای شمارا از مراکز دامپزشکی کوتاه کند. پس در ادامه همراه ما باشید تا هرچیزی که که در مورد تغذیه سگ ها در نژاد های مختلف و سنین مختلف باید بدانید را یاد بگیرید. و بتوانید سلامتی حیوانتان را به تنهایی تضمی کنید.

1_بهترین غذاهای آماده برای سگ ها

همانطور که میدانید سگ ها حیواناتی همه چیز خوار هستند. حتی من با چشمان خودم دیده ام که سگ خربزه و یا حتی علف نیز میخورد. که این امر نشانگر کمبود املاح معدنی در بدن سگ ها نیز میباشد. امروزه غذاهای  آماده زیادی در پت شاپ ها و فروشگاه های اینترنتی به فرش میرسند و اغلب به صورت خشک میباشند.

اما برای خرید این غذا ها و بهترین غذا برای سگ ها میبایست به نکاتی دقت کنید تا بتوانید بهترینشان را انتخاب کنید. از این رو در ادامه قصد داریم تا خصوصیات غذای های آماده خوب و مقوی و مناسب برای انواع نژاد سگ ها را به شما عزیزان معرفی کنیم

نکات مهم در انتخاب بهترین غذای آماده برای سگ ها

باتوجه به برند های نامعتبر در بازار میبایست هنگام خرید غذای سگ حواستان را به چند نکته مهم جمع کنید تا بتوانید یک مکمل عالی برای حیوانتان تهیه کنید. نکات مهم خرید غذاهای آماده برای سگ ها عبارت اند از:

  • قبل از خرید غذای آماده میبایست به سن سگتان توجه کنید. خوردن بعضی غذاها برای توله سگ ها میتواند مضر باشد.
  • از داشتن نشان ارگانیک بر روی جعبه غذا اطمینان حاصل فرمایید. نداشتن این لوگو نشان دهنده معتبر نبودن غذا میباشد.
  • حتما قبل از خرید به انقضای محصول به خصوص کنسرو های آماده توجه کنید. فاسد بودن میتواند مشکلات گوارشی برای سگتان به به وجود بیاورد.
  • از مناسب بودن غذا با نژاد سگتان حتما اطمینان حاصل فرمایید زیرا باعث میشود سگتان از غذایش خوشش نیاید و هزینه تان به هدر رفته باشد.

برای سگ ها غذای خشک بهتر است یا غذای مرطوب؟

مقدار آب موجود در غذای مرطوب  این غذارا به غذاهای مورد علاقه سگ ها تبدیل کرده است امادرمورد غذا خشک پرورش دهندگان میگویند: یکی از فواید غذا خشک این است که استحلاک جویدن آن می تواند به سلامت دندان ها و لثه های سگ کمک کند. همچنین کمتر کثیف کاری میشود. همچنین کیسه های غذای خشک میتوانند بسیار به صرفه تر از کنسرو ها باشند. از این رو غذای سگ خشک جزو پرفروش ترین ها میباشد.

توصیه های مهم در برنامه غذایی خشک سگ ها

اگر سگ خود را با غذای خشک تغذیه می کنید ، پرورش دهندگان بزرگ توصیه می کند که برای گسترش دامنه مواد مغذی و ضروری یک وعده مخلوط  نیز در نظر بگیرید. شما می توانید این کار را در خانه با افزودن یک تخم مرغ پخته شده ، کنسرو ماهی ، برگ اسفناج تفت داده شده ، زغال اخته یا کدو تنبل ، گوشت کوسفند و مرغ پخته شده را بعنوان یک میکس آماده کنید.

 


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی باغذای توله سگ خیابانی
یک شنبه 22 خرداد 1401 ساعت 2:13 | بازدید : 169 | نویسنده : علی | ( نظرات )

غذای توله سگ خیابانی

 

 

غذای توله سگ خیابانی

 

چه زمان هایی تو روز باید به سگمون غذا بدیم ؟

زمان غذا سگ، اگر میخواید سگتون درست تربیت بشه و سالم باشه فقط نباید به نوع غذا که خشک و کنسروی و… باشه توجه داشته باشید.

باید زمان غذا سگ رو هم تنظیم کنید .اصلا به این فکر نکنید که ظرف غذا رو پرمیکنید .و سگتون تا شب غذا داره و نیاز نیست رسیدگی کنید بهش ، شما باید میزان غذا خوردن سگتون رو کنترل کنید. تا چاق نشه و مشکلات بدنی و بیماری براش به وجود نیاد

وحتی اگر شما با سگ بالغتون یه توله سگ هم نگه داری میکنید. میتونید وعده های اصلیشون رو داخل یه ظرف براشون سرو کنید .

اکثر سگ ها تا ۶ ماهگی باید حداقل سه بار در روز غذا بخورن تا انرژِ بدنشون تامین بشه. و  مشکلات بدنی براشون به وجود نیاد . حتی سگ های کوچک مثل  یورکی و چی هواهوا ، اگر به اندازه ی کافی غذا نخورن در آستانه­هیپوگلیسی (قند خون پایین) قرار میگیرن ، بخاطر همین  ۴ وعده غذایی در روز برای اونا خیلی مناسبه .

در طول ماه های اول ، سه تا چهار وعده غذایی به توله های کوچک بدید . بعد از اون به تدریج تا زمانی که ۶ ماهه بشن  تعداد وعده های غذایی رو به ۱ یا ۲ بار برسونید .

با این حال ، بعضی از توله سگ ها هستن که وقتی یک یا دو بار در روز غذا می خورن نمیتونن به اندازه ی کافی تغذیه بشن و رشد اونا ممکنه با اخلال مواجه بشه . بهتره از دامپزشک سگتون درباره ی دادن وعده های غذایی پرتعداد با مقدار غذای کم در هر وعده به سگ کوچولوتون سوال کنید.تا بهترین  راه حل رو بهتون پیشنهاد بده .

زمان های مناسب غذا دادن به سگ های بالغ :

شما باید فقط دو وعده غذایی کامل در روز برای تغذیه ی سگ بالغتون استفاده کنید. که هر وعده بین ۸ تا ۱۲ ساعت  فاصله داشته باشه . البته میتونید به مقدار یک سوم از یک وعده غذایی کامل ، صبح یا شب به سگتون بدید . ترجیحا این مقدار رو زمانی به سگ بدید چون در اون زمان کمترین فعالیت رو داره .

زمان خوردن غذاهای اضافی :

وقتی به سگتون بیشتر از دو وعده غذا میدید در اصل دارید غذای اضافی میدید یا میان وعدعه بهش میدید . اگر سگتون رو با این روش غذا میدید .بهتره مقدار غذا دادن رو تو هر وعده کمتر کنید تا سگتون دچار اضافه وزن نشه . سگ هایی که سوخت و ساز بالایی دارن یا زیاد دچار نفخ میشن نیازمند این رژیم غذایی هستن .

غذای توله سگ خیابانی:

زمان غذا سگ ها در طول روز :

۶-۱۲ هفته گی :

توله سگهای در حال رشد باید تغذیه شوند،  یک رژیم غذایی خاص برای برآوردن نیازهای غذایی برای رشد عادی تهیه می شود. تغذیه سگ های بزرگتر توله سگتون رو از غذاهای مغذی و مهم محروم می کنه . چهار وعده غذایی در یک روز معمولاً برای برآوردن نیازهای غذایی کافیه . سگ هایی از نژاد های بزرگ باید ۹ یا ۱۰ هفته از غذای خشک تغذیه بشن ؛ سگهای کوچک تا ۱۲ یا ۱۳ هفته از غذای خشک باید استفاده کنن.

۲-۶ ماهه:

گاهی اوقات در طی این دوره، وعده های غذایی از چهار وعده به سه وعده در روز کاهش پیدا میکنه. یک توله سگ تا ۱۲ هفته باید چربی دور شکم و وزن اضافه اش را از دست بده . اگر او هنوز در این سن چاق و تپلی است، به اندازه یک توله سگ به او غذا داده میشه تا به از نظر بدنی به سن بلوغ برسه.

۶-۱۲ ماهه:

با دوبار تغذیه در روز شروع کنید . عقیم کردن و نازاسازی نیازهای انرژی را کمی کاهش می ده ؛ بعد از این روش ، از تغذیه توله سگ با مواد مغذی غنی به تغذیه بقاء بزرگسالی تغییر بدید ، نژادهای کوچک در عرض ۷ تا ۹ ماه تغییر ایجاد می کنن ، نژادهای بزرگتر در عرض ۱۲، ۱۳ حتی ۱۴ ماه تغییر می کنن.

بعد از یک سالگی:

بیشتر صاحبان دو تا نیم سهم در یک روز به سگ های بزرگسال غذا میدن .

 

 برنامه غذایی مناسب یکی از فاکتور های اصلی سلامت در تمام حیوانات میباشد. شما میتوانید با تهیه یک برنامه غذایی مناسب سلامتی و شادابی سگتان را تضمین کنید. همچنین رعایت در امور تغذیه صحیح حیوانات میتواند پای شمارا از مراکز دامپزشکی کوتاه کند. پس در ادامه همراه ما باشید تا هرچیزی که که در مورد تغذیه سگ ها در نژاد های مختلف و سنین مختلف باید بدانید را یاد بگیرید. و بتوانید سلامتی حیوانتان را به تنهایی تضمی کنید.

1_بهترین غذاهای آماده برای سگ ها

همانطور که میدانید سگ ها حیواناتی همه چیز خوار هستند. حتی من با چشمان خودم دیده ام که سگ خربزه و یا حتی علف نیز میخورد. که این امر نشانگر کمبود املاح معدنی در بدن سگ ها نیز میباشد. امروزه غذاهای  آماده زیادی در پت شاپ ها و فروشگاه های اینترنتی به فرش میرسند و اغلب به صورت خشک میباشند.

اما برای خرید این غذا ها و بهترین غذا برای سگ ها میبایست به نکاتی دقت کنید تا بتوانید بهترینشان را انتخاب کنید. از این رو در ادامه قصد داریم تا خصوصیات غذای های آماده خوب و مقوی و مناسب برای انواع نژاد سگ ها را به شما عزیزان معرفی کنیم

نکات مهم در انتخاب بهترین غذای آماده برای سگ ها

باتوجه به برند های نامعتبر در بازار میبایست هنگام خرید غذای سگ حواستان را به چند نکته مهم جمع کنید تا بتوانید یک مکمل عالی برای حیوانتان تهیه کنید. نکات مهم خرید غذاهای آماده برای سگ ها عبارت اند از:

  • قبل از خرید غذای آماده میبایست به سن سگتان توجه کنید. خوردن بعضی غذاها برای توله سگ ها میتواند مضر باشد.
  • از داشتن نشان ارگانیک بر روی جعبه غذا اطمینان حاصل فرمایید. نداشتن این لوگو نشان دهنده معتبر نبودن غذا میباشد.
  • حتما قبل از خرید به انقضای محصول به خصوص کنسرو های آماده توجه کنید. فاسد بودن میتواند مشکلات گوارشی برای سگتان به به وجود بیاورد.
  • از مناسب بودن غذا با نژاد سگتان حتما اطمینان حاصل فرمایید زیرا باعث میشود سگتان از غذایش خوشش نیاید و هزینه تان به هدر رفته باشد.

برای سگ ها غذای خشک بهتر است یا غذای مرطوب؟

مقدار آب موجود در غذای مرطوب  این غذارا به غذاهای مورد علاقه سگ ها تبدیل کرده است امادرمورد غذا خشک پرورش دهندگان میگویند: یکی از فواید غذا خشک این است که استحلاک جویدن آن می تواند به سلامت دندان ها و لثه های سگ کمک کند. همچنین کمتر کثیف کاری میشود. همچنین کیسه های غذای خشک میتوانند بسیار به صرفه تر از کنسرو ها باشند. از این رو غذای سگ خشک جزو پرفروش ترین ها میباشد.

توصیه های مهم در برنامه غذایی خشک سگ ها

اگر سگ خود را با غذای خشک تغذیه می کنید ، پرورش دهندگان بزرگ توصیه می کند که برای گسترش دامنه مواد مغذی و ضروری یک وعده مخلوط  نیز در نظر بگیرید. شما می توانید این کار را در خانه با افزودن یک تخم مرغ پخته شده ، کنسرو ماهی ، برگ اسفناج تفت داده شده ، زغال اخته یا کدو تنبل ، گوشت کوسفند و مرغ پخته شده را بعنوان یک میکس آماده کنید.

 


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با آموزش تحلیل تکنیکال دلفین وست
شنبه 21 خرداد 1401 ساعت 23:55 | بازدید : 183 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 

آموزش تحلیل تکنیکال دلفین وست

آموزش تحلیل تکنیکال دلفین وست

 

 

تکنیکال کلاسیک مقدمه‌ایست برای استفاده از سایر شیوه‌های تحلیلی و در واقع علم مادر در تحلیل تکنیکال محسوب می‌شود. شما برای کار در هر بازار مالی اعم از بورس، آتی و حتی تحلیل بازارهای جهانی محتاج به این علم خواهید بود. در این دوره شما یادخواهید گرفت که چگونه روندهای ماژور و اصلی بازار را شناسایی کنید، با مفهوم حمایت و مقاومت و سطوح روانی مهم نمودار آشنا خواهید شد، توانایی تشخیص کف‌ها ، سقف‌ها و حتی چرخش‌های بازار را به دست میاورید و پس از آن با یادگیری الگوهای مهم قیمتی می‌توانید پیش‌بینی صحیحی از روند آینده بازار و اهداف بعدی قیمت داشته باشید.

پس از آموزش مفاهیم اولیه با استفاده از اندیکاتورها می‌توانید بهترین نقاط ورود و خروج و محدوده‌های بیش خرید و بیش فروش بازار را پیدا کنید.

در کنار این ابزارها به آموزش چنگال اندروز خواهیم پرداخت که بر اساس قانون عمل و عکس‌العمل نیوتون پدید آمده و در انتها به جمع بندی نکات، تکنیک‌های معامله‌گری و یافتن استراتژی‌های مناسب برای تحلیل و معامله خواهیم پرداخت.

درباره «دوره تحلیل تکنیکال مقدماتی » بیشتر بدانیم:

در ابتدا به طرح این موضوع بپردازیم که چرا به تحلیل تکنیکال نیاز داریم؟

“چارلز داو” به عنوان پدر علم تکنیکال سه نظریه مهم مطرح می‌کند که در دل این نظریه‌ها می‌توان به لزوم یادگیری این علم پی برد.

۱- همه‌چیز در قیمت منعکس می‌شود.

داو معتقد بود که همه عوامل سیاسی، بنیادی و هرچیز دیگری که برای بازار مهم است، در قیمت نمایان می‌شود؛ مثلا زمانی که یک خبر خوب بنیادی منتشر شود و یا انتظارات مثبت در بازار به وجود آید، قیمت‎‌ها افزایش می‌یابند.نکته مهم این است که تحلیلگران تکنیکال، با توجه به اصل داو به دنبال علت تغییر جهت قیمت نیستند، بلکه تنها با شناسایی جهش‌های قیمت و یا چرخش‌های صورت گرفته در بازار، به دنبال بهترین نقاط ورود جهت کسب حداکثر سود از بازار هستند.

۲- قیمت‌ها دارای روند هستند.

تکنیکالیست‌ها یا همان تحلیل‌گران تکنیکال، معتقدند که قیمت‌ها دارای یک‌روند هستند و تا زمانی که روند شکسته نشود، تمایل دارند در جهت روند حرکت کنند. تشخیص روندها با استفاده از ابزارهای متفاوت تحلیل تکنیکال صورت می‌گیرد و تحلیلگران با استفاده از این ابزارها روند فعلی را تشخیص داده و پیش‌بینی خود را از آینده قیمت‌ها انجام می‌دهند.

۳- قیمت‌ها تکرار خواهند شد.

اصل مهم دیگری که در تحلیل تکنیکال وجود دارد این است که تاریخ (قیمت‌ها) تکرار می‌شود. بزرگ‌ترین دلیلی که این اصل مطرح‌شده از روانشناسی بازار نشئت می‌گیرد، در واقع فعالین بازار به سطوح مختلف قیمت واکنش نشان می‌دهند و باعث تکرارپذیر بودن قیمت شده‌اند؛ مثلا قیمت سهم هرگاه به ۲۰۰ تومان می‌رسد خریداران وارد بازار می‌شوند و با خریدهای خود قیمت را بالا می‌کشند و هرگاه به ۳۰۰ تومان می‌رسد فشار فروش در بازار باعث ریزش قیمت می‌شود

کندل چیست و انواع آن کدامند؟

کندل استیکها از مهم‌ترین ابزارهای تحلیل تکنیکال محسوب می‌شوند و از جمله نمودارهای قیمتی هستند که اطلاعات بسیار ارزشمندی از روند قیمت سهام و آینده آن‌ها در اختیار تحلیلگران قرار می‌دهند.

کندل‌ها در واقع ابزارهایی برای روانشناسی بازار سرمایه به شمار می‌روند. با استفاده از آن‌ها می‌توان سطوح حمایت و مقاومت را تشخیص داد و زمان مناسب برای ورود و خروج به یک سهم را مشخص کرد.

در دوره‌آموزش تحلیل تکنیکال دلفین وست ، به شما کمک می‌کنیم شناخت خوبی از کندل‌ها و انواع مختلف آن به دست آورید و از آن‌چه در گذشته بازار سرمایه رخ داده است، برای تحلیل روند این بازار در آینده استفاده کنید.

سطوح حمایت و مقاومت چیست ؟

سطوح حمایت و مقاومت دو مفهوم مهم و کلیدی در تحلیل بورس محسوب می‌شوند. در دوره‌های تحلیل تکنیکال مقدماتی آگاه به شما کمک می‌کنیم این نقاط را به خوبی تشخیص دهید و در نهایت سود بیشتری از خرید و فروش سهام در این بازار به دست آورید.

به نقطه‌ای که تقاضا برای خرید سهم بیشتر از تقاضا برای عرضه و فروش آن باشد، سطح حمایت می‌گویند، سطح حمایت برای بسیاری از افراد نشانه رشد قیمت سهم در آینده است و بنابراین نقطه خوبی برای ورود به سهام مورد نظر محسوب می‌شود.

در مقابل سطح مقاومت جایی است که عرضه بر تقاضا پیشی می‌گیرد و برای فعالان بازار بورس، نشان‌دهنده کاهش قیمت‌ها در آینده است


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درباره قیمت غذای سگ نگهبان در دیجی پت
پنج شنبه 19 خرداد 1401 ساعت 23:37 | بازدید : 161 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 

قیمت غذای سگ نگهبان

 

 

استفاده از سگ های نگهبان یکی از روش ها

رايج حفاظت از افراد و اشياء ارزشمند است. در ايران نژادهاي خاصي از سگ هاي نگهبان براي انجام اين امر انتخاب مي شوند. نمي توان نژاد خاصي از سگ ها را به عنوان بهترين نگهبان معرفي نمود، زيرا هر نوع سگ داراي ويژگي هاي منحصر به فردي است و براي استفاده در شرايط خاصي ايده ال و مطلوب است. اگر چه وفاداري ويژگي مشترک تمام سگ ها است، برخي از آن ها به طور غريزي محافظ هستند و براي نگهباني مناسب تر از سايرين هستند.

استفاده از سگ نگهبان يکي از روش هاي رايج حفاظت از افراد و اشياء ارزشمند است. در ايران نژادهاي خاصي از سگ هاي نگهبان براي انجام اين امر انتخاب مي شوند. نمي توان نژاد خاصي از سگ ها را به عنوان بهترين نگهبان معرفي نمود، زيرا هر نوع سگ داراي ويژگي هاي منحصر به فردي است و براي استفاده در شرايط خاصي ايده ال و مطلوب است. اگر چه وفاداري ويژگي مشترک تمام سگ ها است، برخي از آن ها به طور غريزي محافظ هستند و براي نگهباني مناسب تر از سايرين هستند.

بهترین نژاد سگ های نگهبان در ایران

تعداد نژاد سگ هايي که به عنوان نگهبان استفاده می شوند، قابل توجه است. به کارگيري از تمامي اين نژادها در ايران متداول نيست. محبوب ترين و بهترين نژاد سگ هاي نگهبان ايراني عبارتند از:

  1. دوبرمن : دوبرمن باهوش و سريع است و يکي از نژادهاي رايج مورد استفاده در ايران است. اين سگ قوي، سرعت بسيار بالايي دارد و در کوتاهترين زمان ممکن خود را به عامل ايجاد خطر مي رساند. سرعت دويدن اين نوع سگ به طور متوسط دو برابر يک انسان است. در نتيجه به کارگيري اين سگ نگهبان در باغ ها و کارخانه ها، مقبول و پسنديده است. اين سگ بسيار با هوش هستند و از نظر ذکاوت در رده پنجم سگ ها قرار دارد. جثه دوبرمن بسيار بزرگ است داراي بدن براق و عضلاني است و قدرت را در همان نگاه اول به بيننده القاء می کند.
  2. ژرمن شپرد: اين نژاد نه تنها در بين ايرانيان بلکه در تمام جهان پرطرفدار است. اين سگ در مواقع بروز خطر سريع واکنش نشان مي دهد و بسيار شجاع است. آموزش ژرمن شپرد بسيار خوشايند و ساده است زيرا اين سگ به خوبي تعليمات مورد نظر را ياد مي گيرد. سرعت يادگيري اين حيوان، يکي از ويژگي هاي برجسته آن در بين همسانان خود است. چنان چه اين نژاد از زمان تولد تحت آموزش قرار گيرد، نگهباني مطمئن براي خانواده خواهد بود. ژرمن شپرد از اعتماد به نفس بالايي برخوردار است. ويژگي ها و توانمندي هاي اين سگ سبب استفاده از او در ادارات پليس شده است. اين نژاد در محيط درون خانه بسيار آرام و در مواقع احساس خطر عکس العملي خشن نشان خواهد داد.
  3. سگ سرابی: ماستيف ايراني يا سگ سرابي نژادي دوست داشتني در بين سگ هاي ايراني است که به خوبي خود را براي زيستن در شرايط سخت وفق مي دهد. اين سگ از غريزه حفاظت برخوردار است و وفاداری زیادی نسبت به صاحب خود دارد. عضلات قوي و آرواره هاي پر قدرت سگ سرابي را بسيار نيرومند ساخته است. وزن بالاي اين سگ شکل ترسناکي براي او ساخته است که سارقان را متواري مي سازد. سگ سرابي در گذشته نگهبان گله بوده است. استفاده از اين سگ در محيط هاي شهري تنها در صورتي که تحت آموزش مربي مجرب قرار گيرد، توصيه مي شود.
  4. گريت دين: يکي از نژادهاي سگ نگهبان که ترسناک اما مهربان است، گريت دين نام دارد. اين نژاد از نسل سگ هاي ماستيف محسوب مي شود و نيازمند آموزش جدي براي حضور در کنار انسان است. بهتر است آموزش گريت دين از بدو تولد آغاز شود تا زمينه پرخاشگري آن به خوبي تحت کنترل قرار گيرد. اين سگ انرژي زيادي دارد و براي نگهداري از آن فضاي بزرگي مورد نياز است. هزينه نگهداري از گريت دين بيشتر از ساير انواع نژاد سگ هاي نگهبان است. اين سگ غول پيکر با کودکان ارتباط خوبي برقرار مي کند و علاقه زيادي به بازي کردن دارد.
  5. روتوايلر: روتوايلر سگ نگهبان گله است و در موقع انجام وظايف خود بسيار دلير و نترس است. آموزش اين نژاد بايد از زمان تولگي آغاز شود تا به نتيجه مطلوب بيانجامد. اين سگ مهربان و باوفا به تمامي افراد ناشناس با ديد ترديد و بي اعتمادي مي نگرد اما تنها هنگامي به آنها آسيب مي زند که وارد قلمرو او شوند. اين نژاد از سگ هاي نگهبان مي تواند به عنوان بازرس گمرک، سگ راهنما و موارد ديگري از اين دست مورد استفاده قرار گيرد.روتوايلر نيازمند توجه و محبت فراوان است و عدم توجه و رسيدگي به او مي تواند باعث ايجاد اضطراب جدايي در وي شود.
  6. قیمت غذای سگ نگهبان :

بهترین غذای سگ نگهبان چیست؟

غذای سگ نگهبان یکی از مهمترین نکات در این نژاد است. سگ نگهبان وظیفه نگهبانی و حفاظت را برعهده دارد و البته مهمترین وظیفه این سگ ها شناخت دوست از دزد می باشد که البته این مسئله توسط آموزش های مخصوص به سگ نگهبان، آموزش داده می شود. بارزترین ویژگی ظاهری که این سگ ها دارند این است که این سگ ها خطرناک و تاحدی ترسناک هستند به گونه ای که برخی از افراد جرات نزدیک شدن به این گونه از سگ را ندارند. اما آنچه که سبب چالاک ماندن سگ های نگهبان می شود، غذای سگ نگهبان است زیرا این غذا می تواند هم باعث مرگ آن شود و هم باعث تقویت قوای جسمی این حیوانات باشد.

 

قیمت غذای سگ نگهبان


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با غذا گربه
پنج شنبه 19 خرداد 1401 ساعت 1:17 | بازدید : 131 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 

 

بهترین غذای گربه

 


پرسش درباره بهترین غذای گربه بسیار زیاد است .

اینکه چه غذایی برای گربه مفید تر است ؟

آیا ما غذای مناسب و مورد نیاز بدن گربه را دراختیارش می گذاریم ؟


در این مقاله از وبسایت دام و طیور به این پرسش ها و بسیاری دیگر از سوالات شما را پاسخ می دهیم و بهترین غذای گربه را به شما معرفی می کنیم .
از شما دعوت می کنم این مقاله را تا انتها مطالعه فرمائید.


غذای گربه باید دارای درصد زیادی پروتئین باشد و توجه داشته باشید که منظور پروتئینی است که جذب بدن شود نه پروتئین خام و باید درصد سبزیجات و کربوهیدرات در غذای گربه کم باشد اما وجود گوشت در غذای گربه جنبه حیاتی دارد .
بهترین غذای گربه غذایی است که بیشترین شباهت را به غذایی که گربه در طبیعت استفاده می کند داشته باشد و لازم به ذکر است که هر غذایی نمی تواند سلامت گربه ما را تضمین کند .


خرید غذای گربه ایرانی

به دلیل متفاوت بودن فیزیولوژی بدن گربه ها با یکدیگر ابتدا باید نیاز های بدن گربه را شناخت و در هنگام خرید خوراک گربه به مواد تشکیل دهنده غذای گربه دقت کرد که مطابق با سیستم بدنی گربه باشد .
گربه ها برای اینکه انرژی داشته باشند و سرحال باشند به 22 نوع اسید آمینه نیاز دارند که 11 نوع آن  از طریق غذا خوردن به بدن آن ها می رسد همچنین نیمی از کالری مورد نیاز بدن گربه باید از طریق مصرف پروتئین جذب شود و کمتر از نیمی دیگر باید از طریق چربی موجود در غذای گربه تامین شود .


گربه ها باید غذای مطابق با سن خود را مصرف کنند . گربه های زیر 1 سال باید از غذای گربه مصرف کنند .
شما باید از کیفیت غذایی که به گربه خود می دهید اطمینان داشته باشید به این صورت که درباره برند غذای گربه تحقیق کنید .


گروه تولیدی دام و طیور فعال در زمینه تامین غذای گربه و سگ به صورت کنسروی و خشک در ایران است که با به کار گیری فرمول های علمی دقیق و با بهترین مواد اولیه شروع به تولید محصول توسط ماشین آلات به روز و پیشرفته کرده است و سعی دارد محصولی شایسته برای مشتریان خود به وجود آورد .

شما می توانید در صفحه غذای سگ و گربه و حیوانات خانگی غذای مناسب گربه و سگ  خود را انتخاب نمایید .
گروه تولیدی دام و طیور عرضه کننده انواع غذای خشک گربه ، خوراک بچه گربه ، غذای نوزاد گربه و سایر خوراک گربه با بهترین کیفیت است که شما می توانید با خیال راحت آن را تهیه و در اختیار گربه خود قرار دهید .


میزان کربو هیدرات در غذای گربه

هر چه میزان کربوهیدرات در غذای گربه کمتر باشد برای گربه مناسب تر و بهتر است و برند هایی که این مورد را ساخت غذای گربه رعایت می کنند محصول گران تری دارند .
بعضا در معده شکار گربه ها ، مقداری سبزیجات و کربوهیدرات وجود دارد که گربه ها با خوردن آن خود را از این ماده بی نیاز می کنند .

آب عنصری مهم در غذای گربه

آیا تا به حال برایتان سوال شده است که گربه من در روز باید چقدر آب بنوشد ؟
مصرف آب توسط گربه ها متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد اما همیشه باید مقداری آب در ظرف تمیز در اختیار گربه باشد که هر وقت احساس تشنگی کرد از آن بنوشد .
نوشیدن اب به کلیه گربه ها کمک می کند مواد سمی را از خون گرفته و دفع کند .


آب تمیز و گوارا باید به مداوم در اختیار گربه باشد و در فصول گرم سال که امکان رشد باکتری در آب وجود دارد آب در دسترس گربه ها باید مرتبا عوض شود .
 به طور کلی به دلیل سازگار بودن بدن گربه ها با گرما و هوای خشک می توانند با مصرف کم آب کنار بیایند و چون مثل انسان ها و سگ ها احساس تشنگی نمی کنند ، زیاد اب نمی خورند .
بعضی از گربه ها علاقه دارند که از جریان اصلی آب و یا خود شیر آب رفع تشنگی کنند به همین علت شما می توانید از ظرف های مخصوص برای رفع تشنگی آن ها استفاده کنید .


 اگر بدن گربه شما دچار کم آبی باشد می توانید از طریق راه های  توضیح داده شده در ادامه این مقاله این موضوع را تشخیص دهید :


1. پوست گربه باید خاصیت ارتجاعی داشته باشد یعنی شما اگر پوست پشت گردن گربه را بگیرید و بلند کنید باید سریع به حالت اول بازگردد .
2. گربه دارای فعالیت اضافی نیست و جنب و جوش خیلی زیادی ندارد .
3. گربه سه بار در شبانه روز ادرار می کند .
4. پوشش بدن گربه باید براق و بدون نقاط خشک پوست باشد .

 

غذای گربه


همچنین لازم است بدانید اگر در میزان آب مصرفی گربه تغییرات ایجاد شود ، نشانه مبتلا شدن به بیماری است .


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معرفی بهترین دوره بورس
چهار شنبه 18 خرداد 1401 ساعت 22:40 | بازدید : 145 | نویسنده : علی | ( نظرات )

بهترین دوره بورس

 

 دوره بورس

 

آموزش ورود به بورس

آموزش بورس را می توان اولین قدم ورود به بورس و بازار سرمایه دانست که می تواند تضمینی برای موفقیت در سرمایه گذاری بورسی شما باشد. آموزش بورس به زبان ساده شامل یادگیری مفاهیم بورسی، آموزش کامل بورس، آشنایی با تحلیل تکنیکال، درک مفاهیم تحلیل بنیادی و کسب دانش کافی در این حوزه است. حضور در کلاس های آموزشی در تهران و سایر شهرها، استفاده از فیلم های آموزشی رایگان، بسته های آموزشی آنلاین، مقالات و کتاب های بورسی مرجع از جمله روش های آموزش ورود به بازار بورس است. آموزش خرید سهام در بورس، آموزش روش های سرمایه گذاری در بورس، کسب درآمد (سود) از بورس، آموزش معاملات آنلاین و نظایر آن در مجموعه اموزش بورس اوراق بهادار قرار می گیرد. برای طی کردن مسیر کسب سود لازم است اولین گام سرمایه گذاری در بورس را صحیح بردارید. در ادامه میتوانید ویدئوهای آموزش رایگان بورس و همچنین دوره های آموزش بورس را مشاهده کنید.

 

بهترین دوره بورس :

چرا آموزش بورس آگاه را انتخاب کنم؟

برگزاری دوره های آموزش بورس به صورت حضوری و غیرحضوری شامل دوره های: آموزش کامل بورس، آموزش تحلیل بنیادی مقدماتی و پیشرفته ،برگزاری دوره آموزش تحلیل تکنیکال مقدماتی و پیشرفته و آموزش تصویری بورس از طریق فیلم های آموزشی رایگان موجود در بآشگاه مشتریان کارگزاری آگاه تنها بخشی از افتخارات کارگزاری آگاه در حوزه آموزش می باشد. از سال ۱۳۸۷ واحد آموزش آگاه تلاش کرده است تا با برگزاری همایش آشنایی با بورس و دوره های آموزشی در تهران و سایر شهرهای ایران، گام مثبتی را در جهت ارتقای دانش سرمایه گذاران بازار سرمایه بردارد.

برای سرمایه‌گذاری در بورس از کجا شروع کنیم ؟

سرمایه‌گذاری در هر بازاری بدون داشتن دانش مختص آن بازار کار اشتباهی است. بازار بورس هم شرایط خاص خود را دارد و بدون داشتن دانش بورسی نمیتوان انتظار دریافت سود در بلند مدت را از این بازار داشت. اولین گام بعد از دیدن آموزش ‌کامل بورس، برای اینکه مستقیماً در بورس سرمایه‌گذاری کنید دریافت کدبورسی است. کد بورسی یک شناسه اختصاصی است که به وسیله آن میتوانید بدون حضور در کارگزاری اقدام به خرید و فروش سهام کنید.

چطور به سرعت و راحت آموزش ببینیم؟

ما علاوه بر اینکه ابزارهای لازم برای سرمایه‌گذاری در بورس را برایتان مهیا کرده ایم، بزرگترین آموزشگاه بورس کشور را با نام مدرسه بورسی آگاه نیز مدیریت میکنیم. سالانه چندین هزار نفر توسط استادان مجرب ما در سراسر کشور مفاهیم سرمایه‌گذاری در بورس را از مبتدی تا حرفه ای از خانه، محل کار یا شعب ما آموزش می‌بینند. شما هم می‌توانید در کلاس‌های حضوری یا غیرحضوری ما شرکت کرده و به سرعت فرآیند آموزش را آغاز کنید. برای شروع کافیست در یکی از کلاس‌های مبانی سرمایه‌گذاری موفق در بورس ما ثبت نام کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن آموزش آگاه، به راحتی به فیلم‌های آموزش بورس دسترسی داشته باشید.


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با ابزارهای مشتقه
چهار شنبه 18 خرداد 1401 ساعت 1:12 | بازدید : 74 | نویسنده : علی | ( نظرات )

ابزارهای مشتقه

 

ابزارهای مشتقه

 

ریسک و عدم اطمینان را نمی‌توان از بازارهای مالی و اقتصاد جدا کرد. بسیاری از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران از راه‌های مختلفی تلاش می‌کنند تا ریسک سرمایه گذاری های خود را کاهش دهند. میزان ریسک با ماهیت نوع دارایی می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

برخی از کالاها از قبیل کالاهای کشاورزی، محصولات اولیه مانند نفت یا فلزات گران‎‌بها دارای نوسان قیمت زیادی هستند؛ بنابراین طی دهه‌های اخیر محققان و فعالان اقتصادی، ابزارهای متعددی را برای کنترل و کاهش ریسک در بازار ایجاد کرده‌اند. یکی از ابزارهای نوین، ابزارهای مالی مشتقه است. ابزارهای مشتقه هم می‌توانند ریسک‌های موجود را کنترل کنند و هم با ارائه ابزارهای متنوع حجم معاملات و نقدینگی را افزایش دهند و در کل کارایی بازارهای مالی و سرمایه را بهبود بخشند. در ادامه به تعریف ابزارهای مشتقه و انواع آن‌ها می‌پردازیم.

اوراق مشتقه

اوراق مشتقه یا Derivatives اوراق بهادار با قیمتی هستند که ارزش آن‌ها از یک یا چند دارایی پایه مشتق می‌شود؛ به عبارت دیگر اوراق مشتقه بر اساس دارایی پایه خود شناخته می‌شوند. این دارایی‌ها می‌توانند هم فیزیکی باشند مانند کالاها و محصولات و هم می‌توانند دارایی مالی مانند سهام، اوراق قرضه، شاخص‌های بازار و … باشند. قراردادهای مشتقه توافقی بین دو طرف قرارداد است که بر روی یک دارایی پایه انجام می‌شود.

یکی از اهداف مهم ایجاد ابزار مشتقه در بازار، کنترل ریسک‌های مالی است. افرادی که پیش‌بینی کاهش قیمت یا افزایش قیمت را در بازار دارند، به کمک این اوراق می‌توانند ریسک سرمایه گذاری خود را کاهش دهند و موقعیت‌های معکوسی را همراه با انجام معاملات خود اتخاذ کنند. همچنین یکی دیگر از اهداف وجود اوراق مشتقه را می‌توان متنوع‌سازی دارایی های سرمایه گذاری دانست. فعالان بازار با ترکیب اوراق مشتقه با سایر دارایی های خود می‌توانند استراتژی های معاملاتی مختلفی را اتخاذ کنند و ریسک پرتفوی یا سبد دارایی خود را کاهش دهند (برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب چگونه ریسک سرمایه گذاری خود را کاهش دهیم؟ را مطالعه فرمایید). این ابزارها به افراد کمک می‌کنند تا در روندهای صعودی و نزولی بازار موقعیت مناسب خود را اتخاذ کنند.

 

ابزارهای مشتقه :

تاریخچه اوراق مشتقه در جهان و ایران

اوراق مشتقه براساس قرارداد بین افراد ایجاد می‌شود. این قرارداد در حال حاضر سازوکاری قانونی و مشخصی دارد. در گذشته این قراردادها به صورت توافق بین افراد بود و مردم را قادر می‌ساخت تا محصولات و دارایی های خود را بفروشند و نیازمندی‌های خود را تأمین کنند. در همه جای دنیا این توافق‌ها وجود داشته است. این توافق‌ها شامل تحویل کالا در آینده و پرداخت هزینه آن در زمان حال یا بالعکس بوده که به نوعی اوراق مشتقه امروزی را به یاد می‌آورد؛ اما می‌توان اولین بازار رسمی ابزار مشتقه را در بازار حق تقدم شیکاگو در سال ۱۹۷۳ نام برد. در این بازار ابزارهای مالی آغاز به فعالیت کردند و به تدریج در سایر بازارها نیز فعال شدند. اکنون این ابزار در بورس‌های دنیا معاملات پررونقی دارد و انواع مختلفی از آن معامله می‌شود.

در ایران، بازار اوراق مشتقه از سال ۱۳۸۷ در بورس کالا آغاز شد و معاملات قراردادهای آتی شامل کالاهای مفتول مس، شمش طلا و سکه طلا راه‌اندازی شد. در سال‌های بعد، کالاها و ابزارهای دیگری نیز به این بازار اضافه شده و هم‌اکنون نیز مورد معامله قرار می‌گیرند.

 

انواع اوراق مشتقه

ابزارهای مشتقه انواع مختلفی دارند که براساس نوع دارایی پایه از هم متمایز هستند. نوع معاملات این اوراق نیز با هم متفاوت است. به طور کلی چهار نوع ابزار مشتقه مالی در بازار وجود دارد که در ادامه به تعریف و توضیح هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

قراردادهای آتی

قراردادهای آتی یا Futures Contract یکی از انواع ابزارهای مشتقه متداول در بازارهای مالی در دنیا است. در این قرارداد فروشنده تعهد می‌کند در زمان مشخصی (زمان سررسید) مقدار معینی از یک کالای مشخص را به قیمت مشخص به خریدار بفروشد. خریدار نیز در این قرارداد متعهد می‌شود این کالای مشخص را در زمان سررسید خریداری کند؛ به عبارت دیگر قرارداد آتی توافقنامه‌ای مبتنی بر خرید یا فروش دارایی مشخص در زمان مشخص در آینده با قیمت تعیین شده اکنون است. در این نوع معامله پول مورد مبادله برای قرارداد تا زمان تحویل پرداخت نمی‌شود و طرفین جهت حسن انجام معامله مبلغی را به عنوان ودیعه نزد اتاق پایاپای، به عنوان وجه تضمین حسن انجام قرارداد می‌سپارند.

هم اکنون در بازار بورس کالای ایران، قراردادهای آتی زعفران، پسته و زیره سبز معامله می‌شود.

قراردادهای اختیار معامله

قرارداد اختیار معامله یا Option قراردادی است که در آن یک طرف، اختیار (حق) خرید یا فروش کالایی را از طرف دیگر می‌خرد و طرف دیگر این حق را به او می‌فروشد.

این قرارداد به دو نوع قرارداد اختیار خرید و قرارداد اختیار فروش تقسیم می‌شود.

اختیار خرید، قراردادی است که خریدار آن، این حق را دارد تا دارایی مشخصی با کیفیت مشخص را با قیمت تعیین شده در زمان مشخص در صورت تمایل از فروشنده اختیار، خریداری کند. فروشنده اختیار خرید نیز تا زمانی که خریدار اختیار حق خود را اجرا نکند، تعهدی ندارد. زمانی که خریدار اختیار خرید، حق خود را اجرا کند، فروشنده اختیار خرید باید حق خود را مطابق تعهد اجرا کند.

اختیار فروش، قراردادی است که خریدار آن، این حق را دارد تا کالای مشخص با مشخصات تعیین شده و قیمت مشخص را در زمان مشخص در صورت تمایل به فروشنده اختیار بفروشد. در مقابل فروشنده اختیار فروش تا زمانی که خریدار حق خود را اجرا نکند هیچ تعهدی ندارد. در صورتی که خریدار اختیار فروش، حق خود را اجرا کند، فروشنده باید تعهد خود را نیز اجرا کند.

در بازار اختیار معامله ایران تاکنون چند سهم و کالا مورد معامله قرار گرفته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مطلب قراردادهای اختیار معامله مراجعه کنید.

پیمان های آتی

پیمان آتی یا Forward Contract قراردادی است که در آن دو طرف قرارداد، متعهد می‌شوند که یک کالا با کیفیت مشخص با قیمت مشخص را در زمان تعیین شده مبادله کنند. این قرارداد در بازارهای غیررسمی و خارج از بورس انجام می‌گیرد. در زیر به چند نکته در خصوص تفاوت‎‌های پیمان‌های آتی و قراردادهای آتی اشاره شده است:

  • قراردادهای آتی در بازار بورس معامله می‌شوند، ولی پیمان‌های آتی در بازارهای خارج از بورس معامله می‌شوند.
  • در پیمان‌های آتی نیاز است که دو طرف معامله همدیگر را بشناسند، ولی در قراردادهای آتی این‌گونه نیست.
  • برای پیمان‌های آتی استاندارد مشخصی مثل قوانین بورس وجود ندارد، ولی برای قراردادهای آتی استانداردهای بورس باید رعایت شود.
  • در پیمان‌های آتی عمدتاً قیمت‌ها شفاف نیستند، ولی در قراردادهای آتی این قیمت‌ها شفاف‌اند.

قراردادهای معاوضه

قرارداد معاوضه یا Swap Contract قراردادی است که در آن دو طرف قرارداد، متعهد می‌شوند دو دارایی یا منافع حاصل از دو دارایی را با کیفیت مشخص و به نسبت تعیین شده برای مدت مشخص، معاوضه کنند. پس از سررسید قرارداد معاوضه، دو دارایی یا منافع حاصل از دو دارایی به صاحبان بر می‌گردد. این قرارداد عمدتاً به صورت غیررسمی و خارج از بورس انجام می‌گیرد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر در بازار ایران، تنها قراردادهای آتی و قراردادهای اختیار معامله فعال هستند.

بازار خارج از بورس

بازار بورس مکانی است که خریداران و فروشندگان معاملات خود را در آن انجام می‌دهند. این بازار سازوکاری مشخص دارد که قراردادها بر اساس استانداردهای این سازوکار هستند. قیمت‌ها در بازار بورس به صورت سیستم حراج مستمر تعیین می‌شوند. معاملات در بازار بورس توسط نهادهای ناظر و مسئول پیوسته نظارت می‌شود و در صورت عدم رعایت قوانین، متخلفان جریمه یا مجازات می‌شوند. در مقابل بازار خارج از بورس، بازاری است که در آن معامله بین خریداران و فروشندگان از طریق تماس تلفنی یا اینترنتی انجام می‌شود. نحوه قراردادها در این بازار، توافقی بین معامله‌گران بوده و قوانین مطابق با قوانین بورس در آن وجود ندارد. در بازار خارج از بورس معامله‌گران می‌توانند قیمت‌های مورد نظر خود را اعلام کنند و طبق قیمت‌های اعلام شده، معامله انجام شود.

اوراق مشتقه هم در بازارهای بورس معامله می‌شوند و هم در بازارهای خارج از بورس. اوراق مشتقه در بازار خارج از بورس حجم بیشتری دارد. این اوراق در بازار خارج از بورس قوانین مشخصی ندارند؛ اما قوانین مشتقه در بازار بورس مشخص شده است؛ بنابراین می‌توان گفت که ریسک اوراق مشتقه در بازار خارج از بورس بیشتر است.

بازار مشتقه در ایران

در بازار مشتقه ایران ابزارهای مشتقه متعددی معامله می‌شوند. به دلیل وجود قوانین فقهی و لزوم رعایت موازین شریعت، برخی از ابزارهای مورد معامله در دنیا تغییر کرده و به صورت اوراق اسلامی درآمده است. هم اکنون ۴ بازار مختلف در بازار مشتقه ایران فعالیت می‌کنند که در شکل زیر قابل مشاهده هستند.

موضوعات مرتبط: آژانس های مسافرتی , سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معرفی غذای خشک سگ خیابانی
سه شنبه 17 خرداد 1401 ساعت 13:21 | بازدید : 130 | نویسنده : علی | ( نظرات )

غذای خشک سگ خیابانی

 

تغذیه عاملی بسیار مهم و تعیین کننده در میزان سلامتی، شادابی و طول عمر سگ شماست. بسیاری از صاحبان پت در انتخاب غذای مناسب برای تغذیه سگ خود دچار مشکل می شوند. برخی غذای خانگی را ترجیح می دهند و علاقه ای به استفاده از غذای مخصوص سگ ندارند. نکته مهم در تغذیه حیوانات خانگی، کیفیت غذاست.

مهم این است که غذای آن ها حاوی مواد مغذی، ویتامین ها، مواد معدنی و سایر عناصر مورد نیاز جهت داشتن یک زندگی شاداب و جسمی سالم باشد. غذای خشک سگ با توجه به نیازهای تغذیه ای آن ها فرموله و تهیه شده است و فواید زیادی دارد و باید قسمت عمده رژیم غذای سگ شما را تشکیل دهد. برای آشنایی بیشتر با فواید غذای خشک سگ پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید.

فواید غذای خشک برای سگ

غذای خشک محصولی است که به طور اختصاصی برای تغذیه حیوانات خانگی از جمله سگ ها، زیر نظر متخصصین این امر تهیه شده است.

1. افزایش سلامتی، شادابی و طول عمر مفید سگ

سگ شما با توجه به سن، نژاد، شرایط جسمانی و وضعیت سلامتی نیازهای تغذیه ای متفاوتی دارد. همچنین بسیاری از غذاهایی که ما می خوریم برای آن ها مضر و حتی گاهی مرگ آور است.

استفاده از غذایی غیر از غذای مخصوص برای سگ ها منجر به کاهش عمر مفید آن ها می گردد و عوارضی چون حساسیت، مشکلات پوستی، بیماری های کبدی و کلیوی را به همراه دارد. مصرف غذای خشک این مشکلات را به نحو چشمگیری کاهش می دهد.

2. افزایش سلامتی دهان و دندان سگ

غذای خشک سگ با توجه به موارد بالا و حذف عامل های بیماری زا تهیه می شود. یکی از فواید حائز اهمیت غذای خشک سگ، حفظ سلامتی دندان های آن هاست. بافت سفت و ترد و همچنین مواد افزوده شده به  غذای خشک موجب کاهش جرم دندان می شود و سلامتی دهان و دندان سگ را افزایش می دهد.

غذای خشک سگ خیابانی

 

غذای خشک سگ خیابانی:

سگ هایی که غذای خشک می خورند نفس خوشبو تر و دندان های سفید تری نسبت به حیواناتی که با غذای خانگی تغذیه می شوند دارند و کمتر نیاز به جرمگیری پیدا می کنند. همچنین جویدن در سگ ها نیاز طبیعی آن ها به این امر را برآورده می سازد و به نوعی موجب کاهش استرس در آن ها می گردد.

3. رساندن ویتامین ها و مواد مغذی به بدن سگ

از دیگر فواید غذای خشک سگ می توان به ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن اشاره کرد. بدن سگ ها قادر به تولید و تامین برخی از مواد مورد نیازشان نیست و با خوردن غذای خانگی این نیاز برآورده نمی گردد.

با توجه اینکه انواع ویتامین ها و مواد مغذای به غذای خشک سگ اضافه می شود، این کمبود با تغذیه روزانه برطرف می گردد و سگ شما رشد بهتری خواهد داشت.

4. جلوگیری از اضافه وزن سگ

غذای خشک انرژی مورد نیاز فعالیت های روزانه سگ را فراهم می نماید بدون اینکه او را در معرض خطر چاقی قرار دهد. معمولا غذای خشک سگ بر اساس نژاد، سن، وزن و وضعیت عقیم شدن یا نشدن حیوان دسته بندی می شود که به کنترل وزن و تامین انرژی خاص هر سن و نژاد کمک شایانی می نماید.

شما به راحتی می توانید از روی جدول مقدار مصرف و همچنین نحوه مصرف، میزان غذای روزانه سگ خود را اندازه بگیرید.

5. مقرون به صرفه بودن غذای خشک سگ

از دیگر مزایای غذای خشک سگ می توان به قیمت مناسب و ماندگاری بالای آن اشاره کرد. غذای خشک نسبت به غذای خانگی و کنسروی مقرون به صرفه تر است و بعد از باز شدن نسبت به کنسرو سگ و غذای خانگی زمان طولانی تر قابل استفاده است بدون اینکه فاسد شود و سلامتی پت را به خطر بیندازد.

تهیه غذای خشک سگ

غذاهای خشک سگ با ترکیب مواد خشک و مرطوب برای ایجاد یک خمیر یکدست درست می شوند. در فرآیند اکستروژن (نحوه پخت مواد)، خمیر تحت فشار گرم می شود، سپس از طریق یک ماشین قالب بندی  تکه تکه می شود.

اندازه و شکل دانه های غذای خشک با توجه به مشخصات محصول متفاوت است. برخی از غذاهای خشک ممکن است به روش دیگری غیر از اکستروژن مانند پخت نیز تولید شوند.

چرا از غذای خشک سگ و گربه ایرانی استفاده کنیم؟

در سال های اخیر صنعت تولید غذای خشک سگ در ایران پیشرفت چشمگیری داشته است و شاهد تولیدات با کیفیت داخلی بوده ایم. غذای خشک سگ ایرانی در مقایسه با محصولات مشابه خارجی قیمت بسیار مناسبی دارد و برعکس غذاهای خارجی، همیشه در دسترس و موجود است.

این مساله از این رو حائز اهمیت است که سگ ها نسبت به تغییر غذای خود حساس هستند. با توجه به این که غذای خشک خارجی همیشه در بازار موجود نیست و تغییر ناگهانی غذای سگ شما می تواند منجر به ایجاد مشکلات گوارشی و بد غذایی شود، پیشنهاد می کنیم از غذای خشک ایرانی استفاده نمایید.


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معرفی " جاهای دیدنی فلورانس "
سه شنبه 17 خرداد 1401 ساعت 1:11 | بازدید : 186 | نویسنده : علی | ( نظرات )

جاهای دیدنی فلورانس

" جاهای دیدنی فلورانس "

 

فلورانس از شهرهای معروف و محبوب ایتالیا است. شهری که حرفهای زیادی از دوران رنسانس دارد و این دوران را به خوبی می توان در معماری های ساختمان های این شهر تماشا کرد. فلورانس شهر هنر و معماری است، شهر زیبایی هایی که بدون شک برای تماشای همه آنها وقت کم می آورید. از خیابان های سنگ فرش شده این شهر تا ساختمان های آن همگی دارای معماری فوق العاده زیبایی هستند. سفر برای فلورانس برای آنهایی که عاشق معماری اند می تواند یکی از به یاد ماندنی ترین سفرهای زندگی شان گردد. فلورانس دیدنی ایتالیا در سال 1982 به عنوان یکی از آثار جهانی در سازمان یونسکو به ثبت رسید.

معرفی جاهای دیدنی فلورانس :

گالری اوفیتزی (Uffizi Gallery)

همانطور که گفتیم سفر به فلورانس برای افراد اهل تاریخ، هنر و معماری یکی از بهترین اتفاق هاست. در این شهر به بازدید از گالری اوفیتزی بروید. یکی از مهمترین موزه های فلورانس که آثار هنرمندانی مثل داویینچی، رافائل، میکل آنژ و …را به نمایش گذاشته است. موزه گالری اوفیتزی دارای بیشترین آثار بازمانده از دوران رنسانس است.

دومو-کلیسای جامع فلورانس (Cattedrale di Santa Maria del Fiore)

قبل از معرفی این کلیسا باید بگوئیم در این شهر با کلیساهای قدیمی و معماری زیبای آنها برای بارها روبرو خواهید شد. کلیسای جامع فلورانس با سبک معماری گوتیک در وسط شهر قرار گرفته است و با رفتن به آن می توانید یک گالری از زیباترین آثار و اشیا تاریخی و هنری ببیند. بهتر است بگوئیم سفر به فلورانس بدون دیدن این بنا کامل نمی شود، کلیسایی بزرگ با نمایی بسیار تماشایی. اگر به فلورانس سفر کردید می توانید با طی کردن پله های این کلیسا نمایی بی نظیر از شهر را ببیند. البته باید بگوئیم چیزی حدود 450 پله انتظارتان را می کشد! معماری داخلی بنا همراه با تزئینات و ناقوس بالای آن همگی برای دقایقی مات و مبهوتتان می نمایند.

باغ های بابولی (Boboli Gardens)

نکته جالب در سفر به فلورانس وجود فضاهای طبیعی و طبیعتی فوق العاده در کنار آثار تاریخی است. یکی از این جاذبه های طبیعی باغ های بابولی نام دارد که محبوب بسیاری از گردشگران در ایتالیا شده است. باغ های بابولی چیزی حدود 5 قرن پیش در زمین های کاخ پیتی ساخته شدند و با گذر زمان گسترش پیدا کردند. معماری محوطه این باغ شبیه به معماری دوران رنسانس است. در هوای گرم تابستان نشستن در کنار برکه های آبی که در اینجا طراحی شده است، حال و هوایتان را تغییر می دهد. با قدم زدن در باغ بابولی مجسمه های ساخته شده از مرمر را خواهید دید، راه روهای مملو از درختان میوه و آب و هوای مطبوع این باغ خستگی سفرتان را به در می نماید.

پونته وچیو (Ponte Vecchio)

فلورانس در کنار کلیساهای دیدنی و موزه های تاریخی خود جاذبه هایی چون پونته وچیو، یک پل قدیمی را در خود جا داده است، پلی که اولین پل در این شهر است و از روی طول رودخانه آرنو عبور نموده است. نکته جالب درباره این پل قدمت آن است که به قرون وسطا باز می شود. بدون شک بهترین لحظه ها را در این پل خواهید داشت.

 
Post image

موضوعات مرتبط: آژانس های مسافرتی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معرفی ظرف آب سگ
دو شنبه 16 خرداد 1401 ساعت 23:7 | بازدید : 141 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 

ظرف آب سگ

ظرف آب سگ

 

سگ‌ و گربه خانگی شما برای آب و غذا خوردن، نیازمند به ظرف مخصوصی هستند. خرید ظرف غذای و گربه دارای نکات ریز اما با اهمیتی است که خیلی از افراد به آن توجه نمی کنند، و یا حتی بعضی از افراد از ظرف های موجود در خانه برای این کار استفاده کنند؛

اما به هیچ وجه این طور نیست چرا که اگر انتخاب نادرستی داشته باشید علاوه بر اینکه می تواند بر روی اشتهای حیوان خانگی شما تاثیر داشته باشد، علاوه بر این می تواند به مرور بوی نامطبوعی به خود بگیرد و حتی موجب مریضی سگ و گربه شما شود.

همچنین با توجه به عمق ظرف و سایز و وزن نامناسب آن می تواند آب و غذا خوردن را برای سگ و گربه شما دشوار کند و موجب شود غذا به دور و اطراف ظرف بیرون بریزد.

بهترین ظرف آب سگ کدام است؟

نکاتی برای خرید ظرف آب سگ و گربه:

  • در حال حاضر تنوع بسیار زیادی از ظرف آب سگ در مدل‌‌ها و جنس های مختلف وجود دارد که هرکدوم برای یک گروه از نژاد های مختلف سگ و گربه مناسب است؛ این انتخاب به خصوص برای نژاد های مختلف سگ از اهمیت بیشتری برخودار است.

    تمیزی و سهولت تغذیه سگ و گربه در ظرف مخصوص خود یکی از مواردی است که صاحبان آن باید به آن توجه کنند. در اینجا چند نکته برای خرید ظرف غذای سگ آورده شده است:

    اندازه ظرف غذای سگ را بسته به اندازه پوزه سگ خود انتخاب کنید، ارتفاع ظرف نباید برای سگ زیاد یا کم باشد. اگر سگ شما جثه بزرگی دارد، یک ظرف باریک و بلند به هیچ وجه گزینه مناسبی نیست، یا به عنوان مثال این نوع ظرف برای سگ هایی که گوش درازی دارند مناسب است، زیرا از آلودگی گوش ها هنگام تغذیه جلوگیری می کند.

  • ظرف غذای سگ و گربه کم عمق و نسبتا تخت

    این نوع ظرف با این که جزء رایج‌ترین انواع ظرف غذای سگ هستند، اما بیشتر برای سگ‌های کوچک تا متوسط مثل شیواوا و سگ پامرانین یا کورگی و توله‌ها مناسب است.

    سگ های کوچیک به خاطر عمق کم این ظروف به راحتی می‌توانند از داخلش غذا بخورند؛ بدون اینکه به گلوی حساس شان فشار زیادی وارد شود.

    • ظرف غذای سگ و گربه گود و عمیق

    این نوع ظروف برای سگ هایی که پوزه درازی دارند مثل داشهوند، گری‌‌هوند و بوردرکلی فوق العاده مناسب هستند. این سگ ها مجبور نمی شوند به سختی دور و بر ظرف دنبال غذا بگردند و مستقیم و با راحتی بیشتری می‌تونن از توی این ظرف آب و غذا را به طور کامل بخورند.

    • ظرف غذای سگ و گربه استیل

    جنس استیل در مجموع بهترین انتخاب برای ظرف غذای سگ و گربه به حساب میاد. ضد زنگ، نشکن، قابلیت شستشوی راحت و تمیز شدن را دارد، و همچنین محکم و با دوام طولانی است.

    ظروف استیل بهترین نوع ظرف آب و غذا برای سگ به حساب میاد و اگه دنبال یه ظرف غذای عمری می‌گردید حتما ظرف استیل رو انتخاب کنید.

    ته ظروف استیل معمولا تکه‌های پلاستیکی به عنوان ترمزگیر می‌چسبونن تا از سرخوردن ظرف روی زمین جلوگیری کنه.

    تنها نکته منفی این ظرف اینه که با توجه به آب و هوا می‌تونه خیلی داغ یا خیلی سرد و یخ زده بشه و سگ رو موقع غذا خوردن اذیت کنه. به همین دلیل بهتره ظرف استیل رو در فضای باز و مخصوصا زیر نور آفتاب قرار ندید.

    • ظرف غذای سگ و گربه سرامیکی

    جنس سرامیک سنگین است و سگ و گربه به راحتی نمی‌توانند آن را برگردانند و غذا را به بیرون بریزند؛ به همین دلیل برای سگ هایی که عادت دارن این کار رو بکنن خیلی مناسب است.

    ظروف سرامیک جزء شیک‌ترین انواع ظرف غذای سگ و گربه هم به حساب می آیند و در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی موجود هستند.

    ظرف سرامیک دوام بالایی دارند و به راحتی شکسته نمی شوند، اما به هرحال دوام آن ها به اندازه جنس استیل نیست و اگه ضربه خیلی شدیدی بخورند، ممکن است شکسته شوند.

    • ظرف غذای سگ و گربه پلاستیکی

    ظروف پلاستیکی ارزان ترین و قابل دسترس‌ترین ظروف غذای سگ و گربه هستند، در رنگ ها و مدل‌های مختلفی وجود دارند و بسته به جنس پلاستیک می توانند دوام خیلی خوبی هم داشته باشند. به همین دلیل خیلی از افراد وقتی تازه شروع به نگهداری از سگ و گربه می کنند، برای ظرف آب و غذا از جنس پلاستیکی استقبال می کنند.

    اما ظرف پلاستیکی چند تا ایراد داره که لازمه به آن ها توجه کنید:

    بعضی از ظرف های پلاستیکی خیلی سبک هستند و سگ به راحتی می‌تواند آن ها را برگرداند. به نوار های نگهدارنده و ثابت کننده در خرید این ظرف ها دقت کنید. همچنین با توجه به تنوع پلاستیک های استفاده شده، از جنس ضعیف و سبک پلاستیک استفاده نکنید.

    بعضی از نژادهای سگ به جنس پلاستیک حساسیت دارند و بخاطر تماس با این ظروف دچار مشکلات پوستی می شوند.

    همچنین به مرور بر روی سطوح این ظرف ها خط و خش ایجاد می شود که می تواند محل  تجمع آلودگی و ذرات باقی مانده غذا شود. به شستشوی آن ها دقت کافی کنید و ترجیحا بعد از مدتی از ظرف جدید خریداری و استفاده کنید تا بتواند تنوع خوبی  هم برای سگ و گربه شما باشد. ظرف غذای زیبا و جذاب بر روحیه ی سگ و گربه هم تاثیر می گذارد، پس به این نکته هم توجه کافی داشته باشید.


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی غذای تشویقی برای سگ ژرمن
دو شنبه 16 خرداد 1401 ساعت 14:32 | بازدید : 150 | نویسنده : علی | ( نظرات )

غذای تشویقی برای سگ ژرمن

غذای تشویقی برای سگ ژرمن

تشویقی سگ به وعده‌های غذایی کوچکی گفته شده که در قالب میان وعده و اسنک به حیوان خانگی داده می‌شود. خرید و استفاده از این نوع غذا برای سگ و حتی سرپرستان آن مزایای زیادی را به همراه دارد. به‌طوری‌که خوردن غذای تشویقی باعث خوشحالی سگ شده و به عنوان یک تشویق و جایزه پس از انجام یک کار خوب به این حیوان داده می‌شود. نقش تشویقی سگ را در تربیت و آموزش سگ نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

علاوه بر این، به کمک این غذا می‌توانید ویتامین‌های مورد نیاز بدن سگ را تامین کرده و به سلامت دندان‌ها و همچنین سلامت پوست و موی او کمک زیادی کنید. در ادامه با مزایای غذای تشویقی توله سگ، انواع این غذا و سایر موارد همراه شما هستیم و لیستی از بهترین تشویقی های سگ موجود در بازار را به شما معرفی میکنیم.

تشویقی یا تریت (Treat) وعده‌های کوچک غذایی است که به صورت میان وعده و اسنک به سگ داده می‌شود و کاربردهای زیادی می‌تواند داشته باشد، برخی از مهم‌ترین کاربردهای تشویقی سگ عبارتند از:

غذای تشویقی برای سگ ژرمن:

خوشحال کردن سگ
تشویق سگ پس از انجام یک کار خوب
تربیت و آموزش دادن به سگ
تامین ویتامین‌های مورد نیاز
کمک به سلامت دندان‌ها
کمک به حفظ سلامت پوست و مو
تهیه غذای تشویقی برای سگ ژرمن
کوکی یکی از انواع غذای تشویقی برای سگ ژرمن به‌شمار می‌روند و طرز تهیه کوکی برای سگ بسیار ساده بوده و مواد اولیه لازم برای تهیه آن در تمامی خانه‌ها یافت می‌شود. در تهیه کوکی می‌توانید مواد لازم را بر طبق سلیقه و علاقه‌‌ی سگ خود انتخاب کنید تا نسبت به خوردن این خوراکی خوشمزه بیش از پیش علاقه‌مند شود.

مواد اولیه لازم برای تهیه کوکی:

آرد جو/ ذرت / گندم: 2.5 پیمانه

نصف پیمانه پودر شیر کم چرب

پودر سیر: 1 قاشق چای‌خوری

تخم مرغ: 1 عدد

تکه‌‌های کوچکی از گوشت قرمز یا گوشت مرغ

آب مرغ یا آب گوشت

عصاره کنسرو گوشت

گوشت و آب کنسرو تن

طرز تهیه: آرد، پودر شیر و پودر سیر را در یک کاسه ریخته و باهم مخلوط کنید.

تخم مرغ زده شده و چاشنی‌ها را به مخلوط بالا اضافه کرده و یا استفاده از قاشق و دست به‌خوبی مخلوط کنید تا خمیری سفت به‌دست آید.

خمیر را به شکل استوانه تا کرده و روی تمام سطح آن‌را با آرد بپوشانید. سپس آن‌را با ضخامت 1 تا 1.4 سانتی‌متر روی سطحی صاف باز کنید.

خمیر را با استفاده از قالب به شکل‌های مختلف دراورده و روی کاغذ روغنی که روی سینی فر قرار داده‌اید، بچینید و سینی را به مدت 30 دقیقه در فر با دمای 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید.

غذای سگ ژرمن باید دارای مقدار قابل‌توجهی پروتئین باشد. تغذیه سگ ژرمن باید شامل ویژگی‌های منحصربه‌فردی باشد که نیازهای این حیوان پرانرژی و باهوش را مهیا کند. غذای سگ نژاد ژرمن شپرد مشابه دیگر نژادها مانند پیت بول، گلدن رتریور، دوبرمن و غیره است. به‌طورکلی مقدار غذای توله سگ ژرمن با سگ‌های بالغ بسیار متفاوت است. با توجه به این‌که توله سگ ژرمن در سال اول زندگی درحال‌رشد شدید است؛ بنابراین باید به تغذیه آن توجه خاصی داشته باشید تا بتواند نیازهای موردنیاز بدن خود را تأمین کند. در انتخاب غذای سگ نژاد ژرمن شپرد باید توجه زیادی داشته باشید، چراکه این حیوان بسیار پرانرژی است و توانایی استفاده از غذاهای مختلفی را دارد. ازآنجایی‌که سگ ژرمن شپرد دارای جثه بزرگ، بدن عضلانی و فعالیت زیاد است؛ بنابراین باید برای این نژاد یک رژیم غذایی مناسب در نظر گرفته شود. سگ‌های ژرمن شپرد نسبت به فعالیت‌های ورزشی علاقه بسیار زیادی دارند و اغلب آن‌ها گوشت‌خوار هستند، به‌همین دلیل برای فراهم‌کردن انرژی آن‌ها به پروتئین بیشتری نیاز خواهند داشت.

مهم‌ترین نگرانی‌ها در مورد سلامت سگ ژرمن شپرد

اغلب سگ‌های ژرمن شپرد پت‌های سالمی هستند، اما نگرانی‌هایی در مورد سلامت این نژاد نسبت به سایر نژادها به‌دلیل حساس بودنشان وجود دارد. بسیاری از مشکلاتی که در نژاد ژرمن شپرد رخ می‌دهد، مادرزادی هستند و در نتیجه قابل‌کنترل نیستند. بااین‌حال، تغییراتی که در مورد محیط یا سبک زندگی توله سگ شما ایجاد می‌شود، ممکن است تا حدودی با انتخاب غذاهای بهینه، رفع شود. بیماری‌های شایعی که ژرمن شپردها به آن مبتلا می‌شوند که شامل موارد زیر هستند:

  • حساسیت غذایی
  • عدم تحمل غذایی
  • دیسپلازی هیپ
  • آرتروز
  • بیماری التهابی روده
  • نفخ

موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آموزش سیگنال خرید و فروش چیست؟
دو شنبه 16 خرداد 1401 ساعت 13:1 | بازدید : 123 | نویسنده : علی | ( نظرات )

سیگنال خرید و فروش چیست؟

سیگنال خرید و فروش چیست

 

بر اساس قوانین و مقررات سازمان بورس، هرگونه ارائه مشاوره سرمایه گذاری در بورس ، توصیه به خرید و فروش سهام و سبدگردانی و مدیریت دارایی نیاز به داشتن مجوز از سازمان بورس دارد و ارائه این خدمات بدون داشتن مجوزهای قانونی تخلف بوده و غیرقانونی می باشد. افرادی هم که به ارائه سیگنال‌های خرید و فروش می‌پردازند عموما بصورت ناشناس اقدام به این امر می کنند.
سوالی که مطرح می‌شود این است، که اگر این افراد از چنین توانایی فوق العاده‌ای جهت کسب بازده‌های خیره کننده برخوردار هستند، چرا اقدام به اخذ مجوزهای رسمی نمی کنند؟ چرا نیازمند حق عضویت‌های با مبلغ پایین هستند؟
پاسخ بسیار ساده است: توانایی این افراد در اغوا کردن دیگران است. آنها سعی می‌کنند با شعارهای جذاب، افراد نا آگاه را جذب کرده و به طرق مختلف از آنها جهت کسب درآمد استفاده می‌کنند. از آنجا که عموما بصورت غیر رسمی و ناشناس یا با هویت‌های جعلی اینکار را انجام می‌دهند، امکان ردیابی و شکایت و پیگیری از این افراد هم وجود ندارد.

سیگنال خرید و فروش چیست:

درگاه پرداخت اینترنتی کارگزاری های بورس

بورس بازاری است که در آن دارایی‌ها خرید و فروش می‌شوند. بورس به سه دسته بورس کالا، ارز و اوراق بهادار تقسیم می‌شود. در بورس اوراق بهادار دارایی های مالی مثل سهام ، اوراق مشارکت ، قرارداد های اختیار خرید و فروش و…. مورد معامله قرار می گیرد.

سهم یا سهام چیست؟

قطعه‌ای از سرمایه یک سیگنال خرید و فروش سهام در بورس چیست؟ شرکت است پس سرمایه یک شرکت سهامی خاص یا سهامی عام به قسمت‌هایی مساوی تقسیم می‌شود که به هر یک از این قسمت‌ها یک سهم گفته می‌شود. هر سهم، نشان‌دهنده یا نماینده کوچکترین واحد مالکیتی، در یک شرکت یا کارخانه است. دارنده هر سهم یا سهام‌دار، به همان نسبتی که سهام در اختیار دارد، در مالکیت شرکت یا بنگاه تولیدی شریک است.

اساسی‌ترین فرق بین یک شرکت سهامی خاص با سهامی عام این است که همه می‌توانند سهام شرکت‌های سهامی عام را خرید و فروش کنند ولی سهام شرکت‌های سهامی خاص در مالکیت عده‌ای خاص است.

کارگزاری بورس چیست؟

شرکت کارگزاری ( Broker Company ) یا به‌اختصار کارگزار، نوعی موسسه مالی در بازارهای بورس است، که در زمینه خرید و فروش انواع اوراق بهادار فعالیت می‌کند. کارگزاری‌ها اغلب در معاملات، به نمایندگی از خریدار یا فروشنده سهام، وظیفه خرید و فروش را انجام می‌دهند و در ازای آن نیز دستمزد، کمیسیون یا حق‌کارگزاری دریافت می‌کنند. کارگزار را می‌توان واسط بین بورس و معامله‌گران سهام دانست، البته در معاملات آنلاین این واسط بودن به چشم نمی‌آید و شما با ارسال سفارشات خرید یا فروش سهام در سایت، احساس نمی‌کنید که واسطه‌ای وجود دارد و سفارشات شما در همان لحظه در سامانه معاملات سیگنال خرید و فروش سهام در بورس چیست؟ بورس اوراق بهادار ثبت می‌شود.

از جمله مهم‌ترین معیار‌ها برای انتخاب بهترین کارگزاری میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف
  • داشتن سیستم‌های داخلی مناسب
  • دسترسی سرمایه‌گذار به کارگزار
  • تخفیف کارمزد و ارائه خدمات اعتباری
  • سامانه معاملات برخط (آنلاین)
  • ارائه پشتیبانی مناسب
  • تحلیل، مشاوره و آموزش
  • قابلیت انجام سریع سفارش مشتری
  • سیگنال خرید و فروش سهام در بورس چیست؟
  • داشتن اطلاعات مربوط و کافی
  • حجم سرمایه سرمایه‌گذار

بررسی مورد آخر یعنی درگاه پرداخت اینترنتی پایدار:

بحث خرید سهام به خصوص عرضه های اولیه بحث حساسی است به گونه ای که اگر مشتری یک کارگزاری نتواند درخواست بدهد یا به صورت مکرر با قطعی درگاه پرداخت مواجه شود ممکن است نسبت به تغییر کارگزار خود اقدام کند. برخی کارگزاری ها امکان شارژ از روز قبل را فراهم کرده اند تا مشتری با مشکلی مواجه نشود اما اولا که همه کارگزاری ها از این روش استفاده نمی کنند. دوما شاید مشتری نخواهد از این روش استفاده کند، موقع برداشت وجه ممکن است درگاه پرداخت قطع باشد و موجب نارضایتی مشتری گردد. درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با ارائه راهکارهای نوین پرداخت و داشتن به روزترین سیستم های مدیریت پرداخت این امکان را دراختیار شرکت های بورسی و کارگزاری ها قرار داده تا بدون داشتن قطعی به فعالیت خود بپردازند. سیزپی این قابلیت را دارد تا با ایجاد یک کیف پول برای کارگزاری، با شارژ آن بدون نیاز به اتصال به درگاه پرداخت و صرفا از محل کیف پول بتوان سهام خریداری کرد و از آنجا که پولی هم به حساب کارگزاری نمی رود بنابراین از نظر بحث های مالیاتی هم مشکلی پیش نخواهد آمد.


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اوراق مشارکت چیست ؟
دو شنبه 16 خرداد 1401 ساعت 1:13 | بازدید : 190 | نویسنده : علی | ( نظرات )

اوراق مشارکت

اوراق مشارکت

 اوراق مشارکت، اوراق بهادار بانام و بی نام است که به موجب این قانون به قیمت اسمی مشخص برای مدت معین منتشر می شود و به سرمایه گذارانی که قصد مشارکت را دارند واگذار می گردد و دارندگان اوراق به نسبت قیمت اسمی و مدت زمان مشارکت در سود حاصل از اجرای طرح مربوط شریک خواهند بود.
به موجب قانون، موسسات و شرکت ها مکلفند بازپرداخت اصل و سود را در سررسید های معین تعهد و تضمین کنند. این تضمین عملاَ حسن انجام مشارکت را تعهد می کند و به این معنا نیست که خریداران اوراق مشارکت در زیان سهیم نمی باشند بلکه تضمینی برای این است که مشارکت کننده مطمئن شود شرکت صادرکننده ورقه مشارکت کار خود را به نحو احسنت انجام خواهد داد.
به موجب ماده 5 قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت، شرکت سهامی ناشر مکلف است تضمین کافی به بازپرداخت اصل مبلغ و سود حاصل در سررسید های مذکور در اوراق مشارکت را به بانک کارگزار ارائه نماید که این تضمین باید به بانک کارگزار و قبل از صدور مجوز انتشار اوراق، ارائه و تسلیم شود.

1- اوراق مشارکت ساده
ورقه بهاداری است که دارنده آن سود حاصل از مشارکت را به ترتیب مورد توافق، در مواعد مقرر دریافت می کند و در سررسید ورقه تنها حق مطالبه مبلغ اسمی اوراق را از ناشر دارد. این اوراق پس از انتشار، تغییر صورت نمی دهند و در نهایت منجر به استرداد اصل سرمایه و سود حاصل از به کارگیری در پروژه به صاحب ورقه می شود که در این فرض صاحب ورقه با شرکت در یک پروژه خاص شریک است که پس از اتمام پروژه رابطه اش با شرکت قطع می گردد.
2- اوراق مشارکت مرکب
ورقه بهاداری است که دارنده آن علاوه بر دریافت سود مشارکت در سررسید اوراق می تواند مبلغ اسمی ورقه را مطالبه کند یا اوراق خود را با سهام تعویض یا به سهام تبدیل کند. این نوع اوراق به دو صورت منتشر می شوند که عبارتند از :
الف ) اوراق مشارکت قابل تعویض با سهام :
اوراقی است که توسط شرکت های سهامی عام منتشر و در سررسید نهایی با سهام سایر شرکت های پذیرفته در سازمان بورس اوراق بهادار تعویض می شود.
ب) اوراق مشارکت قابل تبدیل به سهام :
اوراقی است که توسط شرکت های سهامی عام منتشر و در سررسید یا زمان مشخص افزایش سرمایه به سهام شرکت های موضوع طرح اوراق مشارکت تبدیل می گردد. این نوع ورقه مشارکت اقتباس کامل از مقررات سابق اوراق قرضه قابل تبدیل به سهام به وسیله قانونگذار بعد از انقلاب اسلامی است زیرا در این اوراق صاحب ورقه می تواند در صورتی که وضع شرکت ناشر به دلیل اقتصادی و سوددهی بهتر از زمان انتشار اولیه ورقه مشارکت باشد با تبدیل ورقه خود به سهم از بهبود وضعیت اقتصادی شرکت بهره گیرد.
برخلاف اوراق قابل تبدیل به سهام قانونگذار با وجود اقتباس از لایحه اصلاحی 1347 رژیم حقوقی این نوع اوراق را از رژیم حقوقی اوراق قرضه تعویض جدا نموده و دست به ابداعی زده است یعنی در صورت تمایل صاحب ورقه می تواند با سهام سایر شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ورقه خود را معاوضه کند که در این صورت ناشر باید حداقل به میزان اوراق مشارکت قابل تعویض موجود به سهام شرکت را تا سررسید نهایی تگهداری کند یعنی شرکت ناشر الزامی به افزایش سرمایه خود و نیز صدور سهام جدید برای تعویض با اوراق مشارکت متقاضیان تعویض را ندارد.

 

نکات مهم مربوط به اوراق مشارکت:

  1. اوراق مشارکت هم اوراق بهادار به شمار میرود و تابع قوانین اوراق بهادار می باشد. بر این اساس سرمایه‌گذاران برای خرید اوراق مشارکت نیازمند داشتن کد معاملاتی بورس می باشند.
  2. اوراق مشارکت امکان دارد بی نام یا با نام باشد البته توجه فرمایید که اوراق مشارکت بورسی جزوی از اوراق با نام و اوراق غیر بورسی از جمله اوراق بی نام محسوب میشوند.
  3. قیمت و مدت زمان سرمایه گذاری در این اوراق معین میباشد.
  4. در زمان انتشار باید هدف انتشار این اوراق مشخص باشد بطور مثال طرح های عمرانی و …
  5. خریداران این اوراق باید در زمان عرضه عمومی اقدام به سرمایه گذاری نمایند.

 


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با دریاچه پلاستیرا
یک شنبه 15 خرداد 1401 ساعت 22:6 | بازدید : 155 | نویسنده : علی | ( نظرات )

دریاچه پلاستیرا

 

 

دریاچه پلاستیرا

 

 

یونان روسیه

موضوع مهاجرتنه تنها برای یونانیان قومی که در خارج از موطن تاریخی خود زندگی می کنند، مرتبط باقی می ماند. انجمن برای مهاجران در مورد چگونگی بحث می کند مسائل حقوقیو مشکلات انطباق در جهان یونان و در عین حال حفظ و رواج فرهنگ روسیه. یونان روسیه ناهمگن است و همه مهاجرانی را که به زبان روسی صحبت می کنند متحد می کند. در عین حال، در سال های اخیر، این کشور انتظارات اقتصادی مهاجران از کشورها را برآورده نکرده است اتحاد جماهیر شوروی سابق، در ارتباط با آن مهاجرت معکوس مردم را مشاهده می کنیم.

یک آخر هفته ایده آل تنها سواحل و مهمانی های پر سر و صدا نیست، و فکر می کنیم بسیاری از رمانتیک ها در این مورد با ما موافق هستند. دریاچه های یونان که نیمی از آنها اعلام شده است پارک های ملی، مکان مناسبی برای تعطیلات آخر هفته خواهد بود. می‌توانید با قایق پیک نیک داشته باشید، اسب‌سواری یا قایق‌رانی را تمرین کنید، یا به سادگی گله‌های پرندگان مهاجر را در یکی از اسکله‌های چوبی خلوت Plastiras، Kerkini و دیگر دریاچه‌های یونان تماشا کنید.

 
  1.  

    پارک ملی دریاچه کرکینیاین پارک هزاران گونه جانوری و گیاهی را در خود جای داده است و یکی از غنی ترین پارک ها در تمام یونان است. تمامی شرایط برای دوچرخه سواری و پیاده روی، هیپودروم، اسکله با امکان اجاره قایق و کاتاماران. این پارک دارای دوچرخه و کانو اجاره ای، قهوه خانه های دنج و نقاط تفریحی است.

  2.  

    پلاستراس- یکی از بزرگترین دریاچه های مصنوعی در یونان با لیست عظیمی از گزینه های سرگرمی. می توانید در یک سفر با قایق در پایین رودخانه شرکت کنید، از مزرعه اسب دیدن کنید، برای پیاده روی در کوه ثبت نام کنید یا قدرت خود را با کوهنوردان حرفه ای و صخره نوردان بسنجید. مسیرهای کوهستانی اطراف Plastiras برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، جنگل‌های انبوه برای تیراندازی با کمان و پیاده‌روی، و خود دریاچه برای کایاک‌سواری، قایق رانی و رفتینگ ایده‌آل هستند. لطفاً توجه داشته باشید که قلمرو دریاچه محافظت شده است ، بنابراین بهتر است در اینجا در فعالیت های "خودجوش" شرکت نکنید - به شما توصیه می کنیم یک بسته گشت و گذار بخرید که شامل چندین پیاده روی و فعالیت های ورزشی به انتخاب شما می شود. و بازدید را فراموش نکنید روستاهای اطراف Plastiras عبارتند از: Kalyvia، Rousseau، Sekliza و Neraida.

  3. پرسپس

    پرسپس- مکانی ایده آل برای کسانی که به سادگی از سر و صدا و شلوغی شهر خسته شده اند. این دریاچه توسط یک جنگل مخروطی خوشبو با تار عنکبوتی از مسیرهای پیاده‌روی احاطه شده است و در ماه‌های زمستان مرکز اسکی Pisoderio در نزدیکی آن فعالیت می‌کند. در دریاچه یک مرکز پشتیبانی توریستی "Συνοδοί Βουνού" ("همراهان کوه") وجود دارد که به برنامه ریزی سفرها و جذب گروه هایی برای اسب سواری، شنا و قایق رانی کمک می کند.

  4. تریکونیدا

    تریکونیدا- اکثر دریاچه بزرگاحاطه شده توسط تعدادی از روستاها و شهرک های رنگارنگ. مثلاً از روستاها فرموس، دوگری و واریامسیرهای پیاده‌روی زیبا به دریاچه و در پای آن منتهی می‌شوند کوه های پانتولیکومرکز صخره نوردی و کوهنوردی در موقعیت مناسبی قرار دارد. همچنین یک مرکز در کنار دریاچه وجود دارد. ورزشهای آبیبا مدرسه اسکی روی آب، ویک بورد (این ترکیب وحشتناکی از موج سواری، اسنوبرد، اسکیت بورد و اسکی روی آب است) و قایق سواری. و در روستاهای Paravola و Paleocariaشما حتی می توانید برای یک تور بر فراز دریاچه با هلیکوپتر ثبت نام کنید یا با چتر نجات بپرید!

  5. کرمستون

    کرمستون– بزرگترین دریاچه مصنوعیکشورواقع بین زیبا روستاها و آگرینیو. سرگرمی اصلی گردشگران محلی قایق رانی و کایاک سواری است، سایر ورزش ها به نوعی در اینجا ریشه نگرفتند. همه چیز درباره یونانهمچنین توصیه می کند که از روستاهای مجاور اطراف Cremaston دیدن کنید - مهد فرهنگ، سنت، آشپزی و ... صنعت شراب یونانی!

 

زیبا در یونان، نه تنها دریا. ده ها تن از زیباترین دریاچه ها در اشکال و اندازه های مختلف از زمان های بسیار قدیم چشم انداز هلاس را زینت داده اند. در این مقاله می خواهم از پربازدیدترین و جذاب ترین آب های یونان به شما بگویم.

دریاچه تریهونیدا

زیبایی شگفت انگیز این دریاچه در فلات اتولی واقع شده است. این یکی از بیشترین است دریاچه های بزرگدر کل یونان با مساحت 96 کیلومتر مربع و عمق 57 متر یک اکوسیستم تالابی پیچیده با اهمیت ماهیگیری، زیبایی شناختی و اکولوژیکی است. بیش از 140 گونه پرنده در بسترهای متراکم نیزار پناه می گیرند. از این تعداد، 30 گونه در کتاب قرمز ثبت شده و در معرض خطر نابودی قرار دارند.باتلاق های آهکی در دشت نزدیک ساحل قرار دارند. مناظر زیبامکمل باغ های زیتون و مرکبات، و همچنین درختان بید، اکالیپتوس، خرزهره و چنار. در بهار، می توانید ببینید که چگونه نیلوفرهای آبی سفید سطح آینه دریاچه را تزئین می کنند و چگونه ارکیده های وحشی، گلادیول ها و سیکلامن ها شکوفا می شوند. پس از استشمام عطر دل انگیز آنها، مطمئناً می خواهید دوباره به اینجا بازگردید. دریاچه Trihonida زیستگاه بسیاری از گونه های کمیاب ماهی های آب شیرین و موجودات دیگری مانند مارماهی و گورنارا است. غذاهای لذیذی که از ساکنان این آب انبار تهیه می شود را حتما در پساروتاورناهای محلی امتحان کنید.
از غروب آفتاب لذت ببرید که طی آن انعکاس آخرین پرتوهای غروب خورشید بر روی دریاچه با انعکاس پنجره های متعدد خانه های روستای محلی تکمیل می شود. همچنین می توانید با سفر با کاتاماران یا پرواز با پاراگلایدر هیجان انگیز دریاچه را بهتر بشناسید.
دریاچه های پرسپس

 

دریاچه های پرسپس

این پادشاهی شگفت انگیز آب در نتیجه ذوب شدن یخچال های طبیعی در دوران باستان بوجود آمد. دریاچه های پرسپا بزرگ و پرسپا کوچک در منطقه یونانی فلورینا واقع شده اند. آنها در نگاه اول هر توریستی و چشم انداز اطراف را مجذوب خود می کنند کوه های بلندو جنگل های انبوه هیچ یک از مسافران را بی تفاوت نمی گذارد. مساحت پرسپا کوچک 47.35 کیلومتر مربع و عمق آن تنها 8 متر است، در حالی که مساحت پرسپا بزرگ 272 کیلومتر مربع و عمق آن به 55 متر می رسد. دریاچه های پرسپ میزبان هزاران پرنده است. بسیاری از آنها مانند پلیکان نقره ای، حواصیل و باکلان در معرض انقراض یا نابودی هستند. در نقطه رصد ویژه Parathiritirio می توانید اطلاعات ارزشمندی در مورد پرندگان به دست آورید و همچنین آنها را از طریق تلسکوپ تماشا کنید. پس از عبور از پل شناور دریاچه مالایا پرسپا، به جزیره سنت آشیل خواهید رسید. در اینجا ویرانه‌های یک کلیسای مسیحی سه ایوانی متعلق به قرن دهم پس از میلاد وجود دارد. ه. و در خلیج Psaradon شما می توانید نقاشی های سنگی بی نظیری را ببینید. با کرایه یک "شناور" - یک قایق چوبی بزرگ، می توانید آرام و آرام روی دریاچه قدم بزنید.
دریاچه پلاستیرا

 

دریاچه پلاستیرا

مردم این دریاچه را "سوئیس یونانی" یا "سوئیس کوچک" می نامند. این دریاچه با مساحت 25.2 کیلومتر مربع و عمق 60 متر در محل رودخانه باستانی Tauropos در قرن بیستم ایجاد شده است. دریاچه پلاستیرا به عنوان مخزن و منبع تامین آب برای دره تسالیایی مجاور و منطقه آگراف عمل می کند. از سبز قله های کوهبسیاری از نهرهای کوچک به یک مخزن بزرگ می ریزند. اینجا هر فصلی در نوع خود منحصر به فرد و وسوسه انگیز است. بهار عاشقانه با چمن سبز، آواز پرندگان و درختان گل، تابستان گرم، پاییز طلاییو زمستان زیبا و مخملی شما می توانید با قدم زدن در اطراف محیط زیبای دریاچه و همچنین قایق رانی، کایاک سواری، پیروگ یا پدالو، اتحاد کامل با طبیعت را احساس کنید.


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با رژیم غذایی گربه
شنبه 14 خرداد 1401 ساعت 22:16 | بازدید : 143 | نویسنده : علی | ( نظرات )

رژیم غذایی گربه

 

 

رژیم غذایی گربه

 

 

نکته هایی برای تغذیه گربه ها

در دنیای حیات وحش، گربه ها بیشتر رطوبت مورد نیاز خود را از حیواناتی که شکار می کنند و می کشند به دست می آورند. اما  در مورد حیوانات خانگی این موضوع کمی فرق می کند.  معمولا در این شرایط گربه ها تنها ممکن است موش ها را شکار کنند. در غیر اینصورت باید رطوبت مورد نیاز خود را از مواد غذایی و آب به دست آورند. رژیم غذایی که کاملا خشک است نمی تواند نیازهای گربه را برآورده کند زیرا او نمی تواند آب کافی از آن به دست آورد.

خوب چگونه می توان چنین مشکلی را حل کرد؟ ممکن است در این شرایط به فکر تعویض رژیم غذایی گربه خود به رژیم غذایی مرطوب بیفتید یا اینکه حداقل بخواهید از رژیم غذایی مرطوب جزئی استفاده کنید. محصولات کنسروی بسیار زیادی در بازار وجود دارد اما خیلی از آن ها محصولات خوبی نیستند. بهترین روش برای بیان تفاوت این محصولات، خواندن برچسبی است که بر روی قوطی زده شده است. اولین ماده تشکیل دهنده باید گوشت باشد.

اگر این محصول غلاتی ندارد نگران نباشید زیرا غلات در رژیم غذایی گربه لازم و ضروری نیست اما از خرید کنسروهایی که در برگیرنده فیلرهایی همچون ذرت و برنج هستند خودداری کنید. این فیلرها برای پر کردن حجم ماده غذایی خوب هستند و اصلا مزایایی برای سلامتی گربه شما ندارند. اگر هنوز در مورد خرید برند مدنظر شک دارید از دوستان و اشنایان خود بپرسید. یک توصیه از دوست قابل اعتماد یا دامپزشک معتمد می تواند در این شرایط به شما کمک کند.

 

رژیم غذایی گربه:

 

 

دامپزشک ممکن است محصولی را پیشنهاد کند که شبیه رژیم غذایی فعلی گربه است. نباید رژیم غذایی گربه تان را به طور ناگهانی تغییر دهید. حالا زمانی که صحبت از تغذیه گربه به میان آمده است توصیه می کنیم کمی آب هم به این مواد اضافه کنید. اینکار نه تنها باعث ورود آب به بدن گربه می شود بلکه  به او کمک می کند غذا را بهتر بجود.

اما سعی کنید باقی مانده غذا را دوباره در قوطی ذخیره نکنید. در عوض می توانید باقی مانده غذا را در ظرف پلاستیکی یا شیشه ای قرار دهید و آن را در فریزر نگهداری نمایید. مراقب غذای باقی مانده باشید. اگر این غذا برای مدت زمان زیادی در فریزر بماند ممکن است بوی بدی بگیرد. دیگر از این غذای کهنه برای تغذیه گربه استفاده نکنید.

بهترین گزینه ای که پیش رو دارید این است که خودتان غذای گربه را بسازید و تهیه کنید. فروشگاه های کتاب به شما کمک می کنند کتابی در این زمینه پیدا کنید. اگر  کتابفروشی محلی شما کتابی در مورد نحوه آماده سازی مواد غذایی گربه ها نداشت می توانید از کتابفروشی های آنلاین کمک بگیرید.

ایده دیگری که دارید این است که هر از چند گاهی غذای تازه به گربه بدهید. گوشت یا کمی گوشت مرغ می تواند برایش خوب باشد. بچه گربه ها ممکن است دوست داشته باشند گوشت گرمی بخورند. اما به خاطر داشته باشید که گربه ها می توانند مرغ خام را بدون هیچ عارضه جانبی بخورند. برخی گربه ها حتی به دنبال چنین گوشت هایی می گردند.

برای پختن غذای گربه تان زمان کافی ندارید؟

نگران نباشید شما می توانید غذای منجمد شده را از فروشگاه های بزرگ خریداری کنید. این غذاها به اندازه غذاهای تهیه شده در منزل خوب هستند. به خاطر داشته باشید هر تصمیمی که در این میان می گیرید همیشه باید به دنبال مواد غذایی سالم، تمیز و آب تازه برای گربه باشید. در این شرایط می توانید سلامت گربه را بهبود ببخشید. به ما اعتماد کنید. تغییراتی را در رژیم غذایی او ایجاد نمایید.


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنای با خرید کنسرو و سوپ گربه
شنبه 14 خرداد 1401 ساعت 20:57 | بازدید : 186 | نویسنده : علی | ( نظرات )

خرید کنسرو و سوپ گربه

 

گربه ها حیوانات دوست‌داشتنی و شیطونی هستند که برای رشد خود نیاز به تغذیه مناسب دارند. غذاهای زیادی برای گربه‌ها وجود دارد که به عقیده کارشناسان تنها برخی از آنها ارزش غذایی داشته و می‌توانند مواد معدی مورد نیاز گربه‌ها را تامین کنند. غذای پوچ گربه یکی از همین غذاهاست که در ادامه قصد معرفی آن را داریم.

غذای پوچ گربه چیست ؟

پوچ (Pouch) در زبان انگلیسی به معنای بالشت و به نوعی بسته‌بندی غذا اشاره دارد. اما، پوچ در ایران معنی دیگری به خود گرفته و به سوپ گربه اشاره دارد.

پوچ گربه چه تفاوتی با کنسرو گربه دارد؟

در حالت کلی پوچ و کنسرو گربه تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و هر دو از ترکیبات یک شکلی برخوردارند. اما، وجود یک سری تفاوت‌های جزئی موجب گشته تا پوچ و کنسرو در یک خانواده قرار نگیرند. این تفاوت‌ها عبارت‌اند از:

  • آبکی بودن پوچ گربه نسبت به کنسرو: بیش از 60 درصد حجم ترکیبات پوچ را مایعات تشکیل می‌دهند که همین مسئله آب مورد نیاز بدن گربه ها را تامین می‌کند.
  • قرار داشتن غذای پوچ گربه داخل سس‌های ژله‌ای و خوشمزه
  • کم حجم بودن پوچ نسبت به کنسرو: به طوری که پوچ ها برای یک وعده غذای گربه طراحی شده‌اند، در حالی که کنسروها برای چندین وعده غذایی تدارک دیده شده‌اند و بلافاصله پس از باز شدن باید در یخچال نگهداری شوند
  • سبک بودن پوچ و قابل حمل بودن آن در جیب
  • پوچ گربه به راحتی هضم شده و مشکلی برای سیستم گوارش گربه ها به وجود نمی‌آورد

 

خرید کنسرو و سوپ گربه:

 

 

خرید غذای پوچ گربه

خوشبختانه امکان خرید این محصولات در کشور وجود دارد و اغلب فروشگاه‌های پت شاپ آن را ارائه می‌کنند. در ادامه چند برند محبوب و باکیفیت را به شما معرفی می‌کنیم:

پوچ استوزی با طعم فیله خرگوش

  • محصول: ایتالیا
  • وزن: 100 گرم
  • ترکیبات: فیله تازه خرگوش، سس ژله‌ای مخصوص

پوچ شسیر مدل مرغ و ماهی

  • محصول: ایتالیا
  • وزن: 100 گرم
  • ترکیبات: فیله گوشت مرغ، قیله ماهی هیک، سس ژله‌ای مخصوص

غذای پوچ گربه سیمبا با طعم مرغ و جگر

  • محصول: ایتالیا
  • وزن: 100 گرم
  • ترکیبات: گوشت تازه مرغ، جگر، سس ژله‌ای مخصوص

سوپ گربه آنیموندا با طعم ژامبون، خرگوش و مرغ

  • محصول: آلمان
  • وزن: 100 گرم
  • ترکیبات: فیله تازه خرگوش، گوشت مرغ، ژامبون، مواد معدنی مورد نیاز گربه، سس غلیظ مخصوص

 

خرید کنسرو سگ و گربه


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معرفی جاذبه شهر لوگانو در رز آبی
پنج شنبه 12 خرداد 1401 ساعت 20:22 | بازدید : 153 | نویسنده : علی | ( نظرات )

جاذبه شهر لوگانو

جاذبه شهر لوگانو

 

 

شهر لوگانو در سوئیس

شهر لوگَنو (Lugano) در بخش لوگنو در ایالت تیچینو در جنوب کشور سوئیس واقع شده‌است و ۵۵٬۰۶۰ نفر جمعیت دارد. به علت نزدیکی به و همزبانی با ایتالیا، بخش عمده‌ای از شرکت‌های مالی و بانک‌های لوگانو به شهروندان ایتالیایی خدمات ارائه می‌کنند.

لوگانو به علت برخورداری از هوایی معتدل، مجاورت با دریاچه لوگانو و کوه‌های آلپ، در فصول بهار و تابستان از عمده شهرهای توریستی سوییس به‌شمار می‌رود. هر ساله در میانه تابستان فستیوال جاز و اواخر تابستان فستیوال بلوز در این شهر برگزار می‌شود. لوگانو همچنین دارای دانشگاهی با دانشکده‌های علوم ارتباطات، اقتصاد، معماری و انفورماتیک می‌باشد.

لوگانو بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهر منطقه تیچینو به حساب می‌آید. زیبایی‌های بی‌نظیر طبیعی، این شهر را به یکی از محبوب‌ترین اقامتگاه‌های سوئیس در تعطیلات تبدیل کرده است.

معماری، پوشش گیاهی و سبک زندگی اینجا، حال و هوای ایتالیایی منطقه را بازتاب می‌دهد.

قسمت قدیمی لوگانو | LUGANO’S OLD TOWN

قسمت قدیمی شهر لوگانو از میان سه میدانی که تالار شهر آن را محصور کرده‌اند، قد برافراشته است. یک تراس وسیع درست در روبروی کلیسای سن لورنزو، کلیسای جامع لوگانو گسترده شده است. این کلیسا که در اصل به سبک رومانسک ساخته شد، در قرون ۱۳ و ۱۴ بزرگ‌تر شده و در قرن ۱۷ و ۱۸ تحت دگرگونی‌های زیادی قرار گرفت. نقاشی‌های دیواری زیبا هنوز هم در فضای داخلی باروکی بنا باقی مانده‌اند. برای دسترسی به دریاچه می‌توانید از خیابان‌های پر پیچ این نقطه شهر پایین رفته و یا پلکان‌هایی که دو خیابان موازی را متصل می‌کنند دنبال کنید.

موقعیت جغرافیایی لوگانو

شهر لوگانو (Lugano) در بخش لوگنو در ایالت تیچینو در جنوب کشور سوئیس واقع شده‌است.به علت نزدیکی به و همزبانی با ایتالیا، بخش عمده‌ای از شرکت‌های مالی و بانک‌های لوگانو به شهروندان ایتالیایی خدمات ارائه می‌کنند. لوگانو به علت برخورداری از هوایی معتدل، مجاورت با دریاچه لوگانو و کوه‌های آلپ، در فصول بهار و تابستان از عمده شهرهای توریستی سوییس به‌شمار می‌رود. هر ساله در میانه تابستان فستیوال جاز و اواخر تابستان فستیوال بلوز در این شهر برگزار می‌شود. لوگانو همچنین دارای دانشگاهی با دانشکده‌های علوم ارتباطات، اقتصاد، معماری و انفورماتیک می‌باشد.

زیبایی های شنیدنی لوگانو

لوگانو بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهر منطقه تیچینو به حساب می‌آید. زیبایی‌های بی‌نظیر طبیعی، این شهر را به یکی از محبوب‌ترین اقامتگاه‌های سوئیس در تعطیلات تبدیل کرده است.معماری، پوشش گیاهی و سبک زندگی اینجا، حال و هوای ایتالیایی منطقه را بازتاب می‌دهد.

دریاچه لوگانو، آینه‌ تمام قد کوهستان آلپ

بروید. برای لذت بردن از مناظر کنار دریاچه  از جاذبه شهر لوگانو توصیه می‌کنیم پارک «چیویکو» (Civico) را امتحان کنید. لاله‌هایی که کنار دریاچه روییده‌اند شگفت‌انگیز هستند.

از کوه سان سالواتوره و کلیسای جامع لوگانو بازدید کنید

از اینجا به سمت کوه سان سالواتوره بروید. از کلیسای جامع لوگانو تا اینجا بیشتر از ۲۰ دقیقه با ماشین نخواهد بود. به افق بی‌انتها و مناظر خیره‌کننده آلپ از کوه نگاه کنید و تجربه‌ای بی‌همتا بسازید. می‌توانید از فضای سبز آلپی پارک «سان گراتو» (San Grato) لذت برده و سوئیس مینیاتوری را هم تماشا کنید. این مینیاتور شما را به گردشی در کل کشور سوئیس دعوت می‌کند. قبل از آنکه عصر فرا برسد، حتماً به سمت «ویلا دل بالبیانلو» (Villa del Balbianello) رانده و از مناظر کوه «جنروسو» (Generoso) نیز در میان راه لذت ببرید.


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با پت شاپ
پنج شنبه 12 خرداد 1401 ساعت 14:2 | بازدید : 106 | نویسنده : علی | ( نظرات )

پت شاپ ها

 

 

در تجارت پت شاپ، مشتریانی که دارای خصوصیاتی همچون خونسردی، فهم بالا و عشق به حیوانات هستند، مشتریان ارزشمندی می باشند. یک مشتری خوب برای پت شاپ از حیوانات به خوبی پرستاری می کند و برای آموزش آن وقت می گذارد و همچنین می داند که آن حیوان به دنبال چیست و همیشه در حال یادگیری اصول نگهداری از حیوانات است. به همین دلیل می توان گفت بازار هدف پت شاپ ها در ایران افرادی هستند که بسیار به حیوانات خود می رسند و حیوانات را دوست دارند. اینگونه افراد به صورت متوالی برای حیوانات خود از پت شاپ ها خرید می کنند.

نکته ای که در مورد بازار هدف این صنف جالب است بدانید این است که شما می توانید توقع یک خرید متوالی و همیشگی و مشتریان وفاداری را در صورت کار کردن به صورت اصولی و درست داشته باشید.

پت شاپ

 

انتخاب نام مناسب برای پت شاپ

یکی دیگر از موضوعات مهمی که باید در زمینه راه اندازی پت شاپ در نظر داشته باشید، موضوع انتخاب نام و برند کسب و کار شما است. دلیل اهمیت این موضوع این است که با انتخاب یک نام خوب برای پت شاپ شما امکان این که در ذهن مخاطب مانده و مشتری وفادار برای کسب و کارتان ایجاد کنید بسیار بالاتر می باشد.

 

برنامه‌ریزی برای راه اندازی پت شاپ

اولین قدم در راه اندازی فروشگاه حیوانات خانگی، برنامه ریزی و تعیین نقشه مسیر می باشد. دلیل این کار این است که با تمام جوانب و نکات مبهمی که امکان دارد در مسیر راه اندازی پت شاپ وجود داشته باشد، آشنا شوید و در صورت بروز هرگونه مشکل، آمادگی لازم را داشته باشید. برای تعیین نقشه مسیر خود باید پاسخ سوالات زیر را در رابطه با کسب و کار مورد نظر بدست آورید:

  1. سرمایه لازم و هزینه‌های راه اندازی پت شاپ به چه میزان است؟
  2. جامعه هدف شما کدام افراد هستند؟
  3. تا چه میزان می‌توانید برای فروش خود سود در نظر بگیرید؟
  4. بهترین اسم برای تجارت شما کدام است؟
  5. بهترین مکان برای کسب و کار شما کجا می‌تواند باشد؟

در ادامه سعی می‌کنیم بیشتر این سؤالات را بررسی نماییم.

پت شاپ چیست؟

در صورتی که یکی از دوست داران حیوانات هستید و دوست دارید که رئیس خودتان باشید، احتمالاً داشتن پت شاپ مناسب شماست. پت شاپ یک فروشگاه است که در آن تمامی اقلام مربوط به حیوانات خانگی مانند غذا و تجهیزات نگهداری آن ها را می‌توان یافت و خریداری کرد. همانطور که در قسمت قبل بیان شد، با افزایش تعداد سرپرست های حیوانات خانگی، میزان نیاز و خرید از پت شاپ ها نیز افزایش می یابد اما به همین دلیل رقابت نیز در این حوزه بیشتر می شود. پس در صورتی که قصد راه اندازی پت شاپ را دارید پیشنهاد می کنیم که پیش از راه اندازی کسب و کار خود، تمام اطلاعات لازم در این رابطه را بررسی نمایید.

 


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با جاذبه های پرتوریا
چهار شنبه 11 خرداد 1401 ساعت 23:34 | بازدید : 206 | نویسنده : علی | ( نظرات )

جاذبه های پرتوریا

 

پرتوریا شهری قدیمی و دیدنی است که در کشور آفریقای جنوبی قرار دارد و پایتخت اجرایی و اداری این کشور محسوب می شود. پرتوریا در لغت به معنای عشق برادرانه است و جمعیت آن به یک میلیون نفر می رسد، جالب است بدانید که در فصل پاییز شکوفه های ارغوانی رنگ درختان جوالدوز جلوه ی بی نظیری را به این شهر می بخشند و گردشگران زیادی هستند که برای تماشای این منظره ی بی نظیر به این شهر آفریقایی سفر می کنند. ما هم در این مطلب از مجله ی گردشگری الی گشت قصد داریم تا اطلاعاتی درباره شهر پرتوریا در آفریقای جنوبی به شما عزیزان بدهیم تا در صورتی که قصد سفر به این شهر زیبا را داشتید با آشنایی داشته باشید.

 

جاذبه های پرتوریا :

 

همانطور که در بالا اشاره کردیم پرتوریا شهری قدیمی و زیبا در کشور آفریقای جنوبی است که در نزدیکی شهر ژوهانسبورگ واقع شده است. این شهر یکی از مناطق دیدنی آفریقای جنوبی محسوب می شود و به دلیل معماری بی نظیر و طبیعت جذابی که دارد جز بهترین مناطق گردشگری این کشور قرار گرفته است. صاعقه های پرتوریا در آفریقای جنوبی به سبب واقع شدن در نیم کره جنوبی زمین و نزدیکی به قطب جنوب و همچنین قرار گرفتن در منتهی الیه قاره آفریقا از ویژگی های خاصی برخوردار است. این صاعقه ها که از بهار در آفریقای جنوبی در ماه اکتبر آغاز می شود و تا آخر اواخر پاییز در این کشور ادامه می یابند، معمولا خوشه ای بزرگی از رعد و برق ها، ممتد و با قدرت آزادسازی برق بسیار زیاد هستند به گونه ای که در یک چشم به هم زدن می تواند تا هشت خوشه ی کوچک و بزرگ را در افق پدید بیاورد و از همین رو  که شهروندان و به ویژه گردشگران در این کشور هنگام مشاهده چنین پدیده ای که به کرات نیز اتفاق می افتد با علم به قدرت تخریبی بالای آن، حتما دقایقی توقف کرده به تماشای زیبایی های آن می پردازند.

 

نام شهر پرتوریا از سازنده ی آن که «پرتوریوس» بود نیز الهام گرفته شده و در اواسط قرن نوزدهم میلادی و سال ۱۸۵۵ بنیان اولیه آن نیز بنا نهاده شد. این شهر در بین مردم آفریقای جنوبی با نام شهر درخت جوالدوز نیز شهرت دارد زیرا در گوشه و کنار این شهر هزاران درخت جوالدوز وجود دارد و به نوعی می‌توان آن را شاخصه طبیعی شهر به حساب آورد. شهر پرتوریا در فاصله ۵۰ کیلومتری شمال ژوهانسبورگ واقع شده و توسط تپه‌هایی که در راستای چین خوردگی های طبیعی سلسله کوه ماگالیسبرگ (Magaliesberg) شکل گرفته‌ اند، احاطه شده است. شهر پرتوریا نقش مهمی در معادلات سیاسی و دولتی کشور آفریقای جنوبی ایفا می کند و اکثر ادارات و وزارتخانه های خارجی و مراکز دیپلماتیک در این شهر قرار دارند. در پرتوریا همچنین تعداد زیادی مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های سطح بالا و معتبر قرار دارند که از ان جمله می‌توان به دانشگاه آفریقای جنوبی که بزرگترین مرکز دانشگاهی آموزش از راه دور در قاره آفریقا محسوب می‌شود اشاره کرد.

 

از جمله دلایل محبوبیت شهر پرتوریا در آفریقای جنوبی معماری بی نظیر ساختمان ها و سبک شهرسازی آن است. اگر بخواهیم درباره معماری سبک معماری شهر پرتوریا در آفریقای جنوبی صحبت کنیم باید بگوییم الهام گرفته از دوران استعمار می باشد و البته رگه هایی از هنر بومی آفریقای جنوبی هم در آن پدیدار است. در پرتوریا بسیاری از عمارات و ابنیه تاریخی ارزشمند وجود دارد که در هنگام سفر باید از آن‌ها دیدن کنید. برخی از مهمترین آثاری که در شهر پرتوریا در آفریقای جنوبی می توانید مشاهده کنید نیز شامل  عمارات اتحادیه می شود که جلسات هیات دولت آفریقای جنوبی در آن برگزار می گردد و تقریبا می توان معماری بسیار تحسین برانگیزی دارا می باشد. دیگر بنای تاریخی که ارزش دیدن را دارد بنای تاریخی ورترکر(Voortrekker)  است که با نمایی از سنگ گرانیت، از آثار ملی آفریقای جنوبی محسوب می‌ شود. از دیگر ساختمان‌ های زیبای این شهر می ‌توان به اقامتگاه ریاست جمهوری اشاره کرد که بسیار بنایی زیبا و دیدنی به شمار می رود. ساختمان بانک مرکزی، استادیوم ورزشی لوفتوس ورسفلد (Loftus Versfeld) و بنای بسیار زیبای تئاتر دولتی آفریقای جنوبی اشاره کرد.

 

جاذبه های پرتوریا


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با باینری آپشن
چهار شنبه 11 خرداد 1401 ساعت 22:54 | بازدید : 144 | نویسنده : علی | ( نظرات )

باینری آپشن

 

 

باینری آپشن چیست ؟ چگونه می توان از آن کسب درآمد کرد؟

گزینه های دودویی یا گزینه های باینری، اسامی است که به بازار جدید باینری آپشن  Binary Option  اختصاص داده می شود. باینری آپشن یک بازار مالی در کنار بازار مالی فارکس است. باینری آپشن به عنوان یک متد قابل فهم و ساده و البته عالی برای فعالیت در  بازار های مالی است. با این ابزار و با این روش می توان با قدرت به عنوان معامله گر و سرمایه گذار، در زمینه کسب درامد از اینترنت و تجارت آنلاین فعالیت نمود. دلیل سادگی باینری آپشن  Binary Option  به این خاطر است که قبل از انجام معامله مقدار سود و ضرر کاملا مشخص است. این مقاله به همت کارشناسان و متخصصین بازار های مالی در اکادمی وب سایت آر بی فارکس تهیه شده است. امیدواریم برای شما کاربر محترم مطالب مندرج در این وب سایت کاملا مفید و کاربردی باشد.

معنی کلمه باینری  Binary :

کلمه باینری به معنی (صفر و یک) است. بر این اساس معامله گران در اتمام دوره معامله خود، شرایط سوددهی برای آنها یا صفر (عدم دریافت سرمایه و سود دهی) است یا یک (موفق به سود دهی).

معنی کلمه آپشن  Option :

در اینجا کلمه آپشن به معنی اختیار است. تصور کنید در یک قرارداد سنتی آپشن، صاحب قرارداد اختیار خواهد داشت که هر نوع کالای با ارزشی را با هر قیمتی که از قبل تعیین شده است به جهت معامله در یک دوره مشخص بخرد یا بفروشد. توجه کنید که صاحب کالا فقط این اختیار را دارد که در صورت تمایل این معامله را انجام دهد ولی ملزم و متعهد به فروش و یا خرید با قیمتی که از قبل مشخص شده نمی باشد. به این دلیل است که در این نوع از معامله از واژه آپشن  Option  استفاده شده است.

باینری آپشن یا گزینه های دودویی چگونه کار می کند؟

موفقیت در باینری آپشن  Binary Option  بر مبنای دو گزینه‌ی بله یا خیر است. به این معنا که شما حاضر به پیش بینی سود این شرکت در این زمان هستید یا خیر؛ چرا که زمان و تاریخ انقضا در باینری آپشن بسیار حائز اهمیت است. اگر درست پیش بینی کنید که در این زمان این شرکت به این سود می‌رسد شما علاوه بر مبلغ گذاشته شده سود تعیین شده را دریافت می‌کنید. اما اگر اشتباه پیش بینی کنید شما نه تنها سودی از این نوع معامله نبرده اید؛ بلکه کل مبلغ گذاشته شده برای سرمایه گذاری را هم از دست می‌دهید. اون آپشن و اختیاری که گفته بودم یعنی همین که شما بر اساس انتخابی که انجام می دهید شرایط را برای خودتان مشخص می کنید. البته حالت دیگری نیز که در این بازار مالی وجود دارد. شما می توانید بدون انتخاب گزینه بله و یا خیر، پس از اتمام زمانی که برای معامله مشخص شده است نیز به سود و یا ضرر بر اساس شرایط موجود دست پیدا کنید.

 

 

باینری آپشن:

باینری آپشن

خلاصه انجام معامله باینری آپشن

به طور کلی تجارت در بازار های مالی باینری آپشن  Binary Option  را به 5 مرحله تقسیم بندی می نمایند.

1-   تمرکز:

برای اینکه به یک معامله موفق و پرسود دست پیدا کنید، باید بر روی یک بروکر تمرکز کنید. شما می توانید برای اینکه بهترین بروکر را انتخاب نمایید توسط راه های ارتباطی که در وب سایت آر بی فارکس برای شما مشخص شده است، با کارشناسان در ارتباط باشید.

2-   فرم ثبت نام:

بعد از اینکه بروکر خود را مشخص نمودید، فرم ثبت نام را تکمیل نمایید. در ادامه اقدام به بازگشایی یک حساب در بروکر نموده و حساب سرمایه ای خود را شارژ نمایید. در این خصوص در بسیاری از بروکر ها مبلغی که برای سرمایه گذاری مشخص می شود حدود 10$ تا 250$ است.

3-   انتخاب کالا یا جفت ارز:

در این مرحله پس از شارژ حساب سرمایه گذاری، اقدام به انتخاب جفت ارز و یا کالا و کلا سهم برای ترید نمایید. در بین محبوب ترین و بهترین سهم ها در معاملات  باینری آپشن  Binary Option و معاملات فارکس  Forex،EUR/USD است.

4-   مشخص نمودن مبلغ سرمایه گذاری:

در این مرحله باید میزان مبلغی که برای سرمایه گذاری هر ترید مشخص نموده اید را تعیین نمایید. بعد از ان یک قیمت جفت ارز و یا کالا را  پیش بینی کنید باید. برای پیش بینی از دو گزینه پایین استفاده کنید.

–         حالا اگر بالا رود CALL بالا

–         اگر پایین آید PUT پایین

توجه: میزان سود به ازای هر ترید بر اساس انتخاب بروکر و نوع معامله از 65% تا 100% خواهد بود.

5-   پیش بینی:

پس از اتمام معامله، مثلا برای این زمان 60 ثانیه را تصور کنید. در صورتی که انتخاب شما درست بوده باشد، طبعا معامله را برده اید. برای همین مثالی که می توان اشاره داشت

تصور کنید 10$ سرمایه گذاری داشتید

میزان 90% سود این معامله بوده است.

حالا اگر شما بر اساس پیش بینی انجام داده درست حدس زده باشید، به همین سادگی 9 دلار در عرض چند دقیقه سود و درآمد داشته اید. به همین راحتی


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معرفی خرید غذای سگ پامرانین
چهار شنبه 11 خرداد 1401 ساعت 20:0 | بازدید : 152 | نویسنده : علی | ( نظرات )

خرید غذای سگ پامرانین

 

غذای سگ پامرانین : بهترین غذا برای این سگ ها غذاهای خشک مخصوص است زیرا دندان و لثه های سگ را سالم نگه می دارند و تمامی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز حیوان را دارا می باشند.

به این نکته توجه داشته باشید که  حساسیت غذایی در پامرانین ها نسبتا شایع است به همین دلیل شما باید غذاهای مختلف با طمع های متفاوت برای سگ خود تهیه کنید.اگر نشانه هایی از حساسیت غذایی در سگ خود مشاهده کردید با دامپزشک خود  تماس بگیرید و غذای حیوان را تعویض نمایید.

 خرید غذای سگ پامرانین :

 

خرید غذای سگ پامرانین

مقدار غذای سگ پامرانین

مقدارغذای سگ پامرانین به طور روزانه یک چهارم تا نصف لیوان از غذای خشک با کیفیت است که  بهتر است در دو نوبت  به حیوان داده شود توجه داشته باشید که مقدار غذای سگ پامرانین بیشتر به اندازه، سن، سوخت وساز و میزان فعالیتش بستگی داره.  زیرا سگ ها هم مانند آدم ها ، منحصربه فرد هستند  وبه یک اندازه غذا نمیخورند. به عنوان مثال سگی که فعالیت زیاد دارد بیشتر ازسگ تنبل به غذا نیاز دارد.

همچنین کیفیت غذا هم باید در غذای سگ پامرانین در نظر گرفته شود زیرا هر چه کیفیت غذای سگ پامرانین بهتر باشه، سگتون بیشتر تغذیه می کند.

ویژگی سگ پامرانین

سگ پامرانین یکی از جذاب ترین نژادهای سگ است که به راحتی از آنها می توان در محیط های  کوچک نگهداری کرد. این نژاد جثه کوچک دارد و گوش‌های آن کوچک و نوک تیز هستند که همین امر سبب شده تا قیافه‌شون خیلی خیلی بامزه بنظر برسد. نکته جالب دیگر این است که این نژاد شباهت بسیار زیادی به روباه دارد.

سگ های پامرانین سگ های باهوشی هستند و در صورتی که از علم آموزش فرمان به سگ برخوردار باشند، بسیار مطیع و گوش به فرمان صاحبان خود می باشند.

 غذای توله سگ پامرانین

اولین نکته ای که باید در مورد غذای سگ پامرانین توجه کرد، این است که غذای توله ها پامرانین  تا ۴ هفتگی تنها شیر است و پس از آن می توان غذاهایی مانند جگر، گوشت، مرغ، برنج، ماهی، پای مرغ، تخم مرغ و سبزیجات برای تغذیه این حیوانات استفاده کرد. البته به این نکته توجه داشته باشید که درزمانی که سگ شما بیمار است باید غذای مصرفی سگ زیر نظر دامپزشک باشد، بهتر است در چنین شرایطی از مکمل ها که حاوی ویتامین ها و پروتئین ها می باشد استفاده کرد.

میزان غذای سگ پامرانین چه مقدار باید باشد

میزان غذای سگ پامرانین هم به شرایط سگ ارتباط دارد. اینکه سگ،شما  پیر است یا جوان است،ویا اینکه از لحاظ فعالیت‌های بدنی در شرایط خوبی است یا مجبور است که دائما در گوشه‌ای بخوابد ،آیا در شرایط آب و هوای سرد زندگی می‌کند یا گرم؟ در داخل خانه نگهداری می‌شود یا خارج از خانه است ؟ آیا در دوران شیردهی است یا نه؟

در هر یک از این موارد نیازهای تغذیه‌ای متفاوت خواهد بود. اما به عنوان یک قاعده کلی می‌توان به ازای هر کیلوگرم وزن بدن ۲۸ گرم غذای خشک در نظر گرفت.  همچنین سگ‌های کوچک به غذای بیشتری نسبت به سگ‌های بزرگ‌تر احتیاج دارند. زیرا نیازهای غذایی بیشتر در ارتباط با سگ‌های پیر به غذای کمتری نیاز دارند. اشتهای سگ‌های آبستن در اواخر آبستنی و شیردهی نیز بیشتر می‌گردد.

نکاتی در ارتباط با غذا ی سگ‌ پامرانین

-آب تازه باید همیشه در دسترس سگ باشد.

-غذا باید سر یک ساعت مقرر جلوی سگ گذاشته شود و ۲۰-۱۵ دقیقه بعد برداشته شود تا سگ عادت کند.

-به سگ بالغ حدود یک بیستم وزنش در روز غذا بدهید.

-از مکمل های ویتامینه و مواد معدنی در جیره غذایی سگ خود استفاده نمائید.

آیا سگ ها می توانند هر غذایی را مصرف کنند؟

بیشتر افراد دوست دارند از غذای شخصی خود به سگشان بدهند در صورتی  که ممکن است این کار به ضرر سگ باشد ، از نظر غذایی سگ ها مرزهای خاصی دارند که باید آنها را رعایت کنیم تا سگ دچار مشکل نشود.

مواد غذایی مانند سیر و پیازبه هر شکلی چه خام و چه پخته  موجب مسمومیت در سگ ها می شود ،چای و قهوه تمام نوشیدنی های که دارای کافئین هستند برای سگ مضر می باشد، انگور و کشمش برای کلیه های سگ مضر است همچنین انگور و کشمش می تواند سبب استفراغ پی در پی  در سگ  شود،

مصرف فندق سبب ضعف در عضلات و پاها و تب سگ می گردد، شکلات از دیگر مواد غذایی است که موجب مشکلات قلبی، رعشه، تنش و استفراغ  در حیوان می شود. خرما و هلو و آلوهسته و دانه این میوه ها برای سگ مشکل ساز است چرا که اگر وارد روده شود باعث انسداد و منجر به مرگ آن می شوند

اما در مقابل  آن شما می توانید از میوه ها یی مانند هندوانه، سیب، پرتقال، موز میوه های فوق العاده ای برای این کوچولوهای بامزه هستند ولی باید آن را تکه تکه کرد و به سگ داد. سگ ها در کنار میوه ها به سبزیجاتی مانند هویج، خیار، کدو و لوبیا سبز علاقه نشان دهند.

آیا غذای سگ  پامرانین باید پخته شود

در موردغذای سگ پامرانین باید گفت که توصیه می گردد که تمام غذاهایی که به طور خام تهیه می گردند پخته شوند تا خطرات برخی از بیماری ها کاهش یابد. همچنین برخی از میکروب ها مثل سالمونلا در ضایعات خام طیور دیده می شوند که با مصرف آن برای سگ مشکلاتی ایجاد می شود . پخته شدن باعث لذیذ تر شدن غذا نیز می شود. غذاهای منجمد را نیز باید گرم نمود وسپس به مصرف حیوان رساند . زیرا می توانند باعث اختلالات گوارشی گردند.

محتوای غذای سگ پامرانین

هر وعده ازغذای سگ پامرانین می بایست دارای ترکیب متعادلی شامل موارد زیر باشد

– کربوهیدرات، که در مواد غذایی مانند برنج، سیب زمینی، نان و عسل وجود دارد باید در غذای سگ پامرانین وجود داشته باشد.

– پروتئین، موجود در گوشت، مرغ، جگر، ماهی، کله پاچه، سیرابی وشیر دان، سنگدان و همچنین حبوبات پخته شده و نرم مثل؛ لپه، عدس، نخود، لوبیا

– ویتامینهای  موجود در میوه ها و سبزیجات تازه و یا پخته مثل؛ هویج، کرفس، اسفناج، تره، سیب زمینی، کدو، شلغم، سیب، خیار

و مواد معدنی ؛ موجود در لبنیات مثل ماست کم چرب شیرین، شیر کم چرب و پنیر

 


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راهنمای بازدید از کاخ الیزه پاریس و معرفی آن
چهار شنبه 11 خرداد 1401 ساعت 1:8 | بازدید : 193 | نویسنده : علی | ( نظرات )

راهنمای بازدید از کاخ الیزه پاریس

 

راهنمای بازدید از کاخ الیزه پاریس

 

 

کاخ الیزه مقر رسمی ریاست جمهوری، محل اقامت رئیس‌جمهور و محل تشکیل جلسات هیت وزیران کشور فرانسه است. این کاخ در محله سنت اونوره پاریس  واقع است

این کاخ بین سال‌های ۱۷۱۸ تا توسط آرماند-کلود مویه آرشیتکت فرانسوی به سبک کلاسیک برای اقامت کنت دِورو ساخته شد. پس از مرگ کنت در سال ۱۷۵۳ این کاخ به منظور اقامت  مارکز دو پمپیدور  یکی از معشوقه‌های لویی پانزدهم  از سوی وی خریداری شد. پس از این دوران این کاخ برای اقامت پرنسس باتیلد دورلئان دختر  پرنس کنده  مورد استفاده قرار گرفت. اما بعدها و پس از  انقلاب فرانسه  و در دوران  ناپلئون  به عنوان کاخ ریاست جمهوری مورد استفاده قرار گرفت. از آن تاریخ نیز در دوره‌های مختلف بارها محل کاخ ریاست جمهوری فرانسه تغییر پیدا کرد اما سرانجام این کاخ در دوره والری ژیسکاردستن  دوباره به عنوان کاخ ریاست جمهوری انتخاب شد و تاکنون نیز این موقعیت را داراست.

راهنمای بازدید از کاخ الیزه پاریس

هتل دِوغو

معمار آرماند-کلود مویه دارای ملکی بود که از جاده روستای رول، غرب پاریس جلوتر بود و از املاک سلطنتی، Grand Cours از طریق شانزه لیزه پشتیبانی می‌کرد. وی این قرارداد را در سال ۱۷۱۸ به لویی هنری هان د لا تور د اورن، کنت آورو (خانواده‌ها: دوک و شاهزادگان بویون و سدان: لا مارک | فون در مارک) فروخت، با این توافق که مولت یک هتل مخصوص برای این شهر بسازد. مقابل یک دادگاه ورودی و پشتیبان یک باغ قرار دارد. هتل d’vvux در سال ۱۷۲۲ تکمیل و تزئین شد، و اگرچه از آن زمان تغییرات زیادی را تجربه کرده‌است، اما همچنان نمونه‌ای خوب از سبک کلاسیک فرانسه است. در زمان مرگ او در سال ۱۷۵۳، اوروو صاحب یکی از خانه‌های بسیار مورد تحسین در پاریس بود و توسط پادشاه لوئی پانز دهم  به عنوان محل اقامت مارکیز دو پمپادور و معشوقه وی خریداری شد. مخالفان با آویختن تابلوهایی بر روی دروازه‌ها که نشان می‌داد: «خانه فاحشه پادشاه»، بیزاری خود را نسبت به رژیم نشان دادند. پس از مرگ او، دوباره این ملک به املاک سلطنتی بازگشت.

در سال ۱۷۷۳، توسط نیکلاس بوژون، بانکدار دربار و یکی از ثروتمندترین مردان فرانسه خریداری شد، که برای نگهداری از مجموعه افسانه‌ای خود به «خانه روستایی» مناسب و مجلل (برای شهر پاریس هنوز تا این حد گسترش نیافته بود) نیاز داشت. از نقاشی استادان بزرگ به همین منظور، او معماری را استخدام کرد تا تغییرات اساسی در ساختمان‌ها (و همچنین طراحی یک باغ به سبک انگلیسی) ایجاد کند. به زودی شاهکارهای مشهوری مانند سفیران هولبین (اکنون در گالری ملی لندن ) و بوهمیان فرانس هالس  (اکنون در لوور) به نمایش درآمد. تغییرات معماری و گالری‌های هنری وی باعث شهرت بین‌المللی این اقامتگاه به عنوان «یکی از خانه‌های برتر پاریس» شد.

کاخ سلطنتی و شاهنشاهی

کاخ و باغ‌ها توسط بوتیلد دو اورلئان، دوشس بوربون در سال ۱۷۸۷ به مبلغ ۱٫۳۰۰٫۰۰۰ لیور از بوژون خریداری شد.این دوشس بود که آن را الیزه نامید. وی همچنین گروهی از کلبه‌ها را در باغهایی بنا نهاد که به نام همو د شانتیلی (Hameau de Chantilly) نامگذاری کرد، به نام همو در شاتو  د شانتیلی پدرزنش. با انقلاب فرانسه، دوشس از کشور فرار کرد و الیزه مصادره شد. اجاره داده شد. از این باغها برای غذا خوردن، آشامیدن و رقص استفاده می‌شد، تحت نام Hameau de Chantilly. و اتاق‌ها به خانه‌های قمار تبدیل شدند.

کاخ الیزه در سال ۱۸۰۳ به یوآخیم مورات و در سال ۱۸۰۸ به امپراتور ناپلئون فروخته شد. به الیزه-ناپلئون معروف شد. پس از نبرد واترلو ، ناپلئون به الیزه بازگشت و در ۲۲ ژوئن ۱۸۱۵ کناره‌گیری خود را در آنجا امضا کرد. سه روز بعد او از الیزه خارج شد.

قزاقهای روسی هنگام اشغال پاریس در سال ۱۸۱۴ در الیزه اردو زدند. اموال پس از آن به صاحب قبلی خود، دوش دو بوربن بازگشت، که سپس آن را به پسر عموی سلطنتی خود، لوئی پانزدهم، در سال ۱۸۱۶ فروخت.

اقامت رسمی رئیس‌جمهور

در دولت موقت  جمهوری دوم این کشور این کاخ، الیزه ملی نامیده می‌شد و محل اقامت رسمی رئیس‌جمهور جمهوری فرانسه  بود. رئیس‌جمهور همچنین از چندین اقامتگاه رسمی دیگر، از جمله Ch includingteau de Rambouillet، چهل و پنج کیلومتری جنوب غربی پاریس، و همچنین قلعه Brégançon در نزدیکی تولون استفاده می‌کند.

در سال ۱۸۷۳، در دوره جمهوری سوم، الیزه اقامتگاه رسمی ریاست جمهوری شد. در سال ۱۸۹۹،  فلیکس فاور  به عنوان تنها کارمند اداری که در کاخ جان داد، کشته شد. البته ادعا می‌شود که در هنگام بیماری فلایتیو کشته شده‌است.

در سال ۱۹۱۷، یک شامپانزه از محل کارخانه مجاور فرار کرد، وارد قصر شد و گفته شد که وی تلاش کرده‌است همسر رئیس‌جمهور ریموند پوانکره را به داخل درخت منتقل کند تا توسط محافظین الیزه خسته شود. رئیس‌جمهورپل دشانل ، که در سال ۱۹۲۰ به دلیل  بیماری روانی  استعفا داد، گفته شد که تحت تأثیر شاهکار شمپانزه چنان تحت تأثیر قرار گرفته بود که برای هشدار مهمانانش، هنگام پذیرایی‌های ایالتی، او را به پریدن در میان درختان واداشت.

کاخ الیزه در ژوئن ۱۹۴۰ بسته شد و در طول جنگ جهانی دوم خالی ماند. فقط در سال ۱۹۴۶ توسط وینسنت آئوریول،  رئیس دولت  موقت جمهوری فرانسه، اولین رئیس‌جمهور جمهوری چهارم از ۱۹۴۷ تا ۱۹۵۴ دوباره اشغال شد. از ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۹، الیزه توسط شارل دوگل ، اولین رئیس‌جمهور جمهوری پنجم. دوگل کمبود  حریم خصوصی  خود را دوست نداشت و نظارت بر خرید هتل مجلل هتل مارینی را برای اسکان مقامات ایالتی خارجی در بازدید از فرانسه انجام می‌داد و می‌گفت: «من ایده دیدار با پادشاهان را که با پیژامه در راهروهای من راه می‌روند دوست ندارم.»

الیزه باغهایی دارد که روسای جمهور بعد از ظهر روز باستیل تا سال ۲۰۱۰ میزبان مهمانی‌ها بودند. در آن سال، نیکلاس سارکوزی ، رئیس‌جمهور وقت، تصمیم گرفت که به دلیل بدهی زیاد فرانسه و بحران اقتصادی  سازماندهی این رویداد را متوقف کند.


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آموزش چگونه بیت کوین بخریم؟
سه شنبه 10 خرداد 1401 ساعت 22:32 | بازدید : 168 | نویسنده : علی | ( نظرات )

چگونه بیت کوین بخریم؟

 

 

 

بسیاری از افراد تصور می کنند که با توجه به قیمت بسیار بالای بیت کوین عملاً امکان خرید این ارز برای همه میسر نیست. باید بگویم یک باور اشتباه است. در واقع هر سرمایه گذاری می تواند با هر میزان بودجه ای بیت کوین خریداری کند. انتخاب با شماست بودجه خود را تعیین کنید و برای خرید بیت کوین وارد عمل شوید. اگر فکر می کنید به این دلیل که در ایران زندگی می کنید که امکان خرید و فروش بیت کوین برای شما وجود ندارد باز هم سخت در اشتباه هستید.

 

 در این مقاله قصد داریم شما را در این سرمایه گذاری همراهی کنیم. پس از پایان این مقاله دیگر مشکلی برای خرید بیت کوین نخواهید داشت.

چگونه بیت کوین بخریم:

خرید بیت کوین در ایران

برای خرید بیت کوین در ایران و خارج از کشور باید به بازارهای درستی دسترسی داشته باشید. این روزها بازار های زیادی برای خرید و فروش بیت کوین در راه اندازی شده اند. بهتر از قبل از خرید بیت کوین در صرافی های معتبر برای خرید این ارز را بشناسید. 

صرافی های آنلاین

 بایننس و کوین بیس نمونه هایی از معتبرترین صرافی های آنلاین در سراسر جهان هستند. در این بازارها به سادگی می توانید بیت کوین و دیگر رمز ارزها به دارایی های خود بیفزایید. مسئله اینجاست که ما در ایران به سیستم های الکترونیکی پرداخت دسترسی نداریم.تنها در صورتی که در سیستم هایی مانند پرفکت مانی وب مانی حساب داشته باشید می توانید از این صرافی ها خرید کنید.

البته اگر به ویزا کارت یا مستر کارت دسترسی دارید که دیگر مشکلی برای خرید پیش روی شما نخواهد بود. بازارهای متفاوتی در جهان برای خرید رمزارز در اختیار شما هستند. این صرافی ها در ازای خدمات خود کارمزد هایی را نیز دریافت می کنند. بیایید بیشتر با این صرافی ها آشنا شویم.

بایننس 

بایننس یکی از با سابقه ترین و بهترین بازارهای رمز ارز در جهان است. در این بازار ۱۶۶رمز ارز متفاوت مبادله می شود. بازار به گونه ای طراحی شده که تازه کارها و افراد حرفه ای می توانند به خوبی از امکانات موجود در بازار استفاده کنند. در این بازار می توانید هزینه خرید بیت کوین را با استفاده از ۵۰ ارز سنتی متفاوتی پرداخت کنید. هزینه خرید بیت کوین را با روبل روسیه، دلار آمریکا، دلار استرالیا، وون کره جنوبی و بسیاری از دیگر ارزها پرداخت کنید. 

در اشاره به برخی از معایب و مزایای استفاده از این بازار باید بدانید که این بازار به خوبی از دارایی افراد محافظت می کند. حجم معاملاتی که در این بازار انجام می شود نیز بسیار زیاد است. کارمزدی که برای استفاده از خدمات می پردازید در مقایسه با دیگر بازارها اندک است. جفت ارز های متفاوتی در این بازار وجود دارد. از سراسر جهان می توانید از خدمات این بازار استفاده کنید. تنها عیب استفاده از این بازار گزینه های محدودی است که برای پرداخت در اختیار شما گذاشته می شود.

 چنجلی 

این بازار نیز امکان انجام معاملات رمز ارز لحظه را فراهم می کند. رابط کاربری ساده و چشم نواز است. تراکنش ها در لحظه انجام می شوند. برای خرید بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال از این بازار باید دلار، یورو یا پوند استرلینگ پرداخت کنید.

 تراکشن ها در این بازار با سرعت بسیار زیادی انجام می شوند. بازار به خوبی از اطلاعات کاربران محافظت می کند. کارمزد انجام تراکنش ها ناچیز است. سقف در نظر گرفته شده برای خرید و فروش بالاست. تیم پشتیبانی در تمام ساعات شبانه روز و در تمام روزهای هفته در خدمت شماست.

 در کنار طرافی هایی که پیش تر معرفی شدند، بازارهایی مانند بیت استمپ (Bitstamp.net) و چنجلی (changelly.com) نیز یکی از سایت هایی است که برای خرید بیت کوین و دیگر رمزارزها ایجاد شده است. اما در کنار استفاده از این بازارها راه های دیگری نیز برای خرید رمزارز وجود دارد. سیستم رمزارز بر پایه یک نظام همتا به همتا ایجاد شده است. بنابراین چرا بیت کوین را به این شکل خریداری نکنیم. 

 

 خرید مستقیم و به صورت همتا به همتا 

 در این روش شما نیازی به استفاده از بازارهای بزرگ ندارید. بلکه برای خرید بیت کوین و دیگر رمزارزهای خود بدون نیاز به افراد واسطه می توانید، دارایی مورد نظر را از دیگر سرمایه گذاران حاضر در شبکه خریداری کنید. این سیستم یک سیستم فروش همتا به همتاست. در این حالت گزینه های متفاوتی پیش روی شما قرار دارد.

این امکان وجود دارد که شخصا افرادی که بیت کوین در اختیار دارند را پیدا کنید و به آنها پیشنهاد خرید بیت کوین بدهید. در این حالت فروشنده قیمتی را برای فروش دارایی های خود انتخاب می کند. در ادامه شما نیز با در نظر گرفتن قیمتی که برای خرید در نظر گرفته اید برای خرید دارایی وارد عمل می شوید. در این حالت هیچ فرد واسطه ای در کار نخواهد بود. شما برای خرید بیت کوین و دیگر رمزارز به حضور افراد واسطه نیاز ندارید.

localBitcoins

 سایت هایی نیز متوجه استقبال سرمایه گذاران از این شیوه شده اند. localBitcoins و Localcryptos از جمله سایت هایی هستند که امکان فروش دارایی میان سرمایه گذاران را ایجاد می کنند. در این حالت شما می توانید فروشندگانی را پیدا کنید که می خواهند بیت کوین های خود را به فروش برسانند. 

این سایت ها نقش واسطه را ایفا می کنند. سرمایه گذار بیت کوین های خود را در این سایت واریز می کند و پس از اینکه خریداری مبلغ مورد نظر را به فروشنده پرداخت کرد، بیت کوین هایی که در این سایت ذخیره شده اند، برای خریدار آزاد می شود. سایت در این بین با نگه داشتن بیت کوین ها سعی می کنند امنیت معاملات را تامین کنند.

این سایت ها نیز در ازای خدمات خود کارمزدی را دریافت می کنند. جالب اینجاست که امکان خرید بیت کوین با استفاده از ریال در سایت localBitcoins وجود دارد. چرا که ممکن است یکی از شهروندان ایرانی را در این سایت پیدا کنید که می خواهد بدون افشای هویت خود بیت کوین های خود را بفروشد. در این حالت می توانید با استفاده از کارت های شتاب بیت کوین بخرید.

در این سایت سرمایه گذاران می توانند پیشنهاد هایی خود را با استفاده از ارزهای متفاوت ایجاد کنند.

 از جمله مزایای استفاده از این بازار می توان به این نکته اشاره کرد که مردم سراسر جهان به این سایت دسترسی دارند. با مراجعه به این سایت به خریداران و فروشندگان بسیاری از دسترسی خواهید داشت. روش های پرداخت متفاوتی در اختیار شما خواهد بود. خریدار در اولین فرصت بیت کوین های خود را تحویل می گیرد. در این سایت نیازی به افشار هویت واقعی خود ندارید. 

 

 

چگونه بیت کوین بخریم

 


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با نوتری پت
دو شنبه 9 خرداد 1401 ساعت 22:53 | بازدید : 184 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 

 

نوتری پت

 

نوتری پت Nutri Pet از سال ۱۳۷۹ توسط جمعی از دامپزشکان ایرانی راه اندازی شد. تا قبل از تاسیس این شرکت حدود سه سال در رابطه با تولید کنسرو خوراک سگ و گربه با اداره دامپزشکی و مواد غذائی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی همکاری مشترک داشت و پس از تاسیس در این سال با تکمیل کارخانه خود در هشتگرد از آن نیرو منفک گردیده و فعالیت مستقل خود را در راستای تولید محصولات غذائی مخصوص سگ و گربه بعنوان تنها تولید کننده این مواد در ایران ادامه داد.

تا دو و نیم سال اولیه محصولات منحصرا کنسروی بودند و پس از آن خط تولید غذای خشک این شرکت در سال  ۱۳۸۳ راه اندازی گردید. این شرکت از بدو تولید محصولات خود، علاوه بر توزیع در بازار( کلینیکهای دامپزشکی وپت شاپها ، داروخانه های دامپزشکی و سوپر مارکتها)در تهران و شهرستانها ،تامین غذای سگهای اکثر نیروهای دولتی ،نظامی و امدادی را در کشور به عهده گرفت این نیروها مجهز به سگهای آموزش دیده در رابطه با زنده یابی ،مین یابی و تجسس مواد مخدر می باشند و بسیاری از آنها در تمامی این سالها مشتری این شرکت باقی مانده اند.

در  بین برند های خارجی بسیار معروفی در بازار های ایران وجود دارند اما قیمت های سرسام آور آن ها ما را از خرید منصرف می کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید برند های ایرانی نیز با قیمت های بسیار به صرفه تر و با همان کیفیت خارجی نیز خدمات مربوط به حیوانات خانگی را به شما ارائه می کنند. Nutri Pet از جمله این محصولات است.

 نوتری پت:

شرکت بهین تاش

 

شرکت بهین تاش از سال ۱۳۷۹ با تکمیل کارخانه خود در هشتگرد فعالیت در راستای تولید محصولات غذایی مخصوص سگ و گربه با برند “نوتری پت” را بعنوان تنها تولید کننده این مواد در ایران آغاز کرد.

بهین تاش اهمیت تغذیه در حیوانات را فرا تر از رفع گرسنگی می داند و مراتبی چون افزایش کارآئی ،حفظ سلامت حیوان و انسانهای مرتبط باآن و بهداشت و سرزندگی حیوان را همواره در نظر داشته است. محصولات این برند هر ساله اضافه شده و تاکنون تواسته بازخورد های بسیار خوبی از کاربران دریافت کند.

شرکت بهین تاش اولین تولید کننده محصولات غذایی مخصوص سگ و گربه با برند تجاری نوتری پت در ایران است. بهین تاش اهمیت تغذیه در حیوانات را فراتر از رفع گرسنگی می داند و مراتبی چون افزایش کارایی، حفظ سلامت حیوان و بهداشت و سرزندگی حیوان را همواره در نظر داشته است.

این شرکت همواره تلاش کرده تا اهمیت تغذیه حیوانات را در جنبه های مختلف نشان دهد و با تحقیق و توسعه و مطالعات گسترده سعی در ارتقای کیفی تولیدات خود را دارد.

 

محصولات نوتری پت Nutri Pet

 

در چند سال  اخیر نیز ضمن افزایش کیفی محصولات موجود، با تولید محصولات تشویقی مانند بیسکویت سگ، تشویقی نای سگ، تشویقی نرینه سگ، تریت دم گام و همچنین غذای خشک گربه و کنسرو گربه، سبد محصولات خود را با هدف برآورده کردن نیاز طیف وسیع تری از علاقمندان گسترش داده است.

محصولات شرکت بهین تاش با برند «نوتری پت» در بازار عرضه می شوند که از جمله این محصولات می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

نوتری پت

 

محصولات سگ برند نوتری پت

 

 

  • غذای خشک سگ با ۲۱ درصد پروتئین
  • غذای خشک سگ با ۲۹ درصد پروتئین
  • کنسرو گوشت مرغ و سبزیجات (پاته)
  • کنسرو گوشت تکه­ ای مرغ و بره (چانک) 
  • تریت تشویقی نرینه گاو
  • تریت تشویقی نای (خرخره) گاو
  • تریت تشویقی سینه مرغ
  • بیسکویت تشویقی سگ

 


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آموزش های دلفین وست
دو شنبه 9 خرداد 1401 ساعت 11:35 | بازدید : 201 | نویسنده : علی | ( نظرات )

آشنایی با آموزش های دلفین وست 

 

دلفین وست

 

 

 

دوره آموزش سرمایه گذاری و تحلیل اقتصادی

بسیاری از افراد به دنبال نوعی کپسول اقتصاد و سرمایه‌گذاری هستند که سریع، کاربردی و به زبانی ساده باشد. سال‌هاست که می‌خواهیم اصول مهم اقتصاد و بازارهای سرمایه‌گذاری را به خوبی بشناسیم و معنای شاخص‌ها را به صورت کامل درک کنیم.

دوری از تقلب و کلاهبرداری در بازار دلار، طلا و کسب بالاترین سود ممکن از آن‌ها مسائلی هستند که اکثر افراد به دنبال پیدا کردن راه چاره‌ای مناسب برایشان می‌گردند.

افراد باهوش از راه‌هایی استفاده می‌کنند که دیگران قادر به تشخیص این راه‌ها نبوده یا از آن‌ها به راحتی عبور می‌کنند. در واقع آن‌ها قادرند راه‌های مناسب را شناسایی کرده و تمامی پیچ وخم‌های مسیر را می‌شناسند؛ به همین دلیل است که در شرایط بحرانی عکس‌العملی‌های خوبی از خود نشان می‌دهند. ما در مجموعه‌ی حسینی فایننس دوره جامع تحلیلگر اقتصادی را با مضمون تمامی این پیج و خم‌ها و عکس‌العمل‌های حرفه‌ای در شرایط بحرانی، برای علاقمندان عزیز آماده کرده‌ایم. هر فرد با تماشای دوره جامع تحلیلگر اقتصادی به یک حرفه‌ای تبدیل خواهد شد و می‌تواند آینده‌ی مالی خود را تامین کند. با این دوره، مثل حرفه‌ای‌ها راه‌های مختلف و بازارهای متنوع را خواهید شناخت. بازارهای قانونی اقتصادی ایران، ده‌ها ابزار دارند و اکثر افراد تعدادی از این ابزارها را می‌شناسند، اما دکتر مهدی کنعانی به عنوان مدرس دوره جامع تحلیلگر اقتصادی، تمامی این ابزارها و راه‌ها را در این دوره معرفی کرده است. پس از پایان این دوره، علاقه‌مندان می‌توانند از شیوه‌هایی که حتی به فکر دیگران هم نمی‌رسد درآمد کسب کنند.

چرا دوره آموزش تحلیل اقتصادی را انتخاب کنیم؟

این دوره به ما کمک می‌کند تا شناختی جامع نسبت به تمامی بازارهای اقتصادی و مالی پیدا کرده و بتوانیم در تمامی‌ آن‌ها به معامله بپردازیم، سهم هر بازار را مشخص کنیم، ریسک سرمایه گذاریمان را کاهش داده و در حقیقت توانایی تحلیل اقتصاد و بازارهای مختلف را بدست آوریم.

به‌روزرسانی‌های ماهانه‌ی این بسته، کمک می‌کند تا هر ماه بتوانیم برای پول‌های خود تصمیم بگیریم و اگر نیاز بود چیزی را بفروشیم و به بازاری دیگر برویم. در واقع با مشاهده‌ی دوره جامع تحلیلگر اقتصادی تاحدی قدرتمند خواهیم شد که از ورود به بازارهای مالی ترسی نداشته و بدانیم که می‌توانیم در هر جایی کسب درآمد کنیم.

دوره جامع آموزش تحلیل و سرمایه گذاری اقتصادی برای چه کسانی مناسب است؟

۱. کسانی که دنبال یک سبد سرمایه‌گذاری متنوع هستند.

۲. کسانی که تقاضای معاملات سالم و اصولی را دارند.

۳. کسانی که به دنبال میان‌برهایی در بازار ارزهای دیجیتال هستند.

۴. کسانی که آموزش‌ در خانه را ترجیح می‌دهند.

۵. کسانی که دنبال به اصطلاح سبدگردان‌ها هستند.

دوره جامع آموزش اقتصادی برای چه کسانی مناسب نیست؟

۱. افرادی که به دنبال طی کردن دوره‌ی دانشگاهی اقتصاد هستند.

۲. افرادی که سرمایه‌گذاری را امری شانسی می‌دانند و به علمی بودن آن اعتقادی ندارند.

۳. افرادی که به دنبال پیدا کردن دوره‌های انگیزشی، بدون اعمال کردن تکنیک هستند.

توانایی هایی که بعد از گذراندن دوره جامع تحلیلگر اقتصادی بدست می آورید:

۱. بر تمام بازارهای اصلی سرمایه‌گذاری ایران مسلط می‌شوید.

۲. می‌توانید به دیگران مشاوره دهید.

۳. در معامله‌ها هوشمندتر عمل می‌کنید.

۴. با تمام گواهینامه‌های اصلی که می‌تواند باعث خلق فرصت‌های شغلی یا حتی کارآفرینی برای شما شود، آشنا می‌شوید.

۵. می‌توانید بین بازارهای مالی مختلف، بهترین‌ها را انتخاب کنید.

 

آموزش های دلفین وست

سرفصل های اصلی دوره جامع تحلیلگر اقتصادی

۱- اقتصاد برای سرمایه‌گذاران

چرا تورم موجود بیشتر از آن چیزی است که در رسانه‌های ملی ذکر می‌شود؟ 

فرق شبه‌پول و حجم پول چیست و این غول نقدینگی چطور بین بازارها جابه‌جا می‌شود؟

نگرانی‌ها در مورد پایه‌ی پولی، ضریب جینی، کسری بودجه، حذف صفرها، ورشکستگی بانک‌ها یا بیکاری!

چرا با وجود گران‌شدن اجناس، میل مردم برای خرید آن‌ها بیشتر می‌شود؟

یکی از سوالاتی که می‌تواند در مورد این موضوعات ذهن ما را مشغول کند این است که چرا با وجود گران‌شدن قیمت اجناس، میل به خرید مردم افزایش پیدا می‌کند؟ چرا تورمی که واقعا وجود دارد در رسانه‌های ملی منعکس نمی‌شود؟ پاسخ تمامی این سوالات در دوره‌های ما وجود دارد.

۱. سودبانکی و حذف صفر از پول ملی

۲. پول، شبه پول و نقدینگی

۳. GDP و درآمد سرانه

۴. رکود، رونق و رشد اقتصادی

۵. تورم ،CPI و PPI 

۶. ضریب جینی و قدرت خرید مردم

۷. اثرات بیکاری و رشد جمعیت بر بازارها

۸. عرضه، کشش تقاضا و دست نامرئی

۹. رفتار مردم در گرانی و کالای گیفن

۱۰. درآمد نفتی کی به بازارها می‌رسد؟

۱۱. تراز تجاری و بیماری هلندی

۱۲. کسری بودجه و اقتصاد سال آینده

۲- رمزگشایی از ارز و سرمایه‌گذاری‌های دلاری

درواقع هیچ چیزی از دلار گران‌تر نخواهد شد!

چطور می‌توانیم یک ‌ساعت و نیم زودتر، قیمت دلار تهران را حدس بزنیم؟ گران یا ارزان‌تر شدن دلار به نفع چه کسانی است؟‌ چه ارزی برای سرمایه‌گذاری بخریم؟‌ دلار هرات با دیگردلارها چه تفاوتی دارند؟‌ و سوالات مشابه به این‌ها که در ذهن ما بسیار هستند.

۱. رمزگشایی از ارز و سرمایه‌گذاری‌های دلاری

۲. خریداران و فروشندگان ارز در ایران

۳. سامانه‌های نیما و سنا و یکسان‌سازی

۴. Arbitrage و کارمزد خرید و فروش ارز

۵. ارزانی و گرانی دلار به نفع چه کسانی است؟

۶. نفت، اونس، همسایگان و ارز

۷. چسبندگی قیمت‌ها و اثرات دلار بر بازارها

۸. دلار اصل و تقلبی و قوانین نگهداری ارز

۹. سرمایه‌گذاری بین‌المللی و حساب ارزی

۱۰. چرخه‌های پانزی و کلاهبرداری‌های ارزی

۳- انواع فرصت‌های بازار طلا، سکه و لوکس

۱. جهانی‌ترین فرصت سرمایه‌گذاری ایرانیان

۲. سرمایه‌گذاری مطمئن در طلا و سکه بورسی

۳. اونس و بازار طلای جهانی یعنی چه؟

۴. چطور عیار و وزن طلا را بسنجم؟

۵. انواع سکه و حباب آن

۶. خلوص، قیمت و اعتبار طلای آب‌شده

۷. ریزه‌کاری‌های خرید طلای زینتی

۸. فرمول فروش منصفانه طلای دست دوم

۹. راهنمای خرید و فروش طلای سفید، نقره، پلاتین

۱۰. معاملات کاغذی و فردایی یعنی چه؟

۱۱. قوانین ورود و خروج طلای مسافری

۱۲. طلای خارجی، دست‌ساز و رنگی

۱۳.جواهرات شناسنامه دار و برندهای الماس و سنگ

۱۴. شمش طلا و ابزارهای آن در بازار تبادل ارزهای خارجی

۱۵. گواهینامه های معتبر شغلی در طلا

۱۶. مقایسه ریسک و مالیات بازارهای مختلف طلا

۴- فرصت‌ها و بازارهای متنوع بورسی

متفاوت و استوار 

مثل حرفه‌ای‌ها

توی جهش یا ریزش؟

رشد یا اصلاح؟

بورس کالا یا انرژی؟

بیشترین سرویس از بهترین کارگزاری‌ها

خرید رایگان عرضه اولیه برای همه‌ی خانواده و فرمول فروشش

چطور با صندوق‌ها؛ سودسهام خود را بگیریم؟

وقت و‌ اعصاب خود را بر روی کار و رشد خود بگذاریم

بازارای آتی، دو‌طرفه و لوریج‌دار

در بخش بورس سبد خود را متنوع و ریسک‌های خود را نیز حرفه‌ای هج کرده و به سمت پیشرفت حرکت می‌کنیم.

۱. ورود به بازی گاوها و خرس‌ها

۲. انتخاب اهرمی‌ترین بازارها و بورس

۳. بورس تهران و شاخص کل و هم وزن

۴. ابزارها و بازارهای متنوع فرابورس و بازار پایه

۵. بورس کالا، بازار آتی و معاملات فیزیکی

۶. بورس انرژی و فرصت‌های شرکتی و بین‌المللی

۷. تحلیل تاریخی جهش‌ها، ریزش‌ها و اصلاح شاخص

۸. انتخاب بهترین کارگزار و گرفتن کد بورسی و سجام

۹. خرید رایگان عرضه‌ی اولیه و سه موج فروش آن

۱۰. تکنیک‌های انتخاب بهترین صندوق‌ها

۱۱. گواهینامه‌ها و فرصت‌های شغلی بورسی داخلی و بین‌المللی

۵-  مسکن برای خریداران، سرمایه‌گذاران و سازندگان


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 88
:: باردید دیروز : 62
:: بازدید هفته : 843
:: بازدید ماه : 4977
:: بازدید سال : 12925
:: بازدید کلی : 38332