بهترین و قشنگ ترین مطالب روز ایران اینجاست
راهنمایی خرید تشویقی سگ و انواع آن
دو شنبه 19 دی 1401 ساعت 12:48 | بازدید : 358 | نویسنده : علی | ( نظرات )

انتخاب بهترین غذای تشویقی سگ


دامپزشکان دائماً این سؤال را از خود می‌پرسند که “کدام غذای تشویقی بهتر است به سگ من داده شود؟” اگر غذای تشویقی سگ به درستی انتخاب شده باشد، می‌تواند سلامت حیوان خانگی شما را تکمیل کرده و برای رفاه کلی آنها بسیار مفید باشد.
ناگفته نماند که آموزشی اغلب با غذای تشویقی یا تحریک ذهنی، با یک بازی تعاملی همراه است.

از آنجا که هر حیوان خانگی با شخصیت و ترجیحات خاص خود است، برخی از خوراکی‌ها به راحتی پذیرفته می‌شوند، در حالی که برخی از حیوانات خانگی قبل از پیدا کردن غذاهای مورد علاقه خود نیاز به آزمایش و خطا دارند. با درنظر گرفتن شخصیت حیوان خانگی، بیایید بررسی کنیم که چه نوع خوراکی‌هایی برای سگ‌ها ایده آل است. غذاهایی که بسیار خوب هستند، غذاهایی که باید از آنها اجتناب شود، بهترین غذاها برای توله سگ‌ها و بهترین غذاها برای سگ‌های بزرگسال.

غذاهای تشویقی درجه یک برای سگ‌ها

سبزیجات و میوه‌ها

اگر سگ شما از میوه و سبزیجات خوشش می آید،  هرگز مجبور نخواهید شد پولی برای صرف غذاهای آماده کنار بگذارید! این بسیار عالی است زیرا بسیاری از آنها حاوی مواد نه چندان مطلوب مانند مواد نگهدارنده و رنگ مصنوعی هستند. سبزیجات و میوه‌ها کم کالری هستند، دارای مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی هستند و برای دور بودن از داروها عالی هستند. سطح فیبر آنها همچنین می‌تواند به سگ شما کمک کند بین وعده‌های غذایی احساس سیری کند. سگهای جداگانه ممکن است از هویج، کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ، کدو تنبل، کدو تنبل تابستانی، کدو زمستانی، کرفس، خیار و لوبیا سبز لذت ببرند (کدو سبز جزو سبزیجاتی است که ممکن است به صورت خام ترجیح داده شود). سگها بصورت جداگانه نیز ممکن است از میوه‌هایی مانند توت، موز، سیب، گلابی، آناناس و کیوی لذت ببرند.

هنگام انتخاب خوراک حیوانات خانگی از بخش تولید، توجه داشته باشید که برخی میوه‌ها و سبزیجات مانند پیاز، انگور و کشمش می‌توانند سمی باشند.
مراقب میوه‌هایی باشید که دارای هسته‌ هستند مانند گیلاس، آووکادو، آلو و انبه هستند، زیرا این هسته‌ها قابل هضم نیستند و اگر به طور تصادفی مصرف شوند، می‌توانند باعث انسداد روده شوند. از غذاهای دارای شاخص گلیسمی بالا مانند ذرت، سیب زمینی و هندوانه باید اجتناب شود یا فقط به مقدار کم تغذیه شود.
گوشت نارگیل و مرکبات می‌توانند به طور بالقوه باعث ناراحتی روده شوند و گوشت آووکادو در صورت تغذیه زیاد می‌تواند باعث اسهال یا پانکراتیت شود. پیاز، سیر، موسیر، تره فرنگی و پیازچه هنگام تغذیه به سگ می‌توانند باعث کم خونی خفیف تا شدید شوند. انگور، کشمش و مویز می‌توانند باعث نارسایی کلیه در برخی از سگ‌ها شوند.

 

چگونه تشخیص دهیم که آیا سگ شما میوه و سبزیجات را دوست دارد؟

تعیین کنید که آیا حیوان خانگی شما با ارائه گزینه‌های متنوع در حین آماده سازی وعده غذایی خود پذیرای غذاهای تازه است یا خیر. دفعه بعد که در خانه سبزی یا میوه‌ای تهیه می‌کنید، سعی کنید کمی آن را به حیوان خانگی خود بدهید. سعی کنید یک قطعه تازه و شسته شده از میوه یا سبزیجات و سپس بعد از پختن (و خنک شدن در دمای خوراکی بدون هیچ گونه چاشنی) ارائه دهید. بسته به سلیقه حیوان خانگی شما، آنها یا غذای شما را می‌خورند یا نخواهند خورد. این روند را با میوه‌ها و سبزیجات مختلف ادامه دهید تا زمانی که مورد علاقه حیوان خانگی خود را تعیین کنید.

راهنمایی خرید تشویقی سگ

بهترین چیز در مورد آشپزی در خانه (برای خودتان یا حیوان خانگی شما) این است که دقیقاً می‌دانید که در آن غذاها چه می‌گذرد. شما کنترل دارید. اگر حیوان خانگی شما به چیز خاصی نیاز دارد، شما توانایی پخت غذاهای خانگی را دارید. راهنمایی خرید تشویقی سگ یک راه مناسب برای انتخاب غذا و تشویقی سگ می باشد تا یک انتخاب عالی داشته باشیم. 

بهترین غذاها برای سگ‌های بزرگسال

غذاهایی که برای سگ بزرگتر خود انتخاب می‌کنید باید متناسب با سن و سلامت بدن آنها باشد. با افزایش سن، سگ‌ها دچار مشکلات مفاصل و کمر و همچنین ممکن است دچار بیماری‌های ارگان شوند یا دچار اختلال عملکرد شناختی (آتروفی مغز) شوند.
با دامپزشک خود در مورد وضعیت سلامتی سگ خود صحبت کنید و ببینید آیا آنها هنگام انتخاب غذا، آنها از هرگونه مواد مغذی یا الزاماتی برخوردار هستند. از آنجایی که برخی از حیوانات خانگی سالمند کمتر از سگهای بزرگسال غذا می‌خورند، خوردن غذا و غذاهایی که می‌تواند به سلامت کلی بدن آنها کمک کند، به آنها توصیه می‌شود.

به طور کلی، حیوانات خانگی که سن بیشتری دارند به احتمال زیاد به حمایت نیاز خواهند داشت. تشخیص آرتروز در خانه آسان نیست. اگر حیوان خانگی شما دیرتر از حالت عادی بلند می‌شود، آهسته راه می‌رود، کمتر ورزش می‌کند، سفت و سخت راه می‌رود، از بالا رفتن و پایین آمدن از پله امتناع می‌کند، در حال لنگیدن یا پرش نکردن معمولی است، دامپزشک شما می‌تواند معاینه فیزیکی و اشعه ایکس را انجام دهد تا مشخص شود آیا آرتریت وجود دارد یا خیر.
انواع مختلفی از روغن‌های ماهی (اسیدهای چرب امگا 3)، کلاژن نوع II، گلوکوزامین و کندرویتین سولفات، MSM و کورکومین وجود دارد. همه این مکمل‌ها می توانند به روش‌های مختلف اما تکمیل کننده به کنترل التهاب و درد مفاصل کمک کنند. وقتی این مکمل ها با هم مصرف شوند، اثر هم افزایی ایجاد می‌کنند و می‌توانند به بهبود درد و التهاب مرتبط با آرتریت کمک کنند.
پیری مغز: یکی دیگر از ملاحظات درمانی برای سگهای مسن انتخاب تشویقی ‌هایی است که می‌تواند پیری مغز و یا سردرگمی آنها را به حداقل رساندن.

غذاهای تشویقی که باید از آنها اجتناب کرد

استخوان و جویدنی‌های سخت: سگ‌ها جویدن استخوان را دوست دارند. مشکل این است استخوان‌ها با دندان‌های سگ کنار نمی‌آیند. اغلب باعث شکستگی دندان، درد و عفونت می‌شوند. این بحث وجود دارد که دادن استخوان یا سایر جویدنی‌ها با سختی مشابه استخوان‌ها به سلامت دندان‌ها کمک می‌کند.
استخوان‌ها به حفظ سطوح بالای لثه بدون پلاک و جرم کمک می‌کنند، اما هیچگونه تأثیری بر سلامت دندان در زیر سطح لثه، جایی که عفونت های باکتریایی دردناک ایجاد می‌شوند، ندارند. در اینجا سه مرحله ساده برای انتخاب بهترین غذای جویدنی سگ وجود دارد.

به طور خلاصه به سگها استخوان یا جویدنی سخت ندهید، زیرا خطر شکستگی دندان، هزینه بعدی مراقبت از دندان که برای مراقبت از دندان شکسته مورد نیاز است یا خطرات شکاف استخوان ارزش چندانی ندارد. به تمام خوراکی‌هایی که به سگ شما داده می‌شود هنگام جویدن نیاز به تورفتن دارند.

غذاها و تشویقی‌های خام: غذاهای گوشتی با ارزش بالا که انتخاب می‌کنید نباید خام باشند. اگر فروشگاه غذای حیوانات خانگی به شما چیز دیگری می‌گوید، به آنها گوش ندهید. غذاهای خام مجموعه‌ای از خطرات احتمالی خود را دارند، به ویژه اگر حیوان خانگی شما جوان است و هنوز سیستم ایمنی او کامل توسعه نیافته است یا در حیوانات مسن با اندام‌ها و سیستم ایمنی ضعیف.
ما نمی‌دانیم چه نوع باکتری‌های بیماری زا روی این محصولات خام کمین کرده‌اند. برخی از آلاینده‌های بالقوه باکتریایی شامل E.coli، سالمونلا و لیستریا، وجود دارد. پختن گوشت این خطر را کاهش می‌دهد و یا از بین می‌برد. اگر تا به حال مسمومیت غذایی داشته‌اید، این نگرانی را درک خواهید کرد. به طور کلی، غذاهای پخته شده برای شما، خانواده و حیوان خانگی شما ایمن‌تر است.

 


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بلاگ پت شاپ و اطلاعات مفید برای حیوانات خانگی
یک شنبه 11 دی 1401 ساعت 18:20 | بازدید : 474 | نویسنده : علی | ( نظرات )

نکاتی که باید پیش از نگهداری حیوانات خانگی بدانید

نگهداری هر حیوان خانگی همچون گربه، سگ، خرگوش، ماهی، همستر و انواع پرندگان با یکدیگر متفاوت است، اما تمام این حیوانات به مراقبت و توجه ویژه نیاز دارند. پیش از نگهداری از هرگونه حیوان خانگی بهتر است بدانید برخی از حیوانات به‌خصوص سگ و گربه‌های به‌اصطلاح نژاددار در شرایط نامساعدی متولد می‌شوند.
معمولاً قیمت خرید این‌گونه حیوانات زیاد است و برخی از افراد سودجو، در شرایط نامساعدی حیوانات را مجبور به تولیدمثل می‌کنند تا تعداد بیشتری از آن‌ها را باقیمت بالا بفروشند. ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم حیوانات خانگی را خریداری نکنید و آن‌ها را به سرپرستی قبول کنید.
این‌گونه حیوانات را می‌توانید در بسیاری از سایت و صفحات اینستاگرام پیدا کنید که نیاز به سرپرستی دارند و از زمانی که شما سرپرستی آن‌ها را بر عهده گرفتید، مسئول نگهداری از آن‌ها همچون یک کودک هستید.
به یاد داشته باشید که برخی از حیوانات در یک آب‌وهوای خاصی زندگی می‌کنند و هر شرایطی مناسب زندگی آن‌ها نیست. برای مثال سگ هاسکی نیاز به آب‌وهوای سرد دارد و مناطق گرم و خشک مناسب زندگی برای او نیست.
حیواناتی که به سرپرستی قبول می‌کنید را باید پیش از نگهداری به دامپزشک ببرید تا او را مورد آزمایش قرار دهد. توصیه می‌کنیم درصورتی‌که به مو یا هرگونه حیوان خانگی حساسیت دارید، آن را به سرپرستی قبول نکنید، چراکه حیوانات نیز همانند انسان‌ها احساس دارند و ممکن است افسرده شوند.

 

بلاگ پت شاپ


ناگفته نماند که غذای برخی از حیوانات خانگی قیمت بالایی دارد، اما شما با مشورت دامپزشک می‌توانید برخی از غذاها را در خانه تهیه و تولید کنید. این روش به کاهش هزینه‌های حیوان خانگی کمک بسزایی می‌کند و د رکنار تهیه غذاب خوب باید نکاتی هم در مورد نحوه صحیح نگهداری و نکات بهداشتی در مورد حیوانات خانگی بدانیم و یکی از راه های کسب اطلاعات مفید و به روز بلاگ پت شاپ می باشد که می توانیم اطلاعات مورد نیاز را به دست بیاوریم.

 

 نگهداری از گربه

گربه موجود بسیار ملوس و سلطه‌طلب است و خود را در مرکز و دیگران را در حاشیه می‌بیند، اما این موجود به‌قدری مهربان و شیرین است که خود را به‌سرعت در دلتان جای می‌کند و برای همیشه بخشی از خانواده‌تان می‌شود.
متوسط عمر گربه بین ۱۳ تا ۱۶ سال است، ازاین‌رو بهتر است گربه زیر دو سال به سرپرستی قبول کنید تا به شما عادت کند. بااین‌حال گربه برخلاف سگ، بیشتر به محیط تا به انسان عادت می‌کند و تغییر محیط او را دچار استرس می‌کند.
معمولاً گربه‌های زیر یک سال همچون کودکان بازیگوش هستند و اگر به وسایل خانه، به‌خصوص ظروف شکستنی حساس هستید، بهتر است آن‌ها را دور از دسترس گربه قرار دهید. همچنین توصیه می‌کنیم به‌منظور مراقبت از گربه‌تان، هرگز گیاهان سمی را داخل خانه قرار ندهید و بهتر است درباره هر گلدانی که تهیه می‌کنید، کمی تحقیق کنید، چراکه گربه‌ها شیفته گاز زدن و خوردن گیاهان هستند.
اگر می‌خواهید گربه را به‌عنوان حیوان خانگی‌تان انتخاب کنید، هرگز آن را در حیاط یا محیط خارج از خانه قرار ندهید یا رهایش نکنید. معمولاً حیوانات خانگی سیستم ایمنی ضعیف‌تری نسبت به حیوانات بیرون از خانه دارند و رها کردن آن‌ها ممکن است باعث بروز مشکلاتی برای گربه‌تان یا حتی خودتان شود.
اما از مزیت‌های گربه می‌توان به عادت به محیط خانه، حتی خانه‌های کوچک اشاره کرد. درواقع برخلاف سگ، گربه نیازی به گردش در خارج از خانه ندارد و تا زمانی که غذایش فراهم باشد، گربه ملوس و عزیز شما باقی می‌ماند.
معمولاً گربه‌های خانگی را در هفت‌ماهگی عقیم می‌کنند که این مسئله به تصمیم خودتان بستگی دارد. معمولاً گربه‌ها در سن بلوغ کمی عصبی می‌شوند که عقیم کردن یا پیدا کردن شریک، آن‌ها را آرام و اهلی‌تر از گذشته می‌کند.
گربه حیوان کم‌هزینه‌ای است و تنها به غذای خشک یا تر (بستگی به ذائقه‌اش دارد) نیاز دارد. برخی از گربه‌ها نیازی به اسباب‌بازی و جای خواب ندارند و ممکن است ساعت‌ها با یک توپ، کیسه پلاستیکی یا کلاف کاموا بازی کنند و به رختخواب گران‌قیمتی که برایش خریده‌اید، توجه نکند و ترجیح بدهد در یک جعبه کارتونی بخوابد.
معمولاً گربه‌ها ۱۸ ساعت در روز می‌خوابند و در ادامه روز مشغول غذا خوردن، استراحت و بازی هستند و بدون شما نیز می‌‌توانند به زندگی خود ادامه دهند. درصورتی‌که بخواهید به یک مسافرت یک‌هفته‌ای بروید، اگر غذای گربه‌تان آماده باشد، این موجود مستقل از پس زندگی خود برمی‌آید.
حمام کردن یا گرفتن ناخن گربه به خودتان بستگی دارد، بااین‌حال برخلاف سگ، گربه نیازی به حمام ندارد و خودش را تمیز می‌کند و جای دستشویی مخصوص به خود را دارد. در این صورت نیازی به خرید شامپوهای گران‌قیمت نیست.
در پایان به یاد داشته باشید که نژاد گربه‌ها در تحرکشان و شیطنتشان تأثیر دارد. برای مثال اگر علاقه‌ای به گربه بازیگوش ندارید، گربه پرشین بهترین انتخاب خواهد بود. اما بهتر است درباره این مسئله بررسی بیشتری کنید.

 

 نگهداری از سگ

نگهداری از سگ، مسئولیت بیشتری نسبت به گربه دارد. سگ به انسان بسیار وابسته است و یار وفادار شما باقی خواهد ماند. اگر تصور می‌کنیم که نگهداری از سگ تنها به معنای غذا دادن به آن است، توصیه می‌کنیم به ادامه مقاله توجه کنید.
سگ‌ها نژادهای متنوعی دارند و توصیه می‌کنیم به‌منظور نگهداری از هر یک، حتماً با دامپزشک مشورت کنید، زیرا برخی از سگ‌ها در خانه کوچک، محیط بسته یا در هر شرایط آب‌وهوایی خود را وفق نمی‌دهند.
درصورتی‌که می‌خواهید سگ را در خانه نگهدارید، باید به آن آموزش‌های لازم را بدهید. برای مثال جای دستشویی او را نشان دهید و برای انجام هر کار درستی به او تشویقی بدهید تا برخی از کارها در خاطرش بماند و به عادت تبدیل شود.
توصیه می‌کنیم سگ‌های زیر ۴۰ روز را به سرپرستی قبول نکنید، چراکه بدن ضعیفی دارند و سگ‌ها باید تا ۴۰ روز شیر مادرشان را بخورند و با او بزرگ شوند، در غیر این صورت تربیت سگ برایتان سخت می‌شود و ممکن است سیستم ایمنی ضعیف بدنش باعث بروز مشکلاتی شود.
هر نوع سگی که می‌خواهید در خانه نگهداری کنید، نیاز به گردش و پیاده‌روی دارد. بنابراین به‌منظور رعایت اصول بهداشتی، حتماً هر چند ماه یک‌بار سگتان را برای چکاپ به دامپزشکی ببرید تا دچار هیچ‌گونه بیماری جدی نشود.
عقیم کردن سگ‌ها همچون عقیم کردن گربه به تصمیم خودتان بستگی دارد، اما بهتر است بدانید که عقیم کردن سگ مانع بروز بسیاری از بیماری‌ها همچون بیماری قلبی می‌شود، اما توصیه می‌کنیم با پزشک مربوط درباره این موضوع مشورت کنید.
سگ‌ها بسیار مهربان و عاطفی هستند و در صورت بروز مشکلاتی ممکن است دچار ترس یا افسردگی شوند. خوشبختانه سگ‌ها از آب نمی‌ترسند، ازاین‌جهت حمام کردنشان ساده است، اما توصیه می‌کنیم در صورت بروز هرگونه مشکل روحی یا فیزیکی به دامپزشک مراجعه کنید.


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خرید جای خواب گربه ارزان و اهمیت جای خوای گربه
یک شنبه 4 دی 1401 ساعت 10:54 | بازدید : 414 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 

 

راهنمای انتخاب و خرید جای خواب گربه

 

اگر در خانه خود گربه دارید، احتمالاً متوجه شده‌اید که این حیوان، مدت زیادی از روز را می‌خوابد. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آیا گربه شما بیش از حد می‌خوابد؟ پاسخ این سوال این است که اکثر گربه‌ها به خوابیدن و استراحت کردن علاقه زیادی دارند. تقریبا همه گربه‌ها، بیش از نیمی از روز را در خواب به سر می‌برند. بنابراین خرید جای خواب گربه ای که به اندازه کافی نرم و راحت باشد، برای این حیوان ضروری است. 

 

گربه‌ها چقدر می‌خوابند؟

شاید فکر کنید که گربه شما فقط چند ساعت در روز بیدار است. باید بدانید که همه گربه‌ها به طور متوسط​، بین ۱۲ تا ۱۶ ساعت در روز می‌خوابند. گربه ها با افزایش سن، تمایل بیشتری به حفظ انرژی خود دارند. حتی برخی از گربه های مسن روزانه ۱۸ ساعت یا بیشتر هم می‌خوابند. 

اگر شما نگران هستید که گربه شما بیش از حد می‌خوابد، به خاطر داشته باشید که این حیوانات به خواب بیشتری نسبت به انسان نیاز دارند. با این حال اگر متوجه تغییرات قابل توجهی در خواب گربه خود شدید، باید با دامپزشک خود مشورت کنید.

 

آیا گربه‌ها خواب می بینند؟

ما می دانیم که گربه‌ها خواب REM را تجربه می‌کنند. این مرحله از خواب، مرحله‌ای است که معمولاً انسان‌ها در آن خواب می بینند. اگر تا به حال خواب گربه خود را در زمان خواب تماشا کرده‌اید، احتمالاً متوجه شده‌اید که او در خواب دچار لرزش، خروپف، صدای خش‌خش می‌شود. گاهی هم پاهای او به طور ناگهانی می‌پرند. بسیاری از محققان معتقدند که این حرکات شواهدی از خواب دیدن گربه‌ها است.

ممکن است ما هرگز نکات ظریف چرخه خواب گربه‌ها را نشناسیم. اما می دانیم که گربه ها به خواب زیادی احتیاج دارند. گربه ها همچنین بسیاری از ویژگی های مشابهی را که ما داریم، تجربه می کنند. ما می‌توانیم از این اطلاعات برای احساس پیوند بیشتر با حیوانات خانگی مورد علاقه خود استفاده کنیم.

 

آیا خوابیدن گربه‌ها با انسان در یک رختخواب مشکلی ندارد؟

خوابیدن گربه سالم در کنار شما نه تنها اشکالی ندارد، بلکه می تواند ایده خوبی هم باشد! مطمئناً این کار برای گربه مضر نیست و می‌تواند مزایای خوبی برای سلامتی شما هم داشته باشد. خوابیدن گربه در کنار شما باعث افزایش گرما، کم شدن استرس و احساس امنیت حیوان می‌شود. نتایج بدست آمده از برخی مطالعات نشان داده است که انسان‌ها هم اغلب هنگام خواب با گربه‌های خود، استراحت عمیق‌تر و آرام تری دارند.

 

خرید جای خواب گربه ارزان

تنها عیب خوابیدن گربه ها در کنار شما این مورد است که شما با این کار فعالیت‌های خلقی گربه‌ها را مختل می‌کنید. همچنین اگر گربه شما دارای هر نوع بیماری واگیردار، مانند کک یا کرم حلقوی باشد، شما نباید اجازه دهید که او در کنار شما بخوابد. چون می‌تواند این بیماری را به شما منتقل کند. پس توصیه ما به شما این است که با خرید جای خواب گربه، محل مناسبی برای استراحت او فراهم کنید. شما می توانید با خرید جای خواب گربه ارزان به راحتی جای مستقلی را برای گربه خود فراهم کرده تا هم گربه و هم شما راحت باشید

 

 ویژگی‌های مهم برای خرید جای خواب گربه

گربه ها معمولاً مکان پنهان امن و بسیار بلندی را پیدا می‌کنند تا در آنجا چرت بزنند. آنها مخفیگاه‌های تاریک و گرم را خصوصاً در فصل زمستان دوست دارند. دلیل اصلی این امر، غریزه آنها و نیاز به پنهان شدن از دید شکارچیان است. اما برای خرید جای خواب مناسب برای گربه، نکاتی را باید در نظر داشته باشید که ما در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد:

·         قیمت مناسب

توجه به قیمت و خرید یک جای خواب مقرون به صرفه برای گربه، از اهمیت بالایی برخوردار است. چون ممکن است شما گران‌ترین جای خواب را هم برای گربه خود تهیه کنید اما مورد پسند او واقع نشود. بنابراین از آن استفاده نخواهد کرد.

 

·         اندازه جای خواب گربه

اندازه جای خواب باید متناسب با جثه گربه باشد. البته گربه‌ها دوست دارند در جاهای تنگ و کوچک بخوابند و خودشان را در موقع خواب جمع می‌کنند. اما در زمان خرید جای خواب گربه، باید دقت کنید که فضای کافی برای استراحت حیوان وجود داشته باشد. چون گربه هر وقت دوست داشته باشد که خودش را کش و قوس دهد، باید به راحتی فضای این کار را داشته باشد.

·         جنس مناسب و ضد حساسیت

جنس جای خواب گربه بهتر است از مواد طبیعی تهیه شده باشد تا موجب حساسیت گربه نشود. از طرفی جای خواب گربه باید قابل شستشو باشد تا شما بتوانید هرچند وقت یکبار به راحتی آن را بشویید.

بعضی از گربه‌ها دوست دارند جای خوابشان خیلی گرم و نرم و مخملی باشد. بعضی گربه‌ها مخصوصا گربه‌های موبلند هم به یک جای خواب گرم علاقه‌مند هستند.

·         مدل جای خواب گربه

مدل جای خواب هم تا حد زیادی به شخصیت گربه‌تان بستگی دارد. بعضی گربه‌ها دوست دارند مچاله شوند و یک رختخواب کوچک و نرم را ترجیح می‌دهند. بعضی دیگر هم ولو می‌شوند و خودشان را کش می‌دهند. بنابراین به جای خواب بزرگتری نیاز دارند. در هرصورت اگر هنوز مطمئن نیستید که گربه‌ شما چه مدلی را دوست دارد، پیشنهاد می‌کنیم برای او جای خواب گرد بخرید. چون اکثر گربه‌ها این جای خواب را دوست دارند و در آن راحت هستند.

 


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرز تهیه غذای گربه با مرغ
شنبه 26 آذر 1401 ساعت 20:45 | بازدید : 445 | نویسنده : علی | ( نظرات )

دستور غذای خانگی برای بچه گربه

باید بگوییم که گربه ها هم مانند کودکان از روحیه حساسی برخورد دار هستند و بعضی از آن ها وسواس و دمدمی مزاج هستند و بعضی ها دوست دارند هر دفعه یک چیز جدیدی را تجربه بکنند و دنبال هیجان و انرژی هستند ولی بعضی ها دوست دارند زندگی یک شکل خود را ادامه بدهند، شما باید سن گربه را هم در نظر بگیرید به هر حال شما باید متناسب با سن او رژیم غذایی مناسبی به او بدهید.

طرز تهیه غذای خشک خانگی گربه

احتمالا در زمان هایی که غذای خشک گربه به دستور دولت به داخل انبار ها می رود و تمام می شوند و یا حتی قیمت های بسیار بالای آن ها شما را به فکر اینکه در خانه غذای خشک تهیه کنید انداخته است، اتفاقا سایت هپی پت بسیار از این موضوع خوشحال است زیرا شما می دانید که محتویات این غذا چی است و بسیار سالم تر است در ادامه با ما همراه باشید.

سایت هپی پت به شما توصیه می کند که غذای خشک را در اختیار گربه هایتان قرار ندهید زیرا مصرف آن باعث می شود که گوارش آن ها ضعیف شود و نتواند به خوبی کار بکند پس اگر از ما می شنوید بیخیال غذای خشک بشوید و بهتر است یک جایگزین بهتری پیدا کنید. این هم باید توجه داشته باشید که قیمت غذای گربه می تواند در آینده برایتان تبدیل به یک معضل بشود ولی با کمک گرفتن از دستور های ارائه شده در ادامه می توانید به مراتب شرایطی بهتر را تجربه کنید.

 

طرز تهیه صبحانه برای گربه

یک صبحانه مقوی می تواند جایگزین تمامی وعده ها در یک روز باشد این صبحانه ای که قرار است در این بخش به شما آموزش بدهیم اکثر گربه ها دوست دارند به شماهم پیشنهاد می کنیم برای آن ها تهیه کنید، مواد لازم شامل:

شیر خشک کم چرب یک قاشق غذاخوری

تخم مرغ سه عدد

پنیر صبحانه دو قاشق غذاخوری

سبزیجات خرد شده دو قاشق غذاخوری

ایتدا در نصف لیوان آب شیر خشک را حل کنید سپس تخم مرغ ها را بشکنید و به آن ها بیافزایید و هم بزنید پس از آن مایع به دست آمده را در ماهیتابه ریخته تا کمی سفت بشود و بعد سبزیجات و پنیر را روی آن قرار بدهید و بدهید چهار پای زیبای شما میل بکند.

 

طرز تهیه غذای گربه با مرغ

این یک غذای بسیار لذیذ است و خواهان بسیاری دارد و مواد لازم برای این غذا شامل:

مرغ نصف لیوان

کنسرو تن ماهی 180 گرم

هویج 1 عدد برنج 2 لیوان

برنج و هویج و مرغ را در یک قابلمه می ریزیم و آبپز می کنیم پس از پختن این مواد غذایی آب قابلمه را خالی کنید و به آن ها تن ماهی را اضافه کنید و باهم ترکیب کنید. این یکی از طرز تهیه غذای گربه با مرغ بود که ارائه شد و غذای های زیادی را می توان با مرغ برای گربه درست کرد.

مضر ترین دستور غذای خانگی گربه

بعضی از مواد غذایی هستند که برای حیوان کوچولوی شما مضر است و شما باید آن ها را بشناسید تا دیگر به او ندهید، در ادامه مطلب شما را با آن ها آشنا خواهیم کرد:

کافئین استخوان پخته الکل پیازچه و پیاز و سیر شکلات قهوه روغن مرکبات غذای سگ غذای نوزاد نوشیدنی انرژی‌زا کشمش تخم مرغ خام ماهی خام گوشت خام برگ رباب نمک شکر چای تنباکو زایلاتول مخمر خمیر

 

تهیه غذای گربه لذیذ، منوط به بهره از دستور غذای خانگی خوشمزه برای تهیه غذای گربه است. در صورتی که تمایل دارید از دستور غذای گربه (خیابانی و خانگی) آگاه شوید و برای گربه خود، علاوه بر آن که یک غذای گربه ارزان تهیه می‌کنید، غذایی خوش طعم نیز تهیه کنید، با ما همراه شوید تا با چندین روش تهیه غذای گربه آشنا شوید.

دلایل تهیه غذای گربه ارزان خانگی 

یکی از مهم‌ترین دلایلی که عامل تهیه غذای گربه است، حفظ سلامت گربه است. بسیاری از شما که تمایل به حفظ سلامت گربه خودتان دارید و تمایلی به مصرف گربه‌تان از غذاهای دارای مواد نگه دارنده و شیمیایی ندارید یا آن که می‌خواهید علاوه بر تهیه غذایی لذیذ و مقوی، غذای گربه‌تان نسبت به غذای خشک گربه ارزان‌تر نیز شود، می‌توانید با مطالعه این مقاله با چندین دستور متفاوت غذای گربه آشنا شوید که اکثر مواد اولیه آن را در آشپزخانه خود به راحتی می‌توانید بیابید و با سی دقیقه زمان، می‌توانید غذایی لذیذ برای گربه‌های خودتان تهیه کنید.

 


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خرید اینترنتی غذای سگ سویل پت
شنبه 26 آذر 1401 ساعت 20:11 | بازدید : 416 | نویسنده : علی | ( نظرات )

فواید تغذیه غذای خشک برای سگ‎ها

همانطور که گفته شد، غذاهای خشک کمی رطوبت نیز دارند و در این‎صورت می‎توانید تا مدت‎های طولانی و بدون نیاز به یخچال، آن را نگهداری کنید. غذاهای خشک سگ نسبت به کنسروها قیمت بسیار پایین‌تری دارند و در دراز مدت باعث کاهش هزینه‌های نگهداری از سگ می‌شوند.
فرمولاسیون اغلب غذاهای خشک کامل است و تمام نیازهای تغذیه‌ای سگ، با مصرف این غذاها تامین می‌شود و سگ‌هایی که غذای خشک می‌خورند به‌ندرت نیاز به مکمل‌های غذایی دارند؛ مگر اینکه دامپزشک توصیه کند. جویدن غذای خشک از تشکیل جرم دندان جلوگیری می‌کند. استفاده از غذای خشک در سفر نیز امکان‌پذیر است و علاوه‌برآن این غذاها تا مدت زمان زیادی در ظرف غذای حیوان بدون خراب شدن باقی می‌مانند.

راهنمای نگهداری از غذای خشک سگ

برای نگهداری از غذای خشک سگ خود به موارد زیر توجه داشته باشید:
·        زمانی که درب یک غذای خشک را باز می‌کنید، بهتر است تنها در بازه زمانی ۴ الی ۶ هفته از آن استفاده کنید.
·        بسته‌های غذای خشک حیوانات باید در مکان‌های خنک و دور از تابش مستقیم نور آفتاب نگهداری شوند.
·        قرار دادن غذای خشک حیوانات در داخل یخچال، باعث کپک زدن و خراب شدن آن و جمع شدن سوسک و حشرات موذی خواهد شد.
·        در هر وعده غذایی سگ، به میزان مناسب و به مقدار اشتهای او در ظرفش غذا بریزید و از کمتر و یا بیش از اندازه پرکردن ظرف غذا خودداری کنید.
·        غذای خشک سگ هم به صورت بسته‌ای و هم به صورت کنسروی در بازار موجود است. در هر دو حالت، شما باید به مواد تشکیل‌دهنده، ارزش غذایی و تاریخ انقضای محصول توجه کنید و هیچ‌گاه غذای تاریخ مصرف‌گذشته به سگ و یا سایر حیوانات خود ندهید.

 

آیا می‌توان غذای انسان را به سگ داد؟

تقریبا اکثر غذاهایی که انسان‌ها مصرف می‌کنند، برای سگ‌ها مضر هستند. یکی از اشتباهاتی که رایج شده است، دادن اسکلت و استخوان مرغ به سگ‌هاست. برای این منظور، باید توجه داشته باشید که اسکلت و پای مرغ حتی اگر به‌صورت پخته شده به سگ داده شوند، غذای مناسبی برای آن‌ها نیستند و باعث به وجود آمدن مشکلات جدی و گوارشی در سگ‌ها می‌شوند.

اما برخی غذاهای انسان هستند که برای سگ‌ها نیز می‌توانند مفید باشند. برای اغلب صاحبان سگ‌ها، استفاده از غذاهای مفید برای سگ بسیار اهمیت دارد. گوشت بره و گوشت گوساله به دلیل داشتن پروئین زیاد از غذاهای مفید برای سگ‌ها محسوب می‌شود. اما در استفاده از گوشت گوساله باید توجه داشته باشید که سگ شما به آن حساسیت نداشته باشد و در استفاده از گوشت مرغ نیز باید آن را بدون پیاز و ادویه به‌طور کامل، بپزید و در این‌صورت برای سگ یک غذای مفید محسوب می‌شوند.

گوشت ماهی سالمون، ماهی سفید و ماهی کاد نیز برای سگ مفید است؛ اما این گوشت‌ها نیز باید به‌خوبی آب پز شده و هیچ تیغ و استخوانی نداشته باشند. ماهی مقادیر زیادی امگا ۳ داشته و ضدالتهاب و سوزش است و باعث از بین رفتن شوره‌ها نیز می‌شود.

 

خرید اینترنتی غذای سگ سویل پت

گوشت بوقلمون نیز مقادیر زیادی پروتئین، ریبوفلاوین و فسفر دارد و در صورتی‌که به‌صورت ساده پخته شود برای سگ‌ها ضرر ندارد؛ اما باید این گوشت را بدون پوست و استخوان به سگ‌ها داد.

یکی دیگر از گوشت‌های مفید برای سگ‌ها، گوشت کانگرو است. برای سگ‌ها این گوشت کمتر از ۲ درصد چربی دارد و سرشار از پروتئین، روی، تیامین و آهن است. جالب است بدانید که کمتر سگی پیدا می‌شود که به گوشت کانگرو حساسیت داشته باشد و معده اغلب سگ‌ها با گوشت کانگرو سازگار است. در میان این غذاهای خام و غیر اماده ، غذای های اماده می تواند زحمت شما را کم کرده و تمامی موارد لازم برای سگ را نیز دارا باشد و سویل پت یک غذای بی نظیر و اماده می باشد و  خرید اینترنتی غذای سگ سویل پت نیز فراهم شده و به راحتی میتوتنید با خرید غذا به صورت انلاین دیگر مسافت های طولانی را طی نکنید

 

دیگر موارد مغذای برای سگ ها

قلم گاو پخته شده نیز می‌تواند برای سگ یک غذای مفید محسوب شود و حتی از ایجاد پلاک دندانی نیز جلوگیری می‌کند. در این‌صورت اگر هفته‌ای دو یا سه قلم گاو پخته شده به سگ داده شود، دیگر نیازی به جرم‌گیری دندان‌هایش نخواهد بود. البته همواره توجه داشته باشید که نباید استخوان‌های ریز به سگ‌ها بدهید، زیرا برایشان مشکلاتی مانند پارگی و جراحت ایجاد می‌کند.
برای مرطوب نگه داشتن غذای سگ خود می‌توانید از عصاره مرغ، گوشت و یا حتی عصاره سبزیجات استفاده کنید که برای سگ‌ها مفید هستند. شما می‌توانید به سگ خود سبزیجات بدهید اما توجه داشته باشید که تمامی انواع سبزیجات برای سگ‌ها مفید نیستند و برخی از آن‌ها ممکن است عوارض جبران‌ناپذیر و آثار بدی روی سگ شما بگذارند.
برخی از مهم‌ترین موادغذایی و غذاهایی که کاملا برای سگ‌ها ممنوع هستند و خطرات جدی برایشان به‌وجود می‌آورند، عبارتند از:
·        آبنبات، آدامس، خمیردندان‌های انسانی و هر ماده‌ای که حاوی زایلیتول باشد.
·        آووکادو
·        الکل
·        سیر و پیاز
·        چای و قهوه
·        کلیه مواد کافئین‌دار
·        انگور و کشمش
·        شکلات
·        نمک
·        گوشت خام
استفاده از خوراکی‌های چرب و شیرین و  لبنیات نیز برای غذای سگ ممنوع هستند.

 


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذای گربه و انواع آن برای سنین مختلف گربه ها
پنج شنبه 24 آذر 1401 ساعت 22:4 | بازدید : 501 | نویسنده : علی | ( نظرات )

غذای گربه بالغ چیست؟

این قطعاً غذایی برای گربه های وحشی است که در طبیعت زندگی می کنند غذایی است که از طریق شکار به دست می آید و از تحرک و انرژی بالایی برخوردار است گربه های خانگی کمترین تحرک را دارند و همیشه از صاحبان خود غذا می گیرند. این متفاوت است و این دو مورد نیاز غذایی یکسانی ندارند. بنابراین ، کیفیت و کمیت رژیم آنها متفاوت خواهد بود. یک رژیم متعادل برای گربه های خانگی ، رژیمی است که بتواند تمام نیازهای غذایی بدن از جمله پروتئین ، چربی ، کربوهیدرات ها ، ویتامین ها ، مواد معدنی و انرژی را برآورده کند.

می توانید از غذاهای دیگر (مانند پنیر ، شیر و تخم مرغ) به همراه گوشت استفاده کنید. با این حال ، منبع پروتئین باید حداقل یک بیستم از رژیم غذایی گربه بزرگسال باشد. رژیم غذایی گربه های جوان و بزرگسال یک دهم است ، در حالی که رژیم غذایی بچه گربه های از شیر گرفته شده یک سوم است. غذای خشک گربه باید غنی از پروتئین حیوانی و کم پروتئین گیاهی باشد ، زیرا غذاهای گیاهی گاهی هضم گربه ها را دشوار می کند و گربه شما را بیمار می کند. محتوای کربوهیدرات در رژیم غذایی گربه نباید بیش از 10٪ باشد و غذای سالم گربه باید حاوی گوشت ، ماهی یا مرغ تازه باشد.

 

لازم به ذکر است که گربه ها نسبت به سگهای خانگی به مواد غذایی ، پروتئین و انرژی بیشتری (نسبت به وزن خود) نیاز دارند ، اما از طرف دیگر به دلیل اینکه ساعات زیادی از روز را به استراحت و خواب می گذرانند ، استعداد بالاتری دارند. چربی بنابراین عدم توجه به غذای گربه باعث چاق شدن گربه می شود.

 

گربه ها روزانه چه مقدار و چه مقدار باید تغذیه کنند؟

به خاطر داشته باشید که با افزایش سن تعداد وعده های غذایی گربه شما کاهش و افزایش می یابد. مثلا:

 

برای یک بچه گربه 3 ماهه 6 وعده غذایی کافی است ، هر وعده غذایی حاوی 180 گرم غذا است.

برای یک گربه 8 ماهه ، 3 وعده غذایی (350 گرم در هر وعده) کافی است.

برای گربه های بالغ ، 2 وعده غذایی (400 گرم در هر وعده) در نظر گرفته می شود ، اما آنهایی که باردار هستند باید 4 تا 5 وعده (450 گرم در هر وعده) داشته باشند.

البته باید توجه داشت که این ارقام کاملاً دقیق نیستند. زیرا گربه ها بسته به جنس ، نژاد ، سن ، شرایط زندگی و تحرک روزانه نیاز غذایی متفاوتی دارند. در واقع ، مقدار جیره غذایی نباید چاق و تنبل حیوان شود و در عین حال نباید آنقدر زیاد باشد که گربه ضعیف و لاغر شود. بنابراین بهترین معیار برای تعیین مقدار جیره و دفعات وعده غذایی نظر دامپزشک شماست.

 

نکته دیگری که هنگام تغذیه گربه ها باید به خاطر داشته باشید این است که هرگز رژیم غذایی آنها را به طور ناگهانی تغییر ندهید ، زیرا این امر باعث مشکلات گوارشی می شود. به خاطر داشته باشید که وقتی گربه جدیدی را به خانه می آورید ، مهم است که آنها رژیم قدیمی خود را ادامه دهند و اگر از رژیم قدیمی آنها راضی نیستید ، می توانید بعد از مدتی رژیم گربه خود را به آرامی تغییر دهید. افزودن غذا به این عادت نیز راهی برای کاهش استرس گربه در برابر جو جدید است.

نکته دیگر در مورد غذای گربه استفاده از مواد مختلف در هر وعده غذایی است. به عنوان مثال ، اگر به گربه برای یک وعده غذا گوشت پخته شده بدهید و برای وعده بعدی از پنیر و تخم مرغ استفاده کنید ، هرگز آنها را نمی خورد تا زمانی که مجبور شوید غذای مورد علاقه خود یعنی گوشت را به او بدهید. به همین دلیل ، توصیه می کنیم مخلوطی از گوشت ، سبزیجات پخته شده ، سیب زمینی ، روغن و برای غذاهای گربه تهیه کنید.

 

غذای گربه

به طور طبیعی بچه گربه ها تا دو ماهگی شیر مادر را مصرف می کنند. اگر شما از بچه گربه ای بدون مادر نگهداری می کنید باید از شیر خشک با لاکتوز کم استفاده کنید. بچه گربه ها دندان هایشان از دو هفتگی ظاهر می شود. بنابراین از سن سه هفتگی به غذای جامد علاقه نشان می دهند. و غذای گربه های بزرگتر نیز هم به صورت اماده و هم به صورتی خانگی وجود دارد.

 

نکاتی که باید در رابطه با غذای گربه بدانیم

به یاد داشته باشید ، گربه ها به تغییر طعم آب بسیار حساس هستند. برای تأمین آب مورد نیاز گربه می توانید از آب یا شیر تمیز استفاده کنید.

به اندازه شیر بخورد.

گوشت را کاملاً بپزید و سپس آن را به گربه بدهید تا از سلامت آن اطمینان یابد.

استخوان های گوشت را که فکر می کنید ممکن است به حیوان آسیب برساند ، قطع کنید.

بهتر است گوشت به خصوص ماهی و مرغ را به قطعات کوچک خرد کنید.

اگر کنسرو خریداری می کنید ، اطمینان حاصل کنید که مقدار گوشت آن بیش از سایر مواد غذایی است.

مقدار زیادی کبد در غذای گربه ممکن است باعث اسهال در حیوانات شود.

تخم مرغ خام می تواند در جذب ویتامین  به نام بیوتین اختلال ایجاد کند ، بنابراین باید پخته شود.

پنیر منبع غنی پروتئین است شما می توانید آن را به صورت خام بپزید و یا قبل از تغذیه با گربه همراه سایر مواد غذایی بخورید.

 

وجود چربی در غذای گربه بسیار مهم است. برای تهیه چربی برای حیوانات می توانید از روغن های گیاهی و روغن های حیوانی استفاده کنید.

برای سبزیجات نیز توصیه می شود قبل از قرار دادن آنها در مقابل گربه ، انواع تازه را خرد کرده و با گوشت مخلوط کنید.

 


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قیمت غذای سگ هاسکی انواع مواد استفاده شد در آن
پنج شنبه 24 آذر 1401 ساعت 21:47 | بازدید : 478 | نویسنده : علی | ( نظرات )

غذای سگ هاسکی چیست؟

غذای مورد علاقه سگ هاسکی چیست؟ بهترین غذای سگ هاسکی که بتواند رشدونمو سگ را تضمین کند، چه غذاییست؟ جواب این سوال می تواند دشوار باشد زیرا هاسکی سیبری با هاسکی آلاسکا متفاوت است. مهم نیست که آن ها چه ترکیبی از هاسکی دارند. این نوع سگ بسیار قوی برای زندگی در سرما و سخت تر کارکردن نسبت به بسیاری از سگ های دیگر تربیت شده است. به همین دلیل، صاحبان سگ باید بدانند که غذای سگ هاسکی سیبری بسیار اهمیت دارد. هاسکی ها ورزشکاران حرفه ای در دنیای سگ ها هستند. توله های پشمالوی هاسکی حس شوخ طبعی بسیار خوبی دارند و زندگی شما را شاد و سرگرم کننده می سازند. قیمت غذای سگ هاسکی با توجه به مقدار، کیفیت و نرخ بازار متفاوت است. در این مقاله به نکات مهمی از خرید غذای سگ هاسکی می پردازیم.

نکات خرید غذای سگ هاسکی

برای داشتن تغذیه کامل، هاسکی شما باید مواد مغذی را از منابع مختلف دریافت کند. دوست پشمالوی شما نیاز به دریافت پروتئین از مواد با کیفیت بالا دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که به دنبال گوشت واقعی در داخل محصول باشید. پنج عامل اساسی بر تغذیه متعادل تأثیر می گذارد و این عوامل عبارتند از:

  • ویتامین هاتوله سگ شما به یک درصد ویتامین در غذای خود نیاز دارد تا بینایی خود را تا زمانی که ممکن است حفظ کند.
  • کربوهیدرات هاکربوهیدرات ها روده بزرگ سگ شما را سالم نگه می دارند و هضم آن را آسان می کنند.
  • مواد معدنی: تا چهار درصد مواد معدنی مفاصل هاسکی را قوی نگه می دارند.
  • چربی: چربی به سیستم ایمنی سگ هاسکی کمک می کند. مراقب باشید برای توله هایی که به اندازه کافی تحرک ندارند، چربی می تواند منجر به مشکلات شدید چاقی شود. بنابراین در خرید غذای سگ هاسکی یک ماهه و دو ماهه باید دقت کنیم.
  • سبزیجات و میوه ها: آن ها سرشار از فیبر و کالری کم هستند که به یک میان وعده خوشمزه و سالم برای دوستان شما تبدیل می شوند.

غذای خشک سگ هاسکی، حاوی پروتئین از طیف وسیعی از گوشت های با کیفیت بالا است. در غذای خشک سگ هاسکی مرغ، بوقلمون و شاه ماهی داریم. ماهی به بدن هاسکی شما آمینو اسیدهای کافی برای پوشش کرکی زیبای خود می دهد. اسیدهای آمینه نیز درصورتی که سگ شما پوست خشکی داشته باشد، مفید است.

برنامه برای غذای توله سگ هاسکی چیست؟

برنامه تغذیه به سن دوست پشمالو شما نیز بستگی دارد. توله سگ هاسکی باید وعده های کوچک اما مکرر بخورد. با افزایش سن تعداد وعده های غذایی در روز کاهش می یابد. در ادامه، متوجه خواهید شد که سگ ها چند وقت یکبار باید غذا بخورند.

  • دو تا چهار ماهگی: چهار وعده
  • چهار تا شش ماهگی: سه وعده
  • شش تا هشت ماهگی: دو تا سه وعده
  • هشت ماهگی به بالا: دو وعده

این قانون یک قانون جهانی برای همه نژادها را نشان می دهد. علاوه بر این، غذای بالغ باید به هاسکی بالغ در مقابل غذای توله سگ یا غذای سگ مسن به سگ های مسن داده شود.

غذاهای مضر برای سگ هاسکی

در قسمت قبل مقاله غذای سگ هاسکی با مواد موردنیاز در رژیم غذایی این سگ ها آشنا شدیم. سگ های هاسکی در برابر آلرژی های غذایی به ویژه آن هایی که از غلات ایجاد می شوند بسیار مقاوم هستند. به همین ترتیب، آن ها تقریباً هر چیزی را می توانند بخورند.بااین حال، لازم است که بعضی از موادغذایی را از رژیم غذایی این سگ ها حذف کنید. در ادامه این موارد را به شما معرفی می کنیم.

  • شکلات:شکلات های حاوی تئوبرومین که یک محرک قلب شناخته شده است، منع زیادی در تغذیه سگ ندارند. همچنین تحقیقات فعلی حاکی از آن است که شیر یا شکلات های سفید، در مقادیر کم، می تواند برای سگ ها بی خطر تلقی شود. اما به طورکلی استفاده از شکلات در رژیم غذایی هاسکی ایده خوبی نیست!
  • سیر و پیاز:سیر و پیاز باعث تخریب گلبول های قرمز هاسکی سیبرین می شوند. همچنین این مواد می توانند منجر به کم خونی شوند و باعث شوند که هاسکی شما احساس ضعف و بی حالی کند.
  • مقادیر بیش ازحد لبنیات:لبنیاتی مانند شیر سرشار از کلسیم و همچنین پروتئین و چربی هستند. متأسفانه، دادن بیش ازحد این محصولات به هاسکی سیبری باعث ایجاد علائم گوارشی مانند اسهال و گرفتگی می شود.
  • چربی و استخوان های پخته شده:همانطور که گفته شد غذای سگ هاسکی سیبرین باید شامل چربی باشد. بااین حال، چربی زیاد می تواند سگ شما را مستعد ابتلا به پانکراتیت کند.استخوان های پخته شده نیز مضر هستند زیرا به راحتی می توانند به دیواره مخاط معده یا روده سگ شما آسیب برساند.

 

قیمت غذای سگ هاسکی

امروزه انتخاب غذای سگ که از تمام لحاظ مناسب و کامل باشد، بسیار دشوار است زیرا باید تمام مواد لازم را داشته باشد، قیمت مناسبی داشته باشد و از همه مهمتر اینکه با ذائقه غذایی سگ مطابقت داشته باشد. بدن سگ های هاسکی به پروتئین زیادی احتیاج دارد زیرا بسیار پر جنب و جوش هستند و سریع رشد میکنند ولی این به تنهایی کافی نیست. میدانید که این نژاد از سگ ها کاملا گوشت خوار نیستند و باید مقداری سبزیجات برای تغذیه روزانه شان در کنار غذای خشک مصرف کنند تا به عملکرد صحیح دستگاه گوارش و تقویت آن کمک کند. قیمت غذای سگ هاسکی میتوانید  با توجه به انواع و کیفیت و موارد استفاده شده از موارد زیر استفاده شود و در قیمت آن نیز تاثیر مستقیمی خواهد داشت یا اگر غذای خشک مخصوص سگ میخورد توجه کنید که در غذایی که انتخاب میکنید موجود باشند:

  • مرغ
  • گوشت قرمز
  • میوه (به جز انگور،کشمکش،الو،گوجه)
  • سبزیجات
  • ماهی
  • تخم مرغ پخته شده (به میزان کم)

بیشتر دامپزشک ها مخلوطی از 20% غذای مرطوب و 80% غذای خشک را توصیه میکنند.میتوانید از غذای خشک، کنسرو و میوه در غذای سگ هاسکی استفاده کنید و برای تکمیل نیاز های غذایی او از انواع مکمل ها، تشویقی ها مناسب ذائقه سگ و گاهی میوه هایی چون سیب پوست کنده شده و هندوانه استفاده کنید یا انواع میوه های خنک شده را به عنوان تشویقی به آنها بدهید.

مقدار غذای سک هاسکی باید چقدر باشد؟

مواد لازم برای رژیم غذای سگ هاسکی را عنوان کردیم، اما اینکه چه مقدار از این مواد در غذای سگ وجود داشته باشد، به عوامل خاصی وابسته است. به صورت کلی، مقدار غذای هاسکی ها به چهار عامل زیر بستگی دارد:

  1. سن سگ هاسکی
  2. وزن سگ هاسکی
  3. وضعیت سلامت و روحی سگ هاسکی
  4. مقدار فعالیت و متابولیسم سگ هاسکی

بنابراین وقتی شما می خواهید از یک هاسکی نگهداری کنید، باید این چهار فاکتور را با دامپزشک در میان بگذارید تا وی دقیقاً براساس شرایط سگ تان، مقدار و رژیم غذای مناسب با آن را به شما ارائه کند. اما در ادامه، به صورت کلی نوع رژیم و مقدار غذای سگ های توله و بالغ را نیز بررسی خواهیم کرد تا در صورتی که به هر دلیلی به دامپزشک دسترسی نداشتید، از این راهنما استفاده کنید.

غذای سگ هاسکی بالغ

هاسکی های بالغ به صورت طبیعی در حیات وحش، اهل کار و سختی هستند. آن ها حتی می توانند با خوردن یک غذای اندک هم ساعت ها بدوند یا سورتمه بکشند. هاسکی ها اصلاً شکمو نیستند و تقریباً اکثر آن ها حتی در صورتی که غذای زیادی را در برابرشان قرار دهید، فقط مقداری از آن را استفاده می کنند.

به صورت کلی غذای سگ هاسکی بالغ در طول روز، باید دو تا سه درصد از وزنش باشد. برای مثال، اگر سگ هاسکی بالغ شما ۴۰ کیلوگرم وزن دارد، مقدار غذای آن باید بین ۸۰۰ تا یک کیلوگرم باشد. همچنین اگر سگ بالغ شما حدود ۳۰ کیلوگرم وزن داشته باشد، غذای آن باید مابین ۶۰۰ تا ۷۵۰ گرم در روز باشد. همین فرمول را می توان برای سایر وزن ها نیز لحاظ کرد. سعی کنید مقدار موردنیاز سگ بالغ را در یک یا دو وعده در اختیار هاسکی تان قرار دهید.

اگرچه هاسکی ها می توانند از اکثر غذاهای انسان ها هم استفاده کنند، اما بهتر است تا جاییکه برای شما ممکن است، غذای خانگی یا تجاری مخصوص سگ را برای آن قرار داده و از دادن غذای خودتان به سگ ها و سایر حیوانات خانگی تان خودداری کنید (مگر اینکه به غذای اصلی حیوان دسترسی نداشته باشید).

 


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذای گربه رویال دیجی پت و غذای خانگی گربه
چهار شنبه 23 آذر 1401 ساعت 19:51 | بازدید : 467 | نویسنده : علی | ( نظرات )

غذای گربه

گربه ها در واقع حیواناتی گوشتخوار هستند که به پروتئین زیادی نیاز دارند و برای حفظ سلامتی باید منبع پروتئینی کافی در رژیم غذاییشان وجود داشته باشد.

تصور این که یک گربه با خوردن سبزیجات زنده بماند، فکر اشتباهی است ، گربه ها برای تامین مواد مغذی مورد نیاز بدنشان نیاز به گوشت دارند.

 

چاقی یک مشکل رایج در گربه ها است که عمرشان را کوتاه میکند بنابراین شما باید متناسب با سن گربه تغذیه اش را تنظیم کنید و مانع از چاقی گربه خانگی خودتان شوید. 

با وجودی که گربه ها اغلب عاشق خوردن ماهی هستند ولی مصرف روزانه ماهی برای گربه مناسب نیست و  وجود مقادیر بالای اسیدهای چرب منجر به کمبود ویتامین ای در بدن گربه و مشکلاتی دردناک می شود.

 

انواع غذای گربه خانگی

معمولا گربه های خانگی با غذای کارخانه ای ، غذای خانگی و غذای زنده تغذیه می شوند. 

 

غذای گربه کارخانه ای 

غذاهای کارخانه ای به دو شکل خشک و مرطوب تولید می شود. 

غذای گربه کارخانه ای در انواع مختلف با درجه کیفی های متفاوت تولید می شود که با کمی جستجو  میتوانید انواع باکیفیت تر آن را انتخاب کنید. غذای کارخانه ای با کیفیت معمولا فرمولاسیون مناسبی دارد که میتواند تعادل مواد مغذی بدن گربه ها را تامین کند. 

 

مزیتی که غذای خشک دارد این است که به تمیز شدن دندان گربه کمک میکند.

یکی از برندها مطرح غذای خشک گربه کمپانی رویال است این شرکت غذاهایی را مخصوص به گربه های بد غذا و بد اشتها هم تولید میکند. 

غذاهای کنسروی هم که حالتی مرطوب دارند دارای مقدار زیادی پروتئین هستند که انرژی مورد نیاز گربه ها را تامین میکنند. 

 

غذای خانگی گربه 

از آنجا که اغلب غذاهای کارخانه ای گربه ها وارداتی هستند و با کاهش ارزش ریال ، بسیار گرانقیمت محسوب می شوند برای مقرون به صرفه تر شدن تغذیه گربه خانگی میتوانید خودتان برایش غذای خانگی بپزید. 

غذای خانگی بسیار مقرون به صرفه و سالم است و خوبی اش این است که شما از ترکیبات و مواد اولیه آن مطمئن هستید و نسبت به غذای کارخانه ای زودهضم تر است. 

 

غذای زنده 

گربه ها به طور طبیعی حیواناتی شکارچی هستند و به شکار حیوانات کوچک به خصوص موش علاقه دارند. اگر گربه شما مدت زیادی را در محیط طبیعی و بیرون از خانه می گذراند میتوانید از موش های زنده برای تغذیه اش استفاده کنید ولی از آنجا که آلودگی این روش زیاد است برای گربه هایی که داخل محیط خانه زندگی میکنند مناسب نیست. 

 

اشتباهات رایج در تغذیه گربه ها 

برخی اشتباهات رایج در تغذیه گربه ها باعث می شود که گربه ها بدغذا شوند به عنوان مثال :

اگر برای بچه گربه خود یک رژیم غذایی ثابت در نظر بگیرید و تنوع غذایی نداشته باشد به همان رژیم غذایی ثابت عادت کرده و دیگر نمیتوانید جیره غذایی او را تغییر دهید و شروع به بداشتهایی میکند. بنابراین سعی کنید از همان ابتدا به بچه گربه خودتان ترکیب غذاهای خانگی ، خشک و کنسروی را به صورت نوبتی تکرار کنید. 

 

غذای گربه رویال دیجی پت

اشتباه رایج دیگر این است که همیشه ظرف غذای گربه را پر نگه دارید که باعث می شود گربه شما با مشکلات سلامتی از جمله چاقی و دیابت روبرو شود. تغذیه همیشگی گربه با غذای خشک باعث بروز مشکلات ادراری در گربه می شود.  تغذیه همیشگی گربه با غذای خشک باعث بروز مشکلات ادراری در گربه می شود. غذای گربه رویال دیجی پت یکی ار غذای های آماده است که برای گربه مفید بوده هیچ گونه عوارضی برای گربه ندارد

 

میزان غذای مناسب بچه گربه 

بچه گربه ها باید حداقل چهار بار در روز غذا بخورند. حتی اگر بچه گربه شما تمایلی به غذا خوردن در هر چهار وعده نداشت باید غذایش را برایش تهیه کنید. 

بچه گربه ها به صورت طبیعی تا 2 ماهگی از شیر مادرشان استفاده میکنند و شما هم میتوانید از شیر خشک برای تغذیه بچه گربه تان استفاده کنید و برای تامین آب بدنش همیشه آب تازه و تمیز در اختیارش بگذارید. 

 

از آنجا که بچه گربه ها در حال رشد هستند هنوز مفاصل و استخوان هایشان کامل تشکیل نشده است باید غذای آماده مخصوص بچه گربه برایشان تهیه کنید و در کنار آن از انواع گوشت های خام و پخته برای تنوع دادن به رژیم غذایی اش استفاده نمایید. 

حداقل تا 20 هفتگی بچه گربه نباید به او گوشت خام بدهید. سیستم امینی بچه گربه ها هنوز ضعیف است و نمیتواند با عوامل بیماریزای موجود در گوشت خام مقابله کند. 

 

بعد از 20 هفتگی استفاده از نوارهای گوشت خام میتواند به حذف پلاک های دندان در بچه گربه وگربه های مسن کم کند.

هرگز به بچه گربه ها استخوان پخته شده ندهید ، احتمال بروز آسیب داخلی یا انسداد روده ها در این شرایط افزایش پیدا میکد.

 

غذای کنسرو مرطوب یا گوشت پخته به ارتقا سلامت دستگاه ادراری بچه گربه ها کمک میکند. 

در صورتی که با وجود تغذیه ای که به بچه گربه تان میدهید ، وزن و سلامت کلی او کاهش پیدا میکند با ید با دامپزشک در این مورد مشورت کنید. 

 

تغذیه مناسب گربه های بزرگسال

به طور کلی اساس رژیم غذایی گربه ها باید غذای عالی باشد.  معمولا برای غذای گربه ها روی پشت بسته بندی سن مناسب را مشخص نموده اند.

گوشت یا ماهی تازه یا پخته شده را میتوانید برای تنوع به گربه تان بدهید. 

استخوانهای گوشتی یا گوشت تازه ارگانیک و  بدون مود نگهدارنده منبع پروتئین مناسب برای گربه هاست. 

 

غذای مناسب گربه های مسن

گربه های مسن اغلب مشکلات سلامتی دارند و رژیم غذایی غلط میتواند بر سلامتشان تاثیر زیادی بگذارد. 

مصرف رژیم مرطوب ، کنسروی ، مواد غذایی تازه یا پخته به افزایش مایعات مصرفی گریه های مسن کمک میکند. 

مصرف وعده های غذایی کم حجم و مکرر بیشتر از 4 بار در طول روز به سلامت بهتر دستگاه ادراری گربه ها کمک میکند.

 


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذای خشک سگ و مواد مفید در غذای خشک
چهار شنبه 23 آذر 1401 ساعت 19:12 | بازدید : 454 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 

راهنمای خرید غذای خشک سگ

غذای خشک اغلب به شکل بیسکویت است و در کیسه‌هایی با اندازه‌های مختلف عرضه می‌شود. این محصولات حاوی 11 درصد آب هستند که معمولاً به ترکیبات اصلی اضافه می‌شود تا آن‌ها را به شکل خمیر دربیاورد. امری که بیشتر شبیه به درست کردن خمیر نان می‌ماند؛ با این تفاوت که در آخر به شکل بیکوییت خشک درمی‌آیند.

اگر قصد درست کردن چنین محصولی را در خانه دارید، به شما توصیه می‌کنیم این کار را نکنید، چراکه هم از نظر اقتصادی به صرفه نبوده و هم ممکن است ترکیبات به کار رفته به درستی پخته یا میکس نشوند. امری که می‌تواند سگ شما را با مشکل مواجه کند. بنابراین، توصیه ما خرید غذای خشک سگ است که هم از نظر اقتصادی به صرفه بوده و هم از لحاظ کیفیت و داشتن کالری در بالاترین حد قرار دارد.

مواد تشکیل دهنده غذای خشک سگ

اگر به مواد تشکیل دهنده یک بسته غذای سگ خشک نگاه کنید، بسیاری از نام‌ها با نام‌های موجود در یک غذای مرطوب یا کنسرو شده مشابه خواهد بود؛ با این تفاوت که درصد بیشتر غذای خشک را کربوهیدرات تشکیل داده و این محصول معمولاً از غلاتی مانند گندم، ذرت یا جو تأمین می‌شود.

 

غذای خشک سگ

امروزه غذاهای حیوانات خانگی در اشکال، اندازه‌ها و بافت‌های مختلف تولید می‌شوند که همین موضوع صاحبان را هنگام خرید غذای سگ دچار چالش می‌کند. از طرفی، فناوری به کار برده شده در تولید  غذای خشک سگ  بسیار نوین بوده و همین مسئله موجب گشته تا حیوانات خانگی به ویژه سگ‌ها از خوردن آن‌ها لذت ببرند. اما، این نکته را همیشه باید مد نظر قرار داد که چه غذایی برای حیوان خانگی شما مناسب است؟

 

 

میزان ارزش غذایی غذای خشک حیوانات خانگی

در غذای خشک ، کربوهیدرات موجب ترکیب شدن کیبل با هم می‌شود (کیبل نوعی بیسکوییت مخصوص سگ است) و به آن ساختار و بافت می‌بخشد. گرچه گربه یا سگ در رژیم غذایی خود نیاز چندانی به کربوهیدرات ندارند، اما با خوردن آن می‌توانند کالری قابل توجهی دریافت کنند. چراکه کربوهیدارت سرشار از مواد مغذی مانند اسیدهای آمینه مهم (مواد سازنده پروتئین ها) و فیبر است. سایر ویژگی‌های غذای خشک سگ عبارت‌اند از:

  • حاوی گلوکوزامین و کندرویتین که از سلامت مفاصل حفاظت می‌کنند
  • حاوی پروتئین که موجب رشد عضلات سگ می‌شود
  • طعم مطبوع با قابلیت هضم آسان
  • سرشار از آنتی اکسیدان
  • سرشار از مواد مغذی که ضمن کمک به حیوان خانگی شما در حفظ وزن و بهبود عملکرد قلب و کبد کمک شایانی می کنند

غذای مرطوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

این محصولات حاوی 70 الی 85٪ آب هستند که با مواد “خشک” مخلوط می‌شوند. این بدان معنی است که وزن محصول ، چه در یک قوطی، کیسه یا هر بسته‌بندی دیگری بسیار بیشتر از غذای خشک آن خواهد بود. حمل و نقل و حمل محصولات مرطوب نیز بسیار هزینه‌بر از نمونه‌های خشک است و این مسئله موجب شده تا خرید غذای خشک سگ روش ارزانتری برای تغذیه حیوان خانگی شما باشد.

تفاوت‌های دیگری نیز بین مواد مورد استفاده در غذای مرطوب و خشک وجود دارد. یه طور مثال، غذای مرطوب غالباً حاوی مقادیر بیشتری پروتئین و چربی نسبت به غذای خشک است و به همین دلیل است که اغلب حیوانات خانگی آن را به محصولات خشک ترجیح می‌دهند؛ موادی مانند گوشت، کنجاله گوشت یا مشتقات حیوانات در این مغذاهای مرطوب به وفور یافت می‌شوند که سرشار از منابع پروتئینی و چربی هستند. این مواد متابولیسم حیوان خانگی شما را تنظیم کرده و عناصر سازنده عضلات، پوست و مو را تأمین می‌کنند. غلات غالباً در غذای مرطوب بسیار کم پیدا می‌شوند یا اصلاً وجود ندارند.

حال این سوال مطرح می‌شود که اقدام به خرید غذای خشک سگ کنیم یا غذای مرطوب؟

خرید غذای سگ خشک یا مرطوب؟

  • تغذیه غذای خشک هزینه کمتری دارد. بنابراین، اگر می‌خواهید در صرف هزینه ها صرفه چویی کنید غذای خشک را انتخاب کنید.
  • غذای خشک فضای کمتری را نسبت به محصولات مرطوب اشغال می‌کند.
  • اگر حیوان خانگی شما تمایل به خوردن غذای خود در چندین وعده دارد بهتر است از غذای مرطوب استفاده شود.
  • اگر حیوان خانگی شما بسیار شکمو است یا جثه بزرگی دارد غذای مرطوب گزینه مناسب تری برای او محسوب می شود
  • غذای خشک می‌تواند در تمیز نگه داشتن دندان‌های سگ موثر باشد.
  • البته، برای حیوانات اهلی مسن، در صورت داشتن مشکلات دندانی ، غذای مرطوب یا نیمه مرطوب بیشتر توصیه می‌شود.

همانطور که مشاهده کردید، نمی توان گفت که کدام غذا برای سگ شما بهتر است؛ چراکه شرایط بدنی و نژاد حیوان خانگی شما رابطه مستقیمی با انتخاب غذای خشک و مرطوب دارد.

قیمت غذای خشک سگ چقدر است؟

با توجه به نوسانات شدید بازار نمی‌توان قیمت دقیقی برای غذای خشک سگ در نظر گرفت؛ به همین منظور بهتر است پیش از خرید این محصول با مرکز پشتیبانی سایت تماس گرفته و از آخرین قیمت ها مطلع شوید.

معمولا، قیمت غذای خشک سگ بستگی به وزن، برند تولید کننده، میزان کالری، ترکیبات به کار رفته در آن و … دارد.

 


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذا خشک مفید آماده و با کیفیت
دو شنبه 21 آذر 1401 ساعت 21:13 | بازدید : 441 | نویسنده : علی | ( نظرات )

طرز تهیه غذای خشک سگ در خانه

برای تهیه غذای خشک سگ در خانه می‌توانید از ترکیب گوشت مرغ یا گوشت قرمز، میوه‌هایی مانند آناناس، سیب‌زمینی و هویج، سبزیجات و آرد گندم یا ذرت استفاده کنید. کلیه این مواد را در غذاساز ریخته و خرد نمایید تا حالت خمیری شکل به خود بگیرد. سپس خمیر به‌دست آمده را با قالب فرم داده و سپس بر روی سینی فر بچینید و سینی را در دمای 350 درجه سانتی‌گراد و به مدت 45 دقیقه در فر قرار دهید تا بپزد.غذای خشک سگ شما آماده است. اگر وقت کافی برای تهیه غذای خشک خانگی را ندارید می‌توانید خرید غذای خشک خارجی از پی کی پت را جایگزین تهیه غذای خانگی کنید.

 

غذا خشک مفید

تهیه غذای خوشمزه برای سگ از دغدغه‌های بسیار مهم صاحبان سگ است. آن‌ها سعی می‌کنند با یاد گرفتن روش‌های طرز تهیه غذای خشک سگ در منزل، تغذیه‌ای خوب و مناسب را برای این حیوان دوست داشتنی و باوفا فراهم کنند تا بتوانند تمامی نیازهای بدنی سگ خود را فراهم نمایند. به غیر از غذای خشک خانکی، غذای خشک آماده نیز در فروشگاه ها وجود دارد و یکی از این غذای خوشمزه ، غذا خشک مفید است که در فروشگاه دیجی پت موجود است.

 

 

غذای خانگی برای سگ هاسکی

سگ‌های هاسکی که بومی مناطق قطبی هستند به پروتئین و چربی زیادی برای تامین انرژی لازم نیاز دارند. به همین دلیل وعده‌های غذایی آن‌ها باید محتوی مقادیر کافی و متعادل از انواع ویتامین‌ها و ریزمغذی‌ها باشد. اگرچه سگ‌های هاسکی پرخور نیستند اما باید به مقدار کافی نیز غذا بخورند و برای تعیین مقدار غذای آن‌ها باید 2 تا 3% از وزن کل بدنشان را در نظر گرفت.

 

غذای ارزان برای سگ

اگر به‌دنبال تهیه غذای ارزان قیمت برای سگ هستید می‌توانید در آشپزخانه منزل خود غذاهای خانگی تهیه کنید و یا در صورت تمایل با مراجعه به سایت پی کی پت شاپ نسبت به خرید بهترین، باکیفیت‌ترین غذای خشک سگ خارجی و کنسروی سگ اقدام نمایید.

 

طرز تهیه غذای سگ با سویا

کنجاله سویا، پنیر توفو، دانه سویای خام یا بوداده، شیر سویا، سس سویا مناسب‌ترین خوراکی‌های محتوی برای سگ‌هایی هستند که تمایلی به خوردن غذاهای پروتئین‌دار حیوانی نیستند. این خوراک‌ها می‌توانند منبع گیاهی بسیار مناسبی برای جایگزین کردن منابع حیوانی باشند. پس اگر سگتان به سویا حساسیت ندارد می‌توانید بدون هیچ نگرانی این ماده خوشمزه و بسیار مفید را در رژیم غذایی او بگنجانید.

 

غذای خانگی برای سگ مالتیز

با توجه به حساس بودن سگ‌های نژاد مالتیز و خصوصیات خاصی که دارند، بهتر است در تهیه غذای خانگی برای این نژاد از سگ دقت کافی و لازم را به‌کار برد. توله‌سگ‌های نژاد مالتیز تا سن 6 ماهگی روزانه به 400 کیلوکالری، از 6 ماهگی تا 12 ماهگی روزانه به 300 کیلوکالری و سگ‌های بالغ بالای 12 ماه به 200 کیلوکالری انرژی نیاز دارند.استفاده از مقادیر بیشتر از این مقادیر برای سگ موجب چاق شدن و اضافه وزن این نژاد سگ خواهد شد.پس بهتر است رژیم غذایی سگ مالتیز خود را بر اساس نیازهای او و تحت نظارت دامپزشک تعیین کنید.

 

غذای توله سگ

توله‌سگ‌ها از هر نژادی که باشند به دلیل سن رشد و نیاز بدنشان برای قوی‌تر شدن و رشد و نمو کافی و همچنین بخاطر داشتن فعالیت و جست و خیز بیشتر برای کشف دنیای پیرامون خود، به مقادیر بیشتری غذا در تعداد وعده‌های بیشتر نیز نیاز دارند. رژیم غذایی‌ای که برای این گروه در نظر گرفته می‌شود بهتر است محتوی تمامی مواد لازم باشد تا بتواند نیازهای اساسی بدن توله را تامین نماید. عدم رسیدن مواد کافی به بدن توله سگ باعث می‌شود بدن او رشد و نمو خوبی نداشته و در سنین بالاتر دچار مشکلات و بیماری‌های مختلفی گردد. توله‌ها به حداقل 4 وعده غذایی در طول روز نیاز دارند.

 

غذای خانگی برای سگ ژرمن

سگ‌های ژرمن به‌دلیل وضعیت جسمانی خاص و رفتار دوستانه‌ای که دارند در زمینه‌های مختلفی به‌کار گرفته می‌شوند.سگ‌های امداد و نجات، پرستار، پلیس و... بیشتر از نژاد سگ ژرمن هستند. بنابرین بهتر است با توجه به میزان فعالیت این نژاد سگ، وضعیت تناسب جسمانی و سن او از مواد حاوی مقادیر مناسب پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، فیبر و چربی استفاده شود.

 

طعم دهنده غذای سگ

اگر می‌خواهید برای سگ خود غذای خانگی تهیه کنید که طعم خوشی داشته باشد و می‌خواهید مقادیر بسیار کمی ادویه و چاشنی به غذا اضافه کنید بهتر است از انجام این‌کار خودداری کنید.! دلیل آن حساسیت معده و سیستم گوارشی سگ به ادویه و چاشنی است.اگر در غذای سگتان از این مواد استفاده کنید باید منتظر عواقب ناخوشایند آن نیز باشید دلیل این امر تفاوت در سیستم گوارشی انسان و سگ است.

 

طرز تهیه غذای سگ پامر

سگ‌های نژاد پامرانین بسیار بامزه و دوست‌داشتنی هستند. انرژی و فعالیت روزانه زیادی دارند و بسیار کنجکاو هستند.به همین دلیل باید غذایی که برای آن‌ها تهیه می‌شود حاوی پروتئین، ویتامین، کربوهیدرات، چربی، فیبر، آنتی‌اکسیدان و... باشد. و در غذای آن‌ها هیچ‌گونه ماده افزودنی، رنگ خوراکی، چاشنی، ادویه و مواد شیمیایی استفاده نشده باشد.

 


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذای خانگی برای سگ شیتزو و انواع مواد مغذی
دو شنبه 21 آذر 1401 ساعت 21:5 | بازدید : 385 | نویسنده : علی | ( نظرات )

غذای خانگی برای سگ شیتزو

 

نگهداری از سگ‌ها و حتی سایر حیوانات خانگی نیازمند مراقبت و توجه ویژه است.داشتن رژیم غذایی مناسب و استفاده از غذاهای خوب و مغذی تاثیر بسیار زیادی در حفظ سلامتی و تقویت نیروی جسمانی سگ دارد. بیشتر صاحبان سگ از غذاهای صنعتی برای سگ خود استفاده می‌کنند. اما گاهی پیش می‌آید که ترجیح ‌دهید برای سگ خود غذای خانگی تهیه کنید. برای تمامی سگ ها غذای خانگی بسیار مناسبتر بوده و از میان نژادهای مختلف سگ ها، غذای خانگی برای سگ شیتزو از اهمیت بیشتری برخوردار است چون که باید در تغذیه و میزان غذای سگ شیتزو توجه ویژه شود. 

 

مزایا و معایب غذای خانگی برای سگ‌ها

در قرن‌های بسیار دور معمولا از انسان‌ها از باقی مانده غذاهای خود برای غذای سگ  استفاده می‌کردند.اما به مرور و با گذشت زمان و با احداث کارخانه و کارگاه‌های صنعتی غذای مخصوص سگ‌ها به‌صورت فله‌ای و بسته‌بندی و در اندازه‌های مختلف تولید شدند که حرکتی بسیار مهم و خوشایند برای سگ‌ها و صاحبان آن‌ها بود. غذاهای سگ صنعتی معمولا در دو نوع خشک و تر و به صورت کنسروی عرضه می شوند که ترکیبات خاص این غذاها سبب تامین کلیه نیازهای بدن سگ می‌شود.

امروزه با توجه به افزایش قیمت ارز و گران شدن غذاهای خشک و کنسروی سگ و همچنین با توجه به اعمال تحریم‌ها از ورود غذاهای خارجی سگ که قبلا از آن‌ها برای سگ استفاده می‌شد، جلوگیری به عمل آمده است. با توجه به این دلایل بسیاری از افرادی که سگ دارند ترجیح می‌دهند در کنار استفاده از غذاهای صنعتی چند وعده از غذای روزانه سگ را در منزل و به صورت خانگی تهیه نمایند.غذاهای خانگی به دلیل استفاده از مواد اولیه تازه و تحت نظر خود صاحب سگ، از نظر کیفیت بسیار بالا، تمیز و فاقد آلودگی است. اگر شما نیز قصد دارید غذای خانگی تهیه کنید بهتر است ابتدا از یک مربی سگ یا دامپزشک مشورت بگیرید و بر اساس نیاز سگ خود مواد اولیه را تهیه نمایید.باید دقت داشت ازدادن غذاهایی که خودتان روزانه مصرف می‌کنید برای سگ استفاده نکنید زیرا به دلیل تفاوت در سیستم گوارش انسان و سگ امکان ایجاد مشکلات و بیماری‌های خاص برای سگ وجود خواهد داشت.

 

. مهم‌ترین نکته: ترکیب متعادل و بالانس شده مواد غذایی!

در هنگام تهیه غذای سگ بهتر است از مقادیر مناسب مواد خوراکی برای تهیه غذا استفاده کنید. این باعث می‌شود کلیه مواد معدنی و ویتامین‌های موردنیاز سگ در رژیم غذایی گنجانده و به بدن سگ برسد. استفاده از مواد غذایی که محتوی مقادیر کافی پروتئین، انواع ویتامین، کربوهیدارت، منیزیم، کلسیم، روی، منگنز، فیبر، اسیدهای چرب مفید و آنتی‌اکسیدان باشد بسیار حائز اهمیت است.

 

چقدر غذا باید به سگم بدم؟

به‌طور کلی نمی‌توان مقدار مشخصی از غذا را برای تمامی سگ‌ها تجویز کرد و این به عوامل مختلفی بستگی دارد.سن، نژاد، وضعیت جسمانی و سلامت سگ، میزان تحرک و فعالیت او و وزن سگ مشخص کننده مقدار غذای لازم سگ است. که علاوه بر این موارد باید حتما توسط دامپزشک نیز تایید گردد. اما می‌توان گفت توله‌سگ‌ها، سگ‌های امدادی و سگ‌های مسابقه‌ای به مقادیر زیاد و وعده‌های غذایی بیشتری نسبت به سایر سگ‌ها نیاز دارند.

 

آیا غذای خانگی می‌‌تونه جایگزین غذای تجاری برای سگ‌ها بشه؟

پاسخ به این سوال هم مثبت است و هم منفی. در توضیح این پاسخ باید بگوییم که تهیه غذای خانگی مخصوص سگ به اطلاعات کامل و جامع و همچنین شناخت صحیح از سگ نیاز دارد. در صورتی‌که اطلاعات شما کم باشد نمی‌توانید در خانه غذایی را برای سگتان تهیه کنید که پاسخگوی تمامی نیازهای ضروری بدن سگ باشد و این امر در دراز مدت می‌تواند وضعیت سلامت سگتان را با مشکل مواجه سازد.غذاهای صنعتی و کارخانه‌ای بر اساس پژوهش و تحقیقات گسترده و با توجه به نیاز انواع نژاد سگ‌ها در سنین مختلف تولید می‌شود. پس اگر اطلاعات کافی و لازم را در زمینه غذای سگ دارید و با دامپزشک سگتان مرتبا در ارتباط هستید در این صورت می‌توان گفت غذای خانگی می‌تواند جایگزین غذاهای صنعتی باشد.

 

غذای خانگی برای سگ

اگر می‌خواهید نسبت به تهیه غذای خونگی برای سگ خود اقدام نمایید بهتر است اول سگ خود را برای معاینه نزد دامپزشک ببرید. سپس بر اساس نژاد سگ، سن، میزان چاقی و لاغری، میزان تحرک و فعالیت روزانه، عادات غذایی، سلایق غذایی سگ و سلامت جسمانی او مناسب‌ترین و بهترین رژیم غذایی را برای او در نظر بگیرید.

 

دستور تهیه غذای خانگی برای سگ‌ها

شما به عنوان صاحب سگ می‌توانید از ترکیب مواد غذایی مثل سیب‌زمینی، گوشت مرغ، گوشت گوساله، آب گوشت، هویج، کرفس، اسفناج، جگر اردک، قلم گوساله یا گاو و مواد خوراکی در دسترس خود ترکیبات خاصی را به‌وجود آورده و آن‌ها را به‌عنوان غذای خانگی برای سگ خود تهیه نمایید.

 

آیا جگر مرغ برای سگ خوب است؟

جگر مرغ سرشار از آهن، روی، ویتامین A، مس، فسفر، امگا3 و اسیدهای چرب ضروری است که می‌تواند خوراک بسیار خوشمزه و مفید برای سگ شما باشد. البته باید توجه داشته باشید بیشتر از حد نرمال این ماده خوراکی را برای سگ خود سرو نکنید زیرا نه تنها این برای سگ مفید نیست بلکه می‌توانید مضر نیز باشد.

 

آیا پای مرغ برای سگ خوب است؟

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا پای مرغ برای سگ خوب است؟ بسیاری از کارشناسان و دامپزشکان جواب منفی به این سوال داده‌اند. زیرا پای مرغ محتوی مقادیر بسیار کمی پروتئین است و ارزش غذایی زیادی ندارد. به همین دلیل توصیه می‌کنند از آن به‌عنوان تشویقی سگ و هفته‌ای یک الی دو بار مورد استفاده شود.

 

آیا پوست مرغ برای سگ ضرر دارد؟

بله. پوست مرغ برخلاف ذهنیت بسیاری از افراد نه‌تنها هیچ فایده‌ای ندارد بلکه مصرف مقادیر زیاد آن به دلیل داشتن چربی و کالری بالا می‌تواند سبب ایجاد مشکلات گوارشی، یبوست، چاقی و اضافه وزن در سگ شود. پس توصیه می‌شود پوست مرغ را چه به‌صورت خام و چه پخته به سگ ندهید.

 

طرز تهیه غذای خشک سگ در خانه

برای تهیه غذای خشک سگ در خانه می‌توانید از ترکیب گوشت مرغ یا گوشت قرمز، میوه‌هایی مانند آناناس، سیب‌زمینی و هویج، سبزیجات و آرد گندم یا ذرت استفاده کنید. کلیه این مواد را در غذاساز ریخته و خرد نمایید تا حالت خمیری شکل به خود بگیرد. سپس خمیر به‌دست آمده را با قالب فرم داده و سپس بر روی سینی فر بچینید و سینی را در دمای 350 درجه سانتی‌گراد و به مدت 45 دقیقه در فر قرار دهید تا بپزد.غذای خشک سگ شما آماده است. اگر وقت کافی برای تهیه غذای خشک خانگی را ندارید می‌توانید خرید غذای خشک خارجی از پی کی پت را جایگزین تهیه غذای خانگی کنید.

 


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذای خانگی برای سگ شیتزو و انواع مواد مغذی
دو شنبه 21 آذر 1401 ساعت 21:5 | بازدید : 412 | نویسنده : علی | ( نظرات )

غذای خانگی برای سگ شیتزو

 

نگهداری از سگ‌ها و حتی سایر حیوانات خانگی نیازمند مراقبت و توجه ویژه است.داشتن رژیم غذایی مناسب و استفاده از غذاهای خوب و مغذی تاثیر بسیار زیادی در حفظ سلامتی و تقویت نیروی جسمانی سگ دارد. بیشتر صاحبان سگ از غذاهای صنعتی برای سگ خود استفاده می‌کنند. اما گاهی پیش می‌آید که ترجیح ‌دهید برای سگ خود غذای خانگی تهیه کنید. برای تمامی سگ ها غذای خانگی بسیار مناسبتر بوده و از میان نژادهای مختلف سگ ها، غذای خانگی برای سگ شیتزو از اهمیت بیشتری برخوردار است چون که باید در تغذیه و میزان غذای سگ شیتزو توجه ویژه شود. 

 

مزایا و معایب غذای خانگی برای سگ‌ها

در قرن‌های بسیار دور معمولا از انسان‌ها از باقی مانده غذاهای خود برای غذای سگ  استفاده می‌کردند.اما به مرور و با گذشت زمان و با احداث کارخانه و کارگاه‌های صنعتی غذای مخصوص سگ‌ها به‌صورت فله‌ای و بسته‌بندی و در اندازه‌های مختلف تولید شدند که حرکتی بسیار مهم و خوشایند برای سگ‌ها و صاحبان آن‌ها بود. غذاهای سگ صنعتی معمولا در دو نوع خشک و تر و به صورت کنسروی عرضه می شوند که ترکیبات خاص این غذاها سبب تامین کلیه نیازهای بدن سگ می‌شود.

امروزه با توجه به افزایش قیمت ارز و گران شدن غذاهای خشک و کنسروی سگ و همچنین با توجه به اعمال تحریم‌ها از ورود غذاهای خارجی سگ که قبلا از آن‌ها برای سگ استفاده می‌شد، جلوگیری به عمل آمده است. با توجه به این دلایل بسیاری از افرادی که سگ دارند ترجیح می‌دهند در کنار استفاده از غذاهای صنعتی چند وعده از غذای روزانه سگ را در منزل و به صورت خانگی تهیه نمایند.غذاهای خانگی به دلیل استفاده از مواد اولیه تازه و تحت نظر خود صاحب سگ، از نظر کیفیت بسیار بالا، تمیز و فاقد آلودگی است. اگر شما نیز قصد دارید غذای خانگی تهیه کنید بهتر است ابتدا از یک مربی سگ یا دامپزشک مشورت بگیرید و بر اساس نیاز سگ خود مواد اولیه را تهیه نمایید.باید دقت داشت ازدادن غذاهایی که خودتان روزانه مصرف می‌کنید برای سگ استفاده نکنید زیرا به دلیل تفاوت در سیستم گوارش انسان و سگ امکان ایجاد مشکلات و بیماری‌های خاص برای سگ وجود خواهد داشت.

 

. مهم‌ترین نکته: ترکیب متعادل و بالانس شده مواد غذایی!

در هنگام تهیه غذای سگ بهتر است از مقادیر مناسب مواد خوراکی برای تهیه غذا استفاده کنید. این باعث می‌شود کلیه مواد معدنی و ویتامین‌های موردنیاز سگ در رژیم غذایی گنجانده و به بدن سگ برسد. استفاده از مواد غذایی که محتوی مقادیر کافی پروتئین، انواع ویتامین، کربوهیدارت، منیزیم، کلسیم، روی، منگنز، فیبر، اسیدهای چرب مفید و آنتی‌اکسیدان باشد بسیار حائز اهمیت است.

 

چقدر غذا باید به سگم بدم؟

به‌طور کلی نمی‌توان مقدار مشخصی از غذا را برای تمامی سگ‌ها تجویز کرد و این به عوامل مختلفی بستگی دارد.سن، نژاد، وضعیت جسمانی و سلامت سگ، میزان تحرک و فعالیت او و وزن سگ مشخص کننده مقدار غذای لازم سگ است. که علاوه بر این موارد باید حتما توسط دامپزشک نیز تایید گردد. اما می‌توان گفت توله‌سگ‌ها، سگ‌های امدادی و سگ‌های مسابقه‌ای به مقادیر زیاد و وعده‌های غذایی بیشتری نسبت به سایر سگ‌ها نیاز دارند.

 

آیا غذای خانگی می‌‌تونه جایگزین غذای تجاری برای سگ‌ها بشه؟

پاسخ به این سوال هم مثبت است و هم منفی. در توضیح این پاسخ باید بگوییم که تهیه غذای خانگی مخصوص سگ به اطلاعات کامل و جامع و همچنین شناخت صحیح از سگ نیاز دارد. در صورتی‌که اطلاعات شما کم باشد نمی‌توانید در خانه غذایی را برای سگتان تهیه کنید که پاسخگوی تمامی نیازهای ضروری بدن سگ باشد و این امر در دراز مدت می‌تواند وضعیت سلامت سگتان را با مشکل مواجه سازد.غذاهای صنعتی و کارخانه‌ای بر اساس پژوهش و تحقیقات گسترده و با توجه به نیاز انواع نژاد سگ‌ها در سنین مختلف تولید می‌شود. پس اگر اطلاعات کافی و لازم را در زمینه غذای سگ دارید و با دامپزشک سگتان مرتبا در ارتباط هستید در این صورت می‌توان گفت غذای خانگی می‌تواند جایگزین غذاهای صنعتی باشد.

 

غذای خانگی برای سگ

اگر می‌خواهید نسبت به تهیه غذای خونگی برای سگ خود اقدام نمایید بهتر است اول سگ خود را برای معاینه نزد دامپزشک ببرید. سپس بر اساس نژاد سگ، سن، میزان چاقی و لاغری، میزان تحرک و فعالیت روزانه، عادات غذایی، سلایق غذایی سگ و سلامت جسمانی او مناسب‌ترین و بهترین رژیم غذایی را برای او در نظر بگیرید.

 

دستور تهیه غذای خانگی برای سگ‌ها

شما به عنوان صاحب سگ می‌توانید از ترکیب مواد غذایی مثل سیب‌زمینی، گوشت مرغ، گوشت گوساله، آب گوشت، هویج، کرفس، اسفناج، جگر اردک، قلم گوساله یا گاو و مواد خوراکی در دسترس خود ترکیبات خاصی را به‌وجود آورده و آن‌ها را به‌عنوان غذای خانگی برای سگ خود تهیه نمایید.

 

آیا جگر مرغ برای سگ خوب است؟

جگر مرغ سرشار از آهن، روی، ویتامین A، مس، فسفر، امگا3 و اسیدهای چرب ضروری است که می‌تواند خوراک بسیار خوشمزه و مفید برای سگ شما باشد. البته باید توجه داشته باشید بیشتر از حد نرمال این ماده خوراکی را برای سگ خود سرو نکنید زیرا نه تنها این برای سگ مفید نیست بلکه می‌توانید مضر نیز باشد.

 

آیا پای مرغ برای سگ خوب است؟

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا پای مرغ برای سگ خوب است؟ بسیاری از کارشناسان و دامپزشکان جواب منفی به این سوال داده‌اند. زیرا پای مرغ محتوی مقادیر بسیار کمی پروتئین است و ارزش غذایی زیادی ندارد. به همین دلیل توصیه می‌کنند از آن به‌عنوان تشویقی سگ و هفته‌ای یک الی دو بار مورد استفاده شود.

 

آیا پوست مرغ برای سگ ضرر دارد؟

بله. پوست مرغ برخلاف ذهنیت بسیاری از افراد نه‌تنها هیچ فایده‌ای ندارد بلکه مصرف مقادیر زیاد آن به دلیل داشتن چربی و کالری بالا می‌تواند سبب ایجاد مشکلات گوارشی، یبوست، چاقی و اضافه وزن در سگ شود. پس توصیه می‌شود پوست مرغ را چه به‌صورت خام و چه پخته به سگ ندهید.

 

طرز تهیه غذای خشک سگ در خانه

برای تهیه غذای خشک سگ در خانه می‌توانید از ترکیب گوشت مرغ یا گوشت قرمز، میوه‌هایی مانند آناناس، سیب‌زمینی و هویج، سبزیجات و آرد گندم یا ذرت استفاده کنید. کلیه این مواد را در غذاساز ریخته و خرد نمایید تا حالت خمیری شکل به خود بگیرد. سپس خمیر به‌دست آمده را با قالب فرم داده و سپس بر روی سینی فر بچینید و سینی را در دمای 350 درجه سانتی‌گراد و به مدت 45 دقیقه در فر قرار دهید تا بپزد.غذای خشک سگ شما آماده است. اگر وقت کافی برای تهیه غذای خشک خانگی را ندارید می‌توانید خرید غذای خشک خارجی از پی کی پت را جایگزین تهیه غذای خانگی کنید.

 


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذای خشک سگ عقیم شده مواد غذای مغذی برای سگ ها
دو شنبه 21 آذر 1401 ساعت 20:49 | بازدید : 478 | نویسنده : علی | ( نظرات )

غذای خشک سگ عقیم شده

سگ‌ها نیز مانند انسان‌ها از انواع مختلف مواد غذایی تغذیه می‌کنند. بدن سگ‌ها نیز همانند انسان‌ها از یک متابولیسم خاص پیروی می‌کند. در واقع هر نوع مواد غذایی در بدن سگ طی مراحل سوخت و ساز قرار می‌گیرد. غذای سگ می‌تواند هر کدام از مواد غذایی که در طبیعت وجود دارد باشد ولی می‌بایست دقت کرد که برخی از مواد غذایی برای سگ مضر است. در تغذیه سگه و به ویژه در غذای خشک سگ عقیم شده باید توجه ویژه شود تا سگ دوچار مریضی  نشود. 

 

غذای سگ: مغذی‌ترین و مضرترین مواد غذایی برای سگ کدامند؟

مردم اغلب راجع به غذای سگ دیدگاه‌های متفاوتی دارند، مثل اینکه سگ‌ها می‌توانند از میوه‌ها همانند سبزیجات استفاده کنند و نگرانی چندانی بابت غذای سگ به خود راه نمی‌دهند، اما جالب است بدانید که برخی از انواع مواد غذایی مثل میوه‌ها و سبزیجات وجود دارند که قطعاً باید از دادن آن‌ها به سگتان اجتناب کنید.

 

غذای سگ

سگ‌ها نیز مانند انسان‌ها از انواع مختلف مواد غذایی تغذیه می‌کنند. بدن سگ‌ها نیز همانند انسان‌ها از یک متابولیسم خاص پیروی می‌کند. در واقع هر نوع مواد غذایی در بدن سگ طی مراحل سوخت و ساز قرار می‌گیرد. غذای سگ می‌تواند هر کدام از مواد غذایی که در طبیعت وجود دارد باشد ولی می‌بایست دقت کرد که برخی از مواد غذایی برای سگ مضر است. در لیست مواد غذایی که برای سگ قابل مصرف است به این چند نمونه اشاره می‌کنیم. 

غذای سگ می‌تواند هر کدام از مواد غذایی که در طبیعت وجود دارد باشد ولی می‌بایست دقت کرد که برخی از مواد غذایی برای سگ مضر است.

 

مفید ترین غذای سگ را بشناسید!

در بین تمامی خوراکی هایی که می‌توان به عنوان غذای سگ از آن‌ها نام برد این چند خوراکی با ارزش غذایی بالا می‌تواند به عنوان مفید ترین غذاها برای سگ به شمار رود.

  • ماهی قزل آلای خشک
  • میگو
  • نان کامل
  • عسل
  • ماست

 

تخم مرغ پخته

یکی از بهترین خوراکی‌ها در لیست غذای سگ، تخم مرغ است. تخم مرغ پخته یک ماده غذایی بسیار مغذی و سالم برای سگ به شمار می‌رود. هر یک تخم مرغ متوسط تقریبا ویتامین، مواد معدنی و پروتئین مورد نیاز بدن سگ را تأمین می‌کند.

در لیست غذای سگ تخم مرغ می‌تواند سبب کاهش حالت تهوع شود. فراموش نکنید که مصرف تخم مرغ خام برای سگ مضر خواهد بود. باکتری‌های بسیاری از جمله سالمونلا در تخم مرغ خام وجود دارد که خطر ابتلا به عفونت را در سگ افزایش خواهد داد بنابراین از دادن تخم مرغ خام به سگ خود حتما اجتناب کنید.

 

ماهی قزل آلای خشک

در بین مواد گوشتی، ماهی قزل آلا یک ماده غذایی مغذی برای سگ است. اما بهتر است که ماهی قزل آلای خشک را به عنوان غذای سگ انتخاب کنید. این ماهی از میزان کمی چربی برخوردار است که برای سگ بهترین غذا به شمار می‌رود.

به طور کلی انواع ماهی‌ها به صورت خشک شده منبع غذایی بسیار خوبی از اسید‌های چرب امگا ۳ می‌باشند که جهت کاهش و التهاب در بدن سگ مفید می‌باشد. علاوه بر این اسید‌های چرب امگا ۳ به حفظ و نگهداری پوست سگ نیز بسیار کمک می‌کند.

 

پنیر کم چرب

پنیر یکی از مواد غذایی مفید برای سگ‌ها می‌باشد. با توجه به میزان چربی و لاکتوز در پنیر می‌بایست به میزان کمی از آن قناعت کرد. مصرف پنیر‌های کم چرب از جمله موتزارلا بهتر از سایر پنیرها می‌باشد. میزان کم پنیر را در لیست غذای سگ خود قرار دهید ولی توجه داشته باشید که برخی از سگ‌ها با خوردن پنیر دچار مشکلات گوارشی مانند معده درد و اسهال می‌شوند.

 

نان کامل

نان کامل یک تغذیه مناسب برای سگ محسوب می‌شود. نان حاوی میزان قابل توجهی مواد مغذی است که برای لیست غذای سگ مناسب است. مصرف بیش از حد نان می‌تواند افزایش وزن سگ را به همراه داشته باشد.

 

گوجه فرنگی تازه و رسیده

گوجه فرنگی نیز در لیست غذای سگ یک تغذیه مناسب به شمار می‌رود. در صورتی که از گوجه فرنگی‌های تازه و رسیده استفاده کنید بهتر است چرا که گوجه‌های کال و نارس حاوی گلیوکوآکالوئید می‌باشد که یک ماده سمی برای سگ به شمار می‌رود. این ماده برای انسان مضر نیست ولی می‌تواند سبب تهوع، ضربان قلب غیر طبیعی، ضعف عضلانی و مشکلات تنفسی در سگ‌ها شود.

 

نارگیل

نارگیل را می‌توانید به عنوان غذای سگ استفاده کنید. لاریک ماده‌ای است که سیستم ایمنی بدن سگ را تقویت می‌کند و سبب تقویت بدن در برابر ویروس‌ها می‌شود. نارگیل می‌تواند بوی بد دهان سگ را پاکسازی کرده و مشکلات پوستی مانند آلرژی، کک و خارش پوست سگ را بر طرف کند. حتی روغن نارگیل نیز برای سگ مفید است.

 

عسل

عسل یکی از مغذی ترین مواد خوراکی است که بیشتر حیوانات از جمله سگ نیز می‌توانند از آن بهره مند شوند. عسل حاوی ویتامین هایی مانند ویتامین A،B، C،D، E، K و پتاسیم، کلسیم و منیزیم و مس آنتی اکسیدان‌های بسیاری است.

 


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذای سک ارزان و با کیفیت
سه شنبه 15 آذر 1401 ساعت 20:44 | بازدید : 445 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 

غذای سگ رویال فید ارزان

غذای سگ انواع مختلفی دارد که هر یک حاوی مواد مغذی برای سگ ها با توجه به سن و اندازه شان هستند. انواع غذای سگ به دو دسته غذای خشک و غذای کنسروی تقسیم می شود. امروزه با توجه به این که افراد زیادی از حیوانات خانگی نظیر سگ نگهداری می کنند، غذای سگ نیز اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. انواع غذای سگ ترکیبی از گوشت گاو، گوشت بره، مرغ، سبزیجات و انواع دانه هاست که همه این مواد مغذی نقش مهمی در ارائه ی تغذیه مناسب برای سگ شما در طول زندگی اش دارد. غذای خشک سگ و غذای کنسروی سگ از انواع غذای سگ است که هر کدام حاوی مواد مغذی برای سگ شما می باشد. در ادامه با انواع غذای سگ و موادغذایی آن ها آشنا می شوید. با ما همراه باشید. در میان انواع غذاهای اماده با انواع قیمت و کیفیت، غذای سگ رویال فید ارزان یکی انتخاب عالی برای همه است چون هم کیفیت غذای خوب است و هم قیمت مناسبی دارد.

 

غذای کنسروی یا غذای خشک سگ؟

غذای خشک معمولاً به عنوان تشویقی برای سگ استفاده می شود و دندان های سگ را قوی می کند. همچنین اگر مدت طولانی خارج از خانه هستید و فرصت تهیه ی غذای تازه را ندارید و یا سگ شما غذا را کم کم می خورد، غذای خشک سگ پیشنهاد می شود زیرا غذای کنسروی سریع خراب می شود. به همراه غذای خشک بهتر است مقدار زیادی آب در دسترس سگ تان قرار دهید. همین طور می توانید برای تنوع بهتر است غذای خشک و غذای کنسروی را در کنار هم بگذارید تا کمتر موجب کم آبی سگ تان شود.

غذای سگ از نوع خشک علاوه بر کامل بودن و داشتن انواع ویتامین ها، مواد مغذی و سایر موادغذایی، خوش خوراک بوده و مورد علاقه سگ هاست. این نوع غذا، بهترین غذای خشک برای سگ می باشد. از طرفی برخی از صاحبان حیوان خانگی، از دادن غذای سگ به صورت کنسروی خودداری می کنند زیرا نگران این هستند که سگ خود را مناسب تغذیه نکنند یا غذای کنسرو شده به دندان های سگ شان آسیب برساند. اما غذای مرطوب با کیفیت بالا، تغذیه ی متعادلی برای سگ ها به شمار می رود و سلامت آن ها نیز در طول مدت زندگی شان تأمین می شود.

 

انواع غذای سگ با توجه به سن و اندازه سگ

بهتر است که غذای سگ متناسب با سن سگ شما باشد. به عنوان مثال، توله سگ ها تا قبل از ۵ ماهگی بهتر است تغذیه ای داشته باشند که به رشدشان کمک کند. وجود کلسیم، پروتئین و مواد مغذی در غذای سگ در مدت زمان رشدش ضروری است تا در طول این مدت رشد کافی داشته باشد. علاوه بر این سگ های جوان باید تغذیه ای داشته باشند که فیبر بیشتر و کالری کمتری داشته باشد تا دچار اضافه وزن نشوند. سگ های بالغ نیز بسته به روش زندگی و نوع فعالیت شان از غذاهای متنوعی می توانند تغذیه کنند.

غذای سگ به اندازه سگ ها نیز وابسته است. تغذیه سگ های بزرگ و کوچک متفاوت است. سگ های کوچک تر به غذای با کالری بیشتری احتیاج دارند. علاوه بر این برخی از برندهای غذاهای خشک هستند که بر اساس نژاد و اندازه سگ ها می باشد.

توله سگ ها و همین طور سگ های جوانی که احتیاج به رژیم غذایی با پروتئین بیش تر دارند، لازم است که از غذای سگ از نوع مرطوب یا کنسروی آن بیش تر تغذیه کنند زیرا این نوع غذاها از پروتئین بیش تری نسبت به غذای خشک سگ برخوردار هستند. غذای خشک سگ بیشتر مناسب سگ های بالغ است که به هضم سالم آن کمک می کند.  

 

محتویات غذای خشک سگ چیست؟

ظاهر غذای خشک سگ عموماً مانند بیسکوئیت های قهوه ای رنگ ریز هستند که در واقع ترکیبی از موادغذایی خشک و مخلوط بوده و تنها حدود ۶ تا ۱۰ درصد رطوبت دارند.

هر شرکت تولیدکننده ی غذای سگ از نوع خشک، دستورالعمل خاصی برای تهیه ی آن دارند و به طور کلی طرز تهیه غذای خشک برای سگ عبارت است از:

  • مخلوط کردن نسبت های مناسب مواد تشکیل دهنده غذای سگ
  • یکدست کردن خمیر به دست آمده از ترکیب آن
  • پخت خمیر بدست آمده در فرهای مخصوص
  • به قطعات کوچکی خرد کردن و خشک کردن غذای سگ 

 

چه نوع موادغذایی باید در غذای سگ موجود باشد؟

انواع گروه های غذایی که می بایست در غذای سگ باشد به شرح زیر است:

  • پروتئین ها مانند گوشت، سفیده تخم مرغ و …
  • چربی ها مانند چربی های گیاهی یا حیوانی
  • کربوهیدرات ها مانند برنج، سیب زمینی، گندم، پاستا و …
  • انواع ویتامین ها
  • انواع مواد معدنی مانند آهن، پتاسیم، کلسیم، فسفر و …
  • اسیدهای چرب ضروری مانند امگا ۳ و ۶

علاوه بر این ها تغذیه سگ به عواملی مانند سن، نژاد، اندازه، میزان فعالیت، وضعیت زندگی و حساسیت ها نیز بستگی دارد.

برندهای موادغذایی مرطوب دارای گوشت و سبزیجات فراوان هستند که انواع ویتامین ها و مواد معدنی را که مورد نیاز سگ است، ارائه می دهد. غذای مرطوب سگ را می­ توان با توجه به تاریخ استفاده ی آن مدت زمان طولانی تری نسبت به غذای خشک نگهداری نمود. همچنین لازم است که مواد نگهدارنده ی مناسبی برای نگهداری غذا در درون کنسرو استفاده شود.

 

چه زمانی غذای خشک و کنسروی سگ را با هم مخلوط کنیم؟

ممکن است غذای سگ اگر تنها به صورت کنسروی یا خشک تهیه شود، تمامی مواد مغذی لازم را به همراه نداشته باشد. بنابراین می توانید از مخلوط دو نوع غذای سگ یعنی غذای کنسروی و غذای خشک سگ استفاده کنید. در تغذیه ی مخلوط، هر دو نوع غذای خشک و کنسروی سگ را برای سگ خود آماده می کنید که هر وقت به سراغ ظرف خود بیاید، مقداری از هر یک را بخورد. این گونه تغذیه ی سگ تنوع بیشتری نیز دارد. 

 

چه زمانی تنها از غذای خشک برای سگ استفاده کنیم؟

برای جیره بندی و تغذیه ی راحت تر سگ تان می توانید از غذای خشک سگ استفاده کنید. می توان غذای سگ را در کیسه هایی با ابعاد بزرگ تر خریداری نمود که برای بعضی از والدین حیوان خانگی خریداری این نوع غذای سگ راحت تر است.

همچنین اگر سگ شما عادت دارد غذایش را کم کم بخورد غذای خشک مناسب تر است زیرا غذای مرطوب حدوداً چهار ساعت پس از آماده شدن، خراب می شود.

 


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذای سگ مناسب و مقوی
سه شنبه 15 آذر 1401 ساعت 20:35 | بازدید : 403 | نویسنده : علی | ( نظرات )

غذای خشک سگ دکتر جان

برای تغذیه سگ خانگی باید غذایی را برای او انتخاب کنیم که همه مواد مغذی مورد نیاز بدن او را تامین کند. این مواد مغذی می توانند هم از غذاهای تجاری و هم از غذاهای خانگی تامین شوند. اگر غذای خشک سگ استفاده می کنیم باید به کیفیت و سلامت آن دقت کنیم و اگر غذای خانگی برای حیوان خود تهیه می کنیم باید متنوع باشند به گونه ای که همه نیازهای اولیه را تامین سازد.

اگر گوشت قرمز یا گوشت مرغ استفاده می کنیم حتما باید آن ها را آب پز نماییم و عاری از نمک و ادویه جات سرو کنیم. علاوه بر گوشت می توان ماست (که منبعی غنی از کلسیم و چربی های ضرروی بوده و عاری از لاکتوز است) را به غذا اضافه کنیم. برخی سبزیجات به صورت آب پز شده بسیار لذیذ و بوده و برای تامین فیبر غذا مفید هستند. غذای خشک سگ دکتر جان یک انتخاب عالی از میان انواع غذاهای اماده برای سگ است که می توان به سگ هدیه کرد.

غذاهای خشک تجاری سگ با کیفیت تمام مواد مورد نیاز حیوان را به صورت دانه هایی  پلت شده و مناسب با شرایط فیزیولوژیک حیوان تامین می کنند. اگر میخواهید بین غذای خشک یا مرطوب مثل کنسرو یکی را انتخاب کنید باید به چند نکته توجه نمایید:

1.غذاهای خشک رطوبت کمتری دارند و غلظت مواد مغذی در آن ها بیشتر است.

2.غذاهای مرطوب بسیار شبیه به غذایی است که سگ و گربه در طبیعیت مصرف می کنند.

3.استفاده توامان از این دو نوع غذا، مثلا مخلوط آن ها در یک وعده غذایی می تواند غذایی ایده آل را برای حیوان به ارمغان بیاورد.

 

اصولا سگ ها چه چیزی می خورند؟

خیلی مهم است که در نظر داشته باشیم که هر سگ شخصیت جداگانه ای دارد و جیره غذایی مناسب سگ شما ممکن است با سگ دوستتان کاملا متفاوت باشد. برای تصمیم گیری درباره تغییر غذا یا انتخاب غذای مناسب علاوه بر مطالعه، بسیار خوب است که با دامپزشک خود مشورت کنید.

سگ های اهلی اساسا به گوشتخواری زیاد و همه چیز خواری کمی تمایل دارند. غذایی که برای سگ خود انتخاب می‌کنید باید برای سن یا وضعیت فیزیولوژیک او (سگ باردار، شیروار ….) یا اگر مشکلی از نظر سلامت دارد مفید باشد.

استفاده از غذای خشک سگ به عنوان تنها غذای مورد استفاده برای سگ قابل قبول است

چقدر به سگ غذا بدیم؟

میزان غذایی که سگ نیاز دارد به اندازه، نژاد و سن او و اینکه چقدر ورزش می کند، بستگی دارد. مهم این است که مطمئن شوید کمتر از حد مورد نیاز یا بیش از آن غذا به سگ تان غذا ندهید.

همیشه اطمینان داشته باشید که سگ به اندازه کافی آب می نوشد. برای این کار همیشه ظرف آب او را پر نگه دارید، در این صورت خودش در مواقع نیاز آب مورد نیاز خود را می نوشد.

چگونه بدانم سگم چاق یا لاغر است؟

وقتی که می خواهید اندازه و وزن سگ را اندازه گیری کنید، باید وضعیت و شکل بدن و وزن سگ را بررسی نمایید. اگر می خواهید وزن سگ خود را متعادل نگه دارید باید وقتی که دستتان را روی قفسه سینه او می کشید بتوانید با انگشتانتان دنده های او را احساس کنید. اگر نمی توانید دنده های سگ را لمس کنید زمان آن رسیده که برای او رژیم غذایی تعیین کنید. چاقی در سگ ها با کاهش طول عمر و افزایش بیماری هایی مانند التهاب استخوان ها و مفاصل می شود. پیشگیری از این بیماری به راحتی با کنترل وزن بدن سگ امکان پذیر است.

غذای سگ تازه متولد شده

آب یک ماده حیاتی برای توله‌های یتیم است، درست مانند سایر مراحل زندگی آنها. مصرف آب معمولی برای توله سگ های تازه به دنیا امده نسبتاً زیاد است و آنها به 130 تا 220 میلی لیتر مایع به ازای هر کیلوگرم  وزن بدن در روز نیاز دارند. به طور متوسط، حجم کل مایع تغذیه شده در روز (شامل جایگزین های شیر) باید تقریباً 180 میلی لیتر بر کیلوگرم وزن بدن توله سگ باشد.

شیر مادر بسیار قابل هضم و بسیار پر کالری است. در مقایسه با شیر گاو، شیر مادر توله سگ حاوی بیش از دو برابر پروتئین است که به توضیح اینکه چرا شیر گاو برای تغذیه توله سگ های بی مادر ایده آل نیست کمک می کند. اگر به هر دلیلی توله سگ به شیر مادر دسترسی ندارد در این صورت جایگزین های تجاری برای شیر توله سگ توصیه می شود زیرا نسبت به شیر گاو و مخلوط های خانگی برتری دارند.

غذای سگ نوجوان بالای 16 هفته

بعد از هفته شانزدهم می توان استخوان هایی که تکه های گوشت نیز دارند را به توله معرفی کرد. در این زمان است که دندان های دائمی توله ها رشد می کنند. بنابراین با دادن این استخوان ها او آموزش می بیند که به جای کفش ها یا مبلمان، باید چیز دیگری را بجود. برای توله ها هر هفته یک عدد استخوان دارای گوشت کافی است. هر چه گوشت این استخوان بیشتر باشد بهتر است.

اگر سگ شما هنگام غذا خوردن، نسبت به غذای خود احساس مالکیت دارد و هنگام نزدیک شدن به غذای او، خشن می شود، نترسید. کودک خود را از نزدیک شدن به چنین سگی که در حال غذا خوردن است بازدارید. اگر بخواهید غذای او را از او دور کنید ممکن است خرناس یا پارس کند. اگر به صورتی دستی به او غذا بدهید می توانید از حس مالکیت بر غذا پیشگیری کنید اگر هم توله سگ شما به این کار عادت کرده است برای برطرف کردن این مشکل به دامپزشک مراجعه کنید.

وقتی غذای جدیدی به توله خود می دهید، او را تحت نظر بگیرید و از نظر علائم بی حالی یا استرس او را چک کنید. سگ ها نیز مانند انسان ها ممکن است به بعضی از غذاها یا مواد غذایی آلرژی داشته باشند. باید دقت کنید که سگ شما به کدام غذا یا ماده غذایی واکنش آلرژیک داده است و آن را از لیست غذایی او حذف کنید.

وقتی سن توله بالاتر برود می توانید وعده های غذایی او را به دو وعده در روز کاهش دهید. دقت کنید که بیش از حد یا کمتر از حد به توله سگ تان غذا ندهید. اکثر مردم تصور می کنند که سگ های نژاد بزرگ تر باید بیشتر غذا بخورند اما همیشه اینگونه نیست. غذا دادن بیش از حد می تواند سبب مشکلات عضلانی اسکلتی در سن بالاتر و کاهش عمر سگ شود.

 


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذای مناسب برای بچه گربه ها
شنبه 12 آذر 1401 ساعت 17:49 | بازدید : 467 | نویسنده : علی | ( نظرات )

غذای بچه گربه : از شیر خواری بچه گربه تا 3 ماهگی

غذای بچه گربه تازه متولد شده - غذای بچه گربه یک ماهه - غذای خانگی برای بچه گربه - غذای مناسب برای بچه گربه : از سن 4 هفتگی چی میتونه بخوره

مراقبت از یک بچه گربه قبل از اینکه او به طور کامل از مادرش جدا شود، می تواند بسیار جالب باشد . دقت کنید در صورت هرگونه سوال با دکتر مردانی در دامپزشکی شیراز صحبت کنید

به جای شیر مادر چه غذایی می توانیم به بچه گربه ها بدهیم ؟

۱- شیر یک مادر دیگر :

در غیاب مادر اصلی بچه گربه بهترین شیر ، شیر یک مادر دیگر است.

۲- شیر گاو :

شاید فکر کنید که می توانید از شیر گاو برای تغذیه بچه گربه استفاده کنید ؛ اما این یک باور غلط است ! . شیر گاو مواد مغذی مناسب برای بچه گربه ها ندارد و می تواند باعث ناراحتی های دستگاه گوارش شود . تغذیه گربه ها از شیری مانند شیر گاو می تواند اثرات بد کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشد ، از جمله اسهال، کم آبی بدن ، کمبود تغذیه ای و مشکلات سلامتی بدنبال رشد ضعیف . خوب است بدانید که شیری که به عنوان “شیر مخصوص گربه یا همان شیر گاو بدون لاکتوز ” عرضه می شود برای بچه گربه ها چندان مناسب نیست . این شیر ، شیر گاو با حذف لاکتوز است و برای گربه های بالغ طراحی شده است و برای استفاده در بچه گربه ها چندان مناسب نیست و تنها در مواقعی که دسترسی به هیچگونه غذای مناسب بچه گربه ها وجود ندارد قابل استفاده است .

۳- شیر خشک مخصوص بچه گربه ها :

فرمول های جایگزین شیرمادر به طور خاص برای بچه گربه های یتیم ( بدون مادر ) طراحی شده است. برخی از آنها هم برای بچه گربه ها و هم توله سگها مناسب هستند ، در حالی که برخی دیگر به طور خاص برای تغذیه بچه گربه ها طراحی شده اند. در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی، فروشگاه های عرضه ملزومات حیوان خانگی و پت شاپ ها می توانید غذای تجاری یا شیر خشک تجاری مخصوص بچه گربه ها را پیدا کنید.

شیر خشک بچه گربه

غذای بچه گربه از ۴ هفتگی(یک ماهگی بچه گربه)

از سن ۴ هفتگی ، بچه گربه شما می تواند در کنار مصرف شیر ، خوردن غذاهای مناسب دیگر را نیز کم کم شروع کند.

آب جوش: اگر هیچ کدام از اینها را نداشته باشید ، از آب جوش برای تغذیه بچه گربه استفاده کنید و بلافاصله برای خرید شیرخشک مخصوص بچه گربه ها اقدام کنید . اگر بچه گربه تا وقتی که شما بتوانید غذا بخرید به نظر بسیار گرسنه باشد، می توانید یک قاشق چای خوری پودر گلوکز را به یک فنجان آب جوشیده اضافه کنید. با این حال، شما فقط اجازه دارید برای یک مرتبه از این فرمول استفاده کنید و بلافاصله باید جهت تهیه غذای مناسب اقدام کنید .آب برنج: جایگزین دیگر تا زمانی که شما بتوانید غذای مناسب پیدا کنید استفاده از آب برنج است، یعنی آبی که برنج در آن طبخ شده . نشاسته (انرژی) کمی در آب برنج وجود دارد و غیر ملین است و می تواند تا زمان فراهم کردن غذای مناسب بچه گربه یک راه حل موقت باشد.

 

بچه گربه تا چند ماهگی شیر مادر می خورد ؟

مصرف شیر مادر بطور نرمال باید تا ۲ الی ۳ ماهگی ادامه پیدا کند .(نحوه واکسیناسیون گربه)

 

شیر خوردن بچه گربه

تغذیه بچه گربه بعد از سن ۳-۴ هفتگی به چه صورت است ؟

با شروع ۳ هفتگی ، بچه گربه بطور طبیعی توسط گربه مادر تشویق می شود تا شیر مادر را متوقف کند و خوردن غذاهای مختلف را شروع کند. در ۴ هفتگی گربه کوچک شما باید درکنار شیر مادر غذاهای ساده را شروع به مصرف کند . برای تهیه غذای آغازین ، از پودرها و غذاهای تجاری خشک و یا کنسروی مخصوص بچه گربه ها در این سن شروع کنید و آنها را طبق دستور تجاری شان با آب گرم ترکیب کنید. اگر از غذای خشک استفاده می کنید، قبل ازدادن غذا باید غذا نرم شود، بنابراین ممکن است لازم باشد آن را با شیر خشک مخصوص بچه گربه ها و مقداری آب مخلوط کنید . برای اینکه بچه گربه را با غذای جدید آشنا کنید خمیرغذا را کمی بر روی نوک انگشت خود قرار دهید و انگشت خود را به دهان بچه گربه ببرید . انگشت خود را در بشقاب غذای جدید بچرخانید تا بچه گربه انگشت شما را دنبال کند. او باید بتدریج خودش سمت غذا برود. در عرض چند هفته آینده، به تدریج سعی کنید از میزان آب و شیر بکاهید و ذرات غذا را بزرگتر کنید .

غذای بچه گربه بعد از یک ماهگی

چند مرتبه در روز به بچه گربه خود غذا دهیم ؟

بچه گربه های تازه متولد شده باید هر دو تا سه ساعت غذا بخورند، اما از ۵-۶ هفتگی به بعد ، شما می توانید هر ۶ ساعت آن را کاهش دهید. گربه های ۹ ماهه می توانند ۳ وعده در روز غذا دریافت کنند و گربه های بالغ حتی اگر تا ۲ مرتبه در روز غذا دریافت کنند هم مشکلی نخواهند داشت. اگر گربه شما جایگزین های شیر را قبول نمی کند میتوانید همان شیر خشک مخصوص خودشان را تا ۲-۳ ماهگی ادامه دهید .

مقدار مصرف غذایی یک بچه گربه در سنین مختلف چقدر است ؟

در هفته اول تا دوم  : بچه گربه های تازه متولد شده در طی هفته‌ی اول تا دوم زندگی نیازمند حدود ۳۰- ۳۲ سی سی غذای مخصوص بچه گربه ( شیر یا خوراک مایع مخصوص بچه گربه‌ها) در روز هستند (این میزان بر اساس میانگین وزن نرمال بچه گربه‌ها یعنی حدود ۱۲۰ گرم است). اما به هر حال چون وزن نوزادان متغیر است، میزان مصرف هم میتواند متغیر باشد . این میزان باید در حدود ۷تا ۱۰ مرتبه در طول روز با فاصله‌ی سه تا دو ساعت تقسیم‌بندی شود. در صورتی که بچه گربه ضعیف یا تحت استرس است باید غذای آن با تناوب بیشتری در طول شبانه روز داده شود.هفته‌ی دوم تا سوم: میزان مصرف بچه گربه ی متوسط به حدود ۶۰ – ۵۰ سی سی در طول روز می رسد.هفته‌ی سوم و چهارم: بچه گربه ها باید در حدود ۸۰ سی سی از غذای مخصوص بچه گربه را در روز مصرف کنند. این میزان در هفته ی چهارم ۱۰۰ سی سی در روز و در پنجمین هفته حدود ۱۲۰ – ۱۳۰ سی سی در روز می شود.

غذای بچه گربه چند روزه و تازه متولد شده تا سن یک سالگی (راهنمای کامل و جامع)

دادن غذای بچه گربه تازه متولد شده و چند روزه تا غذای بچه گربه دو ماهه تا سنین بالاتر همه نیاز به داشتن اطلاعات درست دارن تا بچه گربه سالم بمونه.

دادن غذای بچه گربه تازه متولد شده و چند روزه تا غذای اون در سن دو ماهگی تا سنین بالاتر همه و همه نیاز به داشتن اطلاعات درست دارن تا گربه نوزادتون سالم بمونه و بیمار نشه. اینکه بدونیم بچه گربه چی میخوره و چه غذایی می‌تونیم به بچه گربه بدیم، از اولین و مهم‌ترین نکاتیه که برای نگهداری از اونا نیاز هست بدونیم.

 


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذای عالی گربه رفلکس
شنبه 12 آذر 1401 ساعت 17:36 | بازدید : 431 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 

خرید غذای خشک گربه بالغ استریل شده رفلکس پلاس Reflex Plus با ماهی قزل آلا

مواد معدنی: کلسیم، فسفر، سدیم، ید، روی، مس، آهن، سلنیوم.

ویتامین ها:  ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E، ویتامین C، ویتامین B1 – B2 – B3 (نیاسین) – B6 – B12 – B7 (بیوتین) – B9 (فولیک آسیت)، ویتامین K، کولین، پانتوتنات کلسیم.

مواد تشکیل دهنده Reflex Plus Choosy Adult Cat Food with Salmon

غذای خشک گربه  Sterilised پروتئین ماهی قزل آلا فرآوری شده، پروتئین حیوانی فرآوری شده، ذرت، چربی مرغ، برنج، چغندر قند، طعم ماهی، ویتامین ها و مواد معدنی، روغن ماهی قزل آلا، زیلوالیگوساکارید، مخمر آبجو، نمک، یوکا شیدیگرا، مواد نگهدارنده – آنتی اکسیدان ها.

قیمت غذای گربه رفلکس

 غذای رفلکس مولتی کالر گربه با طعم مرغ یک محصول کامل حاوی دانه های مرغ به صورت رنگی است که برای گربه های همه نژادها مناسب است.

مزه خوب این غذا به همراه مرغ باعث علاقه زیاد گربه ها به آن می شوذ. علاوه بر آن، این غذا با داشتن میزان پروتئین متعادل، تمام نیازهای غذایی گربه شما را برطرف می کند. قیمت غذای گربه رفلکس با تو.جه به کیفیت و مفید بودن بسیار مناسب بوده و به راحتی ار مجموعه دیجی پت قابل تهیه و استفاده است. این محصول فاقد هرگونه مواد مضر برای گربه شما است.

 

فواید غذای گربه Multi Color Reflex

  1. این رژیک غذایی به کمک تائورین، باعث بهبود عملکرد سیستم قلبی عروقی و همچنین بینایی گربه می شود.
  2. حاوی پروتئین کافی و باکیفیت برای بدن گربه است.
  3. زود هضم و خوش خوراک است.
  4. به بهبود عملکرد روده ها کمک می کند.
  5. به داشتن وزن ایده آل کمک می کند.
  6. موجب تقویت استخوان ها و دندان های گربه بالغ شما می شود.
  7. سلامت دستگاه ادراری را تضمین می کند.

ترکیبات

  • مواد تشکیل دهنده: پروتئین حیوانی فرآوری شده، گندم، ذرت، سبوس گندم، بونکالیت، چربی حیوانی، گلوتن ذرت، چغندر خشک، طعم جگر، نمک، بذر کتان، مخمر آبجو خشک، تورین، خزه (مانان-الیگوساکارید)، بتا گلوکان، یوکا، بتا گلوکان، , Colorants (E 110, E104, E 102, E 133, E 124, E 171).
  • مواد معدنی: کلسیم، فسفر، سدیم، ید، روی، مس، کلرید پتاسیم، آهن، سلنیوم.
  • ویتامین ها: ویتامین A، Vit. D, Vit. E، Vit. C، Vit. B1 – B2 – B3 (نیاسین) – B6 – B12 – B7 (بیوتین) – B9 (اسید فولیک)، ویتامین. K، کولین، پانتوتنات کلسیم.

 

به گربه خود چه غذایی بدهیم؟

 

 غذا یکی از مهمترین عوامل زندگی سالم و طولانی است و باید غذای همه موجودات، مناسب و بر اساس سیستم بدنشان باشد. غذای گربه نیز از این قاعده مستثنی نیست و به عنوان صاحب یک گربه باید به فکر تغذیه مناسب گربه خود باشید.

غذای گربه‌ها می‌تواند بسته به شرایط و سنشان متفاوت باشد، غذای بچه گربه با غذای گربه بالغ متفاوت است همچنین غذای گربه باردار و یا شیرده نیز باید متفاوت باشد.

غذای خشک گربه

غذای خشک گربه که کبیل هم نامیده ‌می‌شود، یکی از انواع غذای گربه است و نسبت به غذاهای کنسروی ارزان‌تر است. غذای خشک گربه، ترد و کوچک است و به بیسکوییت های کوچک شبیه هستند. معمولا گربه‌ها سخت با این غذا ارتباط برقرار می‌کنند و خیلی از گربه‌ها به سادگی این غذا را نمی‌خورند.

مواد تشکیل دهنده این نوع غذا عمدتا پروتئین است که بسته به طعم غذای خشک گربه می‌تواند شامل گوشت، مرغ و یا ماهی باشد حتی می‌تواند ترکیبی از دو یا چند پروتئین نیز باشد، معمولا در غذای خشک گربه مواد دیگری مثل غلات، شیر و مواد معدنی نیز وجود دارد.

راحتی در غذا دادن به گربه

اگر به دنبال راحتی هستید، خرید غذای خشک گربه را انتخاب کنید. شما می‌توانید به راحتی غذا را در یک ظرف بریزید و بعد به دنبال کار خود بروید، گربه شما هر وقت گرسنه شد خودش به سراغ ظرف می‌آید و غذایش را می‌خورد. فقط مراقب باشید که غذای خشک با آب مخلوط نشود زیرا باعث رشد باکتری می‌شود.

مواد نگهدارنده غذای خشک گربه

چون غذاهای خشک ماندگاری بیشتری دارند، به مواد نگهدارنده بیشتر نیز نیاز دارند اما از موادی همچون ویتامین E، ویتامین C و رزماری به عنوان نگهدارنده‌های طبیعی استفاده می‌شود.

غذای خشک گربه برای سلامتی دندانشان

غذای خشک برای سلامتی دندان گربه‌ها بهتر است اما اگر گربه شما مسواک نمی‌زند و یا خیلی کم مسواک ‌می‌زند رژیم غذایی مربوط به سلامت دندان بسیار محدود می‌شود.

حیوانات خانگی ما اعم از گربه‌ها بخشی از خانواده ما هستند و ما باید به سلامتی و رژیم غذایی آنان توجه کنیم همانطور که به سلامت و رژیم غذایی خودمان و دیگر افراد خانواده توجه ‌می‌کنیم. اگر ‌می‌خواهید گربه شما سالم و پر انرژی باشد و هزینه‌های دامپزشکی رفتن را به حداقل برسانید، باید به غذای گربه خود توجه ویژه‌ای کنید، اگر میخواهید به گربه خود غذایی بدهید حتما درباره اش تحقیق کنید و مطمئن شوید که برای گربه‌ها خطری ندارد، همچنین با بررسی و خواندن جدول ارزش غذایی کنسروها و یا غذاهای خشک از سالم و مفید بودن آن غذا مطمئن شوید.

 


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذای مفید برای بچه گربه
شنبه 12 آذر 1401 ساعت 17:19 | بازدید : 427 | نویسنده : علی | ( نظرات )

غذای خانگی بچه گربه دو ماهه

بچه گربه ها بدون شک جزء دوست داشتنی ترین حیوانات خانگی هستند.یکی از مهم ترین معیارها برای رشد مناسب و تضمین سلامتی این حیوانات ملوس توجه ویژه به رژیم غذای آن هاست.

توجه به رژیم غذایی توصیه شده توسط دامپزشک می تواند ضامن سلامتی و رشد مناسب این حیوان باشد.

غذای بچه گربه بسته به سن این حیوان در بازه های مختلف زمانی متفاوت است و هم می توان غذای اماده استفاده کرد و هک از غذای خانگی برای سلامتی بچه گربه ها استفاده کرد. غذای خانگی بچه گربه دو ماهه باید کاملا مورد توجه قرار گیرد چون بچه گربه در سن رشد قرار دارد باید غذای خانگی که استفاده می شود کاملا مفید و باعث سلامتی بچه گربه شود.

 

مناسب ترین غذای بچه گربه

مناسب ترین غذا برای بچه گربه در بازه یک روزگی تا چند ماهگی متفاوت است. همچنین انتخاب غذای مناسب برای بچه گربه تا حد زیادی به نژاد بچه گربه و وضعیت جسمانی او بستگی دارد.

در روزهای اول بدو تولد بهترین غذا برای بچه گربه، شیر گربه که بهتر است شیر مادر خود گربه باشد است.

اگر به شیر گربه دسترسی ندارید می توانید با مشورت دامپزشک از شیر خشک مخصوص بچه گربه استفاده کنید.

بعد از سه هفته می توانید در کنار شیر از غذاهای خانگی مرطوب مانند گوشت مرغ پخته و… با غذاهای خشک مخصوص بچه گربه استفاده کنید.

تعداد دفعات مصرف غذا توسط بچه گربه در روز نسبتا زیاد است، در روزهای اول تولد تا سه هفتگی بچه گربه باید هر دو ساعت یکبار مقدار کمی شیر بخورد.

بعد از هفته سوم تعداد دفعات مصرف غذای بچه گربه کم کم کاهش می یابد و به پنج یا شش وعده در روز می رسد.

همین طور که گربه در حال بزرگ شدن است باید وعده های غذایی او را کم کم کاهش دهید.

می توانید پس از دو ماهگی تعداد وعده های غذایی را یک وعده کاهش و به عدد چهار برسانید و همینطور در انتهای چهار ماهگی مجددا یک وعده غذای بچه گربه را کاهش دهید.

بعد از شش ماه که مراحل رشد گربه تکمیل می شود و گربه به بلوغ می رسد.

باید تصمیم بگیرید که گربه شما می خواهد بچه های به دنیا بیاورد یا عقیم شود و سپس از تغذیه مناسب گربه باردار یا گربه عقیم شده برای ادامه برنامه غذایی گربه تان استفاده کنید.

غذای بچه گربه از جمله اقدامات اولیه برای نگهداری از این حیوان بامزه می باشد. علاوه بر آن چگونگی گرم نگه داشتن و یاد دادن مهارت هایی مانند دفع نیز اهمیت بسیاری زیادی در نگهداری بچه گربه خواهد داشت.

معمولا گربه مادر تمام کارهای نگه داری بچه گربه را مانند دادن غذای بچه گربه انجام می دهد، اما در برخی موارد ممکن است گربه مادر شیری نداشته باشد یا به هر صورت مشکلی برای او پیش آید. در ادامه به شما توضیح خواهیم داد که در چنین مواقعی چه باید کرد.


بدیهی است که کامل ترین غذای بچه گربه شیر گربه مادر است، اگر به هر دلیلی گربه مادرنتواند به بچه گربه شیر دهد باید از شیر گربه های دیگر یا به صورت مستقیم یا به صورت دوشیده شده به او خوراند.

برای این منظور بهتر است ابتدا با پزشک مشورت کنید، معمولا دامپزشک ها در چنین مواقعی جایگزینی مناسب معرفی می کنند.

پس به جای آنکه به صورت خود سر عمل کنید از پزشک در مورد غذای بچه گربه مشورت خواسته و جان بچه گربه دوست داشتنی خود را به خطر نیندازید.


حال ممکن است این سوال برای شما پیش آید که میزان غذای استاندارد بچه گربه چقدر است؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت معمولا میزان غذای بچه گربه در سنین مختلف متفاوت می باشد، در هر سنی مقدار غذای بچه گربه و چیزی که باید بخورد با یک دیگر تفاوت دارد. 

 

لیست انواع غذای بچه گربه

غذای مورد نیاز بچه گربه بر اساس سن بچه گربه و نژاد های مختلف بچه گربه متفاوت است. بنابراین لیست غذای بچه گربه در سنین مختلف شامل غذاهای متفاوتی است.

شما باید از سه تا چهار هفتگی بچه گربه از یک وعده غذای خشک و چهار وعده شیر خشک مخصوص بچه گربه استفاده کنید.

برای تغذیه بچه گربه در سنین چهار تا پنج هفتگی می توانید از دو وعده غذای خشک، به همراه سه وعده شیر خشک مخصوص بچه گربه استفاده کنید.

در سنین پنج تا شش هفتگی هم کم کم تعداد وعده های غذایی خشک را افزوده و به سه وعده غذای خشک، و دو وعده شیر مخصوص تغییر دهید.

در هفت هفتگی تعداد وعده ها غذای خشک را به چهار و در هست هفتگی به بعد هم تعداد وعده‌ های غذایی خشک را به پنج برسانید.

بچه گربه ها معمولا تا پایان دو ماهگی شیر می خورند و پس از آن می توانند از انواع غذاهای خشک و مرطوب خانگی یا تجاری استفاده کنند.

 

فروشگاه های غذای بچه گربه

فروشگاه های مختلفی به صورت آنلاین و حضوری اقدام به عرضه انواع غذای آماده مناسب برای سنین مختلف و نژادهای متفاوت گربه می کنند.

شما می توانید از طریق یکی از آنلاین شاپ های فروش غذای حیوان خانگی، غذای خشک بچه گربه تان را تهیه کنید.

البته قبل از سفارش حتما با دامپزشک مشورت کنید تا بهترین نوع غذا متناسب با شرایط بچه گربه تان به شما معرفی شود.

فروشگاه غذای حیوانات خانگی سزار و کندی یکی از معتبرترین تامین کنندگان غذای گربه و انواع دیگر حیوانات خانگی است که شما می توانید به صورت آنلاین از طریق وب سایت این فروشگاه برای خرید غذای بچه گربه تان ثبت سفارش کنید.

 


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جاذبه های دیدنی آمستردام هلند
شنبه 12 آذر 1401 ساعت 16:52 | بازدید : 487 | نویسنده : علی | ( نظرات )

اگر قرار باشه روزی به ویزای شینگن بگیرم و به سفر اروپا برم شاید اولین جایی که پام رو بزارم هلند و شهر بسیار زیبای آمستردام باشه. یک کشور بسیار سبز و بی نظیر که دل اروپای سبز قرار گرفته است. با این حال همیشه به دنبال این هستیم که با اطلاعات کامل سفر کنیم که مبادا بعد از سفر افسوس این را بخوریم که چرا برخی جاهای دیدنی شهر را ندیده ایم.

اگر تاکنون موفق به بازدید از برخی از بزرگترین جاذبه های جهان شده اید، بهتر است از شهرهای مورد علاقه ی خود دوباره دیدن کنید. این بار هدف شما باید کشف مکان های کمتر شناخته شده ای باشد که به اندازه ی جاذبه های معروف ارزشمند هستند اما به اندازه ی آنها توجه دریافت نمی کنند. اگر شما آماده هستید، ما در لست سکند تعدادی از جاذبه های کمتر شناخته شده و دست کم گرفته شده ی شهرهای محبوب گردشگری را برای شما گردآوری نموده ایم. بیایید سفر خود را از جاهای دیدنی آمستردام شروع کنیم.

موزه ی ون گوگ و خانه ی آن فرانک برخی از شناخته شده ترین جاذبه های آمستردام هستند، اما در آمستردام جاذبه هایی وجود دارند که گردشگران معدودی آنها را می شناسند. در ادامه به معرفی این مکان ها می پردازیم.

1- موزه ی هنرهای مدرن کبرا CoBrA Museum of Modern Art

‏شما می توانید از مرکز آمستردام به آمستلوین Amstelveen مسافت کوتاهی را با تراموا یا اتوبوس پیموده و به موزه ی هنرهای مدرن کبرا برسید. این موزه درون ساختمان زیبایی قرار گرفته که توسط معمار Wim Quist طراحی شده و آثار شوخ و رنگارنگ آوانگارد قرن بیستمی گروه کبرا (نام این گروه از شهرهای زادگاه اعضای آن کپنهاک، بروکسل و آمستردام گرفته شده) را در خود جای داده است. این جنبش در سال 1948 آغاز شد و میراث آن بسیار شاخص بود. Paul Klee از آن دسته هنرمندانی بود که از این جنبش تاثیر پذیرفتند.

2- کلیسای قدیمی Oude Kerk

کلیسای زیبای قرون وسطایی اود کرک قدیمی ترین ساختمان آمستردام است. این کلیسا موقعیتی بسیار جالب توجه در منطقه ی چراغ قرمز Red Light داشته و تعداد اندکی گردشگر را جذب خود می کند ( بیشتر افرادی که به اینجا می آیند به موارد کاملا متفاوتی علاقمند هستند). در اینجا شما می توانید از برج کلیسا بالا رفته و با منظره ی چشم نوازی از شهر مواجه شوید (وب سایت مجموعه را برای اطلاع از زمان های بازدید چک کنید). این کلیسا میزبان رویدادهای فرهنگی متنوعی بوده و در همسایگی آن یک کافه و باغ کوچک قرار دارد.

3- شرق آمستردام Oost Amsterdam

با وجودیکه تعداد اندکی گردشگر از این منطقه ی شرقی شهر دیدن می کنند، اما این قسمت دارای ویژگی های شگفت انگیزی است که از آن جمله می توان به آرتیس Artis باغ وحش شهر، Hortus Botannicusیکی از قدیمی ترین باغ های گیاه شناسی دنیا، بهترین غذاهای ترکی شهر و فضاهای سبز وسیعی برای گشت و گذار اشاره نمود. از میان محله ی پلانتاژ Plantage تا پارک فرانکندائل Frankendael قدم بزنید. این پارک زمانی املاک ییلاقی بازرگان ثروتمند قرن هفدهمی بوده و اکنون تبدیل به یک پارک شده است که دارای یک فضای نمایشگاهی در خانه ییلاقی و برخی رستوران های باکیفیت می باشد (رستوران De Kas و Merkelbach را حتما امتحان کنید)

4- پارک رامبراند Rembrandt Park

فضایی که پارک بزرگ رامبراند در غرب آمستردام به خود اختصاص داده، کمی بیش از حد مدرن و مختص طبقه ی کارگری است و به همین دلیل شاید گردشگران زیادی را به خود جلب نکند، اما این مکان خیلی بیشتر از پارک شلوغ Vondelpark به شما تجربه استراحت و آرامش داده و آمستردام واقعی را به شما می نمایاند. این پارک دارای مجسمه های زیبا، یک باغ وحش De Uylenburg (در این باغ وحش کودکان می توانند به نوازش حیوانات پرداخته و به آنها غذا بدهند) و به باور عده ای بهترین زمین بازی کودکان است و به همین دلیل برای بیرون رفتن های خانوادگی بسیار مکان ایده آلی می باشد.

5- موزه ی مقاومت Amsterdams Verzetsmuseum

در این موزه شما می توانید نگاهی به تجربه ی هلندی ها در خلال جنگ جهانی دوم بیندازید. نمایشگاه های روزانه و متنوع این مجموعه کمک بزرگی برای روشن شدن باورها و زندگی مبارزان مقاومت و یاران آنها هستند. یک صفحه نمایش جداگانه نیز به بررسی آخرین روزهای استعمار هلند می پردازد.

6- موزه ی لاله The Tulip Museum

این موزه ی کوچک در داخل یک مغازه ی گل لاله قرار گرفته و داستان لاله های آمستردام را بازگو می کند. این داستان شامل ابتدای ورود این گل به آمستردام به عنوان یک واردات ترکی و پدیده ی tulipomania است که اولین حباب حدس و گمان speculation bubble در ایام رامبراند محسوب می شود. لازم به ذکر است که پدیده ی tulipomania به دوره ای طلایی در تاریخ هلندی ها اطلاق می شود که در آن قیمت معاملات پیاز یک لاله ی جدید به طرز باور نکردنی بالا رفته و سپس به صورت ناگهانی افت کرد.


موضوعات مرتبط: آژانس های مسافرتی , سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذاهای محبوب آلمانی
شنبه 12 آذر 1401 ساعت 16:47 | بازدید : 489 | نویسنده : علی | ( نظرات )

غذاهای محبوب آلمانی، معمولا غذاهای بسیار سنتی و خاصی هستن که در زمان های مختلف سال یا به صورت یک رسم خورده می شن. آشپزی آلمان نه تنها بر اساس سنت‌های کشاورزی این کشور، بلکه توسط مهاجران زیادی که این کشور رو طی قرن‌ها به خونه تبدیل کرده‌اند، شکل گرفته. غذاهای آلمانی به طور حتم ارزش امتحان کردن دارن. من هر دسته از مواد غذایی که توی این کشور مورد استفاده قرار میگیره رو به صورت جداگانه براتون بررسی می کنیم و برای خوندن جزئیات بیشتر در مورد این زیر دسته ها می تونید به بخش غذاهای معروف بین المللی سر بزنید و کشور مورد نظرتون رو انتخاب کنید.

 

صبحانه های آلمانی

در مورد صبحانه های آلمانی میشه گفت که بسیار غنی هستن. یعنی از مواد مغذی مثل سیب زمینی، تخم مرغ، بیکن برای سرو صبحانه استفاده میشه. و در اکثر مواقع ردپای یک لایه ی پنکیک مانند تشکیل شده از

  • آب
  • تخم مرغ
  • آرد

توی صبحانه هاشون دیده میشه. صبحانه وعده غذایی مهمیه و هوشمندانه به نظر میاد که آلمانی ها لا این وعده های سنگین و مقوی روزشون رو شروع می کنن.

 

سوپ های معروف آلمانی

سوپ های آلمانی خیلی متنوع هستن. سبزیجات مختلف، محصولات آردی مختلف مثل نودل و پاستا و نون از مواد اولیه رایج درست کردن سوپ هاشون هست. معمولا سوپ های همه ی ملت ها مقوی و دوست داشتنی هستن، تنوع سوپ های آلمانی این کشور رو در بخش بهترین سوپ ها در رده ی بالایی قرار میده. خودم که خیلی وسوسه شدم این سوپ های متنوع و جذاب رو امتحان کنم، شما چطور؟

 

پیش غذاهای معروف آلمانی

پیش غذاهای معروف آلمانی بیشتر بر پایه گوشت هستن. معمولا ظاهری جدید و طعم های متنوع زیادی دارن. میگو، تخم مرغ، سوسیس، گوشت گاو، ماهی و…

محصولاتی هستن که پیش غذاهای آلمانی رو میسازن. این پیش غذاها معمولا از چیزی که ما به عنوان پیش غذا استفاده می کنیم کمی سنگین تر هستن.

 

غذاهای معروف آلمانی

آلمانی ها علاقه شدیدی به غذاهای گوشتی دارن. تقریبا توی تموم غذاهای مشهورشون گوشت دیده میشه. البته از گوشت خوک هم زیاد استفاده می کنن که برای ما شاید عجیب و ناخوشایند باشه. اما از بین غذاهایی که با مذاق ما جور در میان، غذاهای بسیار غنی درست می کنن. محصولاتی مثل گوشت و مرغ رو با سبزيجات فراوون ترکیب می کنن و میل می کنن.

 

دسرهای معروف آلمانی

آلمان در زمینه ی دسر بسیار خوش سلیقه هست اما غیر از یک دسر سنتی به نام لبکوچن، نمی تونیم هیچ دسر دیگه ای رو بهش نسبت بدیم و بگیم که دسر سنتی شون هست. اما دسرهای خوش طعم و زیبای فراوونی دارن که به مذاق ماها خوش میاد. چیزکیک ها و شیرینی های کره ای چیزی نیست که ما ایرانی ها بتونیم نادیده شون بگیریم، درست میگم؟

آلمانی ها اختلاف سلیقه هایی در غذاهای گوشتی و خوراک اصلی با ما دارن اما به طور کل کشوری خوب در زمینه ی تنوع غذایی محسوب میشن. همچنین سعی میکنم رسپی های شخصی خودم برای این غذاها رو به زودی آماده کنم و در اختیار شما عزیزان قرار بدم تا کمی از فرهنگ آلمانی رو بچشید.


موضوعات مرتبط: آلمان_هامبورگ , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تور مسافرتی رم ایتالیا
شنبه 12 آذر 1401 ساعت 16:39 | بازدید : 226 | نویسنده : علی | ( نظرات )

تور رم

با رسیدن به رم، تور رم آغاز می‌شود، بعد از رسیدن به هتل و تحویل گرفتن اتاق، استراحت کوتاهی بکنید و وقت را از دست ندهید، گردش کوتاهی در اطراف هتل داشته باشید و پیاده روی در رم را تجربه کنید، ممکن است دیگر هیچ وقت به رم پا نگذارید، پس تمام اقداماتی که باعث می‌شود تا با انرژی باشید را عملی کنید، تا در طول سفر شاداب و سرحال باشید.

به تور رم ایتالیا آمده‌اید که لحظات زیبایی در قاب دوربین و در ذهنتان ثبت کنید، مقصدی بی‌نظیر انتخاب کرده‌اید. معبد پانتئون، فواره تروی به تنهایی برای انتخاب تور رم کافی است.

اگر از آن دست افرادی هستید که هنوز برای سفر با تور رم آماده نیستید، با خواندن این موارد، حتماً به فکر سفر خواهید افتاد.

تور رم را کی بخریم؟

برای سفر با تور رم باید ویزای ایتالیا داشته باشید و برای ویزای ایتالیا که نوعی از ویزای شینگن است، بهتر است که دو تا سه ماه قبل از تاریخ تور رم، اقدام به خرید آن کنید. یادتان باشد که مراحل اخذ ویزای ایتالیا ممکن است زمانبر باشد، پس باید بازه زمانی مناسبی برای پیگیری امور به ویزای ایتالیا در نظر بگیرید.

در چه فصلی به رم سفر کنیم؟

اگر در حال حاضر برای سفر با تور رم اصرار دارید، که مسلماً نخواهیم توانست شما را مجاب کنیم که در بازه زمانی خوش آب و هوا به رم بروید. اما اگر سفر به رم در آینده برای شما مقدور می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم که اگر اهل برف و سرما هستید، تور رم زمستان را انتخاب کنید، اگر مایل هستید که لباسهایی راحت به تن داشته باشید، پس باید بین مرداد تا مهر به رم بروید اما بهترین بازه زمانی برای سفر با تور رم، اواسط فروردین تا اواخر خرداد است. در این بازه زمانی رم هوایی دلپذیر و مطبوع خواهد داشت و این سفر برای شما رویایی خواهد بود.

بهترین قیمت تور رم

از آنجایی که تور رم هم بسیار پرطرفدار است و هم بسیار جذاب، ممکن است که هیجانی برخورد کنید و تور رم را با دیدن اولین پکیج خریداری نمایید.

پیشنهاد ما این است که سایت‌ها و آژانس‌های کارگزار تور رم را به دقت بررسی کنید و برای خرید تور رم عجله نداشته باشید. معمولاً مجریان مستقیم تور رم، قیمت به صرفه‌تری برای تور رم ارائه خواهند کرد، به دلیل حذف آژانس‌های واسطه.

شهر رم پایتخت ایتالیا، ترکیبی زیبا  از ویرانه های شگفت انگیز، هنرهای هیجان انگیز، زندگی خیابانی پر جنب و جوش و یکی از عاشقانه ترین و جذاب ترین شهرهای جهان است. شهر رم در بخش مرکزی شبه جزیره ایتالیا، بر روی رودخانه تیبر در فاصله 24 کیلومتری داخلی از دریای تیرن قرار دارد.

رم پایتخت یک جمهوری و امپراتوری باستانی بود که ارتش آن جهان غرب را در دوران باستان تعریف می کردند و پس از آن آثار ظاهراً غیرقابل زدودنی به جا گذاشتند. رم شهر ابدی و مقر روحانی و فیزیکی کلیسای کاتولیک و محل قله های اصلی دستاوردهای هنری و فکری است و امروزه پایتخت سیاسی، مرکز مذهبی و یادبود تخیل خلاق گذشته باقی مانده است.

معرفی شهر رم

به پایتخت کشور ایتالیا خوش آمدید. رم برای سه هزار سال است که محل سکونت بشر است. مساحت این شهر به  1285 کیلومتر می‌رسد. جمعیت ساکنان شهر رم به 4،355،725 میلیون نفر می‌رسد. سومین شهر پرجمعیت اروپا می‌باشد.

اقتصاد مردم رم

درآمد بیشتر مردم رم، عملیات دولتی و جهانگردی است. برخی از مردم به تجارت و خرده فروشی می‌پردازند. رم دارای شرکت‌ها و آژانس‌های بین المللی مهاجرت است. مردم شهر رم در زمینه غذا و کشاورزی هم فعالیت می‌کنند. رم دارای صندوقی برای توسعه کشاورزی بین المللی است. رم همچنین دارای برنامه جهانی غذا است. پس سفر به این شهر باید برای شما هم جذاب باشد.

اگر مایل باشید می‌توانید در تور رم ملاقاتی کاری، برای فعالیت در حوزه گردشگری با ایران ترتیب دهید.

کشور واتیکان در رم

واتیکان یکی از کوچکترین کشورهای جهان است. کشور واتیکان در داخل رم قرار دارد. وجود واتیکان در شهر رم باعث شده برخی این شهر را به عنوان پایتخت دو ایالت تعریف کنند. رم تنها شهری در جهان است که یک کشور در آن وجود دارد. رم در بخش غربی شبه جزیره ایتالیا و امتداد سواحل ببر قرار دارد.

کلیسای کاتولیک رم

در تور رم با جاذبه های زیادی روبه رو خواهید شد. از جمله آن، پاپ، کلیسای کاتولیک رم را مقر خود در نظر گرفته است. دولت ایتالیا معتقد است، شهر رم یک کشور مستقل است. کلیسای سنت پیتر در واتیکان یک آثار ارزشمند تاریخی و مذهبی است.  کلیسای سنت پیتر به دلیل اهمیت تاریخی و مذهبی‌اش، هرساله میزبان توریست‌های زیادی از سراسر جهان است.

چرا همه راه‌ها در ایتالیا به رم منتهی می‌شود؟

شهر رم یک نقطه مرکزی سیستم راه آهن است. بزرگراه این شهر به تمامی نقاط  کشور ایتالیا متصل است. فرودگاه‌های رم، از مهم‌ترین فرودگاه‌های اروپا است. ممکن است پرواز شما در تور رم در فرودگاه داوینچی به زمین بنشیند. مهم‌ترین فرودگاه این شهر لئوناردو داوینچی است. لئوناردو داوینچی در نزدیکی ساحل دریا واقع شده است. رم دارای سیستم مترو است، همه این عوامل باعث شده است، که مردم بگویند، همه راه‌ها به رم ختم می‌شود.

کولوسئوم در رم

در تور رم از واجبات است که از کولوسئوم دیدن کنید، کلوسوئوم یکی از تئاترهای گسترده رم است. آمفی تئاتر کولوسئوم دارای 55000 صندلی برای تماشاچیان است. مردم رم در گذشته از این تئاتر برای مسابقات اسب، جنگ حیوان، نبرد گلادیاتورها استفاده می‌کردند. بیشتر توریست‌ها هر ساله برای دیدن این تئاتر به رم می‌روند. امروزه فیلم‌های هالیودی زیادی درباره این تئاتر ساخته شده است.

علت نام‌گذاری رم

در کنار لذتی که از سفر با تور رم می‌برید، بد نیست که آموزه‌هایی به معلومات خود اضافه کنید، طبق افسانه‌ها، رم نام خود را از بنیان گذارش گرفته است.

پادشاه اول رم، فردی به نام رومولوس است. برخی هم معتقدند، رومولوس نام خود را از رم الهام گرفته است. قرن چهارم میلادی بود که برخی نظریه جایگزینی روما را به جای رم دادند. مردم رم معتقدند، ریشه نام گذاری این شهر به افعال یونانی یعنی عجله برمی‌گردد.

افسانه‌های رم

مردم رم در مورد تاریخ شهر خود داستانها و افسانه‌های زیادی را نقل کرده‌اند. طبق افسانه‌های رومیان، دوقلوهایی به نام رومولوس و رموس در گذشته زندگی می‌کردند، که با شیر گرگ بزرگ شده‌اند. طبق افسانه‌ها دوقلوهای افسانه‌ای شهر رم را بنا نهادند.

یکی از برادرها سر یک مشاجره، برادر دیگر را کشت. روملوس شهر را به نام خود کرد. این گرگ پرحاشیه را در تور رم خواهید دید.

خرید تورهای اروپا از ژیوار

مفتخریم که 16 سال مجری مستقیم تورهای اروپا بوده‌ایم. با برگزاری تورهای متعدد به مقاصد مختلف اروپا و تورهای نمایشگاهی متخصص بودن خود را به مشتریان و همکاران ثابت کرده‌ایم از این رو موفق به دریافت جایزه مشتری‌مدارترین آژانس گردشگری ایران از دید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هستیم. برای خرید یک تور اروپا به ویزای توریستی شینگن نیاز دارید و بس!

برای اخذ ویزای توریستی شینگن گروهی و FIT ( ویزای توریستی شینگن تکی) به مشاوره کارشناسان ویزای ژیوار برای جمع‌آوری مدارک نیاز دارید. خوشبختانه برای اخذ ویزای اروپا سابقه درخشان ژیوار این اجازه را به ما می‌دهد که به شما بگوییم نگران اخذ ویزای شینگن نباشید. بحثی از تضمینی بودن ویزای شینگن نخواهیم کرد، ولی باید مستحضر باشید که با ضمانت‌نامه‌هایی که از مشتریان دریافت خواهیم کرد، ابهامی برای صدور ویزا از طرف آفیسر پرونده پیش نخواهد آمد.

با خرید تورهای اروپایی از ژیوار چه خدماتی دریافت خواهید کرد؟

  • هتل + صبحانه
  • پرواز رفت و برگشت
  • ویزای توریستی شینگن
  • راهنمای فارسی زبان از ایران
  • راهنمای فارسی زبان محلی
  • ترانسفر فرودگاهی
  • گشت شهری آپشنال
  • مشاوره رایگان قبل از سفر
  • جلسه معارفه و دوستانه تولیدر با مسافران
  • ترانسفر اختصاصی با اتوبوس‌های ویژه
  • بیمه نامه مسافرتی

موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


محصولات آرایشی بهداشتی بیوتی سنتر
سه شنبه 8 آذر 1401 ساعت 10:6 | بازدید : 216 | نویسنده : علی | ( نظرات )

محصولات بهداشتی اون

تمامی محصولات Avene بر پایه آب معدنی این چشمه ساخته و دارای تاییدیه و استانداردهای جهانی ایزو 9001 و ایزو 13485 میباشند. در کنار آن از ترکیباتی مانند روغن های گیاهی، گلیسیرین، انواع ویتامین های لازم برای پوست و ... نیز استفاده میشود. محصولات این برند تماما توسط گروه پیر فابر اروپایی که استانداردهای دقیقی برای ایمنی هر کالا دارد، تحت دستورالعمل های دقیق تولید، ساخته و بارها تست می شوند تا اطمینان پیدا کنند که علاوه بر اثربخشی باعث تحریک یا حساسیت پوست نشوند. هم چنین تمامی محصولات بهداشتی اون فاقد پارابن، عطر و مواد آلرژی زا هستند. پس فارغ از اینکه چه نوع تایپ پوستی دارید با خیال راحت محصولات پوستی اون فرانسه را تهیه و استفاده کنید.

 

کرم ضد آفتاب SPF50 بی رنگ Reflexe Solaire اون 30ml

کرم ضد آفتاب SPF50 بی رنگ Reflexe Solaire اون به شکلی ساخته شده اند که به راحتی بتوانند پوست شما را در برابر در برابر طیف گسترده ای از اشعه آفتاب همچون اشعه های UVA ،UVB ،IR محافظت کنند. فرمولاسیون به کار گرفته شده در ضد آفتاب اون دارای فیلترهای فیزیکی و حداقل تعداد فیلترهای شیمیایی Photostable است که از همین رو برای انواع پوست حساس بسیار مناسب است.ضد آفتاب اون دارای خاصیت بی‌نظیر مقاومت بالا در برابر آب است که در صورت استفاده از این ضدآفتاب می‌توانید از مقاومت آن در برابر تعریق مطمئن باشید.

برای داشتن پوستی زیبا، شفاف و از همه مهم‌تر سالم لازم است مراقبت‌های لازم از آن را انجام دهید. یکی از مراقبت‌های مهم و اساسی از پوست، محافظت از آن، در برابر اشعه‌های مضرخورشید از جمله اشعه UV است.برای آن که از پوست خود در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کنید حتما باید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.توجه داشته باشید که ضروری است که از کرم ضد آفتاب در تابستان، زمستان وحتی درمنزل استفاده کنید.

دلیل اهمیت استفاده از ضد آفتاب در تمام فصول این است که اشعه مضر خورشید نه تنها در تابستان، بلکه در زمستان هم می‌تواند به پوست شما صدمه وارد کند، حتی اگر هوا ابری باشد. از همین رو اگر از آن دسته از افراد هستید که به پوست خود اهمیت می‌دهید و به دنبال آن هستید که از بروز علائم پیری زودرس و ایجاد لک و چین‌وچروک جلوگیری کنید، استفاده از کرم ضدآفتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

کرم ضد آفتاب SPF50 بی رنگ Reflexe Solaire اون به شکلی ساخته شده اند که به راحتی بتوانند پوست شما را در برابر در برابر طیف گسترده ای از اشعه آفتاب همچون اشعه های UVA ،UVB ،IR محافظت کنند. فرمولاسیون به کار گرفته شده در ضد آفتاب اون دارای فیلترهای فیزیکی و حداقل تعداد فیلترهای شیمیایی Photostable است که از همین رو برای انواع پوست حساس بسیار مناسب است.ضد آفتاب اون دارای خاصیت بی‌نظیر مقاومت بالا در برابر آب است که در صورت استفاده از این ضدآفتاب می‌توانید از مقاومت آن در برابر تعریق مطمئن باشید. در کرم ضد آفتاب اَون Spf50 از ویتامین E استفاده شده است که به شدت پوست را تغذیه و نرم و لطیف می کند. این کرم به دلیل داشتن فرمول ضد آب و ماندگاری طولانی مدت روی پوست با ایجاد یک لایه محافظتی و شفاف روی پوست، با قدرت بسیار زیاد، از پوست در برابر نور خورشید و رادیکالهای آزاد محافظت می کند. این محصول ضد آفتاب اَون مدل رفلکس سولار مناسب همه نوع پوست مخصوصا  پوست های حساس بوده و در واقع به صورت تخصصی برای پوست های حساس و مستعد آفتاب سوختگی طراحی و تولید می گردد.

 

ویژگی ها

محافظت قوی در مقابل اشعه UVA و UVB

حاوی آنتی اکسیدان برای محافظت از بافت سلولی

دارای ویتامین E جهت تغدیه و نرم و لطیف شدن پوست

التیام بخش و ضد التهاب بواسطه دارا بودن آب چشمه اون

بدون ایجاد سنگینی و چربی روی پوست

مناسب پوست های حساس

 

روش مصرف

قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب ، محصول را به میزان کافی روی هر ناحیه از صورت و بدن بمالید.

 

معرفی برند


برند فرانسوی اون از سال 1874 در تولید محصولات بهداشتی برای پوست های حساس و غیرمقاوم فعالیت می کند.تمام محصولات این برند با استفاده از آب چشمه ای در روستای اون فرانسه تولید می شود. راز خاصیت درمانی این چشمه در سال 1736 کشف شد. هنگامی که اسب مارکوس روکوزل بر اثر بیماری پوستی فرار کرد وبه چشمه ای در نزدیکی اون رسید. بعد از نوشیدن و گذر از آب چشمه، بیماری پوستی اسب درمان شد. در سال 1743 اولین امکانات درمانی برای بهبود بیماریهای پوستی نظیر اگزما، پسوریازیس و سوختگی دراین چشمه ایجاد شد. در گذر سالها و با پیشرفت علم از آب این چشمه در محصولات بهداشتی و مراقبتی استفاده می شود و هم اکنون مرکز آب درمانی اون نیز شهرت بین المللی دارد.فروشگاه اینترنتی زنونه مرجع مناسبی برای خرید محصولات اَون در ایران می باشد.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذای سگ پاو پاو دیجی پت
سه شنبه 8 آذر 1401 ساعت 9:31 | بازدید : 230 | نویسنده : علی | ( نظرات )

خرید غذای سگ

قبل از ورود به بحث مهم غذای سگ و خرید غذای سگ باید این حیوان با وفا را بشناسیم، نژاد این حیوان را مشخص کنیم و تعیین کنیم چه غذایی مناسب آن است زیرا به نسبت سن آن متفاوت است.

سگ یک حیوان باوفایی است که رابطه آن را با انسان نمی‌توان انکار کرد. امروزه شاهد این هستیم که بسیاری از خانواده‌ها سگ را به عنوان حیوان خانگی برمی‌گزینند و به آن رسیدگی می‌کنند.

نقش سگ بر زندگی ‌مان بسیار پررنگ است و از آن برای محافظت از گله‌های گوسفند، هنگام شکار، همیار پلیس کمک می‌گیرند بنابراین رسیدگی به آن امری ضروری است.

حتما برای شما هم پیش آمده که هنگام گذر از خیابان با سگ‌هایی مواجه می‌شوید که گشنه‌اند و حس ناتوانی در برابر این همه حیوان گرسنه حال شما را دگرگون می‌کند و با خود می‌گویید کاش توانایی این را داشتم که هیچ حیوانی گرسنه نباشد. البته اگر هر یک از ما به مقدار توان خود با خریدن غذای سگ، این حیوانات را گرسنه نگذاریم لطف بزرگی است.

 

غذای سگ چیست؟

شمایی که در حال خواندن این متن هستید مطمعنا سگی دارید که نگران غذا خوردنش هستید؟ از خود می‌پرسید آیا غذایی که به این حیوان می‌دهم غذای مناسبی است یا خیر‌؟ شما برای انتخاب غذای مناسب حیوان خود معیارهایی را باید در نظر بگیرید مثلا سن سگ‌تان چقدر است، از چه نژادی است، جسه‌ی آن چگونه است بزرگ یا کوچک.

پس از مشخص نمودن این ویژگی‌ها، می‌توانید غذای مناسب آن را خریداری کنید. خوردن غذای مناسب در رشد و سلامت جسمانی و رفتاری سگ تاثیر بسزایی دارد پس در خرید غذای آن دقت کنید.

حال سوال اینست که چه غذایی برای رشد حیوان خانگی ما مناسب است؟

زمانی که مسئولیت نگهداری یک سگ را بر عهدی می‌گیریم باید همه‌ی جهات را در نظر داشته باشیم که چه چیزهایی برای رشد و سلامت سگ مفید است.

سگ‌ها در مراحل مختلف رشد خود غذاهای متفاوتی استفاده می‌کنند. برای مثال غذای یک توله سگ به نسبت یک سگ بالغ باید مقوی‎‌‌‎‌تر و مفید باشد تا به خوبی رشد کند. توله سگ‌ها در هفته‌های اول باید شیر و سرلاک بخورند زیرا در بهبودی رشد آن‌ها تاثیر دارد.

بعد از گذشت مدتی، مصرف غذای نرم پیشنهاد می‌شود و برای نرم کردن غذای‌شان می‌توانید از آب گرم استفاده کنید. غذای توله سگ‌ها برای رشد باید دارای مواد معدنی، پروتئین، چربی، انواع ویتامین‌ها و غیره باشد و به مقدار نیاز به آن‌ها غذا بدهیم.

وجود هر یک از این مواد معدنی تاثیری بخصوصی دارد مثلا پروتئین به رشد عضلات سگ کمک می‌کند و چربی باعث می‌شود انرژی سگ تامین. هر کدام از این مواد معدنی نیاز یک قسمتی از بدن‌شان‌ را برطرف می‌کند.

سگ‌ها باید رژیم مناسبی برای بهتر شدن عملکردشان داشته باشند. و باید میزان غذا را نسبت به سن و وزن اندازه‌گیری کرد و فقط در زمان تعیین شده به این حیوان غذا داد زیرا اگر عکس این کار انجام شود حیوان زیادتر از حد خود غذا بخورد باعث مشکلاتی می‌شود و عملکرد بدن سگ را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سعی کنید غذاهایی که خودتان میخورید را قبل از اینکه به سگ بدهید بشناسید زیرا بعضی از آن غذاها برای سگ مضر است. گوشت خام، میوه خام و هر غذای خام دیگر برای این حیوان ضرر دارد پس از دادن غذای خام به سگ اجتناب کنید.

 

انواع غذای سگ

برخی از غذاها را می‎توان در خانه برای این حیوانات تهیه کرد اما باید روش درست تهیه آن غذا را بدانیم. برای مثال گوشت یکی از این غذاهاست اما باید از تکه‌هایی که کمترین چربی را دارد به سگ بدهیم. استخوان از دیگر غذایست که این حیوان به آن علاقه‌مند است پس هنگام دادن استخوان به آن از قسمتی استفاده کنید که کمترین تیزی را داشته باشد. بعضی از غذاها برخلاف تصورمان برای سگ‌ها مفید که نیست بلکه ضرر هم دارد مثل جگر سفید گوسفند، زیرا باعث ایجاد انگل در حیوان می‌شود از غذاهای دیگر که مضر است می‌توان پای مرغ را نام برد که باعث یبوست می‌شود. اما غذای خانگی پیشنهادی ما به شما که دارای مواد معدنی و انواع ویتامین‌هاست، سنگدان مرغ، استخوان مرغ، برنج کته با ماست، سبزیجات و برخی از میوه همچون هویج و سیب‌زمینی.

بدن سگ مواد معدنی و ویتامین‌هایی را نیاز دارد که ممکن است غذای خانگی آن را تامین نکند. از دیگر انواع غذای سگ، غذای خشک سگ بهترین غذا برای این حیوان است زیرا تمام نیازهای غذایی آن را تامین می‌کند و فواید زیادی دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

  • غذای خشک باعث می‌شود دندان‌های سگ آسیب نبیند و دندان‌های سفیدی داشته باشند درواقع فاصله‌ی جرم‌گیری آن‌ها بیشتر می‌شود. خوش‌بو کردن دهان یکی دیگر از مزیت‌های غذای خشک می‌باشد.
  • غذای خشک سلامتی و طول عمر را در سگ افزایش می‌دهد و بیماری‌های مختلف را تا حد امکان کاهش می‌دهد.
  • تمام مواد مورد نیاز بدن سگ در غذای خشک موجود است و با خوردن آن، این مواد مورد نیاز تامین نوشته می‌شود.
  • با خوردن این غذا، حیوان خانگی شما وزن مطلوب خود را حفظ می‌کند و دچار اضافه وزن نمی‌شود.
  • موضوع مهمی که مورد توجه قرار می‌گیرد این است که قیمت غذای خشک خیلی کمتر از دیگر غذاهاست و زمان زیادی می‌توان از آن استفاده کرد زیرا فاسد نمی‌شود.

 

خرید اینترنتی غذای سگ پاوپاو

در قسمت بالا توضیحات کاملی از غذای سگ ارائه شد و یکی از مسائل مهم نحوه خرید و در میان انواع مختلف برند های غذا برای سگ می باشد که کار را کمی سخت می کند و این در صورتی است که کار را به صورت سنتی پیش ببرید ولی امروزه با گسترش فناوری های نوین دیگر نیاز نیست که خرید را به صورت سنتی انجام دهید و می تواند انواع برند ها را با هم مقایسه کرده و محصول مورد نظر را خریداری کنید. یکی از محصولات و غذاهای با کیفیت موجود در بازار غذای سگ پاوپاو می باشد . خرید اینترنتی غذای سگ پاو پاو بسیار آسان بوده و به راحتی می توانید اقدم به خرید کرده و محصول را در کمترین زمان تحویل بگیرد


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذای خانگی بچه گربه یک ماهه
یک شنبه 6 آذر 1401 ساعت 22:39 | بازدید : 291 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 

غذای گربه 1 ماهه

 

در چند هفته اول زندگی، دغدغه های اصلی یک بچه گربه تغذیه، گرم نگه داشتن، رشد مهارت های اجتماعی و یادگیری است. در بیشتر موارد ، انسان به سادگی گربه مادر را می بیند که در انجام وظایف خود است. با این حال ، اگر بچه گربه شما از مادرش جدا شده است یا اگر گربه بچه مادر خود را نپذیرفته است یا گربه مادر نمی تواند شیر کافی تولید کند، مراقبت از او به شما بستگی دارد.

غذای خانگی بچه گربه یک ماهه مقداری حساس است چون باید در پخت آن دقت کافی به عمل بیاید تا غذای مناسب بچه گربه درست و ارائه شود.

 

برای تهیه کردن بهترین نوع غذا برای دادن به بچه گربه های 3 هفته ای، اولین و مهمترین کاری که شما باید انجام دهید این است که درک بهتری از آنچه بچه گربه ها می خورند، داشته باشید. یک بچه گربه 3 هفته ای نیاز به یک رژیم غذایی ای دارد که سرشار از پروتئین است. علاوه بر این، پروتئین باید از وعده های غذایی با بالاترین کیفیت بدست آید. همچنین باید سعی کنید از وعده های غذایی حاوی سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی شیرین یا پرکننده ذرت یا انواع توت ها یا میوه ها خودداری کنید. این نوع مواد غذایی حاوی مواد لازم مورد نیاز بچه گربه 3 هفته ای شما نیستند.


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قیمت غذای سگ هاسکی
یک شنبه 6 آذر 1401 ساعت 22:28 | بازدید : 239 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 

 

غذای هاسکی چیست؟

هاسکی‌ها حیوانات پرانرژی هستند که متابولیسم (سوخت و ساز) بالایی هم دارند، بنابراین به یک رژیم غذایی قوی نیاز دارند تا بتوانند نیازهای ویژه و حیاتی خود را رفع کرده و سرحال، سالم و پرنشاط باقی بمانند. به‌صورت کلی، قیمت غذای سگ هاسکی به عوامل و مواد تشکیل دهنده و کیفیت آن بستگی دارد که معمولا باید حاوی مواد زیر باشد:

 

       ۱) پروتئین

 

پروتئین اصلی‌ترین و مهم‌ترین چیزی است که همانطور که در غذای سگ پامرانین یافت میشود باید در غذای سگ هاسکی نیز یافت شود.. پروتئین باعث می‌شود تا استخوان‌ها و عضلات سگ به خوبی رشد کرده و تقویت شوند. همچنین پروتئین باعث تأمین انرژی موردنیاز سگ‌ها می‌شود. بنابراین انواع گوشت ماهی، بره، مرغ، تخم مرغ پخته و …. که حاوی پروتئین هستند، باید در رژیم غذای سگ هاسکی موجود باشند.

 

       ۲) چربی

 

چربی‌ها مکمل پروتئین برای رشد و نموی استخوان‌ها هستند و همچنین نقش بسزایی در سلامت پوست، مو، سیستم عصبی و ایمنی هاسکی‌ها دارند. البته باید در نظر داشته باشید که چربی باید به مقدار کافی – نه کم و نه زیاد – در رژیم غذای سگ هاسکی وجود داشته باشد؛ چراکه مقدار نامتعادل چربی، ممکن است سگ را دچار چاقی یا سایر مشکلات ناشی از کمبود چربی نماید. برای تأمین چربی برای هاسکی، می‌توانید از انواع روغن‌های گیاهی، روغن ماهی، روغن طیور و …. استفاده کنید.

 

        ۳) ویتامین

 

نمی‌توان تأثیر ویتامین در بقا و سلامت جسمی حیوانات را نادیده گرفت. سگ هاسکی نیز به عنوان یک حیوان زیبا و قوی، علاوه بر پروتئین و چربی، به مقدار متعادلی از ویتامین نیز در رژیم غذایی خود نیاز دارد. سگ هاسکی با مصرف سیب، هویج، نخود فرنگی و سایر میوه‌ها و مواد ویتامین‌دار، سلامتی تضمین‌شده‌ای خواهد داشت. به خصوص ویتامین E، تأثیر شگرفی در زیبایی پوست و موی هاسکی دارد که کمبود آن سبب شکنندگی مو خواهد شد.

 

       ۴) کربوهیدرات

 

پاستا، سیب‌زمینی، ذرت و غلات منابعی هستند که می‌توانند کربوهیدرات کافی برای غذای سک هاسکی را تأمین کنند. البته سبزیجات نیز تا حدی کربوهیدرات دارند و می‌توانند در کنار ویتامین، بخشی از کربوهدرات موردنیاز برای سگ را در بر داشته باشند.


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قیمت تور مجارستان
یک شنبه 6 آذر 1401 ساعت 18:16 | بازدید : 225 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 

 

تور مجارستان

مجارستان کشوری در اروپای مرکزی به پایتختی بوداپست است که با کشورهای اسلوواکی، اوکراین، اتریش، رومانی، صربستان، کرواسی و اسلوونی مرز مشترک دارد. مجارستان کشوری قدیمی با پیشینه‌ای تاریخی و فرهنگی غنی است. لازم به ذکر است کشور مجارستان از قدیمی ترین و اصیل ترین کشورهای اروپایی است، فراموش نکنید در سفر به مجارستان از شهرهای زیبای بوداپست، دبرسن، سِگد و پچ دیدن کنید.

کشور مجارستان جزء یکی از کشور های حوزه شینگن میباشد و برای سفر به این کشور می بایست ویزای شینگن اخذ نمایید. مجارستان علاوه بر جاذبه های گردشگری، کشوری با قیمت هایی مناسب برای خرید است که می تواند گردشگران را برای اخذ تور مجارستان ترغیب کند و همچنین قیمت تور مجارستان بسیار مناسب بوده و هم در داخل کشور مجارستان به راحتی می توان با قیمت های مناسب خرید های خود را انجام دهید.

مجارستان از کشورهای ثروتمند اروپا به شمار نمی آید و در حقیقت یک کشور در سطح متوسط اقتصادی در اروپاست. با این وجود مردم مجارستان از شرایط زندگی خوبی برخوردار هستند و امکانات عالی برای سفر و گردش ایرانیان نیز با تور مجارستان وجود دارد.

 زیباترین جاذبه طبیعی مجارستان ، دریاچه بالاتون بزرگترین دریاچه اروپای مرکزی است که می‌توانید در سواحل آن استراحت کرده و از تابش آفتاب و آب زلالش لذت ببرید.

یکی دیگر از جذابیت های کشور مجارستان غذاهای لذیذ این کشور است به طوری که غذاهای مجاری شهرت جهانی دارد. در سفر به مجارستان و بازدید از پایتخت این کشور یعنی بوداپست که در حاشیه رود دانوب قرار دارد می توانید آثاری تاریخی و جذاب را مشاهده کنید. بوداپست از پیوستگی دو شهر بودا و پست که در دو طرف رود دانوب قرا داشته اند شکل گرفته است. این شهر سرزنده مملوء از بناهای تاریخی، کلیسا، موزه و ساختمان های قدیمی شگفت انگیز میباشد.

 

تور مجارستان تجربه‌ای متفاوت برای گردشگرانی است که به دنبال یک مقصد جذاب و دوست داشتنی در اروپا هستند. در سفر به مجارستان می‌توانید طیف گسترده‌ای از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی را تجربه کنید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذای خشک سگ مفید
شنبه 5 آذر 1401 ساعت 15:17 | بازدید : 245 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 

غذای خشک سگ  با طعم مرغ و ماهی غذایی مناسب و مقوی برای همه سگ های بالغ نژاد کوچک می باشد. این محصول از مواد اولیه 100% طبیعی تهیه گردیده است و موجب تنظیم فلور معده حیوان و افزایش سیستم ایمنی بدن می گردد. با استفاده از غذای خشک سگ بالغ نژاد کوچک مفید، بوی بد مدفوع سگ به طرز چشمگیری کاهش می یابد.
غذای خشک سگ مفید با طعم مرغ و ماهی از مقدار زیادی ماهی ساردین که حاوی پروتئین بالا و اسیدهای چرب ضروری و مورد نیاز بدن سگ ها است تهیه و تولید شده است. این محصول برای سگ هایی با فعالیت بدنی نرمال و سگ هایی با معده و گوارش حساس نیز قابل استفاده می باشد.
غذای خشک سگ مفید با طعم مرغ و ماهی حاوی زینک، مس، کلسیم، سلنیوم، ویتامین های A,D3,B1,B2,B6,B12، بیوتین، نیاسین، فولیک اسید و ویتامین E می باشد. 

توصیه تغذیه ای غذای خشک سگ برند مفید:

جدول تغذیه ی مندرج رو بسته بندی این محصول با توجه به نیازهای غذایی یک سگ بالغ نژاد کوچک با فعالیت بدنی نرمال تنظیم گردیده است. چنانچه فعالیت سگ شما افزایش پیدا کرده است لطفا مقدار مصرفی غذا را بیشتر نمایید تا مواد مغذی مورد نیاز خود را به طور کامل دریافت نماید.
در صورت نیاز به تغییر غذای سگ خود این کار را به تدریج انجام دهید تا دچار مشکلات گوارشی نگردد و در کنار غذای خشک همیشه آب تازه و تمیز در اختیار سگ خود قرار دهید.
از غذای خشک سگ مفید با طعم مرغ و ماهی می توانید به صورت خشک و در صورت نیاز با افزودن مقدار آب استفاده نمایید.


محتویات و ویژگی های غذای خشک سگ مفید با طعم مرغ و ماهی

•    سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب ضروری
•    غنی شده با انواع ویتامین ها و مواد معدنی
•    کاهش مشکلات گوارشی
•    مناسب برای همه سگ های نژاد کوچک بالغ
•    حاوی %21.5 پروتئین و %10.5 چربی و %2.5 فیبر و %1.05 کلسیم و %0.85 فسفر و3200-3400 کالری انرژی
•    وزن های محصول: 500 گرم و 2 کیلوگرم
•    محصول شرکت کیمیا دانه (مفید)

 


موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شهر سويل
شنبه 5 آذر 1401 ساعت 11:26 | بازدید : 232 | نویسنده : علی | ( نظرات )

مي‌گويند شهر سويل را هركول، اسطوره يونان باستان بنا كرده است! اين شهر تاريخي شگفت‌انگيز دارد و معماري‌هاي خارق‌العاده‌اش گواهي بر تاييد اين ادعا هستند. حتي كريستف كلمب، كاشف قاره امريكا هم سويل را براي آرامگاه ابدي خود انتخاب كرده است. در اين مطلب با ديدني‌ها و جاذبه‌هاي حيرت‌انگيز سويل، شهر جادويي اسپانيا آشنا مي‌شويم.

سويل در منطقه خودمختار اندلس در كشور اسپانيا قرار گرفته است. سويا و سبيا نام‌هاي ديگري هستند كه به اين شهر زيبا نسبت داده شده‌اند. وجود قلعه‌هاي باشكوه، كافه‌هاي قديمي، كليساهايي با معماري‌هاي حيرت‌انگيز و بافت شهري منحصربه‌‌فرد باعث شده تا گردشگران از لحظه لحظه اقامت در اين شهر لذت ببرند. سويل شهري بي‌نقص است كه توانسته در ميان پرطرفدارترين مقاصد گردشگري در تور اسپانيا جاي گيرد و سالانه ميزبان هزاران گردشگر از اقصي نقاط دنيا باشد. 

كليساي جامع سويل

كليساي جامع سويل متعلق به ۱۵۱۷ ميلادي است و با ابعاد ۱۲۶ متر طول و ۸۳ متر عرض از بزرگترين سازه‌هاي دنيا به شمار مي‌آيد. اين بنا به سبك معماري گوتيك ساخته شده و ظريف‌كاري‌هايي خارق‌العاده دارد.

نماي بيروني كليسا معماري خيره ‌كننده دارد و برج ناقوس بسيار بزرگي كه به آن گيرالدا مي‌گويند بر روي آن خودنمايي مي‌كند. به محض ورود به كليسا معماري كلاسيك و تزيينات بي‌نظير آن شما را شگفت زده خواهد كرد.  تمامي ديوارها و سقف كليسا با طرح‌هاي عجيب‌وغريب و منحصربه‌فرد تزيين شده است اما اين محراب كليسا است كه بيش از هر جاي ديگر توجه گردشگران را به خود جلب مي‌كند. محراب كليسا توسط شخصي به نام پير دانكارت ساخته شده و طبق گفته‌هاي تاريخي در ساخت آن از چندين تن طلا استفاده شده است.

۸۰ نمازخانه كوچك در اطراف كليسا، طولاني‌ترين nave اسپانيا و تابوت سنگي كريستف كلمب كاشف معروف از ديگر جاذبه‌هايي است كه در كليساي جامع سويل خواهيد ديد.

كاخ سلطنتي آلكازار

كاخ سلطنتي آلكازار قديمي‌ترين كاخ اروپايي است كه همچنان به عنوان سكونتگاه خانواده سلطنتي استفاده مي‌شود. اين كاخ يادگاري به جا مانده از قرن دهم ميلادي است كه داستاني دور و دراز دارد. ساخت كاخ آلكازا دو قرن به طول انجاميده و بارها و بارها ويران شده و مجددا توسط پادشاهان وقت مورد بازسازي قرار گرفته است.  وجود سه سبك معماري موري، رنسانسي و مودخار شاهدي بر فراز و نشيب‌هايي ست كه ساختمان كاخ در دوره‌هاي مختلف پشت سر گذاشته است.

كاخ آلكازار پس ازپيروزي مسيحيان و در محلي كه پيشتر مسجد بوده بنا شده است. نماي بيروني كاخ را ديوارها و ستون‌هاي قهوه‌اي رنگ تشكيل مي‌دهند و در قسمتي از آن طراحي‌هاي اسلامي همچنان به چشم مي‌خورد. معماري بي‌نهايت زيباي كاخ باعث شده تا نام آن در فهرست ميراث جهاني يونسكو به ثبت برسد.

اين كاخ زيبا محل اقامت چندين نسل از پادشاهان اسپانيا بوده و ديوارهاي آن روايت گر رويدادهاي مهم تاريخي اسپانيا هستند. در حال حاضر نيز خانوده سلطنتي سويل در طبقه دوم قصر ساكن هستند.

منطقه تريانا

در كنار رودخانه سويل يكي از فانتزي‌ترين محله‌هاي شهر را مي‌توان ديد. اين محله زيبا تريانا نام دارد و خانه‌هاي رنگارنگ با معماري‌هاي منحصربه‌فرد آن را به يكي از خاصترين و پرطرفدارترين جاذبه‌هاي گردشگري در سويل تبديل كرده است.

تمام خانه‌هاي اين محله در دو طبقه ساخته شده و با رنگ‌هاي شاد رنگاميزي شده‌اند. كوچه‌هاي محله تريانا نيز از جاذبه‌هاي آن به شمار مي‌روند. خيابان‌هاي اين منطقه به صورت پيچ در پيچ طراحي شده و با سنگفرش تزيين شده‌اند. با قدم زدن در اين خيابان‎‌ها مي‌توانيد از مناظر زيباي رودخانه سويل و معماري خانه‌ها لذت ببريد.

كارگاه‌هاي خياباني سفال نيز در كنار كوچه‌هاي سنگفرش شده به منطقه تريانا جلوه‌اي خاص بخشيده‌اند.

تمامي هنرمندان سويل در تريانا جمع شده و صنايع دستي ساخته شده از سفال شامل ظروف وسراميك‌هاي اندلوسي را براي فروش به نمايش مي‌گذارند. اگر به دنبال خريد سوغاتي با حال و هواي شهر  سويل هستيد اين ظروف بهترين انتخاب هستند.

موزه رقص فلامنكو

فلامنكو از رقص‌هاي محلي و سنتي اسپانيا است كه از كولي‌هاي اين سرزمين تاثير گرفته، همچنين ريشه‌هايي از موسيقي ايراني، عربي و لاتين هم در فلامنكو به وضوح ديده مي‌شود. شهر سو‌يل يكي از مراكز اين موسيقي زيبا و محلي است. از اين رو هنگام قدم زدن در خيابان‌هاي شهر گروه‌هاي موسيقي خياباني زيادي را خواهيد ديد كه رقص فلامنكو به همراه موسيقي مخصوص آن را به اجرا مي‌گذارند.

اگر به رقص و موسيقي فلامنكو علاقه داريد براي كشف ريشه اين موسيقي و آشنايي با تمام حركات و مضمون‌هاي رقص به موزه رقص فلامنكو برويد. اين موزه در قرن هجدهم و بر روي يك معبد رومي ساخته شد. انواع آلات موسيقي، لباس‌ها و كفش‌هاي مخصوص به همراه نت‌هاي موسيقي از جاذبه‌هايي هستند كه در اين موزه به نمايش عموم گذاشته شده‌اند. علاوه بر اين هنگام بازديد از موزه مي‌توانيد از اجراي اختصاصي رقص محلي فلامنكو لذت ببريد.

 

 

 


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معرفی مراکز خرید در والنسیا در رز آبی
دو شنبه 17 مرداد 1401 ساعت 17:16 | بازدید : 378 | نویسنده : علی | ( نظرات )

رز آبی و مراکز خرید در والنسیا

مراکز خرید در والنسیا

 

تور والنسیا

شهر والنسیا، شهري منحصر به فرد و بسيار زيبا در كشور اسپانيا است. با تور والنسیا، به اين شهر سفر كنيد و از ديدن فستيوال ها، غذاهاي دريايي خوشمزه و تاريخ و تمدن والنسيا، لذت ببريد. در ادامه به معرفي تور والنسیا و جاذبه هاي ديدني و گردشگري اين شهر بپردازيد:

آشنایی با شهر والنسيا

شهر والنسیا، يكي از شهر هاي بزرگ كشور اسپانیا مي باشد. اسم اين شهر، از واژه‌ی لاتین والنتینا (Valentina) گرفته شده است و به معني قدرت و شهامت مي باشد و اين نام از القابي كه رومیان به سربازهای بازگشته از جنگ خود مي دادند، گرفته شده است. قدمت اين شهر، به حدود ۲ قرن پیش از میلاد مسیح باز مي گردد و براساس مستندات، اولين ساكنان شهر والنسيا، روميان بوده اند.

اين شهر، از اصلي ترين شهر هاي تاريخي كشور اسپانيا است. اين شهر داراي تاريخي با فراز و نشيب بسيار است و سلطنت آراگون (Aragon) از دوران های مشهور اين شهر است؛ همچنين والنسیا در دوره ي کوتاهی به عنوان پايتخت كشور اسپانيا انتخاب شد و اين دوره مربوط به فرمانروایی ژوزف بناپارت (Joseph Bonapart) مي باشد. حاصل دوران تاريخي اين شهر، جاذبه هاي باستاني و تاريخي بسياري است که در  سرتاسر اين شهر مي توان دید و شما با تور والنسیا مي توانيد از اين جاذبه هاي خارق العاده ديدن كنيد و شاهد تاريخ اين شهر و كشور اسپانيا باشيد.

شهر والنسیا داراي جمعیتی در حدود ۸۰۰ هزار نفر  است و زبان اصلی مردم والنسیا، اسپانیایی مي باشد البته زبان والنسیایی نيز در بين مردم رايج است. غالب مردم شهر والنسيا مسيحي و تعداد كمي مسلمان هستند.

هزینه های تور والنسیا

 اگر به دنبال سفر به والنسيا بدون هزينه هاي بالا در تعطيلات خود هستيد، تور والنسيا را انتخاب كنيد. تور والنسیا نقش به سزايي در كاهش هزينه هاي اضافي سفر شما خواهد داشت. يكي ديگر از روش هاي كاهش هزينه در سفر به شهر والنسيا، استفاده از تورهای پیاده‌روی رایگان است. با تور هاي پياده روي رايگان از جاذبه هاي ديدني و گردشگرى اين شهر لذت ببريد و هزينه اي را پرداخت نكنيد.

راه ديگري كه سبب صرفه در هزينه هاي تور والنسيا مي شود، ميل كردن غذاهاي دريايي است. انواع متنوعي از رستوران هاي فوق العاده غذاهاي دريايي در اين شهر و سواحل آن ديده مي شود كه تست غذا در اين اماكن براي شما گران و پر هزينه نخواهد بود.  همچنین می توانید از بازارهای خرید مواد غذایی ارزان در طول سفر خود خرید کنید و باعث کاهش هزینه های خود در تور والنسیا شوید.

جاذبه های دیدنی و تفریحی شهر والنسيا

شهر والنسيا، داراي طيف گسترده اي از جاذبه هاي متنوع براي گردشگران و مسافران مي باشد. سواحل زيباي اين شهر به همراه تفريحات آبي از جاذبه هاي مورد علاقه مسافران در تور والنسيا است. اماكن باستانى و آثار تاريخي بي شمار اين شهر از ديگر جاذبه هاي تور والنسیا است. در ادامه به معرفى ديدني هاي تور والنسیا خواهيم پرداخت:

کلیسای جامع والنسیا

کلیسای جامع والنسیا در شهر قديمي ال کارمن والنسيا واقع شده است. این کلیسا در خیابان‌های باريك اين شهر قرار دارد و نماينده اي از تاريخ و تمدن شهر والنسیا است. كليساي جامع والنسيا شما را با ساختماني حيرت انگيز رو به رو مي كند. قدمت اين بنا به سال ۱۲۳۸ باز مي گردد و اين كليساي كاتوليكي رومي در دوره ي فرمانروايي مورها، يا مسلمانان اسپانیا، به مسجد تبدیل شد. در فضاي داخلي اين کلیسا، نقاشی‌ و نقوشي با قدمت قرن ۱۵ پس از ميلاد ديده مي شود و از جاذبه هاي تاريخي و زيباي موجود در تور والنسیا است.

موزه علوم والنسیا

موزه‌ی علوم پرنس فیلیپ (Principe Felipe) يا موزه ي علوم شهر والنسيا از موزه هاي فرهنگي و هنري مهم اين شهر است و مجموعه اي از هنر و علوم موجود در اين شهر را پديد آورده است كه مكاني آموزشي و سرگرم كننده مناسبي براي تمام سنين است و در تور والنسیا مي توانيد به بازديد اين مجموعه رفته و لذت ببريد.

باغ های توریا

يكي از جاذبه هاي معروف و لذت بخش تور والنسیا، باغ هاي توريا واقع در كنار رودخانه‌ی توریا است و مكاني مناسب براي پيك نيك، دوچرخه سواري، پياده روي و اسكيت را پديد آورده است و از دهه‌ی ۵۰ میلادی اين باغ هاي زيبا موجود است و از بزرگترين باغ هاي اين شهر و كشور اسپانيا محسوب مي شود.

بازار مرکزی شهر والنسیا و مراکز خرید در والنسیا 

بازار مركزي و مراکز خرید در والنسیا ، بازاري پر از رنگ و جنب و جوش كه حال هر كسي را خوب خواهد كرد . هزاران غرفه با محصولات متنوع فصلی در اين بازار ديده مي شود؛ دكه هاي غذاهاي محلي، صنايع دستي، شيشه هاي رنگي و… در اين بازار قديمي و زيبا موجود است. بازار مركزي شهر والنسيا از بزرگترين بازارهاي اروپا مي باشد و هر روز به جز يكشنبه ها داير مي باشد و در تور والنسیا به اين مكان رفته و سوغاتي هاي به يادماندني زيبايي را در اين بازار مي توانيد بخريد.

 ساختمان La Lonja

 ساختمانى بامعماري قديمي، رو به روی بازار مركزي والنسيا، موجود است و قدمت اين بنا به قرن ۱۵ میلادی باز مي گردد و مركزي براي خريد و فروش ابریشم بوده است و داراي معماري داخلي به سبك زيباي گوتیک است. همچنين اين بنا به عنوان ميراث جهان محسوب مي شود و در بازديد از بازار مركزي در تور والنسیا مي توانيد از اين ساختمان نيز ديدن كنيد.

باغ وحش Bioparc والنسیا

يكي از جاذبه هاي طبيعي و خارق العاده تور والنسیا براي كودكان و حتي بزرگسالان باغ وحش Bioparc است. اين باغ وحش بزرگ زیستگاه زندگى حيوانات بسياري است و داراي اکوسیستم هاي طبيعي مانند دشتی وسیع و جنگل‌های ماداگاسکار است و حيوانات بي شماري از قبيل پلنگ، كرگدن، گوريل، اسب و… در اين مجموعه ديده مي شود.

موزه ملی سرامیک شهر والنسیا

يكي از موزه هاي بسيار مشهور كشور اسپانيا را مي توانيد در تور والنسیا مشاهده كنيد؛ موزه ملی سرامیک با قدمت مربوط به قرن ۱۸ میلادی، مكاني جذاب از آثار سرامیکی دوران یونان و روم باستان و ادوار مختلف دیگر است و بناي اصلي اين مجموعه به سبك روكو، از معماري هاي معروف اين شهر است.

 


موضوعات مرتبط: آژانس های مسافرتی , سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با مناسب ترین قیمت غذای بچه گربه دیجی پت
شنبه 15 مرداد 1401 ساعت 22:43 | بازدید : 298 | نویسنده : علی | ( نظرات )

بهترین قیمت غذای بچه گربه دیجی پت 

قیمت غذای بچه گربه دیجی پت

 

 

مدت زمان زیادی است که انسان ها و گربه ها به هم خو گرفته اند و توانسته اند در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی را تشکیل دهند. امروزه مردم ما از حیوانات خانگی جورواجوری در محل زندگی و یا حتی محیط کاری خود استفاده می کنند که بخش اعظمی از آن را این نوع از پستانداران زیبا و مهربان؛ یعنی گربه ها تشکیل می دهند. برای مراقبت و داشتن یک گربه سالم شما باید شرایطی مشابه زندگی او در طبیعت را ایجاد نمایید که اولین گام در این مسیر، تامین غذای مورد پسند گربه خانگی تان است. در ادامه این مطلب با لیست بیست همراه شوید تا شما را با نکاتی مهم در خصوص خرید غذای خشک گربه آشنا نماییم.

تعریف غذای خشک مورد نیاز گربه

با توجه به اینکه شما محل زندگی گربه تان را محدود کرده اید و اجازه پرسه زدن در طبیعت و یا حتی خیابان های شهرتان را به او نمی دهید تا غذای مورد علاقه خود را پیدا کرده و از آن استفاده کند، باید حتما با مشورت یک دامپزشک و درک رفتار حیوان خانگی خود به دنبال تامین غذای مورد علاقه او باشید.

با اینکه در ادامه مطلب ما شما را با نکاتی مهم جهت انتخاب و خرید یک غذای خشک گربه با مناسب ترین قیمت غذای بچه گربه دیجی پت  آشنا خواهیم کرد اما بد نیست بطور کلی بدانید که این نوع از غذاها اصولا داری چیزی بین ۶ تا ۱۰٪ آب در کنار ترکیباتی همچون: گوشت قرمز، گوشت مرغ و ماهی، دانه های مغذی، مواد ویتامینه و همچنین مکمل های تقویتی هستند که در نهایت بصورت خشک و با روکشی مزه دار شده جهت استقبال گربه از محصول تهیه و در بسته بندی های استانداردی به بازار عرضه می شوند.

نکات مهم هنگام خرید غذای خشک گربه

نوع گربه:

  • اولین نکته ای که هنگام خرید غذای خشک گربه باید به آن توجه نمایید، نوع گربه ای است که از آن به عنوان حیوان خانگی خود استفاده می کنید.
  • یادتان باشد گربه ها دارای انواع مختلف و نژادهای گوناگونی هستند که هر کدام ذائقه غذایی خود را دارند.
  • پس برای عدم آسیب رسانی به آنان و بد غذا کردن و یا کلا از بین بردن اشتها در گربه خود، حتما با مشورت یک دامپزشک به سراغ انتخاب غذا و تهیه کردن آن برای گربه ملوس خود بروید.
  • ناگفته نماند که جنس نر و ماده بودن گربه نیز بر وی علایق غذایی خود بسیار موثر است.

سن گربه:

  • فاکتور مهم بعدی در خصوص خرید غذای خشک گربه مربوط به سن و سال گربه می شود.
  • بطور کلی گربه شما یا بچه گربه است و یا در گروه سنی گربه بالغ، شیرده و یا پیر قرار می گیرد.
  • در هر ۴ حالت شما باید به دنبال تهیه کردن غذایی باشید تا نیازهای جسمانی آنان را تامین نماید.

مواد تشکیل دهنده:

  • نکته مهم بعدی که خیلی باید به آن توجه کنید و برایش وقت صرف کنید، مطالعه مواد تشکیل دنده غذای خشک گربه است که همیشه طبق استانداردهای جهانی باید بر روی بسته غذایی آنان درج شده باشد تا شما با مطالعه آن ها مناسب ترین محصول ممکنه را برای گربه تان انتخاب نمایید.
  • اصولا بر روی این نوع از بسته های خوراکی یک جدول غذایی ترسیم شده است که میزان موادی همچون: پروتئین ها، کربوهیدرات ها، فیبر، کلسیم، سدیم، پتاسیم، میزان چربی و … درج شده است و شما باید با توجه به نوع و سن و سال گربه ای که در خانه دارید، بهترین محصول غذایی را برای وی انتخاب و خریداری کنید.

وزن خالص غذا:

  • امروزه در کشورمان شما می توانید با برندهای مختلف داخلی و خارجی مواجه شوید که اقدام به تولید غذای خشک گربه و عرضه آن به بازار مصرفی ایران نموده اند.
  • بدیهی است که اختلاف قیمتی میان محصولات تولید شده داخلی با خارجی به دلیل وجود تعرفه های وارداتی وجود دارد اما با این حال شما باید به دقت محصولات غذایی حیوان خانگی خود را مشاهده کرده و با مقایسه آن با دیگر برندهای موجود در بازار و مناسب بودن وزنی آن به نسبت قیمتش، محصول مورد نظرتان را خریداری نمایید.

دارای تاییدیه معتبر:

  • حواستان را خوب جمع کنید و از خرید محصولات غذایی بی کیفیت و فاقد استاندارد برای حیوانات خانگی خود جدا پرهیز کنید!
  • یادتان باشد غذای گربه یا هر حیوان دیگری که در محیط امن خود نگهداری می کنید، حتما باید از یکسری استانداردهای لازمه برخوردار باشد و مهر تاییدیه سازمان غذا و دارو کشور را نیز دارا باشد.
  • این تاییدیه در محصولات غذایی غیر ایرانی، باید از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا صادر شود.

قیمت غذای خشک گربه:

  • قیمت غذای خشک گربه با توجه به تمامی مواردی که ما در این مطلب به شرح و توضیح آنان برایتان پرداختیم، تعیین می شود.
  • با این حال توصیه می کنیم همواره با مشورت دامپزشک اقدام به خرید و تهیه یک غذای مناسب با ذائقه خورد و خوراک حیوانتان نمایید.
  • یادتان باشد تضمین سلامت جسمی گربه خانگی شما بر عهده خودِ شما بوده و نباید در خرید غذای مورد نیاز او خساست به خرج دهید.

موضوعات مرتبط: حیوانات خانگی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با بهترین استراتژی فارکس
شنبه 15 مرداد 1401 ساعت 10:24 | بازدید : 331 | نویسنده : علی | ( نظرات )

معرفی بهترین استراتژی فارکس در دلفین وست

 

بهترین استراتژی فارکس

 

نجام معاملات فارکس بدون داشتن استراتژی خاصی، کمی شبیه شروع به سفر بدون داشتن نقشه و دانستن مقصد است؛ زیرا شما نخواهید فهمید حساب شما به کجا ختم می‌شود. شناخت و آگاهی از بهترین استراتژی فارکس، شما را در مسیر تجارتتان کمک خواهد کرد.

شما بدون استراتژی مشخص ممکن است سود کنید یا پولتان را از دست بدهید؛ اما دقیقا نخواهید دانست که احتمال کدام مورد برای شما بیشتر است؟

یکی از مزایای بسیار مناسب داشتن استراتژی در معاملات فارکس این است که شما قادر خواهید بود برخس از حدس‌ها و تخمین‌های خود را از بازار ارز، حذف کنید. اگر شما هم دنبال یافتن این روش‌ها و شناخت آن‌ها برای پیشرفت کاری خود هستید، توصیه ما به شما دنبال کردن این مطلب تا اخر است. همراه ما باشید.

بهترین استراتژی فارکس چیست؟

مشارکت و فعالیت در تجارت و معاملات فارکس، فرصت بسیار مناسب برای مشارکت در بازار جهانی با قدرت و توانایی بسیار بالا است. با توجه به علاقه معامله‌گران به این نوع معاملات در بازار روز، فارکس تبدیل به بازاری برای کسب سود بسیار زیاد شده است. در واقع، این بازار هم به مانند تمام بازار های جهانی که در حال فعالیت کردن هستند، بازاری شدیدا رقابتی است.

برای موفق شدن در چنین بازاری، شما نه تنها باید به خوبی و کامل این بازار را بشناسید، بلکه باید بهترین استراتژی فارکس را نیز شناسایی کنید و از آن بهره ببرید.

روش‌های بسیار مختلفی در معاملات فارکس برای معامله‌گران وجود دارد ، بنابراین بسیار مهم است که شما کدام استراتژی را انتخاب خواهید کرد. این روش باید بر اساس تجربه و هدف و زمینه کاری شما انتخاب شود.

در ادامه بهترین استراتژی‌های ممکن به همراه روش به کارگیری و مزایای آن‌ها برای شما آورده شده اند. با مطالعه آن‌ها می‌توانید روش مناسب خود را پیدا کنید و از آن برای کسب سود بیشتر استفاده کنید.

معامله ترند به عنوان بهترین استراتژی فارکس

معامله ترند، یکی از معتبرترین و راحت‌ترین استراتژی‌های ممکن برای معاملات فارکس است. همانطور که از اسم این روش مشخص است، این نوع استراتژی در برگیرنده معاملات در سمت و سوی قیمت فعلی بازار است.

برای انجام صحیح و مناسب این استراتژی، معامله‌کنندگان در ابتدا باید طول مدت و قدرت و روند بازار فعلی را مشخص کنند. تمام این موارد به آن‌ها می‌گوید که روند فعلی چه قدرتی دارد و بازار در چه زمانی بازار آماده برگشت است.

در استراتژی معاملاتی برحسب ترند و روند بازار، معامله‌کننده احتیاجی به دانستن زمان یا جهت برگشت بازار نخواهد داشت. آن‌ها فقط باید متوجه این موضوع باشند که بازار چه زمانی از حالت و شرایط فعلی خود بیرون می‌رود که بتوانند سود خود را بیشتر و ضرر‌ها را کمتر و محدود کنند.

حتی ممکن است وقتی که بازار روندی کاملا صعودی و سود‌ده دارد، نوسانات قیمتی موجود باشد که بر خلاف جریان بازار، بر این جریان چیره شوند. به خاطر همین موضوع، معاملات بر اساس ترند و روند بازار، از رویکردی با زمانی طولانی پشتیبانی می‌کند که به عنوان معاملات موقعیتی در بین معامله‌کنندگان شناخته می‌شود.

وقتی معامله‌کننده در جهتی قدرتمند شروع به سرمایه‌گذاری می‌کند، باید خود را به بهترین شکل با بهترین استراتژی فارکس آماده کند که در مقابل ضررهای کم و ناچیز مقاوم باشد. با آگاهی آن‌ها از این موضوع که مقدار سود نهایی آن‌ها در نهایت تا هنگامی که این روند ادامه دار باشد، از میزان ضرر‌هایشان بیشتر خواهد بود.

به همین دلایل این روش را بسیاری از معامله‌کنندگان و افراد فعال در این حوزه، بهترین استراتژی فارکس می‌دانند. البته لقب دادن بهترین استراتژی به روشی خاص، کاملا به شرایط هر فرد و سازمانی بستگی دارد.

ابزار‌های این روش

برای مشخص کردن قدرت و جهت فعلی بازار، معامله‌گران اغلب از میانگین‌های متغیر ساده و میانگین متغیر نمایی مانند میانگین ​​همگرایی و واگرایی متغیر (MACD) و شاخص جهت‌گیری میانگین ​​(ADX)، استفاده می‌کنند.

تمام میانگین‌های متغیر، شاخص‌های کند و آهسته‌ای هستند که از نوسانات قیمت گذشته بازار برای دادن اطلاعات به شرایط فعلی روند بازار استفاده می‌کنند. علاوه بر آماده‌سازی دید نسبت به جهت و قدرت بازار فعلی و روند آن، از میانگین‌های متغیر نیز می‌توان برای محاسبه میزان پشتیبانی و قدرت استفاده کرد.

در زمانی که قیمت به سطح پشتیبانی و ثبات از قبل پیش‌بینی شده نرسد یا وقتی که میانگین متغیر بلند مدت از میانگین متغیر کوتاه مدت بالاتر برود، این تصور به وجود می‌آید که این نشانه‌ها، نشانه‌های تغییر هستند.

به جای پیش‌بینی کردن جهت عکس و ورود به شرایطی جدید، معامله‌کنندگان این استراتژی، از این سیگنال‌ها برای خارج شدن از موقعیت فعلی خود بهره می‌گیرند. هنگامی روندی جدید به وجود آمد، معامله‌گر مجددا در جهت روند موجود در بازار فعلی معاملات خود را انجام خواهد داد.

نوسان قیمت معمولا قبل از تغییر قیمت دستخوش تغییرات می‌شود، بنابراین شاخص‌های تغییر و نوسان، مانند نوسان‌ساز تصادفی و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز می‌توانند برای شناسایی بهتر این بازار مورد استفاده قرار گیرند.

این نوع شاخص‌ها به افراد فعال در تجارت و معامله کمک می‌کنند که قیمت‌ها را در زمان‌های نزدیک‌ شدن به قیمت‌های بیش از حد خریداری شده یا بیش از حد فروخته شده تشخیص دهند و دید خوبی را به معامله‌کننده جهت تغییرات بازار می‌دهند.


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


privacy coin چیست ؟ و معرفی آن همراه با دلفین وست
چهار شنبه 12 مرداد 1401 ساعت 21:39 | بازدید : 316 | نویسنده : علی | ( نظرات )

privacy coin چیست ؟ و آشنایی با آن

privacy coin چیست

 

پرایوسی کوین (Privacy Coins) به رمز ارزهایی گفته می‌شود که محوریت آنها حفظ حریم شخصی کاربران و افشا نشدن اطلاعات آنها و عدم قابلیت پیگیری تراکنش‌ها است. بیت کوین در ابتدا به عنوان سیستم پولی جایگزین برای ارزهای ملی تحت نظارت حکومت‌ها ایجاد شد. متاسفانه، به دلیل ماهیت ناشناس آن، بسیاری از حامیان ارزهای دیجیتال معتقد هستند که این ارز فاقد ویژگی‌های ضروری حفظ حریم خصوصی برای محافظت کافی از کاربران خود، به خصوص در کشورهای که استفاده از ارزهای دیجیتال را ممنوع یا سرکوب می‌کنند، است.

در واقع بیت کوین از برخی لحاظ حتی از ارزهای رایج کشورها هم حریم شخصی کمتری ارائه می‌دهد چون یک بلاک چین عمومی است یعنی هر کسی که منابع کافی برای انجام تحلیل زنجیره‌ای داشته باشد می‌تواند هویت واقعی هر آدرس عمومی را پیدا و افشا کند. پرایوسی کوین ها مانند مونرو و دش برای حل این مشکل ایجاد شدند و راه‌حل آنها ارائه قابلیت ارسال و دریافت رمز ارزها به صورت ناشناس بود. از زمان معرفی و عرضه این دو ارز، پرایسی کوین‌های زیادی به بازار معرفی شده‌اند. امروزه تعداد پرایوسی کوین های موجود در بازار رمز ارزها خیلی زیاد است و به سختی می‌توان انتخاب کرد که کدام‌یک از آنها مطابق با نیازهای ما هستند. ارزهای دیجیتال حریم خصوصی محور به دلیل ایجاد امکان پول‌شویی و تامین مالی تروریسم، به شدت تحت فشار قانون‌گذاران علیه پول‌شویی هستند و از فهرست بسیاری از صرافی‌ها حذف شده‌اند.

privacy coin چیست ؟

 در دادامه با پاسخ این سوال که privacy coin چیست ؟ و چه کاربردی دارد آشنا میشویم : پرایوسی کوین (Privacy Coins) یا ارزهای دیجیتال حریم خصوصی محور، دسته‌ای از ارزهای دیجیتال هستند که با پنهان کردن مبدا و مقصد تراکنش‌ها، آنها را غیر قابل ردگیری می‌سازند. برخی از تکنیک‌های به کار رفته در این ارزها شامل پنهان کردن موجودی واقعی و آدرس کیف پول کاربر و ادغام تراکنش‌های مختلف با یکدیگر برای اجتناب از تحلیل زنجیره است.

از لحاظ شفافیت، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال غیر حریم خصوصی محور، به هرکسی در شبکه خود اجازه می‌دهند که بتواند آدرس‌های عمومی را مشاهده کند که این باعث می‌شود واریزها و برداشت‌های فرد به راحتی قابل رهگیری باشد. پرایوسی کوین ها هم‌زمان دو جنبه مختلف ناشناس ماندن و غیر قابل رهگیری بودن را مدیریت و اجرا می‌کنند. قابلیت ناشناس ماندن به پنهان کردن هویت پشت یک تراکنش می‌پردازد در حالی که قابلیت غیر قابل رهگیری بودن، دنبال کردن تراکنش‌ها با استفاده از سرویس‌هایی مانند تحلیل بلاک چین را غیرممکن می‌سازد.

استراتژی های به کار رفته توسط پرایوسی کوین ها

پرایوسی کوین ها برای حفظ کارامد گمنامی و غیر قابل ردگیری بودن از استراتژی‌های مختلفی استفاده می‌کنند که معروف‌ترین آنها شامل مخفی کردن آدرس‌ها، امضای حلقه‌ای، CoinJoin و zk-SNARK است.

۱. پنهان کردن آدرس مستلزم این است که فرستنده برای هر تراکنش ارسالی یک آدرس جدید ایجاد کند تا از متصل شدن به یک فرستنده جلوگیری کند. مونرو (XMR) یکی از پرایوسی کوین های برتر است که از یک نسخه از آدرس مخفی به نام پروتکل آدرس مخفی کلید دوگانه (DKSAP) استفاده می‌کند.

۲. CoinJoin به عنوان یک ادغام‌کننده ارزها شناخته می‌شود که تراکنش‌های متعلق به افراد مختلف را در یک تراکنش واحد ادغام کرده و سپس آنها را با استفاده از آدرس‌های جدید به کاربران دریافت‌کننده، ارسال می‌کند.

۳. استراتژی zk-SNARK به هولدرهای ارزهای دیجیتال این امکان را می‌دهد که اعتبار یک تراکنش را بدون افشای اطلاعات ضروری مانند طرفین معامله و موجودی حساب‌ها، اثبات کنند.

آیا پرایوسی کوین ها قانونی هستند؟

پاسخ این سوال هم بله و هم خیر است. قانونی بودن پرایوسی کوین‌ها بستگی به حوزه‌های قضایی هر منطقه دارد. برای مثال، در کره جنوبی، دولت خرید و فروش پرایوسی کوین ها را در صرافی‌های ارزهای دیجیتال این کشور ممنوع اعلام کرده تا از پول‌شویی جلوگیری کند. البته حوزه‌های قضایی که پرایوسی کوین‌ها را ممنوع نکرده‌اند آنها را تایید هم نکرده‌اند یعنی خرید و فروش این ارزها در ناحیه خاکستری قوانین کشور، انجام می‌شود. به عنوان نمونه، دولت ایالات متحده آمریکا، مسیر متفاوتی را در پیش گرفته و به دنبال ایجاد ابزارهایی برای حذف پوشش ایجاد شده بر تراکنش‌های شبکه‌های خصوصی است.

تراکنش‌های محرمانه لزوما فعالیت‌های خرابکارانه مانند پول‌شویی و تامین مالی تروریسم را تقویت نمی‌کنند. فقط برخی از کاربران به حفظ حریم مالی خود اهمیت داده و از حقوق اولیه خود استفاده می‌کنند، با این حال سخت‌گیری تعدادی از نهادهای دولتی بر ارزهای دیجیتال غیر قابل ردگیری در حال افزایش است. جالب است بدانید که، بسیاری از افراد مشهور مانند ناوال راویکانت، ایلان ماسک و ادوارد اسنودن همچنان طرف‌دار اپلیکیشن‌های حریم خصوصی محور هستند.

لازم است بدانیم قانون‌گذاران بین‌المللی مانند گروه ویژه اقدام مالی (FATF) چه اقدامات و دستورالعمل‌هایی را برای پرایوسی کوین‌ها به همراه دارند. گرچه پرایوسی کوین ها هنوز ممنوع نشده‌اند اما این ارزها اوضاع را برای کشورها و صرافی‌هایی که مشمول اشتراک‌گذاری اطلاعات بر اساس قوانینی مانند قانون سفر FATF هستند، دشوار می‌سازند. پیش‌نویس جدید قوانین FATF که در ژوئن ۲۰۲۱، پس از مشورت عمومی منتشر خواهد شد، توصیه‌هایی را برای افرادی که با ارزهای حریم خصوصی محور سر و کار دارند، ارائه خواهد داد


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


privacy coin چیست ؟ و معرفی آن همراه با دلفین وست
چهار شنبه 12 مرداد 1401 ساعت 21:39 | بازدید : 348 | نویسنده : علی | ( نظرات )

privacy coin چیست ؟ و آشنایی با آن

privacy coin چیست

 

پرایوسی کوین (Privacy Coins) به رمز ارزهایی گفته می‌شود که محوریت آنها حفظ حریم شخصی کاربران و افشا نشدن اطلاعات آنها و عدم قابلیت پیگیری تراکنش‌ها است. بیت کوین در ابتدا به عنوان سیستم پولی جایگزین برای ارزهای ملی تحت نظارت حکومت‌ها ایجاد شد. متاسفانه، به دلیل ماهیت ناشناس آن، بسیاری از حامیان ارزهای دیجیتال معتقد هستند که این ارز فاقد ویژگی‌های ضروری حفظ حریم خصوصی برای محافظت کافی از کاربران خود، به خصوص در کشورهای که استفاده از ارزهای دیجیتال را ممنوع یا سرکوب می‌کنند، است.

در واقع بیت کوین از برخی لحاظ حتی از ارزهای رایج کشورها هم حریم شخصی کمتری ارائه می‌دهد چون یک بلاک چین عمومی است یعنی هر کسی که منابع کافی برای انجام تحلیل زنجیره‌ای داشته باشد می‌تواند هویت واقعی هر آدرس عمومی را پیدا و افشا کند. پرایوسی کوین ها مانند مونرو و دش برای حل این مشکل ایجاد شدند و راه‌حل آنها ارائه قابلیت ارسال و دریافت رمز ارزها به صورت ناشناس بود. از زمان معرفی و عرضه این دو ارز، پرایسی کوین‌های زیادی به بازار معرفی شده‌اند. امروزه تعداد پرایوسی کوین های موجود در بازار رمز ارزها خیلی زیاد است و به سختی می‌توان انتخاب کرد که کدام‌یک از آنها مطابق با نیازهای ما هستند. ارزهای دیجیتال حریم خصوصی محور به دلیل ایجاد امکان پول‌شویی و تامین مالی تروریسم، به شدت تحت فشار قانون‌گذاران علیه پول‌شویی هستند و از فهرست بسیاری از صرافی‌ها حذف شده‌اند.

privacy coin چیست ؟

 در دادامه با پاسخ این سوال که privacy coin چیست ؟ و چه کاربردی دارد آشنا میشویم : پرایوسی کوین (Privacy Coins) یا ارزهای دیجیتال حریم خصوصی محور، دسته‌ای از ارزهای دیجیتال هستند که با پنهان کردن مبدا و مقصد تراکنش‌ها، آنها را غیر قابل ردگیری می‌سازند. برخی از تکنیک‌های به کار رفته در این ارزها شامل پنهان کردن موجودی واقعی و آدرس کیف پول کاربر و ادغام تراکنش‌های مختلف با یکدیگر برای اجتناب از تحلیل زنجیره است.

از لحاظ شفافیت، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال غیر حریم خصوصی محور، به هرکسی در شبکه خود اجازه می‌دهند که بتواند آدرس‌های عمومی را مشاهده کند که این باعث می‌شود واریزها و برداشت‌های فرد به راحتی قابل رهگیری باشد. پرایوسی کوین ها هم‌زمان دو جنبه مختلف ناشناس ماندن و غیر قابل رهگیری بودن را مدیریت و اجرا می‌کنند. قابلیت ناشناس ماندن به پنهان کردن هویت پشت یک تراکنش می‌پردازد در حالی که قابلیت غیر قابل رهگیری بودن، دنبال کردن تراکنش‌ها با استفاده از سرویس‌هایی مانند تحلیل بلاک چین را غیرممکن می‌سازد.

استراتژی های به کار رفته توسط پرایوسی کوین ها

پرایوسی کوین ها برای حفظ کارامد گمنامی و غیر قابل ردگیری بودن از استراتژی‌های مختلفی استفاده می‌کنند که معروف‌ترین آنها شامل مخفی کردن آدرس‌ها، امضای حلقه‌ای، CoinJoin و zk-SNARK است.

۱. پنهان کردن آدرس مستلزم این است که فرستنده برای هر تراکنش ارسالی یک آدرس جدید ایجاد کند تا از متصل شدن به یک فرستنده جلوگیری کند. مونرو (XMR) یکی از پرایوسی کوین های برتر است که از یک نسخه از آدرس مخفی به نام پروتکل آدرس مخفی کلید دوگانه (DKSAP) استفاده می‌کند.

۲. CoinJoin به عنوان یک ادغام‌کننده ارزها شناخته می‌شود که تراکنش‌های متعلق به افراد مختلف را در یک تراکنش واحد ادغام کرده و سپس آنها را با استفاده از آدرس‌های جدید به کاربران دریافت‌کننده، ارسال می‌کند.

۳. استراتژی zk-SNARK به هولدرهای ارزهای دیجیتال این امکان را می‌دهد که اعتبار یک تراکنش را بدون افشای اطلاعات ضروری مانند طرفین معامله و موجودی حساب‌ها، اثبات کنند.

آیا پرایوسی کوین ها قانونی هستند؟

پاسخ این سوال هم بله و هم خیر است. قانونی بودن پرایوسی کوین‌ها بستگی به حوزه‌های قضایی هر منطقه دارد. برای مثال، در کره جنوبی، دولت خرید و فروش پرایوسی کوین ها را در صرافی‌های ارزهای دیجیتال این کشور ممنوع اعلام کرده تا از پول‌شویی جلوگیری کند. البته حوزه‌های قضایی که پرایوسی کوین‌ها را ممنوع نکرده‌اند آنها را تایید هم نکرده‌اند یعنی خرید و فروش این ارزها در ناحیه خاکستری قوانین کشور، انجام می‌شود. به عنوان نمونه، دولت ایالات متحده آمریکا، مسیر متفاوتی را در پیش گرفته و به دنبال ایجاد ابزارهایی برای حذف پوشش ایجاد شده بر تراکنش‌های شبکه‌های خصوصی است.

تراکنش‌های محرمانه لزوما فعالیت‌های خرابکارانه مانند پول‌شویی و تامین مالی تروریسم را تقویت نمی‌کنند. فقط برخی از کاربران به حفظ حریم مالی خود اهمیت داده و از حقوق اولیه خود استفاده می‌کنند، با این حال سخت‌گیری تعدادی از نهادهای دولتی بر ارزهای دیجیتال غیر قابل ردگیری در حال افزایش است. جالب است بدانید که، بسیاری از افراد مشهور مانند ناوال راویکانت، ایلان ماسک و ادوارد اسنودن همچنان طرف‌دار اپلیکیشن‌های حریم خصوصی محور هستند.

لازم است بدانیم قانون‌گذاران بین‌المللی مانند گروه ویژه اقدام مالی (FATF) چه اقدامات و دستورالعمل‌هایی را برای پرایوسی کوین‌ها به همراه دارند. گرچه پرایوسی کوین ها هنوز ممنوع نشده‌اند اما این ارزها اوضاع را برای کشورها و صرافی‌هایی که مشمول اشتراک‌گذاری اطلاعات بر اساس قوانینی مانند قانون سفر FATF هستند، دشوار می‌سازند. پیش‌نویس جدید قوانین FATF که در ژوئن ۲۰۲۱، پس از مشورت عمومی منتشر خواهد شد، توصیه‌هایی را برای افرادی که با ارزهای حریم خصوصی محور سر و کار دارند، ارائه خواهد داد


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با بهترین نرم‌‌‌‌‌ افزار ترید ارز دیجیتال
سه شنبه 11 مرداد 1401 ساعت 22:36 | بازدید : 345 | نویسنده : علی | ( نظرات )

درباره بهترین نرم‌‌‌‌‌ افزار ترید ارز دیجیتال در دلفین وست 

 بهترین نرم‌‌‌‌‌ افزار ترید ارز دیجیتال

 

امروزه ارزهای دیجیتال از محبوبیت بالایی در میان کاربران برخوردار می باشند. در واقع ارز دیجیتال (Cryptocurrency) شکل خاصی از پول دیجیتال است که بر پایه علم رمزنگاری ایجاد شده است که هیچ گروه یا نهاد سازمانی بر روی آن کنترل ندارد.
 
اگر از علاقه مندان به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می باشید، ممکن است نرم افزارهای زیادی را به منظور یادگیری و تحلیل رمز ارزها بر روی گوشی خود نصب کرده باشید. در این مقاله می خواهیم به بررسی برخی از مهم ترین برنامه های موجود در زمینه تحلیل یا ترید ارزهای دیجیتال در سیستم عامل اندروید  و بهترین نرم‌‌‌‌‌ افزار ترید ارز دیجیتال بپردازیم. با سرزمین دانلود همراه باشید.
 
 
نرم افزار eToro
 
eToro یکی از معروف ترین پلتفرم های مبادلات ارزهای دیجیتال می باشد که با ارائه قابلیت های بسیار عالی توانسته نظر کاربران زیادی را به سمت خود جلب نماید. روش انجام خرید و فروش در eToro بسیار ساده بوده و تنها با چند ضربه می توانید ارزهای مورد نظر خود را به یک دیگر تبدیل نمایید.
 
از ویژگی های بسیار کاربردی این پلتفرم دریافت کارمزد کم هنگام انجام معاملات می باشد. در eToro هیچگونه کارمزدی برای خرید ارز و یا درخواست تسویه حساب از کاربر دریافت نمی شود. در واقع تنها زمانی که بخواهید مبلغ مورد نظر خود را به یکی از ارزهای رایج غیردلاری دریافت کنید، مشمول کارمزد 0.5 درصدی خواهید شد.
 
روش فعالیت این پلتفرم به این صورت است که تمامی خرید و فروش های شما در یک حساب کاربری انجام خواهد شد. در واقع امکان انتقال ارز به سایر کیف پول ها امکان پذیر نمی باشد.
 
نرم افزار Binance
 
پلتفرم Binance یکی دیگر از سرویس های محبوب مبادلات ارزهای دیجیتال می باشد. در واقع Binance را می توان محبوب ترین سرویس خرید و فروش ارزهای دیجیتال در میان کاربران ایرانی نامگذاری نمود. اگر به تازگی با دنیای ارزهای دیجیتال آشنا شده اید، پیشنهاد ما استفاده از پلتفرم بایننس می باشد.
 
راحتی در انجام معاملات، محیط کاربری بسیار ساده از جمله ویژگی هایی است که باعث شده است تا کاربران تازه وارد از این پلتفرم به منظور انجام ترید و خرید و فروش ارزهای مورد نظر خود استفاده نمایند. همچنین، امکان تسویه حساب به روش های مختلف مانند انتقال به حساب بانکی، دریافت به صورت دلاری و همچنین دریافت رمزارز در درون بایننس قرار داده شده است.
 
برخلاف پلتفرم eToro، در بایننس باید مبلغی را به عنوان کارمزد در هنگام درخواست تسویه حساب پرداخت نمایید. مقدار کارمزد نیز بر اساس مبلغ تسویه حساب بوده و رقم ثابتی ندارد.
 
نرم افزار Coinbase
 
Coinbase یکی دیگر از ابزارهای مطرح در زمینه ترید و مبادله ارزهای دیجیتالی می باشد. به دلیل سادگی در هنگام ثبت نام و همچنین محیط کاربر پسند، این نرم افزار نیز یکی از گزینه های مورد علاقه کاربران ایرانی برای انجام امور مربوط به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می باشد.
 
تمامی ارزهای اصلی و مطرح بازار توسط Coinbase پشتیبانی می شود. در واقع با ساخت یک حساب کاربری و افزایش موجودی در آن می توانید میان 5000 ارز دیجیتالی عملیات خرید و فروش انجام دهید. علاوه بر موارد فوق، در صورت تمایل می توانید حساب کاربری خود را به حالت Coinbase Pro تغییر داده و کارمزد کمتری را در هنگام ثبت سفارش پرداخت نمایید. 
 
علاوه بر امکان انجام معاملات، در بخش وبلاگ این نرم افزار می توانید به لیستی از آموزش های بسیار کاربردی در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتالی نیز دسترسی پیدا نمایید.

موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنای با بهترین زمان خرید خانه
دو شنبه 10 مرداد 1401 ساعت 23:28 | بازدید : 359 | نویسنده : علی | ( نظرات )

 

معرفی بهترین زمان خرید خانه در دلفین وست 

 

بهترین زمان خرید خانه

 

به عنوان فرصتی برای سرمایه گذاری یا روشی برای دریافت اقامت و یا شهروندی ، خرید ملک در ترکیه در سال های اخیر مورد توجه و استقبال بسیاری از اتباع کشور های خارجی و ایرانیان قرار گرفته است. سوالی که ممکن است برای بسیاری از خریداران و سرمایه گذاران به وجود بیاید این است که آیا بازه زمانی که برای خرید ملک انتخاب می کنید مهم است و بهترین زمان برای خرید ملک در ترکیه چه زمانی است. پاسخ کوتاه به این سوال این است که وقتی ملک مناسب ، در مکان مناسب ، قیمت مناسب و در حد بودجه خود پیدا کردید، بهترین زمان برای اقدام به خرید است. با این حال در مورد زمان مناسب برای خرید ملک در ترکیه عوامل مهم دیگری را نیز می توان در نظر گرفت که در این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

زمان بندی فصلی بهترین زمان خرید خانه 

بهار در ترکیه دلپذیرترین آب و هوا را دارد. این فصل ایده آل ترین زمان برای مشاهده جزئیات املاک و بهترین زمان خرید خانه  است. علاوه بر این زمانی است که فروشندگان برای تابستان املاک خود را برای فروش آگهی می کنند. در کشور ترکیه بین ماه های می تا ژوئن ، فروشندگان املاک خود را با پیش بینی اسباب کسی قبل از تعطیلات سه ماهه تابستان به فروش می گذارند.

در حالی که فصل بهار و تابستان محبوب ترین زمان برای خرید ملک در ترکیه است ، اما برای خریدار باهوش ، زمستان زمان مناسب تری برای جستجو برای یافتن موارد مناسب است چرا که تقاضا در بازار کمتر است. برای درک بهتر این موضوع مثالی ارائه می کنیم. مثلا فرض کنید که لذت بخش ترین زمان برای خرید قایق در فصل آفتابی تابستان است. بیشتر فروشندگان ترجیح می دهند در تابستان که می شود از قایق تفریحی لذت برد، اقدام به فروش می کنند. با این حال ، خرید قایق بادبانی در زمستان استراتژیک تر است ، زیرا تقاضا کم تر است و بنابراین فروشندگان تمایل بیشتری به جذب خریداران خواهند داشت.

به طور کلی خرید انواع مختلف مسکن در کشور ترکیه تحت تأثیر فصول هستند. مخصوصاً آن دسته از مواردی که دارای ویژگی های حاص مانند مجاورت دریا و ساحل می باشد و به طور کلی لذت بردن از امکانات ملک ، به شرایط آب و هوایی مطلوبی نیاز دارند.

چهار دلیل که چرا بهترین زمان برای خرید ملک در ترکیه زمستان است و اقدام برای خرید در این فصل باعث صرفه جویی در هزینه های شما می شود شامل موارد زیر می باشد :

انگیزه واسطه ها و آژانس های املاک: فصل زمستان به معنای خریداران کمتری برای جستجو برای خانه است. فعالیت کم در زمستان ، آژانس های املاک را ترغیب می کند که برای انجام یک معامله انگیزه بیشتری داشته باشند.

رقابت کمتر: در فصل زمستان به طور کلی تعداد فروشندگان و خریداران کاهش پیدا می کند. بنابراین با رقابت و تقاضای کمتر ، خریداران قدرت مذاکره بیشتری دارند و می توانند فرصت های بیشتری برای تخفیف گرفتن داشته باشند.

صرفه جویی در زمان: به دلیل تقاضای کم و انگیزه ی فروشندگان املاک برای فروش سریع تر، زمان مذاکره در قراردادها، مدت زمان فرایند خرید در زمستان سریع تر به اتمام می رسد. علاوه براین چون مشغله آژانس های املاک و مستغلات در زمستان کمتر است خدمات آنها مفیدتر خواهد بود.

شرایط فروشندگان: فروشندگان همیشه به دنبال تقاضای بالاتر و در نتیجه افزایش قیمت در فصول بهار و تابستان هستند. با این حال ، هنگامی که ملکی برای فروش در زمستان ثبت می شود ، معمولاً یک فروشنده با انگیزه خاصی به دلایل مالی یا شرایط اضطراری اقدام به فروش ملک می کند. بنابراین در چنین شرایطی اغلب فروش فوری با نرخ کمتر است نرخ اصلی بازار و یا دریافت تخفیف امکان پذیر است.

 

نرخ تبدیل لیر ترکیه

ارزش نرخ ارز دریافتی برای ارز کشور شکا به عنوان یک تبعه خارجی در برابر لیر ترکیه می تواند در هزینه های شما به شکل قابل توجهی صرفه جویی کند. با توجه به این که لیر ترکیه درگیر بحران در برابر دلار آمریکا است ، قدرت خرید برای خریداران خارجی در این کشور افزایش قابل توجهی داشته است. بنابراین زمان بندی با در نظر گرفتن قیمت به روز لیر بسیار مهم و تاثیر گذار است. به عنوان مثال لیر ترکیه طی یک سال 30 درصد ارزش خود را از دست داده است. 30 درصد کاهش ارزش پول یعنی 30 درصد تخفیف در قیمت یک ملک. پس بهترین زمان برای خرید ملک در ترکیه در زمان های ضعف لیر ترکیه است.

نکته: سیاست خارجی و احساسات آمریکا نسبت به ترکیه ، تعرفه های بین المللی ، تورم و انتشار اطلاعات اقتصادی مربوطه برای فرصت های زمانی ارز خارجی را بررسی کنید و بر اساس آنها زمان هایی که ارزش لیر افت خواهد داشت را شناسایی کنید.


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


راهنمای سفر به سوئیس
یک شنبه 9 مرداد 1401 ساعت 22:27 | بازدید : 339 | نویسنده : علی | ( نظرات )

راهنما سفر به سوئیس در رز آبی

سفر به سوئیس

 

جغرافیای سوئیس:

سوئیس از نظر قلمرو و جمعیت یکی از کوچکترین کشورها در اروپا است.  تقریباً 70 درصد از کشور را کوه پوشانده است. سه منطقه جغرافیایی طبیعی سوئیس شامل:

  • کوههای جورا در شمال غربی
  • کوه های آلپ در جنوب
  • فلات مرکزی یا میتلند

فاصله هوایی تهران – زوریخ : 5ساعت و 10 دقیقه

اختلاف ساعت ایران با سوئیس : 2 ساعت و 30 دقیقه

زبان مردم سوئیس:

سوئیس چهار زبان ملی دارد. افرادی که با لهجه آلمانی در سوئیس صحبت می کنند، حدود دو سوم از همه سوئیسی ها را تشکیل می دهند. 18 درصد دیگر به زبان فرانسه صحبت می کنند، حدود 10 درصد – بیشتر آنها در منطقه تیچینو – به زبان ایتالیایی و تقریبا 1٪ به زبان رومانیایی صحبت می کنند، گویشی که بیشتر در منطقه گریسون صحبت می شود. مابقی جمعیت شامل کارگران خارجی است که به زبان وطن خود صحبت می کنند. بیشتر سوئیسی های بومی چند زبانه هستند و بسیاری از آنها انگلیسی صحبت می کنند.

 

 

8 مکان ناشناخته و جذاب برای مسافران سرزمین آلپ:

 

 

 

Basel Paper Mill Museum-1

به موزه ملی کاغذ خوش امدید ، اینجا محل تایپوگرافی و نوشتن است. فضای موزه در داخل دیوارهای یک آسیاب قرون وسطایی قرار گرفته است، بازدید کنندگان روند تهیه کتاب از کاغذ دستباف گرفته تا کتاب تمام شده را تماشا می کنند. کل بنا در چهار طبقه ساخته شده که از تمام آن میتوانید دیدن کنید. درصورت تمایل میتوانید دستمال کاغذی دلخواه خود را با اسم خودتان چاپ کنید. یا حتی میتوانید کاغذی را خودتان به طور کامل بسازید.

آدرس: St. Alban-Tal 37, Basel 4052, Switzerland شماره تلفن :  0041612259090

ساعت بازدید: دوشنبه تا شنبه از ساعت 11 الی 17 و روزهای یکشنبه از ساعت 13 الی 17

مدت زمان پیشنهادی : 1تا 2 ساعت

 

Lion Monument-2

مجسمه ساز دانمارکی ، این یاد بود را برای سربازان سوئیسی که در زمان خدمت به پادشاه فرانسه لوئیز شانزدهم در طول انقلاب فرانسه درگذشتند، ساخته است. مجسمه شیر در کنار یک دیوار صخره ای، با جزئیات بسیارعالی و یک حوضچه کوچک که بازدید کنندگان را از بقعه جدا می کند.

شماره تماس : +41412271717

آدرس : Denkmalstrasse 4, Lucerne 6006, Switzerland

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 12 تا 23:59

 

Gornergrat-3 کمپ کوهستانی

کوه گورنگرات (3089 متر) از آن مکانهایی است که همه باید حداقل یک بار در طول زندگی از آن دیدن کنند. چشم انداز کوه و منظره باشکوه Matterhorn فراموش نشدنی است.

زمان های پیشنهادی برای بازدید از این منطقه: طلوع آفتاب، غروب خورشید.

آدرس : Bahnhofplatz 7 | Bahnhof, Zermatt 3920, Switzerland

شماره تماس : +41 848 642 442

glacier express switzerland-4

معروف ترین قطار پانوراما از آلپ سوئیس عبور می کند و زیباترین مناظر را در اختیار مسافران قرار می دهد. در قسمت ویژه این قطار، یک صندلی کنار پنجره و منظره پانوراما عالی که هنگام سفر بین سنت موریتز و زرمات از 291 پل و 91 تونل عبور میکند, در اختیار مسافران قرار میدهند.

آدرس :Zermatt, Switzerland

شماره تماس : +41812886565

funky-chocolate-club-5

بهترین مکان برای همه دوستداران شکلات! شما با خلق شکلات هایی که خودتان میسازید و همچنین یادگیری حقایق جالب و تازه در مورد قدمت و تولید شکلات با کیفیت بالا، به خانه باز خواهید گشت.

ساعت کاری : یکشنبه :10 الی 16

دوشنبه تا شنبه :10 الی19

شماره تماس : +41786063548

آدرس : Jungfraustrasse 35, Interlaken 3800, Switzerland

هزینه اقامت در سوئیس و سفر به سوئیس:

در سوئیس گوشت نسبتا گران است و مردم سوئیس هم کمتر از گوشت استفاده میکنند. به همین دلیل من توصیه میکنم که به سراغ سبزیجات بروید و در هزینه هایتان بیشتر صرفه جویی کنید.

یک پیشنهاد دیگر اینکه خودتان آشپزی کنید و غذاهایی را درست کنید که به صرفه تر هستند. البته در رستوران های قومی یعنی مثلا خاورمیانه ای میتوانید تا 10 فرانک هم غذاهایی لذیذ پیدا کنید.

برای حمل و نقل هم پیشنهاد میکنم از تراموا، مترو، اتوبوس استفاده کنید هزینه جابه جایی با تاکسی بسیار زیاد تمام میشود، اما با استفاده از کارت گردشگری که در شهر زوریخ برای مسافران و گردشگران خارجی تهیه شده است میتوانید هم از موزه های اصلی شهر رایگان بازدید کنید و هم از فرودگاه تا مرکز شهر به طور رایگان سفر کنید.

تور لیدر های سفر به سوئیس  شما را در انتخاب کارت مناسب راهنمایی میکنند. در ارتباط با سیم کارت و اینترنت پیشنهاد میکنیم از وای فای رایگان هتل ها استفاده کنید که به صرفه تر است. اگر قصد خرید برای سوغات را دارید ساعت و شکلات اصلی ترین سوغاتی های سوئیس هستند البته ممکن است مقداری گران تمام شوند شما میتوانید از جا سوئیچی های سوئیسی برای اقوام سوغات بیاورید که ارزان تر هم تمام میشود.

 


موضوعات مرتبط: سفر , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با شفر کلن آلمان همراه با رز آبی
شنبه 8 مرداد 1401 ساعت 22:17 | بازدید : 309 | نویسنده : علی | ( نظرات )

رز آبی و راهنما سفر به کلن آلمان

رز آبی

 

کلن، چهارمین شهر بزرگ آلمان و در واقع قدیمی‌ترین شهر این کشور به شمار می‌رود. شهر کلن که در غرب آلمان واقع شده است، یکی از مهمترین شهرهای بندرگاهی اروپا محسوب می‌شود. این شهر که در جنوب غربی رود راین قرار دارد، قطب صنعتی کشور آلمان است. کلیسای جامع کلن و پل معروف هوهنزولرن Hohenzollern که بر روی رود راین قرار دارد، مهم ترین نمادهای این شهر هستند.

شهر کلن توسط رود راین به دو قسمت راست و چپ و یا همان شرقی و غربی تقسیم شده است که اگر کلیسای جامع شهر کلن را که در واقع مهم ترین نماد آن است، مرکز شهر در نظر بگیریم، بیشتر دانشگاه های کلن و مناطق دانشجویی در طرف چپ آن قرار دارد. اکثر ایستگاه‌های رادیویی-تلویزیونی و همینطور شرکت هوایی معروف لوفت‌هانزا در این شهر واقع شده اند.
در جستجوی نام این شهر به انگلیسی، توجه کنید که دیکته صحیح Cologne است و خود آلمانی‌ها این شهر را Köln می‌نویسند.

 

 

آب و هوای کلن

با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر کلن که در غرب آلمان و در ایالت وستفالن در شمال رود راین واقع شده، آب و هوایی مرطوب و بارانی و تحت تأثیر اقیانوس اطلس دارد؛ علیرغم سرمای هوا در فصل زمستان، به مرز یخبندان نمی‌رسد. یکی از خصوصیات آب و هوایی کلن که تابستان‌هایی معتدل دارد، وزش باد شدید، بخصوص بین ماه های نوامبر تا مارس است.

ساعت کلن

شهر کلن یک ساعت از ساعت هماهنگ جهانی (GMT) جلوتر است و هر ساله در تاریخ ۲۹ مارس ساعت رسمی خود را یک ساعت به جلو می کشد و در تاریخ ۲۵ اکتبر، دوباره آن را به حالت اول بر می گرداند. اختلاف ساعت تهران با شهر کلن ۳:۳۰+ می باشد. در هنگام محاسبه ساعت، به ماه میلادی و شمسی آن دقت کنید تا متوجه شوید که در حال حاضر اختلاف ساعت‌ها شامل تغییرات شده است یا خیر.

دمای هوا کلن

متوسط دما در شهر کلن بین ۲.۵ تا ۱۹درجه سانتیگراد است که این دما در طول روز و شب و همچنین در فصول مختلف سال تغییر می‌کند

جمعیت کلن

طبق آخرین سرشماری که در سال ۲۰۲۰ انجام شده، جمعیت شهر کلن به ۱،۱۱۸،۷۸۹ نفر می‌رسد که به ازای هر هزار مرد، ۱۰۴۶ زن وجود دارد. بیش از ۳۶ درصد جمعیت شهر کلن را مهاجرین تشکیل می دهند.

حمل و نقل عمومی کلن

شهر کلن سیستم حمل و نقل بسیار گسترده و معروفی دارد. می توانید با تراموا، مترو، اتوبوس و خطوط راه آهن به همه جای شهر کلن سفر کنید. متروی این شهر که Stadtbahn یا همان S-Bahn نام دارد، از سال ۱۹۶۸ فعالیت خود را در این شهر آغاز کرده است. این سیستم حمل و نقل کارآمد که طول آن به ۱۹۴.۸ کیلومتر می‌رسد، دارای ۱۲ خط و ۲۳۳ ایستگاه است. طبق آخرین سرشماری که در سال ۲۰۱۸ به عمل آمده، این مترو سالانه بیش از ۲۱۴ میلیون مسافر را جابجا می‌کند. شرکت حمل و نقل محلی که در شهر کلن به Kölner Verkehrs-Betriebe یا همان KVB معروف است، روزانه حدود ۸۰۰ هزار نفر را با حدود ۶۰ خط، ۳۸۰ تراموا و ۳۲۰ اتوبوس جابجا می‌کند. بیشتر ایستگاه‌های قطار محلی به ایستگاه‌های تراموای اصلی مرتبط هستند و مجهز به تابلوهای ورود و خروج آنلاین می‌باشند. تقریباً کلیه بلیت‌های تراموا و اتوبوس KVB با دستگاه‌های خودکار به فروش می‌رسند.

هزینه زندگی در کلن

بطورکلی شهر کلن، شهر پر جنب و جوشی است. بدون تردید از زندگی در این شهر خسته نخواهید شد ولی از آنجا که شهر کلن همچنان در حال رشد و توسعه است، با افزایش جمعیت آن، هزینه های زندگی نیز در حال افزایش است، به خصوص در محله های دانشجویی مثل Altstadt و Neustadt.
البته شما می‌توانید در محله‌های ارزان‌تری مثل Nippe و Ehrenfeld که نزدیک رود راین هستند، ساکن شوید ولی حتی اگر در این محله ها نیز نتوانستید خانه مورد نظر خود را بیابید، هیچ جای نگرانی نیست. کماکان این شانس را دارید تا با پیدا کردن یک WG در کلن بمانید و به تحصیل و زندگی در این شهر بپردازید.
در واقع WG یا همان Wohngemeinschaft، خانه‌هایی هستند که بین چند نفر تقسیم می‌شوند و بدین شکل هزینه اجاره خانه به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده و زندگی کردن در شهر کلن را برای دانشجویان آسان‌تر می‌کند. اصلاً فکر نکنید که WG ها برای افراد فقیر یا پایین دست جامعه طراحی شده است! بسیاری از سالمندان، نوجوانان و سایر افراد، حتی با داشتن تمکن مالی مناسب، زندگی در WG ها را به دلیل امکان معاشرت با گروه‌های مختلف مردم و آشنایی با افراد جدید ترجیح می‌دهند.
در مجموع هزینه های زندگی در کلن هر چقدر هم که بالا باشد، در مقایسه با سایر شهرهای اروپایی و حتی سایر شهرهای آلمان، نظیر دوسلدورف، مونیخ و فرانکفورت باز پایین‌تر است.
از آنجا که سیستم حمل و نقل فوق العاده ای در سراسر کلن موجود است، دسترسی به مرکز شهر کلن بسیار راحت، سریع و کم‌هزینه است.
بطور میانگین، هزینه‌های زندگی برای یک نفر در شهر کلن، در حدود ۸۰۰ یورو است که باید مبلغ اجاره خانه را نیز به آن اضافه کرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید شاخص هزینه‌های زندگی در کلن بالاتر از کلان شهری مثل تهران، ولی بسیار پایین‌تر از شهر‌هایی نظیر نیویورک و لندن است.

 

کلیسا جامع کلن آلمان و  بازدید از آن در رز آبی:

 

کلیسای جامع کلن که از قدیمی ترین کلیساهای آلمان می باشد، بارگاه مقدس تعدادی از روحانیون کاتولیک معروف این کشور نیز به شمار می رود. این کلیسا از احترام و ارزش خاصی در میان ساکنین شهر کلن برخوردار است. در سفر های گردشگری رز آبی هم از این مکان دیدن میشود . 
طراحی معماری کلیسای جامع کلن به شدت تحت تأثیر کلیسای نوتردام قرار دارد. نسبت طول و عرض صحن اصلی این کلیسا دقیقاً مطابق با نسبتی است که در کلیسای نوتردام دیده می شود. همانند سایر کلیساهای سبک گوتیک، بنای این کلیسا نیز به شکل یک صلیب ساخته شده است. سرداب این کلیسا توسط دو ستون در سطح کلیسا حفظ می شود. نمای بیرونی این سرداب نمایانگر یک برج در حال پرواز به سبک فرانسوی می باشد. طاقی بسیار زیبا و عظیم و یک سه بابی شکننده و ظریف در جایگاه کر قرون وسطایی این کلیسا دیده می شود. وجود مجسمه سنگی عظیم کریستوفر مقدس در ورودی نخست کلیسا، بر زیبایی هرچه بیشتر این مکان افزوده است.
وجود چندین جاذبه در کلیسای جامع کلن سبب افزایش محبوبیت جهانی این مکان شده است. گنجینه های غیرمعمول این کلیسا، بسیار جذاب و باشکوه اند. محراب بلند و مشهور این کلیسا که در سال 1322 میلادی بنا شده، یکی از نادرترین گنجینه های کلیسای جامع کلن به شمار می رود. این محراب که از سنگ مرمر سیاه ساخته شده، یک جاذبه تمام عیار محسوب می شود. مهمترین گنجینه موجود در کلیسای جامع کلن، مقبره سه پادشاه می باشد. یادگارهای بجای مانده از ایرماگاردیس مقدس نیز از گنجینه های موجود در این کلیسا می باشد.
کلیسای جامع کلن  با ۱۵۷ متر بلندی، دومین کلیسای بلند در کشور آلمان و سومین در کل جهان محسوب می‌شود. این بنا در سال ۱۹۹۶ (میلادی) در رده میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. این کلیسا در قرن ۱۳ مادر و بزرگترین کلیسای آلمان به شمار می‌آمد.
این بنا تا قرن ۱۹ بلندترین بنای ساخته شده به دست بشر بوده‌است. تالار اصلی آن ۷۰۰۰ مترمربع مساحت دارد و برج‌های آن ارتقاعی بالغ بر ۱۵۶ متر دارند
کلیسای جام کلن در سال ۲۰۰۴ به علت ساخت ساختمان‌های آسمان خراش پشت سرش و از دست دادن یکپارچگی در فهرست میراث جهانی در خطر گرفت و تا سال ۲۰۰۶ و حل شدن این مشکل در این فهرست قرار داشت.


موضوعات مرتبط: آژانس های مسافرتی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آشنایی با دوره آموزش فارکس در دلفین وست
جمعه 7 مرداد 1401 ساعت 11:45 | بازدید : 315 | نویسنده : علی | ( نظرات )

معرفی دوره آموزش فارکس 

 

 

دوره آموزش فارکس

 

آموزش بورس را می توان اولین قدم ورود به بورس و بازار سرمایه دانست. این آموزش می تواند تضمینی برای موفقیت در سرمایه گذاری بورس برای شما باشد. آموزش بورس به زبان ساده، شامل یادگیری مفاهیم بورسی، آموزش کامل بورس، آشنایی با تحلیل تکنیکال، درک مفاهیم تحلیل بنیادی و کسب دانش کافی در این حوزه است. آموزش خرید سهام در بورس، آموزش روش های سرمایه گذاری در بورس، کسب درآمد (سود) از بورس، آموزش معاملات آنلاین و نظایر آن، در مجموعه آموزش بورس و اوراق بهادار قرار می گیرد. برای طی کردن مسیر کسب سود، لازم است که اولین گام سرمایه گذاری در بورس را به طور صحیح بردارید

دوره‌ی آموزش بورس چیست؟

در دوره آموزش بورس و فارکس ، به شما مفاهیم ابتدایی تا پیشرفته بورس را خواهیم آموخت. ابتدا تحلیل تکنیکال را یاد میگیرید، سپس نمودار ها و زمان بندی را یاد میگیرید. در ادامه نمودار ها و الگو ها و زمان بندی را می آموزید و نهایتا تبدیل به یک متخصص در زمینه سرمایه گزاری در بازار های مالی بورس و فارکس خواهید شد. شما میتوانید به صورت یک فرد متخصص بورس تمام وقت در بازار بورس فعالیت کنید و یا به عنوان شغل دوم به سرمایه گزاری در بازار بورس و فارکس نگاه کنید.

دوره آموزش بورس و فارکس برای افرادی از این قبیل، می تواند مناسب باشد:

  • کسانی که دیگر به همان حقوق ثابت آخر هر ماه، راضی نیستند و به دنبال راه‌های دیگری برای کسب سود هستند.
  • کسانی که تازه وارد بازار بورس شده‌اند؛ ولی هنوز با روش های موفقیت در آن، آشنا نشده اند.
  • کسانی که سرمایه کمی دارند یا وقت کافی برای کسب درآمد ندارند و به دنبال میانبرهایی برای کسب سود از بورس ایران هستند.
  • افرادی که به دنبال یادگیری اصولی تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال هستند و می‌خواهند خودشان، بازار را مورد تحلیل قرار دهند.
  • کسانی که در دوره‌های مرتبط با این دوره شرکت کرده‌اند؛ ولی به دلیل جامع نبودن آن ها، با سؤالات بی‌پاسخ زیادی مواجه شده اند

ویژگی‌های بهترین دوره آموزشی فارکس

قطعاً دوره‌های آموزشی برتر دارای ویژگی‌هایی هستند که توجه به آن ویژگی‌ها می‌تواند ما را در انتخاب آن یاری کند. در بین هزاران دوره آموزش فارکس حضوری و آنلاینی که در سطح کشور برگزار می‌شوند، مطمئناً فقط تعداد کمی از آن‌ها حقیقتاً کاربردی هستند و می‌توان روی بازدهی آن‌ها حساب کرد. اگر بخواهیم ویژگی‌های این گروه برتر از دوره آموزش فارکس را بررسی کنیم، این ویژگی‌ها به قرار زیر خواهند بود:

  • ترتیب‌بندی صحیح مطالب آموزشی

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که یک دوره آموزشی باید داشته باشد، یک ترتیب صحیح و همه جانبه از مطالب قابل ارائه در آن است. یک دوره آموزشی باید بتواند آن‌چه که در نظر دارد را به بهترین شیوه به دانشجویان خود بیاموزد و این مهم در گرو ترکیب‌بندی درست سرفصل‌ها و مطالب آموزشی آن قرار دارد. اگر مطالب به هم ریخته و یکی در میان ارائه شوند، دانشجویان دچار سردرگمی می‌شوند و نمی‌تواند بازدهی لازم را پس از پایان دوره داشته باشند.

  • دارای چشم‌انداز نتیجه

یک دوره‌ی خوب باید نتیجه داشته باشد. یعنی مدرس دوره باید از اول به دانشجویان بگوید که در انتهای دوره چه چیزهایی را یاد خواهند گرفت و همچنین چگونه می‌توانند از آن استفاده کنند. وقتی این نتیجه توسط مدرس در ابتدا اعلام نشود، ممکن است دانشجویان ندانند که دقیقاً با چه هدفی دارند آموزش می‌بینند. در واقع آن‌ها نمی‌دانند که فقط با فارکس آشنا می‌شوند یا استراتژی‌های معاملاتی آن را نیز فرا می‌گیرند؛ اما اگر مدرس هدف نهایی دوره را بگوید، ایشان با امید رسیدن به آن چشم‌انداز تحت آموزش قرار می‌گیرند و نهایت تلاش خود را می‌کنند تا هرچیزی که ارائه می‌شود را به خوبی یاد بگیرند.


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معرفی دوره آموزش فارکس در دلفین وست
جمعه 7 مرداد 1401 ساعت 11:36 | بازدید : 293 | نویسنده : علی | ( نظرات )

آشنایی با دوره آموزش فارکس

دوره آموزش فارکس

 

آموزش بورس را می توان اولین قدم ورود به بورس و بازار سرمایه دانست. این آموزش می تواند تضمینی برای موفقیت در سرمایه گذاری بورس برای شما باشد. آموزش بورس به زبان ساده، شامل یادگیری مفاهیم بورسی، آموزش کامل بورس، آشنایی با تحلیل تکنیکال، درک مفاهیم تحلیل بنیادی و کسب دانش کافی در این حوزه است. آموزش خرید سهام در بورس، آموزش روش های سرمایه گذاری در بورس، کسب درآمد (سود) از بورس، آموزش معاملات آنلاین و نظایر آن، در مجموعه آموزش بورس و اوراق بهادار قرار می گیرد. برای طی کردن مسیر کسب سود، لازم است که اولین گام سرمایه گذاری در بورس را به طور صحیح بردارید. 

 

در دوره آموزش بورس و فارکس ، به شما مفاهیم ابتدایی تا پیشرفته بورس را خواهیم آموخت. ابتدا تحلیل تکنیکال را یاد میگیرید، سپس نمودار ها و زمان بندی را یاد میگیرید. در ادامه نمودار ها و الگو ها و زمان بندی را می آموزید و نهایتا تبدیل به یک متخصص در زمینه سرمایه گزاری در بازار های مالی بورس و فارکس خواهید شد. شما میتوانید به صورت یک فرد متخصص بورس تمام وقت در بازار بورس فعالیت کنید و یا به عنوان شغل دوم به سرمایه گزاری در بازار بورس و فارکس نگاه کنید.

 

دوره آموزش بورس و فارکس برای افرادی از این قبیل، می تواند مناسب باشد:

  • کسانی که دیگر به همان حقوق ثابت آخر هر ماه، راضی نیستند و به دنبال راه‌های دیگری برای کسب سود هستند.
  • کسانی که تازه وارد بازار بورس شده‌اند؛ ولی هنوز با روش های موفقیت در آن، آشنا نشده اند.
  • کسانی که سرمایه کمی دارند یا وقت کافی برای کسب درآمد ندارند و به دنبال میانبرهایی برای کسب سود از بورس ایران هستند.
  • افرادی که به دنبال یادگیری اصولی تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال هستند و می‌خواهند خودشان، بازار را مورد تحلیل قرار دهند.
  • کسانی که در دوره‌های مرتبط با این دوره شرکت کرده‌اند؛ ولی به دلیل جامع نبودن آن ها، با سؤالات بی‌پاسخ زیادی مواجه شده اند.

ویژگی‌های بهترین دوره آموزشی فارکس

قطعاً دوره‌های آموزشی برتر دارای ویژگی‌هایی هستند که توجه به آن ویژگی‌ها می‌تواند ما را در انتخاب آن یاری کند. در بین هزاران دوره آموزش فارکس حضوری و آنلاینی که در سطح کشور برگزار می‌شوند، مطمئناً فقط تعداد کمی از آن‌ها حقیقتاً کاربردی هستند و می‌توان روی بازدهی آن‌ها حساب کرد. اگر بخواهیم ویژگی‌های این گروه برتر از دوره آموزش فارکس  را بررسی کنیم، این ویژگی‌ها به قرار زیر خواهند بود:

  • ترتیب‌بندی صحیح مطالب آموزشی

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که یک دوره آموزشی باید داشته باشد، یک ترتیب صحیح و همه جانبه از مطالب قابل ارائه در آن است. یک دوره آموزشی باید بتواند آن‌چه که در نظر دارد را به بهترین شیوه به دانشجویان خود بیاموزد و این مهم در گرو ترکیب‌بندی درست سرفصل‌ها و مطالب آموزشی آن قرار دارد. اگر مطالب به هم ریخته و یکی در میان ارائه شوند، دانشجویان دچار سردرگمی می‌شوند و نمی‌تواند بازدهی لازم را پس از پایان دوره داشته باشند.

  • دارای چشم‌انداز نتیجه

یک دوره‌ی خوب باید نتیجه داشته باشد. یعنی مدرس دوره باید از اول به دانشجویان بگوید که در انتهای دوره چه چیزهایی را یاد خواهند گرفت و همچنین چگونه می‌توانند از آن استفاده کنند. وقتی این نتیجه توسط مدرس در ابتدا اعلام نشود، ممکن است دانشجویان ندانند که دقیقاً با چه هدفی دارند آموزش می‌بینند. در واقع آن‌ها نمی‌دانند که فقط با فارکس آشنا می‌شوند یا استراتژی‌های معاملاتی آن را نیز فرا می‌گیرند؛ اما اگر مدرس هدف نهایی دوره را بگوید، ایشان با امید رسیدن به آن چشم‌انداز تحت آموزش قرار می‌گیرند و نهایت تلاش خود را می‌کنند تا هرچیزی که ارائه می‌شود را به خوبی یاد بگیرند.


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


معرفی آموزش سرمایه گذاری دلفین وست
جمعه 7 مرداد 1401 ساعت 2:13 | بازدید : 301 | نویسنده : علی | ( نظرات )

آموزش سرمایه گذاری دلفین وست

 

 

 

دلفین وست

 

احتمالاً همه شما نام متاورس را شنیده‌اید. ما در این مقاله از تکراتو، آموزش سرمایه گذاری در متاورس را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

آموزش سرمایه گذاری در متاورس یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید از آن اطلاع داشته باشید. این موضوع می‌تواند به شما کمک کند که درآمدهای بسیار خوبی کسب کنید. پس تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید تا بتوانید در این دنیای پرطرفدار، به درآمدهای خوبی برسید. بسیاری از افراد، به دنبال این هستند که بتوانند از متاورس درآمد کسب کنند. به همین دلیل هم باید آموزش‌های لازم در این زمینه را کسب کنید.

در سال‌های اخیر که متاورس رونق زیادی پیدا کرده است، افراد زیادی به سمت این دنیای دیجیتالی آمده‌اند. اگر شما هم کمی با این حوزه آشنایی داشته باشید، متوجه اهمیت بالای متاورس می‌شوید. بعد از این‌که نام فیس‌بوک به متا تغییر یافت، این محبوبیت به همگان ثابت شد و طرفداران آن هم روزبه‌روز افزایش یافتند.

بعد از تغییر نام فیس‌بوک به متا که توسط مارک زاکربرگ اعلام شد، صحبت‌های بسیاری دراین‌خصوص صورت گرفت که مردم را به خرید و سرمایه‌گذاری در Metaverse ترغیب می‌کرد. این امر موجب شد که ما نیز برای کسانی که به دنبال کسب سود و درآمد هستند، این مطلب را آماده کنیم تا بتوانند راه های کسب درآمد از متاورس را بدانند. برای کسب اطلاعات بیشتر، تا انتها همراه ما باشید و از این مقاله به بهترین شکل استفاده کنید.

آموزش سرمایه گذاری در متاورس همراه با دلفین وست

 

 

در این بخش، قصد داریم به بررسی آموزش سرمایه گذاری در متاورس با دلفین وست  بپردازیم. همان طور که می‌دانید، دنیای اینترنت بسیار گسترده بوده و کارشناسان اعتقاد دارند که آینده آن هم بسیار روشن است. با استفاده از اینترنت، افراد می‌توانند از فاصله‌های بسیار دور با یکدیگر در ارتباط بوده و باهم تعامل داشته باشند. علاوه بر این، تحلیل‌گران اعتقاد دارند که این محیط‌های مجازی می‌توانند فرصت را برای سرمایه‌گذاری بسیار بیشتر از قبل کنند.

اگرچه متاورس هنوز هم در حال ارتقا و تکامل یافتن است، اما این فناوری تاکنون توانسته نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این فناوری محبوب می‌تواند همه چیز را از تجارت الکترونیک گرفته تا رسانه‌های اجتماعی و حتی املاک و مستغلات را متحول سازد. هرچه تعداد مخاطبان و کاربران این دنیای مجازی افزایش می‌یابد، افراد بیشتری به سمت اطلاع از نحوه سرمایه گذاری در متاورس می‌آیند.

چگونه در متاورس سرمایه‌گذاری کنیم؟

بعد از این‌که به‌خوبی با مفهوم متاورس آشنا شدید، وقت آن می‌رسد که بدانید سرمایه گذاری در متاورس چگونه است و چطور می‎توان با استفاده از آن به درآمد رسید؟ برای پاسخ به این سؤال، به این بخش تا انتها توجه کرده و از این اطلاعات به بهترین شکل استفاده نمایید. این موضوعات در آموزش سرمایه گذاری در متاورس کمک شایانی به شما می‌کنند.

در سال 1992، نیل استفنسون که یک نویسنده مشهور است، رمانی با نام سقوط برف (Snow Crash) منتشر کرد. در این رمان، شخصیت‌های داستان در یک محیط کاملاً دیجیتالی با یکدیگر تعامل داشتند. در این دنیای مجازی، شخصیت‌ها می‌توانستند ظاهر را متناسب با سلیقه خود تغییر دهند. علاوه بر این، املاک و مستغلات هم در این دنیای مجازی ارزش زیادی داشتند. استفنسون نام این محیط دیجیتالی را «متاورس» نامید.

28 روز بعد از انتشار این رمان، شرکت‌های فناوری و تکنولوژی مانند متا (فیس‌بوک سابق) و سازمان‌های غیرمتمرکز (DAO) مانند دیسنترالند تلاش کردند که متاورس را در دنیای واقعی هم پیاده‌سازی کنند. این برنامه، فرصت بسیار خوبی برای کسب درآمد است. به همین دلیل هم بسیاری از سرمایه‌گذاران، خرده‌فروشان، گیمرها و توسعه‌دهندگان قصد دارند راه های کسب درآمد از متاورس را بهتر بشناسند.

بااین‌حال، باید به یاد داشته باشید که متاورس هنوز هم در مراحل اولیه خود قرار دارد و ارزش آن هنوز دقیقاً مشخص نیست. البته به یاد داشته باشید که هرگونه سرمایه‌گذاری در متاورس باید بر اساس همه پیش‌نیازهای لازم باشد. برای این‌که بهتر نحوه سرمایه گذاری در متاورس را درک کنید، باید با تحلیل‌گران مشورت کرده و این کار پرخطر را با آگاهی کامل انجام دهید. در این بخش، برخی از مهم‌ترین روش‌های آموزش سرمایه گذاری در متاورس را برای شما شرح می‌دهیم.

خرید سهام در متاورس

اگر قصد دارید بدانید که سرمایه گذاری در متاورس چگونه است و چطور می‌توان به درآمد رسید، به این بخش توجه کنید. یکی از بهترین روش‌های پیشنهادی برای رسیدن به درآمد در متاورس، خرید سهام است. این روش را می‌توان کم‌خطرترین گزینه برای سرمایه‌گذاران و خرده‌فروشان دانست. برای خرید سهام، ما برخی از شرکت‌های معتبر در متاورس را برای شما ذکر می‌کنیم که بهترین آن را متناسب با علاقه خود انتخاب کنید.

متا پلتفرمز (Meta Platforms Inc)

متا پلتفرمز یکی از بهترین راه های کسب درآمد از متاورس است که شما می‌توانید در نظر بگیرید. این شرکت که در سال 2004 تأسیس شد، تاکنون توانسته رشد چشمگیری داشته باشد. به همین دلیل هم افراد بسیار زیادی به سمت آن آمده و قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارند. اگر شما هم می‌خواهید از این طریق به درآمد برسید، می‌توانید این شرکت را در نظر داشته باشید.

روبلاکس (Roblox)

برای اطلاع از آموزش سرمایه گذاری در Metaverse خوب است با پلتفرم روبلاکس نیز آشنا شوید. این پلتفرم که به‌صورت آنلاین کار می‌کند، به گیمرها این امکان را می‌دهد که با سایر کاربران نوعی جهان موازی ایجاد کرده و آن را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. خوب است بدانید که این برنامه کار خود را از سال 2006 آغاز کرده و تاکنون توانسته به موفقیت‌های زیادی دست یابد.

برای اطلاع از آموزش سرمایه گذاری در متاورس خوب است بدانید که روبلاکس تاکنون رشد بسیار خوبی داشته است. در حال حاضر، پلتفرم Roblox نزدیک به 9.5 میلیون توسعه‌دهنده مستقل، 24 میلیون تجربه دیجیتالی بی‌نظیر و نزدیک به 50 میلیون کاربر فعال روزانه دارد که رشد عالی آن را به نمایش می‌گذارد. لازم به ذکر است که این پلتفرم نسبت به سال گذشته، بیشتر از 35 درصد رشد کرده است. با وجود همه توسعه‌های چشمگیر Roblox، این شرکت هنوز به سود خیلی خوبی نرسیده است.


موضوعات مرتبط: سرمایه گذاری , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 34 صفحه بعد

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان modoposhakk و آدرس modoposhakk.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 340
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 3

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 67
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 760
:: بازدید ماه : 4894
:: بازدید سال : 12842
:: بازدید کلی : 38249